Alper Keskin 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Selamlar. Uzun zamandır yazmıyorum. Geri dönmek ayrı güzel. Konularda detaylıca baktım. Ancak tatmin edici miktarlarda açıklamaları göremedim. Belki benden sonrakiler için de faydası dokunur. Yeni nesil 1.0 Ecoboost motorlu (Trigeri zincirli olan versiyon) ve Active X donanımlı station wagon kasa tipli Focuslara fena halde kafayı kırmaya başladım. Arkadaşımız aşağıda görseli olan araçtan. 1. çocuklu ve bagaj ihtiyacı olan bir aileyim. Bagajda bebek arabası, arka koltukta ISOFIX bağlantılı çocuk koltuğu, gezip tozarken durduğumuz yerde keyifle dinlenmek için bagajda sürekli olarak durma potansiyeli olan katlanır masa ve sandalyelerim var Yılda 10-12 bin km. lerde yol yapma potansiyeline sahibim. Dolayısı ile dizelden çok benzinli ünitelere bakıyorum. 1-1.2 Milyon liralık bütçe içinde yukarıda model ve motor özellikleri yazan araç eski bir Ford kullanıcısı olarak bana cazip geliyor. Bu bağlamda aşağıdaki sorularım için cevap arıyorum: 1- 1.0 3 silindirli turbo benzinli motor malum piyasada 1.2 puretech gibi kötü unvana sahip bir motor Ford tarafında. Ancak yeni jenerasyonlarında bu motorda yağlı triger sistemini zincire çevirerek ve bir kısım geliştirmeler ile sorunsuzluğunu arttırma amaçlı çalışmalar yapmış Ford. Yağ pompası halen kayışla tahrik ediliyor. Yanlışsam düzeltin lütfen. Geliştirilmiş yeni motorlarda güvenlik konusunda endişelerim var. Bilgi birikiminizden faydalanmak istiyorum. 2- Ortalama yıllık kullanım miktarım yukarıda yazdığım gibi 10-12 bin km. lerde. Dizel yerine benzinli araç almak bu durumda mantıklı mıdır? 3- Aracın yakıt tüketimi çok değişken görünmekle birlikte karma tüketimde 6 litre dolaylarında görünüyor. Tecrübesi olanlardan destek istiyorum. 4- Genel anlamda 1-1.2 milyon bandında bu araç tercihim sizce mantıklı mıdır? Alternatif önerilerinize açığım. Destekleriniz için şimdiden teşekkür ediyorum. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 3 saat önce Paylaş 3 saat önce @Evren ErakçoraBu araç hakkında detaylı bilgi verebilir. 2 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Tork konvertörlü bir şanzımanı var ve yakıt tamamen kullanıcıya bağlı. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Motor güvenilir görünüyor, yabancı forumlarda vs pek şikayet görmedim, yağ pompası yağlı kayış 200bin.km civarı dayanır diyorlar. ( Ford F150 v8 pikaplar, bazı tdi ler falan böyle) Tabii bakım çok önemli. Motor soğukken titreşimli biraz 3 silindir karakteri, yazın epey sessiz. Performans iyi ama Sw daha ağır HB kadar iyi gitmez , daha fazla yakabilir. Az yol yaptınız için dizele gerek yok. SW lerin bir avantajı da arka süspansiyon tam bağımsız. Ben ortalama 6 litre civarı yakıyorum, şehir dışı yavaş gidilirse 5 litre yakar. Sonuç olarak Focus active Sw bence çok güzel bir araba, SUV lara güzel alternatif, hem daha fazla bagaj var hem daha az yakar hem de sürüşü, yol tutuşu daha iyi. Tamer Topaç yazdı: Tork konvertörlü bir şanzımanı var ve yakıt tamamen kullanıcıya bağlı. Benzinllilerde DSG tipi var diye biliyorum. 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Evren Erakçora yazdı: Benzinllilerde DSG tipi var diye biliyorum. Benzinli ise yenilerde 7F40 ıslak çift kavrama olması lazım. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Tamer Topaç yazdı: Tork konvertörlü bir şanzımanı var keşke Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 1 saat önce Paylaş 1 saat önce İs yerinde abimizin mavi rekte 1.5 dizel otomatik Active X SW modeli mevcut. Genel olarak memnun. Bagaj devasa iç hacim geniş. Bir memnun olmadığı taraf 18 jant olması nedeniyle pahalı lastikler. Tek lastiği balon yaptirinca mecburen iki tane aldi ve 18 bin tl ödedi . Son üretilen 2023 Benzinli 1.0 modelleri triger zincirli . yağ pompası kayışlı. Motor şikayeti pek duymuyorum yok gibi. Uzun vadede bildigim kadariyla rektefiye olmuyor. Yeni motorla degisim yapiliyor. Fiyatına göre güzel araba. 1 Yorum bağlantısı
Alper Keskin 1 saat önce Yazar Paylaş 1 saat önce Tamer Topaç yazdı: Tork konvertörlü bir şanzımanı var ve yakıt tamamen kullanıcıya bağlı. Manuel almayı planlıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Alper Keskin yazdı: Manuel almayı planlıyorum. Mis mis 1 Yorum bağlantısı
Alper Keskin 1 saat önce Yazar Paylaş 1 saat önce Evren Erakçora yazdı: Motor güvenilir görünüyor, yabancı forumlarda vs pek şikayet görmedim, yağ pompası yağlı kayış 200bin.km civarı dayanır diyorlar. ( Ford F150 v8 pikaplar, bazı tdi ler falan böyle) Tabii bakım çok önemli. Motor soğukken titreşimli biraz 3 silindir karakteri, yazın epey sessiz. Performans iyi ama Sw daha ağır HB kadar iyi gitmez , daha fazla yakabilir. Az yol yaptınız için dizele gerek yok. SW lerin bir avantajı da arka süspansiyon tam bağımsız. Ben ortalama 6 litre civarı yakıyorum, şehir dışı yavaş gidilirse 5 litre yakar. Sonuç olarak Focus active Sw bence çok güzel bir araba, SUV lara güzel alternatif, hem daha fazla bagaj var hem daha az yakar hem de sürüşü, yol tutuşu daha iyi. Benzinllilerde DSG tipi var diye biliyorum. Geri dönüşünüz için çok teşekkür ederim. Arka süspansiyonların bağımsız olması da seçim sebeplerinden biri. Manuel şanzıman olarak düşünüyorum açıkçası. Mustafa Erkan yazdı: İs yerinde abimizin mavi rekte 1.5 dizel otomatik Active X SW modeli mevcut. Genel olarak memnun. Bagaj devasa iç hacim geniş. Bir memnun olmadığı taraf 18 jant olması nedeniyle pahalı lastikler. Tek lastiği balon yaptirinca mecburen iki tane aldi ve 18 bin tl ödedi . Son üretilen 2023 Benzinli 1.0 modelleri triger zincirli . yağ pompası kayışlı. Motor şikayeti pek duymuyorum yok gibi. Uzun vadede bildigim kadariyla rektefiye olmuyor. Yeni motorla degisim yapiliyor. Fiyatına göre güzel araba. Uzun vadede başıma açabilmesi muhtemel motor değişim masrafı gözümü en çok korkutan kısım😱 Ancak bakımlarını aksatmaz isem en azından 5 yıl sorun açmaz düşüncesindeyim. Al- Sat değil uzun yıllar binme isteğiyle alacağım Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Çağlar Abi daha iyi bilir ama bir çok yeni motorda rektefiye yok galiba. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 53 dakika önce Paylaş 53 dakika önce Evren Erakçora yazdı: Çağlar Abi daha iyi bilir ama bir çok yeni motorda rektefiye yok galiba. Yeni nesil 1.0 Ecoboostlarda rektefiye düzen tutmuyor diye biliyorum. 1 Yorum bağlantısı
Alper Keskin 41 dakika önce Yazar Paylaş 41 dakika önce Koray Demir yazdı: Yeni nesil 1.0 Ecoboostlarda rektefiye düzen tutmuyor diye biliyorum. Döküm blok alüminyum kapak oluyor bu makinalar. Bu durum rektefiyeyi zorlaştırıyor mu? Yorum bağlantısı
Recommended Posts