İçeriğe Yönlendir

2023 1.0 GTDi Ecoboost Focus Active X SW


Alper Keskin

Recommended Posts

Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

Dizele gerek yok, artık mazot daha pahalı zaten, benzinli daha sessiz ,daha hızlı, arızaya daha az yatkın. 

Dizele gerek yok denemez hiçbir zaman. Sizin benzinle 4.5 lt yaktığınız yerde dizel 3 lt yakıyor. 160 km/h sabit hızla kaç yakar sizin araç ya da uzun süre gidebilir mi? İstanbul trafiğinde yoğun kullanımda veya zorlu şartlarda denediniz mi hiç? 1.0 EB arızaya her zaman yatkın olmuştur. 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Ali Darbaz yazdı:

yağ benim favori hobim

Ama bizim fobimiz :crazy:. Artık zeytini bile yağsız yiyoruz.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Koray Demir yazdı:

Dizele gerek yok denemez hiçbir zaman. Sizin benzinle 4.5 lt yaktığınız yerde dizel 3 lt yakıyor. 160 km/h sabit hızla kaç yakar sizin araç ya da uzun süre gidebilir mi? İstanbul trafiğinde yoğun kullanımda veya zorlu şartlarda denediniz mi hiç? 1.0 EB arızaya her zaman yatkın olmuştur. 

Üreticiler sadece dizel üretirdi herkese dizel mantıklı olsaydı. Yılda 10bin km yapıyor arkadaş, yaksa ne olacak ki. 160 km  ile orta devir bandında rahatça gidiyor, ne olacak ki  o hızda, 3bin devir civarı rahat. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Koray Demir yazdı:

Dizele gerek yok denemez hiçbir zaman. Sizin benzinle 4.5 lt yaktığınız yerde dizel 3 lt yakıyor. 160 km/h sabit hızla kaç yakar sizin araç ya da uzun süre gidebilir mi? İstanbul trafiğinde yoğun kullanımda veya zorlu şartlarda denediniz mi hiç? 1.0 EB arızaya her zaman yatkın olmuştur. 

Aynı hacimdeki dizel 160 la ne kadar dayanabilir ya da kaç litre yakar?  1 litre 3 silindir dizel polo mesela?

1,2 miş polo düzelteyim en ufak dizeli.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Evren Erakçora yazdı:

Üreticiler sadece dizel üretirdi herkese dizel mantıklı olsaydı.

son zamanda benzinli motorun yaygınlaşması üretilen benzinin elde kalması sonucu planlandı, tüketiciyi düşünen bir yapı yoktur hiç bir zaman , pilliler çok çok çoğalsın, zararlarını okur ve yeniden üretime alınan diesel motorlu arabalar için sıraya da gireriz, 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
İlkay Başaran yazdı:

Aynı hacimdeki dizel 160 la ne kadar dayanabilir ya da kaç litre yakar?  1 litre 3 silindir dizel polo mesela?

1,2 miş polo düzelteyim en ufak dizeli.

Konu 1.3 Tce Clioya ne zaman bağlanacak diyordum ben de 😄 Traktör motorlu TDI motor daha sağlamdır dayanır bu arada, Bluemotion serileri oldukça az yakıyor rejeneratif fren geri kazanım sistemi de var daha ne olsun. Focusun ürettiği 1.0 GTDI motor yapısı gereği daha hassas ve dolayısıyla arızaya meyillidir şeklinde düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

Üreticiler sadece dizel üretirdi herkese dizel mantıklı olsaydı. Yılda 10bin km yapıyor arkadaş, yaksa ne olacak ki. 160 km  ile orta devir bandında rahatça gidiyor, ne olacak ki  o hızda, 3bin devir civarı rahat. 

Yılda 10 bin km ye benzinliden başkası zarar olmaz tabi. Ben bu aracı otobanda biraz zorladım ve motordan tuhaf sesler gelmeye başladı zora gelmiyor bence yoksa güzel araç. Clio alacağıma Focus alırım ismi yeter.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Koray Demir yazdı:

Konu 1.3 Tce Clioya ne zaman bağlanacak diyordum ben de 😄 Traktör motorlu TDI motor daha sağlamdır dayanır bu arada, Bluemotion serileri oldukça az yakıyor rejeneratif fren geri kazanım sistemi de var daha ne olsun. Focusun ürettiği 1.0 GTDI motor yapısı gereği daha hassas ve dolayısıyla arızaya meyillidir şeklinde düşünüyorum. 

!.3 tce ye nerede bağlandı onu kaçırdım sanırım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
İlkay Başaran yazdı:

!.3 tce ye nerede bağlandı onu kaçırdım sanırım

Mercedesi bile tokatlar :)  İtibarı yeter :crazy:

  • Mutlu 2
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
İlkay Başaran yazdı:

!.3 tce ye nerede bağlandı onu kaçırdım sanırım

 

Bozulursa alırız 

image.png.c4580bfdc1eb303cc5cd07cf90885b48.png

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
İlkay Başaran yazdı:

!.3 tce ye nerede bağlandı onu kaçırdım sanırım

Bu konunun asıl kralı 1.3 tce 😄

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tamer Topaç yazdı:

 

Bozulursa alırız 

image.png.c4580bfdc1eb303cc5cd07cf90885b48.png

Bu ne ya bamya gibi

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

Mercedesi bile tokatlar :)  İtibarı yeter :crazy:

Aynı motor zaten, gerçi kesin mb yine bişeylerini değiştirip arıza yapacak hale getirmiştir makinayı

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Levent Puslu yazdı:

Bu olay kisiden kisiye degisebilen bir durum.

Bekar olup tek basina takilip d segment alti araba binemeyen cok insan var. Siz istanbul olarak altini cizmissiniz orasi biraz farkli bir eyalet oldugu icin net konusamiyorum fazla ist tecrubem olmadigi icin. 

Bende fiesta var bebek bekliyoruz degistirmek istiyorum suan iki kisi olmamiza ragmen kucuk geliyor arac.

Bagaj olarak ic hacim olarak her yonden kucuk geliyor.

Bir suredir arac bakiyorum ben de fakat bana tam anlamiyla uyan fazla secenek bulamadim.

Focus ve egea 1.6 mj den baska kafamda araba yok suan.

Bu sure zarfinda da fiestanin piyasada bol bulunan bircok c segment sedandan daha iyi viraj kabiliyeti oldugunu da ogrenmis oldum bu arada. :)

Focus 1 ve 2 arka suspansiyon sistemi ve yol tutusu yabanci forumlarda da epeyce gundem olmus.

1.3 ve 1.6 egeaya bindim 1.3 de bana yeter fakat 1.6 cidden guzel gidiyor.

Viraj konusunda da epey iyi hosuma gitti.

Virajlarda gaz acmayi seven biri olarak tavsiyeye de acigim fakat vw ve toyota benim isinamadigim markalar onlara gerek yok.

 

Bu arada yeni nesil motorlarin rektefiye olmadigi muhabbetini duymustum fakat bir abimin 1.3 tce motoru yag yakmaya basladi ve sandik motor alip taktilar. Yapariz ama duzen tutmaz demisler garanti veremiyorlarmis rektefiyeye. Bu durumun gordugum kadariyla dezevantaji yok cunku tam motor yapmak 200 bin civari diye biliyorum ortalama olarak sandik motor da o fiyatlarda +10 olur 20 olur fabrikadan ciktigi gibi calisir arac hic degilse ve sanayideki expert seviyesindeki ustaciklarin hatalari yuzunden insanlarin hayatlari kararmaz hic degilse. (Yetkili serviste takilirsa en azindan)


eksildikce doldursun bumu dert

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay Başaran yazdı:

Taş bile üretirim o derece :seytan:

gergindirsinde sen şimdi, iyi gider 7DCT300 Klio şanzımanı :spiteful:

Çağlar Bayur yazdı:

son zamanda benzinli motorun yaygınlaşması üretilen benzinin elde kalması sonucu planlandı, tüketiciyi düşünen bir yapı yoktur hiç bir zaman , pilliler çok çok çoğalsın, zararlarını okur ve yeniden üretime alınan diesel motorlu arabalar için sıraya da gireriz, 

o yüzden daha çoook benzinliye binceğiz ya, pilllerle olmaz bu iş, neyse boşver yakında ne anladık bu işten demeye, mola zaten verilmeli arada yemekte yeriz güzellemelerine, çekilirmi bu demeye başlayacaklar, izleyelim :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Koray Demir yazdı:

Bu konunun asıl kralı 1.3 tce 😄

üst klasman İmparatoru karıştırma, mevzubahis motorlar beylikler hele birleşsinlerde, ayrıca 4 zilindir yanlış olmasın...:kihkih:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Cihangiroğlu yazdı:

o yüzden daha çoook benzinliye binceğiz ya, pilllerle olmaz bu iş, neyse boşver 

Teslası olmayan züğürt tesellisi emojisi 😄 Hep söylüyoruz kimse itimat etmiyor: EV; evin genellikle 2. veya 3. aracı oluyor garajda içten yanmalı mutlaka en az bir tane araç mevcut. Evde ve işyerinde her daim şarj imkanı benim gördüklerim bu şekilde. Yani 2 milyona EV satın alan sadece bu araca mahkum ve muhtaç değil. Ekstra fosil yakıtlı şirket veya şahsi otomobili oluyor. Şarj sırası konusu milletin görmemişliğinden kaynaklı bence.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Gel gelelim bu motorun kritiğine. 

Motor 97 kilo ağırlığında  Teknik tablosu burda var. https://media.ford.com/content/dam/fordmedia/Europe/en/2013/Features/The Ecoboost Engine/Focus1.0-litre EcoBoost_TechSpecs_EU.pdf

 

Kafamı kurcalayan bu sabah babamla gördüğümüz heybetli arabayı bu motor nasıl taşıyacak. Kağıt üzerinde 125 beygir ama ortada 170 newton torkdan bahsediliyor. Yüke bindiğinde overboost ile 200 newtona çıkabiliyormuş. Motor zaten 3 silindir.  Krankın her 240 derece dönüşünde 1 powerstroke alıyorsun. 4 silindirli motorda her 180 derecde bir power stroke var. 

 

Turbo sayesinde kağıt üzerinde araba 170 newtondan itibaren canlı ama zaten motor otomatik şanzımanlı. Torkun nerde geldiği kimin umrunda şanzıman beyni zaten işi halleder. Bu model 1.6 ti-vct olsa daha yerinde olurmuş sanki. 

 

 

image.png.7937a2af34b544e47395179d18d47cc9.pngimage.png.a5291a099dcaff936b3e5bbfcd0d79cd.png

image.png

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Eski versiyon bu ,yeni versiyonda silindir kapatma da geldi, tüketim düştü. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

1.6 atmosferik kağıt üzerinde daha yavaş ama bu ne kadar dayanıklı olcağınıda göstermez mi.  1.6 motor 114 kilo iken 1.0 ecoobost 97 hatta bazı kaynaklar 86 kilo diyor. 

 

image.png.adce219ab1e8af0230d27a096c9e69ba.png

Evren Erakçora yazdı:

Eski versiyon bu ,yeni versiyonda silindir kapatma da geldi, tüketim düştü. 

 

2023 model yılına göre buldum  

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Evren Erakçora yazdı:

Eski versiyon bu ,yeni versiyonda silindir kapatma da geldi, tüketim düştü. 

0-100 10 saniye civarı yeni kasa ve motorda. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

 

 

Kafamı kurcalayan bu sabah babamla gördüğümüz heybetli arabayı bu motor nasıl taşıyacak. Kağıt üzerinde 125 beygir ama ortada 170 newton torkdan bahsediliyor. Yüke bindiğinde overboost ile 200 newtona çıkabiliyormuş. Motor zaten 3 silindir.  Krankın her 240 derece dönüşünde 1 powerstroke alıyorsun. 4 silindirli motorda her 180 derecde bir power stroke

Ben bu araçla en son 230 km/h hızı gördüm. Hacmine göre ciğerli motor ve güzel yürüyor hakkını yemeyelim. 50-120 km/h arasını soluksuz devirlenip hızlanır. Atmosferik ti-vct ile kıyas kabul görmez 1.0’lar ile mukayese etmek gerekli. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ali Darbaz yazdı:

1.6 atmosferik kağıt üzerinde daha yavaş ama bu ne kadar dayanıklı olcağınıda göstermez mi.  1.6 motor 114 kilo iken 1.0 ecoobost 97 hatta bazı kaynaklar 86 kilo diyor. 

 

image.png.adce219ab1e8af0230d27a096c9e69ba.png

 

2023 model yılına göre buldum  

cmax falan yazıyor veriler hatalı muhtemelen, yapay zeka yanılıyor bazen. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:

cmax falan yazıyor veriler hatalı muhtemelen, yapay zeka yanılıyor bazen. 

 

Motorun teknik verilerini cmax üzerinden ölçümlendirdim. Focusa göre ölçeklendirlmeli. 

Evren Erakçora yazdı:

cmax falan yazıyor veriler hatalı muhtemelen, yapay zeka yanılıyor bazen. 

 

2021 modelin Press kit dökümanı. https://media.ford.com/content/dam/fordmedia/Europe/documents/en/2021/FordFocus2021_TechSpecs.pdf

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...