İçeriğe Yönlendir

LPG ile Çalışan İlk Direkt Enjeksiyonlu Motor Tanıtıldı


Mustafa Yanar

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu


renault neden 1.8’e geçti? Çünkü onlar da öğrendi, ICE çalışırken verim kasmanın mantıklı olduğunu. Ama geç kaldı biraz 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


renault neden 1.8’e geçti? Çünkü onlar da öğrendi, ICE çalışırken verim kasmanın mantıklı olduğunu. Ama geç kaldı biraz 

ve toyodandan da az yaktı

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

hiçbir HEV, toyota ve kia kadar az yakamadı. 

lpg li hitler motor ayudi  bile daha ekonomik yahu

Mehmet Göktürk yazdı:

ICE bana soğuk geliyor adından mıdır nedir :) 

ice ice baby vardı? renkli pantaln giyerdi

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Lpg ne ya kırsal insanlar gibi :crazy:

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mustafa Yanar yazdı:

Havasız yanmaz tabii ki, gaz öncesinde havayla karışmayıp doğrudan yanma odasına püskürtülüp emme manifoltundan gelen havayla yanma odasında karşılaşacak ve daha verimli ve stabil yanma sağlanacak.Şimdiki sistemlerde lpg emme manifoltuna veriliyor oradan silindirlere karışarak gidiyordu.Yanlışım varsa düzeltin.

 

Montaj yapan adam enjektörün ucuna hortum takıp süpapın kafasına kadar uzatırsa bu karışma hikayesi son bulur. Dediğiniz elbette doğru ama zaten emme manifoltundan havayla birlikte giriyor. Doğru yakıt karışımı ve hortum mevzusu yapılırsa verime kayda değer bir etkisi olmaz. Eğer öyle olmasa emme manifoltlarının karpuz gibi ayrıldığını görürdük "abey plastik manifolta LPG takılmaaaağz" diyen ustacıklar türerdi. Her sonradan yapılan uygulamada mühendisliğin iyi olması olmazsa olmaz. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran

Bu sistem yıllar önce de vardı sanki, prinsin direk enjeksiyon kiti var, Maraşta yerli bir firma marjetti sanıyorum onlarda yaptı. Bagaja bir lpg pompası yerleştirip benzin yerine enjektörlere lpg gönderiyolardı. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet Zincirkıran yazdı:

Bu sistem yıllar önce de vardı sanki, prinsin direk enjeksiyon kiti var, Maraşta yerli bir firma marjetti sanıyorum onlarda yaptı. Bagaja bir lpg pompası yerleştirip benzin yerine enjektörlere lpg gönderiyolardı. 

 

O da benzin enjektörlerinin hararetten yanmasına neden oluyor. Çok sağlıklı bir sistem değil. Onun için %40 benzin %60 LPG karıştırıp öyle püskürtüyorlar. Direk enjeksiyonlu makinelere sonradna LPG taktırmanın ekonomik bir faydası pek yok. %15-20 anca düşüyor toplam tüketim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Mertol Kip yazdı:

 

O da benzin enjektörlerinin hararetten yanmasına neden oluyor. Çok sağlıklı bir sistem değil. Onun için %40 benzin %60 LPG karıştırıp öyle püskürtüyorlar. Direk enjeksiyonlu makinelere sonradna LPG taktırmanın ekonomik bir faydası pek yok. %15-20 anca düşüyor toplam tüketim. 

 

Abi BRC Maestro 1000 km de 1 litre benzin tüketiyor. Sistem direk enjeksiyonlu araçlara uygulanıyor. Yalnız çok pahalı. Tolere etmek için kaç km kullanmak gerekir bilmiyorum.

 

 

 

 

 

@Tansu Kalafatoğlu koş koooooşşşş bak burda ne var

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Metin Akbal yazdı:

 

Abi BRC Maestro 1000 km de 1 litre benzin tüketiyor. Sistem direk enjeksiyonlu araçlara uygulanıyor. Yalnız çok pahalı. Tolere etmek için kaç km kullanmak gerekir bilmiyorum.

 

Illa bir seyler degismistir. Uzun suredir ilgilenmiyorum ben o işle. Hem gaz ne ya fakir gibi alantrik icat oldu yeeenim. Sgshsh

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

 

bunun ruhsatını gördün mü :) 


Kadınları anlama kılavuzundan hallicedir :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

LPG de kısıtlı. Petrol türevi. Tamam, daha temiz ama sonsuz değil. Doğalgaz daha iyi olabilir aslında. Batarya teknolojisi biraz daha yok alırsa elektrik iyidir. Üretim yenilenebilir kaynaklara yönelerek çözülebilir. 

Metin Akbal yazdı:

 

Abi BRC Maestro 1000 km de 1 litre benzin tüketiyor. Sistem direk enjeksiyonlu araçlara uygulanıyor. Yalnız çok pahalı. Tolere etmek için kaç km kullanmak gerekir bilmiyorum.

 

 

 

 

 

@Tansu Kalafatoğlu koş koooooşşşş bak burda ne var

 

 

Gerçekten iyi sonuç veriyor mu mesela TSI motorda?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Murat Sahın yazdı:

Gerçekten iyi sonuç veriyor mu mesela TSI motorda?


Valla Candan mühendislik te takıyor. Fiyat olarak geçen sene 70 bin lira idi bu sene bilmiyorum.

 

Yorumlar olumlu genelde. Sapmayi bilmiyorum sıralı sistemde para cokomel oran %60 idi 100 lira benzin ise 60 lira LPG dir.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

yakıt tüketimi azalınca yapılan kâr da azalıyor tabi. takılan sistemler çok pahalı.

 

mesela ben hibrite takmıyorum. 10 litre benzin yakan aracın lpg kârı ile 5 yakan aynı olmuyor haliyle

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

yakıt tüketimi azalınca yapılan kâr da azalıyor tabi. takılan sistemler çok pahalı.

 

mesela ben hibrite takmıyorum. 10 litre benzin yakan aracın lpg kârı ile 5 yakan aynı olmuyor haliyle


Aynen bende TSI a hissetmiyorum lpg li araçtan biraz fazla yakıyor. Ama Clio ya taksak ekonominin dibini gorur :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Metin Akbal yazdı:


Valla Candan mühendislik te takıyor. Fiyat olarak geçen sene 70 bin lira idi bu sene bilmiyorum.

 

Yorumlar olumlu genelde. Sapmayi bilmiyorum sıralı sistemde para cokomel oran %60 idi 100 lira benzin ise 60 lira LPG dir.

 

Senelerdir var tsi için ama düpdüzgün çalışan motora neden cart curt koyarlar ki. azcık sakin kullansa başka şeye gerek yok. 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Senelerdir var tsi için ama düpdüzgün çalışan motora neden cart curt koyarlar ki. azcık sakin kullansa başka şeye gerek yok. 

 

ekstrem koşullar var. daha önceden bir hafta tiguan ile bayrampaşa içinde 12 litrenin altına düşüremediğimizin fotosunu atmıştık 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Senelerdir var tsi için ama düpdüzgün çalışan motora neden cart curt koyarlar ki. azcık sakin kullansa başka şeye gerek yok. 


Vialle vardı verim oranı çok yüksekti ama arıza durumunda bayagi külfetli idi. Prins ve BRC ninde SDI  inde vardı ama aynı anda hem benzin hem LPG tüketiyordu. BRC Maestro şu an en verimli kıt görünüyor. Yıllık 20-30 bin km yapan birisi için bence çok fazla olabiliyor. Ayrıca tüketim yerine göre değişiyor. Benim Taigo da şu an ile 7.5-8 ile gezerken Clio ile 8-9 arası geziyorum. Opel ile 10-12 arası geziyordum. Buna İstanbul’da +2 eklemek gerekir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç

Direk enjeksiyonda aynı enjektörden hem benzin hem lpg ile çalışması çok zor, enjektör geri dönüş hattında lpg ile çalışırken benzin deposu namı dönecek . Temel sorun burada yatıyor, enjektörlerinde özel olması gerek (iki yollu açılır kapanır valfle kontrol edilen dönüşleri olmalı bence).

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

ekstrem koşullar var. daha önceden bir hafta tiguan ile bayrampaşa içinde 12 litrenin altına düşüremediğimizin fotosunu atmıştık 

düşmemiştir ama gittiğn yer epi topu bayrampaşa.. km olarak kısa. 

benzinli Land rovere binsen ne olur bayrampaşada bişey olmaz. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

    • Mustafa Tüfekçi
×
×
  • Yeni Oluştur...