Mehmet Göktürk 11 Eylül Paylaş 11 Eylül şanzıman yağı ve filtresi yanlış olmasın. mutlaka kitabında var internette de yazıyor. Orjinali tutela bilmemneydi. forumda konuşuldu. 1 1 Yorum bağlantısı
Bekir Çelik 2 saat önce Yazar Paylaş 2 saat önce İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. * * * Aracın şanzıman bakımını nihayet yaptırdım. 3 lt yağ kullandık MotulCVT. Karteri söktürdüm. Şanzıman filtresini de değiştirdik. Çıkan yağ yeniydi, ama ESKİ filtre orijinal gibiydi. Motor yağı, hava filtresi, yağ filtresi, polen filtresi, V kayışı değişti. Tüm malzemeleri ben aldım. İşçilik 1500 TL. * * * Sağ ön tekerden ötme sesi geliyordu, el freni de kaçırıyordu. Onları da hallettik. Ön iki disk tornaya verildi. 500 TL. Birisi çatlamıştı balatanın. Balataları değiştirdik. KALE marka, çifti 800 TL. El freni ayarı yapıldı. Toplam işçilik 1000 TL. Frenci maliyeti: 2300 TL. * * * Pandizotun klipsleri eskimişti, kırıktı. İpi kopmuştu, tel maşa tutturulmuştu. Klips Dünyası'ndan Mülayim kardeş iki dakikada dükkanın önünde halletti, komple yeniledi. 230 TL * * * Soru 1: Şanzıman yağını kaç km'de bir değiştirmeliyim? Ben 20 bin dedim ama usta "Abi her 20 binde karter mi sökülür Allah aşkına?" diyor. Ona göre 40 bin km. Soru 2: Bujileri kontrol etmek istedim, söktürdüm. Çıkan bujinin seri nosuna baktım 1.4 16v içinmiş. Benim araç 1.2 16v. Bilerek ya da bilmeyerek takıp geçmişler. Bize uygun olanını sipariş geçtim. Sizce üzerindeki bujinin ne gibi eksisi olur ateşlemeye? Soru 3: Radyatör temizliği yaptırmak istedim, radyatörcü olmaz dedi. Radyatörcü mü üşendi, yoksa araç üzerinde sağlıklı bir radyatör temizliği yapılamaz mı? "Arıza çıkarsa getir çözelim" minvalinde konuştu usta. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 saat önce Paylaş 1 saat önce filtreyi değişmek için aküyü sökmek gerekti mi şanzıman yağı için? Bekir Çelik yazdı: İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. * * * Aracın şanzıman bakımını nihayet yaptırdım. 3 lt yağ kullandık MotulCVT. Karteri söktürdüm. Şanzıman filtresini de değiştirdik. Çıkan yağ yeniydi, ama ESKİ filtre orijinal gibiydi. Motor yağı, hava filtresi, yağ filtresi, polen filtresi, V kayışı değişti. Tüm malzemeleri ben aldım. İşçilik 1500 TL. * * * Sağ ön tekerden ötme sesi geliyordu, el freni de kaçırıyordu. Onları da hallettik. Ön iki disk tornaya verildi. 500 TL. Birisi çatlamıştı balatanın. Balataları değiştirdik. KALE marka, çifti 800 TL. El freni ayarı yapıldı. Toplam işçilik 1000 TL. Frenci maliyeti: 2300 TL. * * * Pandizotun klipsleri eskimişti, kırıktı. İpi kopmuştu, tel maşa tutturulmuştu. Klips Dünyası'ndan Mülayim kardeş iki dakikada dükkanın önünde halletti, komple yeniledi. 230 TL * * * Soru 1: Şanzıman yağını kaç km'de bir değiştirmeliyim? Ben 20 bin dedim ama usta "Abi her 20 binde karter mi sökülür Allah aşkına?" diyor. Ona göre 40 bin km. Orjinal kitabında 30 bin diyordu diye gördüm. babamıın torpidoda hala duruyor bakarım. Ancak karter niye sökülüyor ki? yağ normal değişiyor. filtre de akünün altında. https://www.copelli.com.tr/yag-filtresivites-kut007po-106631 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 saat önce Paylaş 1 saat önce The transmission in question is the DLTC46FHJ1AA Jatco CVT transmission, which is indeed also used in various models of the Nissan K11 Micra. The oil and filter should ideally be changed every 40.000 km / 25.000 miles. Which oil to use? First of all, ONLY USE CVT OIL! Officially, you should use Petronas Tutela CVT NG with Fiat spec 9.55550-AG4 SAE 75W-80. In some places getting hold of Tutela CVT NG can be quite tricky (E.g. in Spain, official Fiat dealers do not even stock it! Crazy!) Available at (I have no affiliation with any of these, but they all accept PayPal so your purchase should be relatively secure, I got mine from Fluipetrol): - www.shop4parts.co.uk in the UK (they ship to Europe as well, but quite expensive) - https://www.fluipetrol.com/gb/ which is based in Spain but ship to most of Europe, they also have a store on Amazon.de, shipping is decently cheap - https://www.oleje.cz/ which is based in the Czech Republic Unofficially, you can use several different types: Since the Nissan K11 Micra uses the same transmission, Nissan spec oil is perfectly fine to use! You can use two different types of Nissan oil, as they are backward compatible. Nissan NS-2 is what the Micras came with originally and therefore is essentially the same as Tutela CVT NG. Since oil technology has developed over the years, Nissans newer and higher spec NS-3 oil is also perfectly fine to use. DO NOT use Nissan NS-1 as it is made for the older type gearboxes with powder clutches I believe. Available at: - https://cvt-parts.co.nz/ trusted and highly knowledgeable, also has service kit amongst other things, but shipping from New Zealand may be expansive However, you can ALSO use Castrol Transmax CVT. There are several versions of the Transmax oil intended for different applications, so make sure you get Transmax CVT. This oil meets both Nissan NS-2 and NS-3, and is perhaps more readily available than the other options mentioned in above. How much oil does the gearbox take? The gearbox uses 3.6 litres of oil. 3.6 litres. Yes, the Haynes manual states 1.98 litre, but it’s wrong. The official fiat manual, at least the one I have, is also wrong. We’ll get to this in the guide section. Which external filter should you use? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 58 dakika önce Paylaş 58 dakika önce Kalorifer mi, Soğutma kaloriferi mi. Soğutma suyu temiz ise hararet sorunun yoksa uğraşma boşver. Bujiyi araştırmak lazım. Takılmış olan buji daha iyi de olabilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts