İçeriğe Yönlendir

Eski motorlar daha mı verimli?


Mustafa Çayır

Recommended Posts

Evren Erakçora

Tam gazda geçerli değil mi o grafik, düz yolda neden 2500 devirde az yaksın 1800-2000 devirde daha az yakar yük az. Otomatik dizeller 2000 devri görmeden üst vitese geçiyor zaten.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Murat Sahın yazdı:

Mondeo karma 7.5. aynı kullanımda aegea 6.5 falan yakıyordu :) ondan önce Linea vardı. Basinca Mondeo kadar yakıyordu :tongue:

Mondeonun boş ağırlığı 1560 kg,  linea veya egeanın azami yüklüsünden ağır. 5,5~6,5 arasında yakıyordu. Kastığım zaman otobanda 3,8 gördüm düzce izmit arası, 4~4,5 rahat görülür. 

Evren Erakçora yazdı:

Tam gazda geçerli değil mi o grafik, düz yolda neden 2500 devirde az yaksın 1800-2000 devirde daha az yakar yük az. Otomatik dizeller 2000 devri görmeden üst vitese geçiyor zaten.

1,6 tdci 1750 devirde en ekonomik gidiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:

Tam gazda geçerli değil mi o grafik, düz yolda neden 2500 devirde az yaksın 1800-2000 devirde daha az yakar yük az. Otomatik dizeller 2000 devri görmeden üst vitese geçiyor zaten.

 

Ama işte bu arabalar zaten düşük güçlerinden dolayı bu noktalara ulaşıyorlar. altımızda 300 beygirlik turbo motor yok. Mesela bu çok güçlü bir turbo motorda , araçın motorunun en çok kullanıldığı alanı taramış. Araç 6 vitesli . 6 ncı vitesin yayını takip et. 2000 devirde sık sık motor 240 gram çizgisine giriyor.  İlla dip gaz basmasına gerek yok.  O eski kara düzen motorlar için geçerli idi. Valvetronik, Varyatör gibi etki elemanları var.  Daha az motor yükündede  verimli noktaya çıkabiliyorsun. 

 

image.png.ae878fe703bddd1d1598e9e7eb9121c7.png

 

 

Buda valvetronik ne kadar etkilediğinin bir grafiği. En düşük tüketimi kapsayan son 3 alan motor yükünün neredeyse %45 nde 

 

 

BMW-Valvetronic-Vergleich-Zylinderabschaltung-Wirkbereich.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Burda ise Normal valf, Valvetronik ve elektrik kumandali Vallfin ne kadar tasarruf sağladığı gösterilmiş.  Düşük devirde yani şehir içi sürüşde konvansiyonel motora göre %10 - 15 daha az yaktırdığı görülüyor 

 

image.png.05b27fb459cff0b6e5ae08b6e4db877d.png

 

Buda VVTİ açısal değişiminin BSFC ne kadar etkilediğine bir başka örnek duruma göre + - %3 etkiliyor 

 

image.png.ab7b3a7b43431db4b49b2bfcad65022c.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Ağırlığın yanında elektrik de var. Aracın üstündeki sistemleri 12v ile çalıştırmak için motora ciddi yük biniyor. Eski araçlar 50a çekiyorsa yeniler 150-200 amper çekiyordur

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ağırlığın yanında elektrik de var. Aracın üstündeki sistemleri 12v ile çalıştırmak için motora ciddi yük biniyor. Eski araçlar 50a çekiyorsa yeniler 150-200 amper çekiyordur

 

Klima açıksa 45 amper, klima kapalı ise 20 amper. klimalı gece yolculuğu neredeyse 55 amper.  Bunlar hep c3 verisi. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Metin Uzunoğlu yazdı:

Mondeonun boş ağırlığı 1560 kg,  linea veya egeanın azami yüklüsünden ağır. 5,5~6,5 arasında yakıyordu. Kastığım zaman otobanda 3,8 gördüm düzce izmit arası, 4~4,5 rahat görülür. 

1,6 tdci 1750 devirde en ekonomik gidiyor.

Kasamam o kadar abi. Vakit nakit ile satın alınamıyor ama fazladan yakacağım yakıtı alabiliyorum. :biggrin: Çabiden ödünç vesile ile aynı güzergahta 1 litre fazla yakıyor Mondeo. O kadar ağırlık ile hakkıdır.

Yorum bağlantısı
Metin Mankal
(düzenlendi)

3 gün önce Ankara dan Maraş a geldim.  Hızım ortalama radar sınırlarında ..110 -120 .Yakıtım 3,8 litre. Aracımın boş ağırlığı 1380 kg. Biraz  yükümde vardı. Neredeyse tek kişilik otobüs biletiyle aynı fiyat.. Ama  şehir içinde acımıyor.

tarihinde Metin Mankal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Mankal

Bazı kelimeleri yazamıyoruz sanırım. Cümlemin sonu şu şekildeydi ama izin vermedi site.

 

 

 

 

Image008.jpg

Yorum bağlantısı
Zonno Usta

Mustafa Çayır'ın 93 model Toyota'sının düşük tüketimi ilginç gerçekten. Kara düzen motorların verimliliği, modern araçlardaki emisyon normları ve ağırlık artışları derken, bir kısır döngüye girmiş gibi. Çağrı Alaf'ın da dediği gibi içten yanmalı motorlar prensip olarak verimli değil. Ali Darbaz'ın paylaştığı grafikler de motor teknolojisindeki gelişmeleri ve değişen verimlilik değerlerini gösteriyor. Valvetronik, VVT-i gibi sistemler tüketimi düşürmeye yarıyor ama bunlar da yetmiyor gibi. Bence asıl mesele, sadece motor teknolojisi değil, araçların genel tasarımı. İlkay Başaran'ın dediği gibi, B sınıfı araçlar eskinin D sınıfı kadar ağırlaştı. Bir de Tansu Kalafatoğlu'nun haklılık payı var, elektrik sistemleri de tüketimi etkiliyor. Klima, sensörler derken, araçlar giderek daha fazla enerji tüketiyor. Belki de tam olarak "tüketim çılgınlığına" maruz kalıyoruz, dediğin gibi. Daha fazla özellik, daha fazla güvenlik, daha fazla konfor... Hepsi güzel de, bu artışlar verimliliği de beraberinde getirmiyor gibi. Toyotanı keyifle kullanmaya devam et, bence. Eski kara düzen motorlar bazen modern teknolojiyi de geride bırakabiliyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır
Fatih Keskin yazdı:

Tip e bak 

O tip olmasa köye gelince ne yakacan? Sen bunu bi düşün 😉

Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır
Serdar Göktaş yazdı:

Bana da lazım bu toyatadan bir tane.  Zamanında 2004 model Hilux almıştık. O da Kara duzendi ve yakıtı çok uygundu.  Sonra onu satalim yeni tiplerinden aldık. 2016 model idi. Aldığımız da 30 bin km de ve tamamen servis bakımlı idi. Manuel sanjiman. Tekerler orijinal. Şehir içi 12 litre şehir dışı 10 litre ile geziyordu. Ne kadar uğraştım ise de yakıt tüketimini dusuremedim. Sattık kurtulduk. Ondan hep gözüm korkar yeni tür pikaplardan. 2004 toyata pick-up on numara araç idi. 


aynı segmentin aynı model benzer markaları x2 yakıta yakın tüketiyorlarmış. 

Çağlar Bayur yazdı:

bozuktur?

şehir dışı 140 a çıkarken hissetrince az yakar. (cümlede kelime oyunu mevcuttur)

Kuzendeki  1.3 linea 7.2 yakıyor. Yine komşudaki punto 7 yakıyor. 
 

Şehir dışı kadranı çeviriyor bu arada Toyota ☺️

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

    • Mehmet Muhip Yılmaz
×
×
  • Yeni Oluştur...