Erman Uzun 14 saat önce Paylaş 14 saat önce 1.6 thp motor şu günlerde fazlasıyla Yağ yakmaya başladı (1000 km de 1lt) baktırdığım birkaç usta motor yakıyor dediler gaza durduğu yerde yüklenince duman atıyor yoksa hareket halinde gözle görülür birsey yok bugün yetkili servise gittim oradaki tanıdık usta ile görüştüm ne yapılabilir diye bu motorlar rektefiye pek randıman vermiyor biz servis olarak zaten tamir yapmıyoruz dışarıda da tavsiye etmem düzen tutmaz dedi Sıfır motor sordum fikir açısından geçenlerde aynı motor için bir tanıdık geldi Fransa'dan 3 4 ay bekledik gelmedi bizde iptal ettik dedi Yetkili servisten tanıdık bir ustaya gittik fr araclar bakıyor eski tip esnaflar güven veren arkadaşın baba dostu esnaflar onlarla görüştük onlar bu motorlar rektefiye ile düzen tutmuyor dedi yakın arkadaşlarına benzer motorlu 2008 veya 3008 varmış o yaptı olmadı dediler sonra tanıdık biri var almanyadan 10w40 Yağ ile değişim yaptılar biraz Yağ yakmayı kesti ama risk kesmeyedebilirde dedi pejocu baska bir ustayi aradi onada sordu ne yapilabilir diye o da benzeri seyleri soyledi ben onada sandik motor atsak nasıl olur dedim parcaciya sordu 200 tl imis sifir sandik motor 30 da usta alıyormuş tesisat vs derken maliyet 240 civarina olur dedi olmadı bu şekilde sat dedi Yağ yaktığını söyle satışa koy biraz daha uyguna dedi yada galeriler takasa alır dedi ki ben şuan araba alamam dedim bunu satıp başka planlarım var gibisinden Daha sonra yine servisten ayrılma daha önce birkaç kez iş yaptırdığım ustaya gittik o da yukarıdaki ustanın aynısını söyledi geçenlerde bir tane yaptık rektf dedi 200 u buldu dedi sandik daha makul dedi Şimdi İnt araştırıyorum bmwde de aynı motorlu n13 kodlu motor var ve rektefiye yapan hatta memnun kalanlar var (yakın zamanda yaptırmış birini izledim o da 200 tl ye mal oldu rektefiye ama Yağ yakmayı kesmiş memnun yani) aynı motor bmw de rektefiye oluyorda bizim bu sorduğumuz ustalar neden yanaşmıyor maliyet olarak onlar için aynı neredeyse Birde bu sandik motor isinde motoe sıfır olacak ancak diğer parclar eski vs olacak sorun olur mu uyumsuzluk vs bunu değişirken neleri de değişmek lazım nasıl bir yol izlemeli Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 saat önce Paylaş 14 saat önce onca yetkili servis parçacı usta ile konuştuktan sonra yutubta çek memnuun videosu izleyip ikna mı oldunuz? 3 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 saat önce Paylaş 14 saat önce Bence ilk önce subab lastiklerini bir değiştirmeyi deneseniz olmaz mı? Usta sana en çok para kazanacağı çözümü öneriyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 saat önce Paylaş 13 saat önce (düzenlendi) Senin motorunun yağ yakma sebebi aha bu resimdeki parça. 16 tane var hepsi değişecek. Tuzla Işık Bmw yapıyor. Silindir kapağını sökmeden motor arabada iken yapar. Aynı araba aynı motor aynı şikayet. Msk yani resimdeki valf contaları değişince 3500 km olmuş yağ eksilmedi diyor kullanıcı. https://www.drive2.ru/l/574768330104111188/ https://www.drive2.ru/l/599232463822138790/ 13 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 saat önce Paylaş 13 saat önce keşke 200 e motor yaptıran bmw cide danışsa idi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 saat önce Paylaş 13 saat önce (düzenlendi) Al bir tane daha.. Rus ustalar adamı kandırmış. Sadece resimdeki parca değişerek yani valf contası değişerek sorun giderilmiş. Ama yinede zincir mincir herşeyi değiştirmiş. Fakat aşınma görememiş. https://www.drive2.ru/b/533950610190369187/ 13 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 saat önce Paylaş 13 saat önce (düzenlendi) Buda bir başka, araba daha 36000 kmde 1000 kmde 0.5 litre yağ yakıyormuş. Subab contası değişmiş 5000 kmde 0.3 litreye düşmüş. https://www.drive2.ru/l/462052720216376538/ Bu da son. Resme bakarsam biri yeni diğeri eski nerden yağ kaçıyor anlarsın. 13 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 saat önce Paylaş 13 saat önce Ali Darbaz yazdı: 1000 kmde 0.5 litre yağ yakıyormuş. konun ilk cümlesinin 1 lt olması ve egzosdan duman atmasını buna nasıl bağladık? ben anlamdım 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 saat önce Paylaş 13 saat önce (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: konun ilk cümlesinin 1 lt olması ve egzosdan duman atmasını buna nasıl bağladık? ben anlamdım Düman lastiği km yaptıkca genişliyor ve tüketim artıyor. Operasyonel sıcaklıkta boşta iken gaza basınca duman atması görülebiliyor. 4 farklı kmde aracın linkini verdim. 70 bin kmde yağ eksilme gözle görülemeye başlar. 170 bin kmde 0.5 litreyi aşar. 300 bine ulaşıldığında genelde 1 litre yakar. 13 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 saat önce Paylaş 13 saat önce Çağlar Bayur yazdı: konun ilk cümlesinin 1 lt olması ve egzosdan duman atmasını buna nasıl bağladık? ben anlamdım Benim mitsubithi motorlu 3.0 V6 Le baron bunu yapıyordu hızlıca sattım korkarak katkı vs ile ama meğer Alinin dediği süpap lastiğindenmiş kronikmiş. Nasıl sattım ben bunu ya . bunu sattım sonra mustang aldım. @Zonno Usta sen ne diyorsun bu 1.6THP motor yapma yağ yakma işine? Yağ yakma 1.6THP motorda bu sipap lastiklerinden olur mu? Olursa nasıl anlarız? Silindir kompresyon ölçülse anlaşılmaz mı? Yorum bağlantısı
Zonno Usta 12 saat önce Paylaş 12 saat önce Bak şimdi, bu işin çözümü aslında o kadar karmaşık değil. Ali Darbaz'ın paylaştığı linklere bakarsak, sorun büyük ihtimalle subap lastiklerinde. Ruslar da bunu çözmüş, bizimkiler de bilerek mi, bilmeyerek mi kestirip atıyorlar anlamadım. Egzosttan duman atması ve 1 litre yağ yakma, bu lastiklerin yipip yağ sızdırmasından kaynaklanabilir. Kompresyon ölçümü de bir fikir verebilir ama en kesin çözüm subap lastiklerini değiştirmek gibi duruyor. Mehmet Göktürk'ün sorduğu gibi, bu motorlarda kronik bir sorun olabilir. Eğer kronikse, bu sorunu yaşayan birileri mutlaka subap lastiklerini değiştirip çözüm bulmuştur. Sen de bu işe öncelik olarak subap lastiklerini kontrol etmekten başla derim. Başka bir deyişle, "yağ yakıyor" deyip kestirip atmak yerine, sorunun kaynağını bulmaya çalışmak gerekiyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 12 saat önce Paylaş 12 saat önce İlkay Başaran yazdı: Mazdaya kadar iyi gidiyordu RX7 ise doğru bulmuş ama en azından otomobil resmi koymuş o da var. 1 Yorum bağlantısı
Coşku Mert 5 saat önce Paylaş 5 saat önce 1000km de 1lt yag eksiliyorsa segmanlar bitmis demektir. emin olmak icin yagli kompresyon testi yapilirsa bunu gosterir. subap kecesi nedeniyle o kadar yag eksilmez. bi nebze etkisi olur ama asil sorun segmanlarda 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 5 saat önce Paylaş 5 saat önce Mehmet Göktürk yazdı: RX7 ise doğru bulmuş ama en azından otomobil resmi koymuş o da var. Evet hocam amacım ti ye almak değil. Cidden güzel çalışıyor örnekler, cümleler vs. O ödeme tablosu olayını çözdünüz sanırım. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 saat önce Paylaş 5 saat önce (düzenlendi) Mehmet Göktürk yazdı: RX7 ise doğru bulmuş ama en azından otomobil resmi koymuş o da var. Abi zonno linkleri açıp okuma kapasitesi var mı. 312000 km de prince ep6 motorunun içi. Hiç segmant atılmamış. 1000 kmde 1 litre yakarken sadece subab lastikleri değişerek kurtarılmış. Honlama çizgüleri duruyor. https://www.drive2.ru/l/712998382192303464/ Adam arabası bozulmuş. Sorun enjektör kablosu çıktı. İki yama yaptı düzeldi. Türkiyede olsa motor tahrik hatası veriyor derler sonradan rektifiye yaptırırlar. @Servet Aydın abi, körfez otosanayisinde subab lastiği değiştirecek yetkinlikte pejo ustası var mı. 5 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mertol Kip 4 saat önce Paylaş 4 saat önce Araba kaç binde? Rektifiye sonrası bu motor dikiş tutmaz diyen adam usta değildir. Yorum bağlantısı
Erman Uzun 4 saat önce Yazar Paylaş 4 saat önce Ali Darbaz yazdı: Bence ilk önce subab lastiklerini bir değiştirmeyi deneseniz olmaz mı? Usta sana en çok para kazanacağı çözümü öneriyor. Aklım çok karıştığı için sizlerden fikir almak istedim bu subap lastiklerinden başlayalım olmazsa peki bu komp testine gerek var mı subap ve segmaardan diyor çoğu lastikler motor açılmadan mı yapılıyor Mertol Kip yazdı: Araba kaç binde? Rektifiye sonrası bu motor dikiş tutmaz diyen adam usta değildir. Bende buna takıldım İnt yapanlar var memnun olanlar var memnun olmayanlar da var ancak bu subap lastikleri işinden başlamak lazım gibi Ali Darbaz yazdı: Abi zonno linkleri açıp okuma kapasitesi var mı. 312000 km de prince ep6 motorunun içi. Hiç segmant atılmamış. 1000 kmde 1 litre yakarken sadece subab lastikleri değişerek kurtarılmış. Honlama çizgüleri duruyor. https://www.drive2.ru/l/712998382192303464/ Adam arabası bozulmuş. Sorun enjektör kablosu çıktı. İki yama yaptı düzeldi. Türkiyede olsa motor tahrik hatası veriyor derler sonradan rektifiye yaptırırlar. @Servet Aydın abi, körfez otosanayisinde subab lastiği değiştirecek yetkinlikte pejo ustası var mı. Aracının gidişinde gücünde sorun yok gayet atık ve güçlü bende burda şaşırıyorum sadece yag yakmaya sandik motora kadar gitmek tuhaf Coşku Mert yazdı: 1000km de 1lt yag eksiliyorsa segmanlar bitmis demektir. emin olmak icin yagli kompresyon testi yapilirsa bunu gosterir. subap kecesi nedeniyle o kadar yag eksilmez. bi nebze etkisi olur ama asil sorun segmanlarda Bu testi yapan var mı veya ustalar bilir mı Yorum bağlantısı
Erman Uzun 3 saat önce Yazar Paylaş 3 saat önce Yapay zeka dahil birkaç usta ile görüştüm üst kapağı sokmeden bu işi yapan bulamadım samsun Çorum ankara tabi İnt araştırması bu sizlerin var mı bu işi yapabilecek tanidiginiz Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Erman Uzun yazdı: Yapay zeka dahil birkaç usta ile görüştüm üst kapağı sokmeden bu işi yapan bulamadım samsun Çorum ankara tabi İnt araştırması bu sizlerin var mı bu işi yapabilecek tanidiginiz Bir ustaya üst kapak söktürüp rektifiyecide üst kapak yaptırcaksın. Ama motor açılmışken hepisini değiştirelim diyecekler sana. Bu arada araban kaç binde. Yorum bağlantısı
Erman Uzun 3 saat önce Yazar Paylaş 3 saat önce Ali Darbaz yazdı: Bir ustaya üst kapak söktürüp rektifiyecide üst kapak yaptırcaksın. Ama motor açılmışken hepisini değiştirelim diyecekler sana. Bu arada araban kaç binde. 150 binde arac hepsini değiştirelim dedikleri ne oluyor tam motor rektefiye mi yani herkes üst kapak sökülecek öyle olur diyor kafam iyice allak bullak oldu Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Erman Uzun yazdı: 150 binde arac hepsini değiştirelim dedikleri ne oluyor tam motor rektefiye mi yani herkes üst kapak sökülecek öyle olur diyor kafam iyice allak bullak oldu Mallesef ustalarımız kendini geliştirme yada fiyatı düşürecek eylemler içerisine girmiyor. Moskovada ustanın 45 dakikada yaptığı işi Türkiyede mekanikci rektifiyeci 2 dükkan gezdirip 3 gün seni oyalayacaklar. Sana bir video serisi atayım izle. Sanada aynı tarife uygulanacak. Bu adamın ilk videosu sonra sırayla kanalından bulup izle. Bu adam ile iletişime geç sana belki senin bölgeden destek verecek birini söyler. https://www.instagram.com/isik.performance.54/ Yorum bağlantısı
Erman Uzun 2 saat önce Yazar Paylaş 2 saat önce Ali Darbaz yazdı: Mallesef ustalarımız kendini geliştirme yada fiyatı düşürecek eylemler içerisine girmiyor. Moskovada ustanın 45 dakikada yaptığı işi Türkiyede mekanikci rektifiyeci 2 dükkan gezdirip 3 gün seni oyalayacaklar. Sana bir video serisi atayım izle. Sanada aynı tarife uygulanacak. Bu adamın ilk videosu sonra sırayla kanalından bulup izle. Bu adam ile iletişime geç sana belki senin bölgeden destek verecek birini söyler. https://www.instagram.com/isik.performance.54/ Teşekkür ederim Ali bey çok gıcık işler dogrusu Ali Darbaz yazdı: Mallesef ustalarımız kendini geliştirme yada fiyatı düşürecek eylemler içerisine girmiyor. Moskovada ustanın 45 dakikada yaptığı işi Türkiyede mekanikci rektifiyeci 2 dükkan gezdirip 3 gün seni oyalayacaklar. Sana bir video serisi atayım izle. Sanada aynı tarife uygulanacak. Bu adamın ilk videosu sonra sırayla kanalından bulup izle. Bu adam ile iletişime geç sana belki senin bölgeden destek verecek birini söyler. https://www.instagram.com/isik.performance.54/ Bu seriyi izledim 200 tl harcamış arkadaşla yazistik şuan Yağ yakma yokmuş Yorum bağlantısı
Onur Demir 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Sandık motor maliyeti rektefiyenin %50sinden fazla ise rektefiye denenir iyi bir ustada. Ama sandık motor 240 a mal olacakken 200bine yakın bir harcama yapıp tamir etmek bana ciddi saçmalık gibi geldi. THP motor yüksek beygir modifiye piston kol vb. modifiye edilmiş örnekleri varsa onlar da bir araştırılmalı. (olurunu bilmiyorum, eskiden motor patates olmaya başlayınca dalınıyordu) Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 saat önce Paylaş 2 saat önce İlkay Başaran yazdı: Evet hocam amacım ti ye almak değil. Cidden güzel çalışıyor örnekler, cümleler vs. O ödeme tablosu olayını çözdünüz sanırım. Evet onlar çözüldü aslında vakit harcasam çok daha değişik olma potansiyeli var. Arada yaparız 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts