İçeriğe Yönlendir

LPG ile Çalışan İlk Direkt Enjeksiyonlu Motor Tanıtıldı


Mustafa Yanar

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu


renault neden 1.8’e geçti? Çünkü onlar da öğrendi, ICE çalışırken verim kasmanın mantıklı olduğunu. Ama geç kaldı biraz 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


renault neden 1.8’e geçti? Çünkü onlar da öğrendi, ICE çalışırken verim kasmanın mantıklı olduğunu. Ama geç kaldı biraz 

ve toyodandan da az yaktı

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

hiçbir HEV, toyota ve kia kadar az yakamadı. 

lpg li hitler motor ayudi  bile daha ekonomik yahu

Mehmet Göktürk yazdı:

ICE bana soğuk geliyor adından mıdır nedir :) 

ice ice baby vardı? renkli pantaln giyerdi

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Lpg ne ya kırsal insanlar gibi :crazy:

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mustafa Yanar yazdı:

Havasız yanmaz tabii ki, gaz öncesinde havayla karışmayıp doğrudan yanma odasına püskürtülüp emme manifoltundan gelen havayla yanma odasında karşılaşacak ve daha verimli ve stabil yanma sağlanacak.Şimdiki sistemlerde lpg emme manifoltuna veriliyor oradan silindirlere karışarak gidiyordu.Yanlışım varsa düzeltin.

 

Montaj yapan adam enjektörün ucuna hortum takıp süpapın kafasına kadar uzatırsa bu karışma hikayesi son bulur. Dediğiniz elbette doğru ama zaten emme manifoltundan havayla birlikte giriyor. Doğru yakıt karışımı ve hortum mevzusu yapılırsa verime kayda değer bir etkisi olmaz. Eğer öyle olmasa emme manifoltlarının karpuz gibi ayrıldığını görürdük "abey plastik manifolta LPG takılmaaaağz" diyen ustacıklar türerdi. Her sonradan yapılan uygulamada mühendisliğin iyi olması olmazsa olmaz. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran

Bu sistem yıllar önce de vardı sanki, prinsin direk enjeksiyon kiti var, Maraşta yerli bir firma marjetti sanıyorum onlarda yaptı. Bagaja bir lpg pompası yerleştirip benzin yerine enjektörlere lpg gönderiyolardı. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet Zincirkıran yazdı:

Bu sistem yıllar önce de vardı sanki, prinsin direk enjeksiyon kiti var, Maraşta yerli bir firma marjetti sanıyorum onlarda yaptı. Bagaja bir lpg pompası yerleştirip benzin yerine enjektörlere lpg gönderiyolardı. 

 

O da benzin enjektörlerinin hararetten yanmasına neden oluyor. Çok sağlıklı bir sistem değil. Onun için %40 benzin %60 LPG karıştırıp öyle püskürtüyorlar. Direk enjeksiyonlu makinelere sonradna LPG taktırmanın ekonomik bir faydası pek yok. %15-20 anca düşüyor toplam tüketim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Subap ve üst kapak tasarımını da ona göre yapmışlardır sanırım. 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Mertol Kip yazdı:

 

O da benzin enjektörlerinin hararetten yanmasına neden oluyor. Çok sağlıklı bir sistem değil. Onun için %40 benzin %60 LPG karıştırıp öyle püskürtüyorlar. Direk enjeksiyonlu makinelere sonradna LPG taktırmanın ekonomik bir faydası pek yok. %15-20 anca düşüyor toplam tüketim. 

 

Abi BRC Maestro 1000 km de 1 litre benzin tüketiyor. Sistem direk enjeksiyonlu araçlara uygulanıyor. Yalnız çok pahalı. Tolere etmek için kaç km kullanmak gerekir bilmiyorum.

 

 

 

 

 

@Tansu Kalafatoğlu koş koooooşşşş bak burda ne var

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

 

bunun ruhsatını gördün mü :) 

 

image.png.cbb4764562d724aa77dd8e32cf045822.png

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Metin Akbal yazdı:

 

Abi BRC Maestro 1000 km de 1 litre benzin tüketiyor. Sistem direk enjeksiyonlu araçlara uygulanıyor. Yalnız çok pahalı. Tolere etmek için kaç km kullanmak gerekir bilmiyorum.

 

Illa bir seyler degismistir. Uzun suredir ilgilenmiyorum ben o işle. Hem gaz ne ya fakir gibi alantrik icat oldu yeeenim. Sgshsh

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

 

bunun ruhsatını gördün mü :) 


Kadınları anlama kılavuzundan hallicedir :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...