İçeriğe Yönlendir

Amarok V6


Muhammet öner

Recommended Posts

Muhammet öner

Mrb 2019 3.0 v6 otomatik amarok 215 bin km aracı yeni aldim suan yoldayim tatlı rampalarda biraz hararetin 100 105 e kadar ciktgini yag sicakligininda 128 maks gördüm gazı kesip yavasladgimda tekrardan 90 a dusüyor vir fikri olan ve çözum tavsiye edebilecek varsa simdiden tesekkur ederim

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tempoyu düşürüp devam etmek dışında, yolculuk daha kaç km sürecek?

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Sürüşü sakin tamamlayın. 500 km az yol değil arada dinlendirin. Su seviyesini kontrol edin. Sakin gidince düşme varsa büyük ihtimalle devirdaimdir.

Yorum bağlantısı
Muhammet öner
Görkem Karakaş yazdı:

Sürüşü sakin tamamlayın. 500 km az yol değil arada dinlendirin. Su seviyesini kontrol edin. Sakin gidince düşme varsa büyük ihtimalle devirdaimdir.

Tesekkur ederim zaten mak 90 100 km ile gidiyorum ama hafif ranpalarda bile suan yag sicakligi 116 civarina cikiyor rampa asagi 100 civarina dusuyor ama hafif rampalarda hararet 90da dik ranpalarda 105 e dogru gördüm

700 km civarı niğde otobandayim sakaryaya gidiyorum

Yorum bağlantısı
Muhammet öner

Vermiyor ama yani o seviyelere geldiginde korkup durdum düzeldı devam etsem ayni sekilde daha kötü olabilir diye sormak istedim basina gelen varmidir diye

Yorum bağlantısı
Tevfik Işık
Muhammet öner yazdı:

Mrb 2019 3.0 v6 otomatik amarok 215 bin km aracı yeni aldim suan yoldayim tatlı rampalarda biraz hararetin 100 105 e kadar ciktgini yag sicakligininda 128 maks gördüm gazı kesip yavasladgimda tekrardan 90 a dusüyor vir fikri olan ve çözum tavsiye edebilecek varsa simdiden tesekkur ederim

İnsanlarda ar namus utanma kalmamış. 3-5bin km sonra bir arıza verse anlarım ama aracı alır almaz uzun yolda arızasını göstermesi satan kişinin nasıl bir terbiyesiz evladı olduğunu gösteriyor. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Darbaz yazdı:

@Selim Bilgin senin 3.0 tdi çalışırken en faz kaç derece yağ sıcaklığına çıkardı. Takip edebliyormuydun. 


OBD’den baktım bir kaç kere. 100 civarında oluyordu ama hiç takip etmedim gazlarken. Sağlıklıyken sıcaklık takip etmek gereken bir motör değil. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Sprinter aracımda geçen hafta başıma geldi. Problem sistemde basınç kaçağı çıktı. Bir yeri sıktık devam ettik tamirci ile. 

Yorum bağlantısı
Muhammet öner
Selim Bilgin yazdı:


OBD’den baktım bir kaç kere. 100 civarında oluyordu ama hiç takip etmedim gazlarken. Sağlıklıyken sıcaklık takip etmek gereken bir motör değil. 

Normalmidir anlamis degilim bu motor ve aracin yabancisiyim henüz usul usul zorlamadan yoluma devam ediyorum inş kötü bir durum olmaz

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Muhammet öner yazdı:

Normalmidir anlamis degilim bu motor ve aracin yabancisiyim henüz usul usul zorlamadan yoluma devam ediyorum inş kötü bir durum olmaz


Arabanın SSP dosyasını bulup inceleyeyim bir size dönüş yaparım

Yorum bağlantısı
Sermet Gündoğdu
Tevfik Işık yazdı:

nsanlarda ar namus utanma kalmamış. 3-5bin km sonra bir arıza verse anlarım ama aracı alır almaz uzun yolda arızasını göstermesi satan kişinin nasıl bir seks işçisinin evladı olduğunu gösteriyor. 

Belki arabanın normal çalışması bu,Belki de aracı kardeşinden sqtın aldı hemen hüküm vermeyelim bence.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu arabanın kendini eğit dökümanı. https://procarmanuals.com/wp-content/uploads/pdfs/ssp/ssp-565-the-amarok-2017.pdf

Kitabı inceleyince ikinci nesil .0 tdi olduğu görülüyor. onunda kitabı bu : https://procarmanuals.com/wp-content/uploads/pdfs/ssp/ssp-495-30l-v6-tdi-engine-2-generation.pdf

 

Motor suyu sıcaklığı 105 derecede tutmaya ayarlı imiş. Ayrıca Motor yağı sıcaklığıda 103 derece üstüne çıkınca yağ termostadı açılıyormuş. 

Senin yağ soğutucu bypass termostadıın arızalı olabiliir 

 

 

Yorum bağlantısı
Muhammet öner
Ali Darbaz yazdı:


Arabanın SSP dosyasını bulup inceleyeyim bir size dönüş yaparım

Cok tesekkur ederim 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Veriler normal. Aynı rotada pasatta bu havada 110 civarı yapl yürüyor. Birazdan bende o rodadan geçeceğim konyaya doğru. Pejo bu hava 105-115 arası geziyor. Su ısısıda normal. Yüksek rakımlı oralar. Aşırı besleme fazla hava deli sıcak. 

Yolda fark edilmese de o rotada 800-1200 arası inip çıkışlar oluyor. Aksarayı filan geçince daha stabil hale gelir araç

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Muhammet öner yazdı:

Tesekkur ederim zaten mak 90 100 km ile gidiyorum ama hafif ranpalarda bile suan yag sicakligi 116 civarina cikiyor rampa asagi 100 civarina dusuyor ama hafif rampalarda hararet 90da dik ranpalarda 105 e dogru gördüm

 

Hocam bunu görmemişim. Verdiğin bu bilgiye göre kitapdaki veriler tutuyor. 103 derecede yağ termstadı kapandığı için 100 altına kolay kolay düşmez. 105 derece hararet zaten hedeflenen operasyonel çalışma sıcaklığı. 120 derece kısa süreli aşılabilir. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

90 da yürümez zaten araba 88 de ortalama bi termostat açıldığını düşünürsek zaten 95-100 dereceler normal. Araçlar 100 dereceye kadar fan açmıyor genelde zaten 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Burda yazdığına göre termostat 90 derecede açılmaya başlıyor. 105 derecede kadar tutuluyormuş. 

 

image.png.206d12a07554d20b1a2c93aaaa802de2.png

image.png.bcbc407ebd5e5654e7ccdbde3ef68eff.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

arabanın hararet göstergesi nerde duruyor analog olan ? 

 

nigde otobanında rampa vs de pek yok standart ortada çakılı durması lazım 

Yorum bağlantısı
Muhammet öner

Suan duruyor ama ben mersinden ciktim pozanti rampasinda yapti bunu 2 defa yapti suan cok daha yavas gidiyorum bir problem yok yag sicakligi 105 ile 118 civari geziyor suan

Ali Darbaz yazdı:

 

Hocam bunu görmemişim. Verdiğin bu bilgiye göre kitapdaki veriler tutuyor. 103 derecede yağ termstadı kapandığı için 100 altına kolay kolay düşmez. 105 derece hararet zaten hedeflenen operasyonel çalışma sıcaklığı. 120 derece kısa süreli aşılabilir. 

Tesekkur ederim bilgiler icin yani suan yag sicakligi 105 ile 118 arasinda hafif rampalara girince 118 inerken 105 civarina iniyor bu normal degerlerde ise problem olmaz heralde

Yorum bağlantısı
Muhammet öner
Ali Gök yazdı:

arabanın hararet göstergesi nerde duruyor analog olan ? 

 

nigde otobanında rampa vs de pek yok standart ortada çakılı durması lazım 

Suan hararet analok 90da duruyor zaten sadede yag sicakligi oynuyor 105.120 arasi pozantida hararet analok 105 110a dogru gördüm devam etsem dahada cikacak gibiydi gazi kestim düştü

Servet Aydın yazdı:

Veriler normal. Aynı rotada pasatta bu havada 110 civarı yapl yürüyor. Birazdan bende o rodadan geçeceğim konyaya doğru. Pejo bu hava 105-115 arası geziyor. Su ısısıda normal. Yüksek rakımlı oralar. Aşırı besleme fazla hava deli sıcak. 

Yolda fark edilmese de o rotada 800-1200 arası inip çıkışlar oluyor. Aksarayı filan geçince daha stabil hale gelir araç

Tesekkurler ama korkuttu beni devam etsem kötü olucaktı gibi gazi kesince düzeldi 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...