İçeriğe Yönlendir

Amarok V6


Muhammet öner

Recommended Posts

Murat Sahın
Servet Aydın yazdı:

Pejoda disko topu gibi oynuyor. Rampa çıkarken 130'la filan yağ 120'ye hararet 100'e geliyor. Herşey normal devam

 

Umarım herşey normaldir gerçekten abi :) 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

bir keresinde kibritle eski yoldan bursa'ya gidiyorum. yalovadan sonra rampa çıkışı başladı. kışın arabanın önüne taktığım sosisleri çıkarmaya unutmuşum. ama obd takılı. sıcaklık sürekli 95-100 arasında değişiyor. motor önden hava almamasına rağmen su sıcaklığı 100'ü geçmemişti

 

Japon mühendis görse dava eder arabayı geri alırlar senden :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

Teoriği boşver tırlar alev alıp yanıyor bu mevkide

Bu Pozantı rampası Ankara İstanbul arasındaki cankurtaran rampasına denk mi yoksa çok farklı bir dünyamı. Peki sabuncu beli Tüneli’ni olduğu mevkide nasıl çok zorluydu

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Ali Darbaz yazdı:

Bu Pozantı rampası Ankara İstanbul arasındaki cankurtaran rampasına denk mi yoksa çok farklı bir dünyamı. Peki sabuncu beli Tüneli’ni olduğu mevkide nasıl çok zorluydu

Cankurtaranda çok viraj yok pozantıya göre. hızını alan kapatıp gidior devirden düşmeden. pozantıda çıkarken tırın biri sağda 20 ile gidiyor diğer tırda 22 ile onu sollamaya çıkıyor sonra en soldan 130 la giden arabanın üzerinede başka bir tır 32 ile kafa kırıp en sola giriyor  sonrası parti 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

Cankurtaranda çok viraj yok pozantıya göre. hızını alan kapatıp gidior devirden düşmeden. pozantıda çıkarken tırın biri sağda 20 ile gidiyor diğer tırda 22 ile onu sollamaya çıkıyor sonra en soldan 130 la giden arabanın üzerinede başka bir tır 32 ile kafa kırıp en sola giriyor  sonrası parti 

 

Ben bunu uzun yolda çok yaşıyorum. Buna bir çare lazım. Adamlar üçüncü köprüyü işgal ediyorlar. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Asıl maceralı yollardan biri Denizli çıkışı Antalya ya giden Şahintepe rampası. Turbolu araçları yaz günü el arabasına çevirebiliyor. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

efenimmm?

Saatler ayarlı köpükler de

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

3.0 tdi V6, yarısı gitse 3 silindirle bile her yere gider, zamanında 2.8V6 granada V4 olarak izmirden gelmişti sorunsuz 

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
Çağlar Bayur yazdı:

3.0 tdi V6, yarısı gitse 3 silindirle bile her yere gider, zamanında 2.8V6 granada V4 olarak izmirden gelmişti sorunsuz 

Aynı King in arabası gibi

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih Keskin yazdı:

Aynı King in arabası gibi

o camı açma tuşuna basmayacaktın

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Çağlar Bayur yazdı:

3.0 tdi V6, yarısı gitse 3 silindirle bile her yere gider, zamanında 2.8V6 granada V4 olarak izmirden gelmişti sorunsuz 

2022 yılında focus egzoz sübaplarından birini patlatmıştı. Kompresyon 0 çıkıyordu 3. silindirde. rölantide motor kopacak gibiydi ama 2000 devirde pürüzsüz çalışıyordu. Çekici bulamadık bulunduğum yerde ustaya güvenemedik arabama güvendim 70 km/h max hız ile 150 km yol yaptım :nazar:

4. silindire çokta gerek yokmuş:fiuw:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Yeter yazdı:

Asıl maceralı yollardan biri Denizli çıkışı Antalya ya giden Şahintepe rampası. Turbolu araçları yaz günü el arabasına çevirebiliyor. 

Yok artık :D atmosferikler çekici ile çıkıyordur o zaman.

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
İlkay Başaran yazdı:

Yok artık :D atmosferikler çekici ile çıkıyordur o zaman.

Daha bu yaz deneyimledim araç bir yerden sonra çok yavaş gidiyor. Atmosferik araçlarda aynıdır durum. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Yeter yazdı:

Daha bu yaz deneyimledim araç bir yerden sonra çok yavaş gidiyor. Atmosferik araçlarda aynıdır durum. 

Yani normalde aşırı beslemeli araç rakımdan az etkilenir hatta hissetmez bile sürücü. Kaz dağlarında ağustos sıcağında 42 43 derece 4 kişi toplamda 10 12 kmde 0 dan 1700 rakıma çıkıyoruz 1 ve 2.vitesi geçemiyorsun ve dur kalk, sirkete virajlar vs motorun umrunda bile değil.

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Zaten burada asıl sıkıntılardan biri sıcaklık. Sıcak hava ve soğuk havada arabadaki farkı bariz hissediyorum. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Yeter yazdı:

Zaten burada asıl sıkıntılardan biri sıcaklık. Sıcak hava ve soğuk havada arabadaki farkı bariz hissediyorum. 

Bence arabada sorun var senin Mehmet. Hatta yakıt tüketimin de fazlaydı öyle hatırlıyorum.

Sana meg 4 1.33 tce yazıyorum. Pazartesileri boş geçme sandık motor günü.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
İlkay Başaran yazdı:

Bence arabada sorun var senin Mehmet. Hatta yakıt tüketimin de fazlaydı öyle hatırlıyorum.

Sana meg 4 1.33 tce yazıyorum. Pazartesileri boş geçme sandık motor günü.

Bakımları yaptırdım şu an iyi gibi. Spritmonitörü yükledim takip edeceğim. Aracın bakımlarında hala içime sinmeyen durumlar var. Fırsat bulduğumda tekrar göstereceğim. Beyaz bir megane ve yeni motorlu en sevdiğim. :blush:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Atmosferik motorlarda, her 1000 rakımda %10 güç kaybı olur. Aşırı beslemeli motorlarda ise, %1-3

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Kısa cevap: Motor gücü hava yoğunluğuna orantılı olarak düşer. Eğer F16D4 (Cruze) atmosferik/atmosferik (turbo yok) bir motor ise, deniz seviyesindeki 113 beygirlik güç yükseklikte yaklaşık olarak hava yoğunluğu oranında azalır. Aşağıda standart atmosfer (ISA) hesabına göre örnek değerler — doğrudan uygulanabilir yaklaşıktır:

 

 

Hesaplama prensibi

 

 

Güç ≈ Güç₀ × (ρ(h) / ρ₀)

(ρ = hava yoğunluğu, ρ₀ = deniz seviyesi yoğunluğu). Yani yükseklikteki güç, deniz seviyesindeki gücün hava yoğunluğu oranı kadar kalır.

 

 

Örnek tablo (113 bg başlangıç)

 

Rakım (m)

Yoğunluk oranı (ρ/ρ₀)

Tahmini güç (bg)

Güç kaybı (bg)

0

1.0000

113.00

0.00

500

0.9529

107.67

5.33

1000

0.9075

102.54

10.46

1500

0.8637

97.60

15.40

2000

0.8216

92.84

20.16

2500

0.7811

88.27

24.73

3000

0.7421

83.86

29.14

Örnekten görüldüğü gibi 1.000 m yükseklikte yaklaşık %9.25 (≈10.5 bg) güç kaybı olur; 2.000 m’de ~%18 (≈20 bg) kayıp olur.

 

 

Dikkat edilmesi gerekenler

 

 

  • Bunlar ideal, standart atmosfer hesaplarıdır. Gerçek dünyada sıcaklık, nem, motorun hava-yakıt ayarı (ECU), egzoz/egzantirik kayıplar ve yakıt kalitesi gibi faktörler etkiler.
  • Turbo / supercharger (zorlamalı besleme) varsa (örneğin turbo motorlarda) yükseklik etkisi çok daha az veya farklı olur; turbo basıncı telafi edebilir.
  • Motorun ECU’su yüksek irtifada benzinden zengin/yağlı karışım ayarlayabilir; bu da sayıları değiştirebilir.

 

 

İstersen senin için:

 

  • belirli bir rakımı (ör. 1200 m) alıp daha hassas bir sonuç veririm,
  • ya da sıcaklık/hava durumu da ekleyip gerçek koşula daha yakın bir tahmin yaparım.

 

 

Hangi yaklaşımı istersin?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ali yapay zeka diye Zonno Usta bi yorum yapmıştı. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

    • Sami Demirpaz
×
×
  • Yeni Oluştur...