Mustafa Çayır 7 saat önce Paylaş 7 saat önce başlık çok açık aslında. 2016 vitom vardı. 2.2 190 hp. şehir içi 11 litrenin altına düşüremedim. 1.3 multijetler 7 nin altına inmiyor. 1.2 atmosferiklerin vay haline. tce motorlarda 7-8 den aşağı yakmıyor diye biliyorum. 2014 focusum şehir içi 6 litre yakıyor. ama gel gelelim benim 93 model 2.4 toyotam şehir içi 7-7.5 litre yakıyor. şehir dışı 5.7 yaktı. kara dizel araba. boş ağırlığı 1600 kilo. 600-700 kiloda yük vardı üzerinde. hadi 2 ton olsun. nasıl oluyorda bu kadar düşük yakıt tüketimine sahip oluyor? ya da motorların ağzı yüzü tıkandıkça (euro normları) yakıt tüketimi yükseliyor mu? tüketim çılgınlığına mı maruz bırakılıyoruz? 30 sene evvel 10 litre tüketen motor teknolojisi hiç mi ilerlemedi? sonuç toyotamı seviyorum 2 2 Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 7 saat önce Paylaş 7 saat önce Onları az yakar çok kaçar karakaçan yapmışlar. Yorum bağlantısı
Serdar Göktaş 7 saat önce Paylaş 7 saat önce Bana da lazım bu toyatadan bir tane. Zamanında 2004 model Hilux almıştık. O da Kara duzendi ve yakıtı çok uygundu. Sonra onu satalim yeni tiplerinden aldık. 2016 model idi. Aldığımız da 30 bin km de ve tamamen servis bakımlı idi. Manuel sanjiman. Tekerler orijinal. Şehir içi 12 litre şehir dışı 10 litre ile geziyordu. Ne kadar uğraştım ise de yakıt tüketimini dusuremedim. Sattık kurtulduk. Ondan hep gözüm korkar yeni tür pikaplardan. 2004 toyata pick-up on numara araç idi. Yorum bağlantısı
Cem Dilmen 7 saat önce Paylaş 7 saat önce (düzenlendi) Mustafa Çayır yazdı: Mustafa Çayır yazdı: 30 sene evvel 10 litre tüketen motor teknolojisi hiç mi ilerlemedi? Y Ya inanın aslında ben de bazen bu soruyu soruyorum ve bir kasıt arıyorum altında. O derece teknolojik ilerlemeler ARGE ler bilmem neler yakıt tüketim değerleri çok çok ciddi bir fark olmuyor. Motor hacimleri küçülüyor turbolar gelişiyor bilmem ne ama sonuç genel olarak bir tık az bir tık çok ama neredeyse aynı. 2009 SAAB 1.9 TTID180 BG vardı şehir içi 7 ş. arası 5 yakardı. İt gibi de giderdi tabiri caizse. Aradan 16 yıl geçmiş ki bu süre teknolojik ilerlemeler için çok ciddi bir süre diye düşünüyorum. Şimdiki yeni nesil dizeller ne o güçte ne de o ekonomide gibi geliyor. Ya da ben tam olarak konuya hakim değilim. 6 saat önce tarihinde Cem Dilmen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 6 saat önce Paylaş 6 saat önce Emisyon normları yüzünden Artan ağırlıklar, güvenlik prosedürleri ve yüzlerce elektronik sensörler vs.vs. 1 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 6 saat önce Paylaş 6 saat önce (düzenlendi) İçten yanmalı motorlar bir sefer prensip gereği verimli değiller. Formula 1 gibi mükemmel mühendislik diye geçen yerlerde bile verim yüzde 50'den az. Normal arabalarda 12-30 arası. Elektrikli arabalarda bu oran 77. Şahsen güncel kullandığım Mazda 3 ile bundan 20 sene önce babamın sürdüğü Opel Vectra GT araçları aynı motor hacmi ve beygirine sahipler. 2 litre atmosferik 150 beygir. ortalama 8 litre, Mazda 6.3 litre yakıyor kombine değerlerde. Bu kadar az verimin olduğu bir zeminde gelişim de bu kadarcık oluyor. Zaten bir yerden sonra ilerlemesi daha da zor hale geliyor mühendisler için. Eskilerin daha iyi olması algısı hem psikolojik hem de motora binen emisyon yükünün olmaması kaynaklı ciğerli arabalara binmiş olmamızdan. 6 saat önce tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 saat önce Paylaş 6 saat önce Bu soruya grafiklerle cevap verebilirim akşam mesai sonrası Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 6 saat önce Paylaş 6 saat önce Şimdinin b sınıfı araçları eskinin d sınıflarına yakın ağır ve eskinin c sınıfları kadar büyük. 3 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 5 saat önce Paylaş 5 saat önce İlkay Başaran yazdı: Şimdinin b sınıfı araçları eskinin d sınıflarına yakın ağır ve eskinin c sınıfları kadar büyük. Çok iyi nokta. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 saat önce Paylaş 5 saat önce (düzenlendi) Bsfc bakarak konuşalım . tu3 jp 300 gr/kwh litre başına güç 53 hp ep3c 280 gr/ kwh litre başına güç 68 hp eb2 290 gr/kwh litre başına güç 69 hp 30 kilo daha hafif 20 yılda pejo motorları bu kadar gelişmiş. 5 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 saat önce Paylaş 5 saat önce Mustafa Çayır yazdı: 1.3 multijetler 7 nin altına inmiyor. bozuktur? Mustafa Çayır yazdı: nasıl oluyorda bu kadar düşük yakıt tüketimine sahip oluyor? şehir dışı 140 a çıkarken hissetrince az yakar. (cümlede kelime oyunu mevcuttur) 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz 5 saat önce Paylaş 5 saat önce 1.0 atmosferik 2024 polo ile 4.9-5.5 arası ortalama tüketim yaptım 2000 km civarı karma tüketim. Gayet verimli geldi Yorum bağlantısı
Levent Puslu 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Bizde 97 nissan vardi yakiyordu namussuz. Genel olarak haklisiniz ama son 35 yilda yakit verimliligi konusunda pek fark yok gibi gorunuyor. Yukarida bir uyenin tespiti gayet ideal arac agirliklari artti artik etkisi buyuk. Sadece emisyondan dolayi degil petrolde daha fazla iyilesme yapamadiklari icin elektrikli muhabbetine de giriliyor belki de. Teknik olarak tartisilasi bir konu. Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Mustafa Çayır yazdı: başlık çok açık aslında. 2016 vitom vardı. 2.2 190 hp. şehir içi 11 litrenin altına düşüremedim. 1.3 multijetler 7 nin altına inmiyor. 1.2 atmosferiklerin vay haline. tce motorlarda 7-8 den aşağı yakmıyor diye biliyorum. 2014 focusum şehir içi 6 litre yakıyor. ama gel gelelim benim 93 model 2.4 toyotam şehir içi 7-7.5 litre yakıyor. şehir dışı 5.7 yaktı. kara dizel araba. boş ağırlığı 1600 kilo. 600-700 kiloda yük vardı üzerinde. hadi 2 ton olsun. nasıl oluyorda bu kadar düşük yakıt tüketimine sahip oluyor? ya da motorların ağzı yüzü tıkandıkça (euro normları) yakıt tüketimi yükseliyor mu? tüketim çılgınlığına mı maruz bırakılıyoruz? 30 sene evvel 10 litre tüketen motor teknolojisi hiç mi ilerlemedi? sonuç toyotamı seviyorum Tip e bak 1 Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 1 saat önce Paylaş 1 saat önce VW grubu 1.5 Tsi ACT bence benzerlerine göre de oldukça verimli. Superb ile Ankara antalya arası klima açık , bagaj dolu hız limitlerinde 4.7lt , dönüşte aynı yolu 5,6 lt ile geldim. Aynı motorun hibrit olmayan versiyonunda 5.5-6 lt civarında tüketim vardı. şehir içinde 6.6tl ortalama var. aynı motorlu octavia da ağırlık farkından dolayı tüketim biraz daha düşük. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Çağlar Bayur yazdı: bozuktur? Hepsi mi? 2012 Mondeo 2019 egeadan 1 litre fazla yakıyor desem? Ali Darbaz yazdı: Bsfc bakarak konuşalım . tu3 jp 300 gr/kwh litre başına güç 53 hp ep3c 280 gr/ kwh litre başına güç 68 hp eb2 290 gr/kwh litre başına güç 69 hp 30 kilo daha hafif 20 yılda pejo motorları bu kadar gelişmiş. Bunlar atmosferik mi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Murat Sahın yazdı: 2012 Mondeo 2019 egeadan 1 litre fazla yakıyor desem normal mondeo her zaman sınıfında en az yakan olmuştur aman şimdi possatçıları sarma konuya aegea uzun yolda 7 yalmaz ama? 1.3 mjet? Yorum bağlantısı
Murat Sahın 59 dakika önce Paylaş 59 dakika önce İlkay Başaran yazdı: Şimdinin b sınıfı araçları eskinin d sınıflarına yakın ağır ve eskinin c sınıfları kadar büyük. 1080 kiloydu 95 escort. Amma ağır araba derdik. Senin Clio kaç kilo abi? Kesinlikle tespitin doğru. Bir arkadaş var yurt dışında hipermili profesyonel olarak yapıyor ve yarışmalara falan katılıyordu. Ceza olarak bagaja patates çuvalı koyuyorlar diyordu mesela. Ağırlığın etkisi. Çağlar Bayur yazdı: normal mondeo her zaman sınıfında en az yakan olmuştur aman şimdi possatçıları sarma konuya aegea uzun yolda 7 yalmaz ama? 1.3 mjet? Abi 1.3 mjet. 7 yakmıyor 5.5 6 gibi yakıyordu uzun yolda biz sınırları dahilinde. Mondeo karma 7.5. aynı kullanımda aegea 6.5 falan yakıyordu ondan önce Linea vardı. Basinca Mondeo kadar yakıyordu 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 56 dakika önce Paylaş 56 dakika önce Murat Sahın yazdı: Hepsi mi? 2012 Mondeo 2019 egeadan 1 litre fazla yakıyor desem? Bunlar atmosferik mi? Aklımda kalan atmosferikler. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 54 dakika önce Paylaş 54 dakika önce Murat Sahın yazdı: 1.3 mjet. 7 yakmıyor 5.5 6 gibi yakıyordu uzun yolda biz sınırları dahilinde. Mondeo karma 7.5. aynı kullanımda aegea 6.5 falan yakıyordu astradan ki şanzıman kombinasyonu işi çok değiştirmiş demek ki Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 51 dakika önce Paylaş 51 dakika önce Murat Sahın yazdı: 1080 kiloydu 95 escort. Amma ağır araba derdik. Senin Clio kaç kilo abi? Kesinlikle tespitin doğru. Bir arkadaş var yurt dışında hipermili profesyonel olarak yapıyor ve yarışmalara falan katılıyordu. Ceza olarak bagaja patates çuvalı koyuyorlar diyordu mesela. Ağırlığın etkisi. Abi 1.3 mjet. 7 yakmıyor 5.5 6 gibi yakıyordu uzun yolda biz sınırları dahilinde. Mondeo karma 7.5. aynı kullanımda aegea 6.5 falan yakıyordu ondan önce Linea vardı. Basinca Mondeo kadar yakıyordu 1290 kgydi clio Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 49 dakika önce Paylaş 49 dakika önce (düzenlendi) Şİmdi bu motorlar grafikleri. Bunlar Citroen C3 eski ve yeni neslin kullandığı tüm motorlar. Hepsi benzinli hepsi . Termal verimlerini devir güç bandlşarını görebilirisniz. Verimlilikleri için Grafikteki yeşil cizginin ne kadar aşağıda olduğuna bakmalısın. Note : eb0 999 cc yeni nesil 1 litre motorun termal verimi çok kötü. Eski Tu3 motor kadar kötü. Demekki motor hacmi düşürmek yakıt ekonomisi sağlamıyor. Bu listedeki en ağır motorlardan 1.6 Tu5Jp yakıt tüketimi fena sayılmaz. Hatta 1.0 motordan çom daha ekonomik. 25 dakika önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 42 dakika önce Paylaş 42 dakika önce (düzenlendi) Mesela yukardaki tablolarda EP3c motor yeşil hattın en dipte olduğu 2500 devirde 265 gram yakıt tüketiyor. Peki bu bize yansıyorum, onu da test ettim. 80 sabit 2500 devirde 4,4 litre yakıt tüketim. Bol rampalı Paşaköy yolunda sürüyor olmama rağmen 30 km yolculuk ortalaması 4,4 litre. Yukarda en sonda paylaştığım 115 kw gücündeki Ep6 cdt kullanıyor olsaydım onun tüketimi çok daha düşük. 2000 devirde neredeyse 250 gram yakıyor. 40 dakika önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 35 dakika önce Paylaş 35 dakika önce (düzenlendi) Buda herkesin öve öve bitiremediği az yakıp çok kaçan 1.4 hdi motor. Burda görüldüğü gibi 2500 devirde maksimum ekonomiye kavuşuyor. 240 gram yakıyor. İşte burda bu motoru az yaktıran olay vites oranı. 2100 devirde 90 km hız yapıyor . Benden 25 gram az yakıp 10 km hızlı gittiği için saate 245 gram yakıt tüketimi sana 3,5 litre olarak yansıyor. 35 dakika önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts