Çağlar Bayur 6 saat önce Paylaş 6 saat önce Ali Darbaz yazdı: Honlama çizgüleri duruyor. başka görüp dikkatini çeken bir şey oldu mu? aynı fotoda? Yorum bağlantısı
Coşku Mert 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Erman Uzun yazdı: Bu testi yapan var mı veya ustalar bilir mı kompresyon test kiti olan herhangi bi tamirci yapabilir. bende varsa hepsinde vardır diye tahmin ediyorum 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Coşku Mert yazdı: kompresyon test kiti olan herhangi bi tamirci yapabilir. bende varsa hepsinde vardır diye tahmin ediyorum çok detaylı test yapabilen ustayı müşteri sevmez 1 Yorum bağlantısı
Coşku Mert 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Çağlar Bayur yazdı: çok detaylı test yapabilen ustayı müşteri sevmez o musteriye hersey mustehak 1 Yorum bağlantısı
Erman Uzun 38 dakika önce Yazar Paylaş 38 dakika önce Ali Darbaz yazdı: Bir ustaya üst kapak söktürüp rektifiyecide üst kapak yaptırcaksın. Ama motor açılmışken hepisini değiştirelim diyecekler sana. Bu arada araban kaç binde. Ali bey bu üst kapak sokukunce zincir devirdaim vs bunlarda değişiyor mu Yorum bağlantısı
Mertol Kip 17 dakika önce Paylaş 17 dakika önce Erman Uzun yazdı: 150 binde arac hepsini değiştirelim dedikleri ne oluyor tam motor rektefiye mi yani herkes üst kapak sökülecek öyle olur diyor kafam iyice allak bullak oldu Üst kapak sökülünce üst kapak sökülmüş olur. Yüzeyi (hem kapak hem blok) temizletirsin, yapacağın her neyse yapar, (süpap falan filan işleri) yeni conta alır kapatırsın. Bu üst kapak açmaktır. Sekman atmak demek sekmanı 0,25 büyüğü ile değiştirip kapağı kapatmak demek Rektifiye etmek pistonları sökmek, ovalleşme var mı diye silindiri ölçmek, ovalleşme varsa gerekiyorsa genişletmek, ve sekmanı 0,25 ve/veya 0,5 büyük olanla değiştirmek, silindir içini honlamak , ve gerekiyorsa gömlek çakmak, biyel ve kol yataklarını ölçüp boşluk varsa ya da çizik varsa değiştirmek demek. Ek olarak süpaplar da değişir ve alıştırılır. Senin sorununa gelince. PSA o sorunu biliyor. Bu sorun 207 GT lerden bu yana var. Süpaplar o makinelerde çok hızlı kareket ediyorlar (egzntrik liftlerinden dolayı) Süpap yayları yeterince sert olmadığı için süpaplar yatay eksende rezonansa girip zamanla süpap guidelarını ovalleştiriyor. Bunun için bir TSB si de olması lazım. Vakti zamanında yetkili servisler bu motorları açıp yeni guide çakarak (orjinal parça) yağ yakmasını çözdüler ve ek olarak da yayları daha sert olan versionla değiştirdiler. Ancak bu aynı sorunun tekrarlanmasını geçiktiriyor ve bu seferde performanslı kullanımda egzantriklerin çizilmesine neden oluyordu. Daha sonra orta sertlikte bir yay çıktı mı onu bilmiyorum. Ben sizin yerinizde olsam, kapağı açtırıp süpapların guidelarını çelik olanlarını çaktırıp kapağı kapatır ve devam ederdim. Yağ yakma sorununuz çözülür. Kapak açılmışkende silindirin honlamasına baktırın. 150bin km daki motorda bir şey olmasını beklemem ama üstün fransız materyal teknolojisinde herşey olabilir. Açmışken ölçmekte fayda var. Kapakta çarpıklık falan yoksa (araba daha önce hararet falan görmediyse ya da sıcakken sökmeye kalkmazlarsa olmaz) binde 2 ya da max binde 4 taşlatıp kapağı kapatırdım. Yok eğer çarpılma varsa traşlatıp düzelterek gerekirse çift conta kullanarak yok eğer kurtarmazsa da CNC de 2 mm çelikten conta kestirip (standart kapak contasını ölçerek autocad ile çizdirip CNC işleyen bir yerde yaptırabilirsiniz) yaptırdığınız contanın altına bally (evet bildiğiniz bally) ile bloğa yapıştırıp bekledikten sonra üstüne conta ile standart şekilde kapattırırdım. Doğru torkla kapatılırsa ve sırasına da uyulursa kafadan en az bi 150 bin km daha sorunsuz binersiniz. Son yazdıklarım kötü senaryo. Büyük ihtimalle süpap guidelarını çaktırmak işinizi çözer. Erman Uzun yazdı: Ali bey bu üst kapak sokukunce zincir devirdaim vs bunlarda değişiyor mu Onlar değiştirmek istemezlerse bile değiştirin. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 dakika önce Paylaş 12 dakika önce Mertol Kip yazdı: kapağı açtırıp süpapların guidelarını çelik olanlarını çaktırıp kapağı kapatır ve devam ederdim. Yağ yakma sorununuz çözülür ruslar bunu 45 dak da motor üstünde iken yapıyormuş Yorum bağlantısı
Mertol Kip 6 dakika önce Paylaş 6 dakika önce Çağlar Bayur yazdı: ruslar bunu 45 dak da motor üstünde iken yapıyormuş Onlar rus, ayı ile güreş yapan bir tür için yorum yapamam. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts