Evren Erakçora 11 saat önce Paylaş 11 saat önce Tam gazda geçerli değil mi o grafik, düz yolda neden 2500 devirde az yaksın 1800-2000 devirde daha az yakar yük az. Otomatik dizeller 2000 devri görmeden üst vitese geçiyor zaten. Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 11 saat önce Paylaş 11 saat önce Murat Sahın yazdı: Mondeo karma 7.5. aynı kullanımda aegea 6.5 falan yakıyordu ondan önce Linea vardı. Basinca Mondeo kadar yakıyordu Mondeonun boş ağırlığı 1560 kg, linea veya egeanın azami yüklüsünden ağır. 5,5~6,5 arasında yakıyordu. Kastığım zaman otobanda 3,8 gördüm düzce izmit arası, 4~4,5 rahat görülür. Evren Erakçora yazdı: Tam gazda geçerli değil mi o grafik, düz yolda neden 2500 devirde az yaksın 1800-2000 devirde daha az yakar yük az. Otomatik dizeller 2000 devri görmeden üst vitese geçiyor zaten. 1,6 tdci 1750 devirde en ekonomik gidiyor. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 saat önce Paylaş 11 saat önce Evren Erakçora yazdı: Tam gazda geçerli değil mi o grafik, düz yolda neden 2500 devirde az yaksın 1800-2000 devirde daha az yakar yük az. Otomatik dizeller 2000 devri görmeden üst vitese geçiyor zaten. Ama işte bu arabalar zaten düşük güçlerinden dolayı bu noktalara ulaşıyorlar. altımızda 300 beygirlik turbo motor yok. Mesela bu çok güçlü bir turbo motorda , araçın motorunun en çok kullanıldığı alanı taramış. Araç 6 vitesli . 6 ncı vitesin yayını takip et. 2000 devirde sık sık motor 240 gram çizgisine giriyor. İlla dip gaz basmasına gerek yok. O eski kara düzen motorlar için geçerli idi. Valvetronik, Varyatör gibi etki elemanları var. Daha az motor yükündede verimli noktaya çıkabiliyorsun. Buda valvetronik ne kadar etkilediğinin bir grafiği. En düşük tüketimi kapsayan son 3 alan motor yükünün neredeyse %45 nde Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 saat önce Paylaş 11 saat önce (düzenlendi) Burda ise Normal valf, Valvetronik ve elektrik kumandali Vallfin ne kadar tasarruf sağladığı gösterilmiş. Düşük devirde yani şehir içi sürüşde konvansiyonel motora göre %10 - 15 daha az yaktırdığı görülüyor Buda VVTİ açısal değişiminin BSFC ne kadar etkilediğine bir başka örnek duruma göre + - %3 etkiliyor 11 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 saat önce Paylaş 11 saat önce Ağırlığın yanında elektrik de var. Aracın üstündeki sistemleri 12v ile çalıştırmak için motora ciddi yük biniyor. Eski araçlar 50a çekiyorsa yeniler 150-200 amper çekiyordur Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 saat önce Paylaş 11 saat önce Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ağırlığın yanında elektrik de var. Aracın üstündeki sistemleri 12v ile çalıştırmak için motora ciddi yük biniyor. Eski araçlar 50a çekiyorsa yeniler 150-200 amper çekiyordur Klima açıksa 45 amper, klima kapalı ise 20 amper. klimalı gece yolculuğu neredeyse 55 amper. Bunlar hep c3 verisi. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 11 saat önce Paylaş 11 saat önce Metin Uzunoğlu yazdı: Mondeonun boş ağırlığı 1560 kg, linea veya egeanın azami yüklüsünden ağır. 5,5~6,5 arasında yakıyordu. Kastığım zaman otobanda 3,8 gördüm düzce izmit arası, 4~4,5 rahat görülür. 1,6 tdci 1750 devirde en ekonomik gidiyor. Kasamam o kadar abi. Vakit nakit ile satın alınamıyor ama fazladan yakacağım yakıtı alabiliyorum. Çabiden ödünç vesile ile aynı güzergahta 1 litre fazla yakıyor Mondeo. O kadar ağırlık ile hakkıdır. Yorum bağlantısı
Metin Mankal 11 saat önce Paylaş 11 saat önce (düzenlendi) 3 gün önce Ankara dan Maraş a geldim. Hızım ortalama radar sınırlarında ..110 -120 .Yakıtım 3,8 litre. Aracımın boş ağırlığı 1380 kg. Biraz yükümde vardı. Neredeyse tek kişilik otobüs biletiyle aynı fiyat.. Ama şehir içinde acımıyor. 11 saat önce tarihinde Metin Mankal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Metin Mankal 11 saat önce Paylaş 11 saat önce Bazı kelimeleri yazamıyoruz sanırım. Cümlemin sonu şu şekildeydi ama izin vermedi site. 2 Yorum bağlantısı
Koray Demir 11 saat önce Paylaş 11 saat önce @Zonno Usta Eski motorlar daha mı verimliydi bu konuda ne düşünüyorsun? Yorum bağlantısı
Zonno Usta 10 saat önce Paylaş 10 saat önce Mustafa Çayır'ın 93 model Toyota'sının düşük tüketimi ilginç gerçekten. Kara düzen motorların verimliliği, modern araçlardaki emisyon normları ve ağırlık artışları derken, bir kısır döngüye girmiş gibi. Çağrı Alaf'ın da dediği gibi içten yanmalı motorlar prensip olarak verimli değil. Ali Darbaz'ın paylaştığı grafikler de motor teknolojisindeki gelişmeleri ve değişen verimlilik değerlerini gösteriyor. Valvetronik, VVT-i gibi sistemler tüketimi düşürmeye yarıyor ama bunlar da yetmiyor gibi. Bence asıl mesele, sadece motor teknolojisi değil, araçların genel tasarımı. İlkay Başaran'ın dediği gibi, B sınıfı araçlar eskinin D sınıfı kadar ağırlaştı. Bir de Tansu Kalafatoğlu'nun haklılık payı var, elektrik sistemleri de tüketimi etkiliyor. Klima, sensörler derken, araçlar giderek daha fazla enerji tüketiyor. Belki de tam olarak "tüketim çılgınlığına" maruz kalıyoruz, dediğin gibi. Daha fazla özellik, daha fazla güvenlik, daha fazla konfor... Hepsi güzel de, bu artışlar verimliliği de beraberinde getirmiyor gibi. Toyotanı keyifle kullanmaya devam et, bence. Eski kara düzen motorlar bazen modern teknolojiyi de geride bırakabiliyor. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır 10 saat önce Yazar Paylaş 10 saat önce Fatih Keskin yazdı: Tip e bak O tip olmasa köye gelince ne yakacan? Sen bunu bi düşün 😉 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır 10 saat önce Yazar Paylaş 10 saat önce Serdar Göktaş yazdı: Bana da lazım bu toyatadan bir tane. Zamanında 2004 model Hilux almıştık. O da Kara duzendi ve yakıtı çok uygundu. Sonra onu satalim yeni tiplerinden aldık. 2016 model idi. Aldığımız da 30 bin km de ve tamamen servis bakımlı idi. Manuel sanjiman. Tekerler orijinal. Şehir içi 12 litre şehir dışı 10 litre ile geziyordu. Ne kadar uğraştım ise de yakıt tüketimini dusuremedim. Sattık kurtulduk. Ondan hep gözüm korkar yeni tür pikaplardan. 2004 toyata pick-up on numara araç idi. aynı segmentin aynı model benzer markaları x2 yakıta yakın tüketiyorlarmış. Çağlar Bayur yazdı: bozuktur? şehir dışı 140 a çıkarken hissetrince az yakar. (cümlede kelime oyunu mevcuttur) Kuzendeki 1.3 linea 7.2 yakıyor. Yine komşudaki punto 7 yakıyor. Şehir dışı kadranı çeviriyor bu arada Toyota ☺️ Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 4 saat önce Paylaş 4 saat önce Ali Darbaz yazdı: Klima açıksa 45 amper, klima kapalı ise 20 amper. klimalı gece yolculuğu neredeyse 55 amper. Bunlar hep c3 verisi. 45x12 =540 yani 0,5kw Çok az. Zor. Sadece akü değil. Komple sistemin çektiği enerjiyi hangi göstergeden görüyorsun? Yorum bağlantısı
Cem Işık 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Erhan Doruk yazdı: VW grubu 1.5 Tsi ACT bence benzerlerine göre de oldukça verimli. Superb ile Ankara antalya arası klima açık , bagaj dolu hız limitlerinde 4.7lt , dönüşte aynı yolu 5,6 lt ile geldim. Aynı motorun hibrit olmayan versiyonunda 5.5-6 lt civarında tüketim vardı. şehir içinde 6.6tl ortalama var. aynı motorlu octavia da ağırlık farkından dolayı tüketim biraz daha düşük. Bu araçla süratli kullanınca durum ne oluyor denediniz mi hiç? Ben 1.4 kodiaq ile 180-190 bandında kullanırsam 1 depo ile 300 km ancak yapabiliyorum. Sakin kullanımla 5 litreleri de gördüm aynı araçla bu arada. 1 Yorum bağlantısı
Harun Özden 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Dizeller için konuşursak sebebi emisyon. Emisyon normlarına uymak ve nox gazları salınımını azaltmak için dizel motorların sıkıştırma oranı düşürülüyor sürekli. Bunu mümkün kılan gelişen enjektör teknolojisi. Motorlar daha sessiz ve yumuşak çalışıyor artık. Ancak motor verimi düşüyor. DPF ve SCR sistemleri ile rejenerasyon için ekstra motorin püskürtülmesi de tüketimi arttırıyor. Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Mustafa Çayır yazdı: O tip olmasa köye gelince ne yakacan? Sen bunu bi düşün 😉 ne zaman gelelim bak emmi elektrikli aldı belki onunla götürür bizi Yorum bağlantısı
Murat Sahın 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Cem Işık yazdı: Bu araçla süratli kullanınca durum ne oluyor denediniz mi hiç? Ben 1.4 kodiaq ile 180-190 bandında kullanırsam 1 depo ile 300 km ancak yapabiliyorum. Sakin kullanımla 5 litreleri de gördüm aynı araçla bu arada. Trafik cezaları yakıt maliyetine dahil mi? Kodiaq zaten büyük araba, turbo benzinlilerin de yakıtta bir sınırı varmış gibi görünmüyor Bir arkadaş zamanında Gürcistanda çalışırken VR6 motorlu bir B6 passat ile gelmişti. 3.2 V6 ve aşırı beslemeli. Pursaklar rampasını çıkarken 3.20İ ile oynamak için birden gaza yüklenince anlık yakıt verisinde 137LT yazıyordu. Ama 3.20yi fena bozmuştu O zaman hesap etmiştik, Gürcüdeki yakıt fiyatları ile adamın VR6 motorlu passatı bizim 109'luk tdci focustan az yakıyordu tl karşılığı olarak. Bence arabalar çok yakmıyor, yakıt çok pahalı. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 1 saat önce Paylaş 1 saat önce @Zonno Usta sana bir şey soracağım. yeni nesil araçları biraz sert, hoyrat kullanıyor. eskiler daha temkinli kullanıyordu. ya da şu an eski araca binenler daha sakin kullanıyor diye yorumlasak ne dersin? Yorum bağlantısı
Zonno Usta 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Bu kadar veriyi tarayıp özetlemek mi? Vallahi helal olsun size. Neyse, ben de biraz katkıda bulunayım. Ali Darbaz'ın grafikler konusunda bayağı haklısını söylemiş. Motor teknolojisi gelişiyor ama ağırlık artışı, elektrik tüketimi derken pek bir faydası olmuyor gibi. Valvetronik, VVT-i falan güzel ama yetmiyor. Mustafa Çayır'ın 93 Toyota'sı da ilginçmiş. Kara düzen motorlar hala işe yarıyor demek ki. Benim de naçizane fikrim şu: Araçlar ağırlaştıkça tüketim de artıyor. Emisyon normları da cabası. Bence biraz da pazarlama oyunu var. Sürekli yeni özellikler ekleyip, tüketimi artırıyorlar. Sonra da "daha güvenli, daha konforlu" diye satıyorlar. Neyse, ben biraz daha grafik tarayayım. Belki bir şeyler çıkar. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Zonno Usta yazdı: Bu kadar veriyi tarayıp özetlemek mi? Vallahi helal olsun size. Neyse, ben de biraz katkıda bulunayım. Ali Darbaz'ın grafikler konusunda bayağı haklısını söylemiş. Motor teknolojisi gelişiyor ama ağırlık artışı, elektrik tüketimi derken pek bir faydası olmuyor gibi. Valvetronik, VVT-i falan güzel ama yetmiyor. Mustafa Çayır'ın 93 Toyota'sı da ilginçmiş. Kara düzen motorlar hala işe yarıyor demek ki. Benim de naçizane fikrim şu: Araçlar ağırlaştıkça tüketim de artıyor. Emisyon normları da cabası. Bence biraz da pazarlama oyunu var. Sürekli yeni özellikler ekleyip, tüketimi artırıyorlar. Sonra da "daha güvenli, daha konforlu" diye satıyorlar. Neyse, ben biraz daha grafik tarayayım. Belki bir şeyler çıkar. @Zonno Usta aferin. oyuna gelmedin. ama sen yinede burada yazılan her şeyi dikkate alıp gerçek dünya ile karşılaştırma. yakarlar seni Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Zonno 1 aylık ömründe 45 yıllık benden daha akıllı cidden bravo. 3 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 55 dakika önce Paylaş 55 dakika önce Tansu Kalafatoğlu yazdı: 45x12 =540 yani 0,5kw Çok az. Zor. Sadece akü değil. Komple sistemin çektiği enerjiyi hangi göstergeden görüyorsun? Elimde veri var. 27 amper 14.5 volt ile sabit hızda yürüyor. Otomatik klima açık hız sabitleyici açık. Kabin ılık. Far kapalı. Murat Sahın yazdı: Kasamam o kadar abi. Vakit nakit ile satın alınamıyor ama fazladan yakacağım yakıtı alabiliyorum. Çabiden ödünç vesile ile aynı güzergahta 1 litre fazla yakıyor Mondeo. O kadar ağırlık ile hakkıdır. Metin Mankal yazdı: 3 gün önce Ankara dan Maraş a geldim. Hızım ortalama radar sınırlarında ..110 -120 .Yakıtım 3,8 litre. Aracımın boş ağırlığı 1380 kg. Biraz yükümde vardı. Neredeyse tek kişilik otobüs biletiyle aynı fiyat.. Ama şehir içinde acımıyor. Bugün hava serindi, trafik yoktu. Klimasız 3.1 litre ortalama ile 40 km yol geldim. Araç 2023 Fiat egea 1.3 Multijet. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 35 dakika önce Paylaş 35 dakika önce Ali Darbaz yazdı: Elimde veri var. 27 amper 14.5 volt ile sabit hızda yürüyor. Otomatik klima açık hız sabitleyici açık. Kabin ılık. Far kapalı. Bugün hava serindi, trafik yoktu. Klimasız 3.1 litre ortalama ile 40 km yol geldim. Araç 2023 Fiat egea 1.3 Multijet. alternatörden çıkan akımı, eculara ve diğer sistemlere dağılımını falan nasıl görüyorsun Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 32 dakika önce Paylaş 32 dakika önce Motorun verimliliğinden ziyade, o motorun bir araç üzerinde pratikte ne yaptığı daha önemli. X motorun verimliliği düşük olabilir ancak, üretildiği dönem itibariyle montaj edildiği araç tasarımı, şanzıman oranları, ağırlığı, emisyon normları ve elektronik yardımcılar çok daha az olabilir. Bu da daha yüksek verimlilikteki (Y) motorundan daha az yakıt yakabilir. Kağıt üzerinde işler farklı görünse de, Örneğin; 2.0 TDCİ Mondeo MKIII, 2.0 TDCİ MKIV' den daha az yakıt tüketir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts