İçeriğe Yönlendir

Sandık Motor


Erman Uzun

Recommended Posts

Erman Uzun

1.6 thp motor şu günlerde fazlasıyla Yağ yakmaya başladı (1000 km de 1lt) baktırdığım birkaç usta motor yakıyor dediler gaza durduğu yerde yüklenince duman atıyor yoksa hareket halinde gözle görülür birsey yok

 

bugün yetkili servise gittim oradaki tanıdık usta ile görüştüm ne yapılabilir diye bu motorlar rektefiye pek randıman vermiyor biz servis olarak zaten tamir yapmıyoruz dışarıda da tavsiye etmem düzen tutmaz dedi Sıfır motor sordum fikir açısından geçenlerde aynı motor için bir tanıdık geldi Fransa'dan 3 4 ay bekledik gelmedi bizde iptal ettik dedi 

 

Yetkili servisten tanıdık bir ustaya gittik fr araclar bakıyor eski tip esnaflar güven veren arkadaşın baba dostu esnaflar onlarla görüştük onlar bu motorlar rektefiye ile düzen tutmuyor dedi yakın arkadaşlarına benzer motorlu 2008 veya 3008 varmış o yaptı olmadı dediler sonra tanıdık biri var almanyadan 10w40 Yağ ile değişim yaptılar biraz Yağ yakmayı kesti ama risk kesmeyedebilirde dedi pejocu baska bir ustayi aradi onada sordu ne yapilabilir diye o da benzeri seyleri soyledi ben onada sandik motor atsak nasıl olur dedim parcaciya sordu 200 tl imis sifir sandik motor 30 da usta alıyormuş tesisat vs derken maliyet 240 civarina olur dedi olmadı bu şekilde sat dedi Yağ yaktığını söyle satışa koy biraz daha uyguna dedi yada galeriler takasa alır dedi ki ben şuan araba alamam dedim bunu satıp başka planlarım var gibisinden 

 

Daha sonra yine servisten ayrılma daha önce birkaç kez iş yaptırdığım ustaya gittik o da yukarıdaki ustanın aynısını söyledi geçenlerde bir tane yaptık rektf dedi 200 u buldu dedi sandik daha makul dedi 

 

Şimdi İnt araştırıyorum bmwde de aynı motorlu n13 kodlu motor var ve rektefiye yapan hatta memnun kalanlar var (yakın zamanda yaptırmış birini izledim o da 200 tl ye mal oldu rektefiye ama Yağ yakmayı kesmiş memnun yani) aynı motor bmw de rektefiye oluyorda bizim bu sorduğumuz ustalar neden yanaşmıyor maliyet olarak onlar için aynı neredeyse 

 

Birde bu sandik motor isinde motoe sıfır olacak ancak diğer parclar eski vs olacak sorun olur mu uyumsuzluk vs bunu değişirken neleri de değişmek lazım  nasıl bir yol izlemeli

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

onca yetkili servis parçacı usta ile konuştuktan sonra yutubta çek memnuun videosu izleyip ikna mı oldunuz?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bence ilk önce subab lastiklerini bir değiştirmeyi deneseniz olmaz mı? Usta sana en çok para kazanacağı çözümü öneriyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Senin motorunun yağ yakma sebebi aha bu resimdeki parça. 

16 tane var hepsi değişecek. Tuzla Işık Bmw yapıyor. Silindir kapağını sökmeden motor arabada iken yapar. 

 

q1p1O4F07bT5GXXUkbzjg_6Lquk-1920.jpg

 

Aynı araba aynı motor aynı şikayet. Msk yani resimdeki valf contaları değişince 3500 km olmuş yağ eksilmedi diyor kullanıcı. 

 

https://www.drive2.ru/l/574768330104111188/

 

https://www.drive2.ru/l/599232463822138790/

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Al bir tane daha..

Rus ustalar adamı kandırmış. Sadece resimdeki parca değişerek yani valf contası değişerek sorun giderilmiş. 

Ama yinede zincir mincir herşeyi değiştirmiş. Fakat aşınma görememiş.

https://www.drive2.ru/b/533950610190369187/

Screenshot_2025-09-09-23-30-21-438_com.android.chrome-edit.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Buda bir başka, araba daha 36000 kmde 1000 kmde 0.5 litre yağ yakıyormuş. Subab contası değişmiş 5000 kmde 0.3 litreye düşmüş.

 

https://www.drive2.ru/l/462052720216376538/

Bu da son. 

Resme bakarsam biri yeni diğeri eski nerden yağ kaçıyor anlarsın. 

 

Screenshot_2025-09-09-23-41-43-756_com.android.chrome-edit.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

1000 kmde 0.5 litre yağ yakıyormuş.

konun ilk cümlesinin 1 lt olması ve egzosdan duman atmasını buna nasıl bağladık? ben anlamdım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

konun ilk cümlesinin 1 lt olması ve egzosdan duman atmasını buna nasıl bağladık? ben anlamdım

 

Düman lastiği km yaptıkca genişliyor ve tüketim artıyor. Operasyonel sıcaklıkta boşta iken gaza basınca duman atması görülebiliyor. 

4 farklı kmde aracın linkini verdim. 

70 bin kmde yağ eksilme gözle görülemeye başlar. 

170 bin kmde 0.5 litreyi aşar.

300 bine ulaşıldığında genelde 1 litre yakar. 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

konun ilk cümlesinin 1 lt olması ve egzosdan duman atmasını buna nasıl bağladık? ben anlamdım

Benim mitsubithi motorlu 3.0 V6 Le baron bunu yapıyordu hızlıca sattım korkarak katkı vs ile ama meğer Alinin dediği süpap lastiğindenmiş kronikmiş. 

 

Nasıl sattım ben bunu ya  . bunu sattım sonra mustang aldım.  @Zonno Usta sen ne diyorsun bu 1.6THP motor yapma yağ yakma işine? Yağ yakma 1.6THP motorda bu sipap lastiklerinden olur mu? Olursa nasıl anlarız? Silindir kompresyon ölçülse anlaşılmaz mı?

image.png.e7d9f945b04a9f387203e9762cf6cb40.png

Yorum bağlantısı
Zonno Usta

Bak şimdi, bu işin çözümü aslında o kadar karmaşık değil. Ali Darbaz'ın paylaştığı linklere bakarsak, sorun büyük ihtimalle subap lastiklerinde. Ruslar da bunu çözmüş, bizimkiler de bilerek mi, bilmeyerek mi kestirip atıyorlar anlamadım. Egzosttan duman atması ve 1 litre yağ yakma, bu lastiklerin yipip yağ sızdırmasından kaynaklanabilir. Kompresyon ölçümü de bir fikir verebilir ama en kesin çözüm subap lastiklerini değiştirmek gibi duruyor. Mehmet Göktürk'ün sorduğu gibi, bu motorlarda kronik bir sorun olabilir. Eğer kronikse, bu sorunu yaşayan birileri mutlaka subap lastiklerini değiştirip çözüm bulmuştur. Sen de bu işe öncelik olarak subap lastiklerini kontrol etmekten başla derim. Başka bir deyişle, "yağ yakıyor" deyip kestirip atmak yerine, sorunun kaynağını bulmaya çalışmak gerekiyor.
valve-stem-seals-might-be-bad-v0-bhf2jylgdgid1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=e1892a31b0e01f190799fd76a0f868d087925471

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
İlkay Başaran yazdı:

Mazdaya kadar iyi gidiyordu

RX7 ise doğru bulmuş ama en azından otomobil resmi koymuş o da var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

1000km de 1lt yag eksiliyorsa segmanlar bitmis demektir. emin olmak icin yagli kompresyon testi yapilirsa bunu gosterir. subap kecesi nedeniyle o kadar yag eksilmez. bi nebze etkisi olur ama asil sorun segmanlarda

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Göktürk yazdı:

RX7 ise doğru bulmuş ama en azından otomobil resmi koymuş o da var. 

Evet hocam amacım ti ye almak değil. Cidden güzel çalışıyor örnekler, cümleler vs. O ödeme tablosu olayını çözdünüz sanırım.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

RX7 ise doğru bulmuş ama en azından otomobil resmi koymuş o da var. 

 

Abi zonno linkleri açıp okuma kapasitesi var mı.

 

312000 km de prince ep6 motorunun içi. Hiç segmant atılmamış. 1000 kmde 1 litre yakarken sadece subab lastikleri değişerek kurtarılmış. Honlama çizgüleri duruyor.

https://www.drive2.ru/l/712998382192303464/

 

Adam arabası bozulmuş. Sorun enjektör kablosu çıktı. İki yama yaptı düzeldi. Türkiyede olsa motor tahrik hatası veriyor derler sonradan rektifiye yaptırırlar. 

@Servet Aydın abi, körfez otosanayisinde subab lastiği değiştirecek yetkinlikte pejo ustası var mı. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

    • Metehan Şahin
×
×
  • Yeni Oluştur...