Mehmet Göktürk 11 Eylül Paylaş 11 Eylül şanzıman yağı ve filtresi yanlış olmasın. mutlaka kitabında var internette de yazıyor. Orjinali tutela bilmemneydi. forumda konuşuldu. 1 1 Yorum bağlantısı
Bekir Çelik Dün saat 20:36 Yazar Paylaş Dün saat 20:36 İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. * * * Aracın şanzıman bakımını nihayet yaptırdım. 3 lt yağ kullandık MotulCVT. Karteri söktürdüm. Şanzıman filtresini de değiştirdik. Çıkan yağ yeniydi, ama ESKİ filtre orijinal gibiydi. Motor yağı, hava filtresi, yağ filtresi, polen filtresi, V kayışı değişti. Tüm malzemeleri ben aldım. İşçilik 1500 TL. * * * Sağ ön tekerden ötme sesi geliyordu, el freni de kaçırıyordu. Onları da hallettik. Ön iki disk tornaya verildi. 500 TL. Birisi çatlamıştı balatanın. Balataları değiştirdik. KALE marka, çifti 800 TL. El freni ayarı yapıldı. Toplam işçilik 1000 TL. Frenci maliyeti: 2300 TL. * * * Pandizotun klipsleri eskimişti, kırıktı. İpi kopmuştu, tel maşa tutturulmuştu. Klips Dünyası'ndan Mülayim kardeş iki dakikada dükkanın önünde halletti, komple yeniledi. 230 TL * * * Soru 1: Şanzıman yağını kaç km'de bir değiştirmeliyim? Ben 20 bin dedim ama usta "Abi her 20 binde karter mi sökülür Allah aşkına?" diyor. Ona göre 40 bin km. Soru 2: Bujileri kontrol etmek istedim, söktürdüm. Çıkan bujinin seri nosuna baktım 1.4 16v içinmiş. Benim araç 1.2 16v. Bilerek ya da bilmeyerek takıp geçmişler. Bize uygun olanını sipariş geçtim. Sizce üzerindeki bujinin ne gibi eksisi olur ateşlemeye? Soru 3: Radyatör temizliği yaptırmak istedim, radyatörcü olmaz dedi. Radyatörcü mü üşendi, yoksa araç üzerinde sağlıklı bir radyatör temizliği yapılamaz mı? "Arıza çıkarsa getir çözelim" minvalinde konuştu usta. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk Dün saat 22:03 Paylaş Dün saat 22:03 filtreyi değişmek için aküyü sökmek gerekti mi şanzıman yağı için? Bekir Çelik yazdı: İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. * * * Aracın şanzıman bakımını nihayet yaptırdım. 3 lt yağ kullandık MotulCVT. Karteri söktürdüm. Şanzıman filtresini de değiştirdik. Çıkan yağ yeniydi, ama ESKİ filtre orijinal gibiydi. Motor yağı, hava filtresi, yağ filtresi, polen filtresi, V kayışı değişti. Tüm malzemeleri ben aldım. İşçilik 1500 TL. * * * Sağ ön tekerden ötme sesi geliyordu, el freni de kaçırıyordu. Onları da hallettik. Ön iki disk tornaya verildi. 500 TL. Birisi çatlamıştı balatanın. Balataları değiştirdik. KALE marka, çifti 800 TL. El freni ayarı yapıldı. Toplam işçilik 1000 TL. Frenci maliyeti: 2300 TL. * * * Pandizotun klipsleri eskimişti, kırıktı. İpi kopmuştu, tel maşa tutturulmuştu. Klips Dünyası'ndan Mülayim kardeş iki dakikada dükkanın önünde halletti, komple yeniledi. 230 TL * * * Soru 1: Şanzıman yağını kaç km'de bir değiştirmeliyim? Ben 20 bin dedim ama usta "Abi her 20 binde karter mi sökülür Allah aşkına?" diyor. Ona göre 40 bin km. Orjinal kitabında 30 bin diyordu diye gördüm. babamıın torpidoda hala duruyor bakarım. Ancak karter niye sökülüyor ki? yağ normal değişiyor. filtre de akünün altında. https://www.copelli.com.tr/yag-filtresivites-kut007po-106631 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk Dün saat 22:09 Paylaş Dün saat 22:09 The transmission in question is the DLTC46FHJ1AA Jatco CVT transmission, which is indeed also used in various models of the Nissan K11 Micra. The oil and filter should ideally be changed every 40.000 km / 25.000 miles. Which oil to use? First of all, ONLY USE CVT OIL! Officially, you should use Petronas Tutela CVT NG with Fiat spec 9.55550-AG4 SAE 75W-80. In some places getting hold of Tutela CVT NG can be quite tricky (E.g. in Spain, official Fiat dealers do not even stock it! Crazy!) Available at (I have no affiliation with any of these, but they all accept PayPal so your purchase should be relatively secure, I got mine from Fluipetrol): - www.shop4parts.co.uk in the UK (they ship to Europe as well, but quite expensive) - https://www.fluipetrol.com/gb/ which is based in Spain but ship to most of Europe, they also have a store on Amazon.de, shipping is decently cheap - https://www.oleje.cz/ which is based in the Czech Republic Unofficially, you can use several different types: Since the Nissan K11 Micra uses the same transmission, Nissan spec oil is perfectly fine to use! You can use two different types of Nissan oil, as they are backward compatible. Nissan NS-2 is what the Micras came with originally and therefore is essentially the same as Tutela CVT NG. Since oil technology has developed over the years, Nissans newer and higher spec NS-3 oil is also perfectly fine to use. DO NOT use Nissan NS-1 as it is made for the older type gearboxes with powder clutches I believe. Available at: - https://cvt-parts.co.nz/ trusted and highly knowledgeable, also has service kit amongst other things, but shipping from New Zealand may be expansive However, you can ALSO use Castrol Transmax CVT. There are several versions of the Transmax oil intended for different applications, so make sure you get Transmax CVT. This oil meets both Nissan NS-2 and NS-3, and is perhaps more readily available than the other options mentioned in above. How much oil does the gearbox take? The gearbox uses 3.6 litres of oil. 3.6 litres. Yes, the Haynes manual states 1.98 litre, but it’s wrong. The official fiat manual, at least the one I have, is also wrong. We’ll get to this in the guide section. Which external filter should you use? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek Dün saat 22:12 Paylaş Dün saat 22:12 Kalorifer mi, Soğutma kaloriferi mi. Soğutma suyu temiz ise hararet sorunun yoksa uğraşma boşver. Bujiyi araştırmak lazım. Takılmış olan buji daha iyi de olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 12 saat önce Paylaş 12 saat önce Balatayı neden kale tercih ettiniz ? Eskiden iyiydi ama artık çabuk kavruluyor. 1 Yorum bağlantısı
Bekir Çelik 2 saat önce Yazar Paylaş 2 saat önce Mehmet Göktürk yazdı: filtreyi değişmek için aküyü sökmek gerekti mi şanzıman yağı için? Orjinal kitabında 30 bin diyordu diye gördüm. babamıın torpidoda hala duruyor bakarım. Ancak karter niye sökülüyor ki? yağ normal değişiyor. filtre de akünün altında. https://www.copelli.com.tr/yag-filtresivites-kut007po-106631 Yok hocam, aküyü sökmeden hallettik. Karter sökülmeden değişecek yağ 2 litre kadar ancak sanırım. Karterin içinde kalan yağı da boşaltınca 3 lt - 3.2 lt kadar yağ değişmiş oluyor. Mehmet Ozyurek yazdı: Kalorifer mi, Soğutma kaloriferi mi. Soğutma suyu temiz ise hararet sorunun yoksa uğraşma boşver. Bujiyi araştırmak lazım. Takılmış olan buji daha iyi de olabilir. Soğutma suyu biraz bulanık çamurumsu gibi abi. Antifreeze var ama komple değişse rahatlayacam. Üzerindeki bujinin kodu (55188857) yedek parçacılarda 1.4 16v olan motorlar için belirtilmiş. Benim motoru girince başka bir buji (46750545) çıkıyor. Oğuzkan Işık yazdı: Balatayı neden kale tercih ettiniz ? Eskiden iyiydi ama artık çabuk kavruluyor. Vakit darlığından uğraşamadım açıkçası, ustadakini taktık geçtik. Bir de takalım bakalım görelim bu nasılmış mantığıyla hareket ettim. Bakalım ne kadar götürecek. Yorum bağlantısı
Bekir Çelik 2 saat önce Yazar Paylaş 2 saat önce Mehmet Göktürk yazdı: The transmission in question is the DLTC46FHJ1AA Jatco CVT transmission, which is indeed also used in various models of the Nissan K11 Micra. The oil and filter should ideally be changed every 40.000 km / 25.000 miles. Which oil to use? First of all, ONLY USE CVT OIL! Officially, you should use Petronas Tutela CVT NG with Fiat spec 9.55550-AG4 SAE 75W-80. In some places getting hold of Tutela CVT NG can be quite tricky (E.g. in Spain, official Fiat dealers do not even stock it! Crazy!) Available at (I have no affiliation with any of these, but they all accept PayPal so your purchase should be relatively secure, I got mine from Fluipetrol): - www.shop4parts.co.uk in the UK (they ship to Europe as well, but quite expensive) - https://www.fluipetrol.com/gb/ which is based in Spain but ship to most of Europe, they also have a store on Amazon.de, shipping is decently cheap - https://www.oleje.cz/ which is based in the Czech Republic Unofficially, you can use several different types: Since the Nissan K11 Micra uses the same transmission, Nissan spec oil is perfectly fine to use! You can use two different types of Nissan oil, as they are backward compatible. Nissan NS-2 is what the Micras came with originally and therefore is essentially the same as Tutela CVT NG. Since oil technology has developed over the years, Nissans newer and higher spec NS-3 oil is also perfectly fine to use. DO NOT use Nissan NS-1 as it is made for the older type gearboxes with powder clutches I believe. Available at: - https://cvt-parts.co.nz/ trusted and highly knowledgeable, also has service kit amongst other things, but shipping from New Zealand may be expansive However, you can ALSO use Castrol Transmax CVT. There are several versions of the Transmax oil intended for different applications, so make sure you get Transmax CVT. This oil meets both Nissan NS-2 and NS-3, and is perhaps more readily available than the other options mentioned in above. How much oil does the gearbox take? The gearbox uses 3.6 litres of oil. 3.6 litres. Yes, the Haynes manual states 1.98 litre, but it’s wrong. The official fiat manual, at least the one I have, is also wrong. We’ll get to this in the guide section. Which external filter should you use? Anladığım kadarıyla 40 bin km'de bir değişeceğiz. Adamların İspanya'da bulamadığı yağı biz burada nasıl bulalım. Castrol de olurmuş da, ben @Mehmet Cihat arkadaşımızın aracında kullandığı MotulCVT'yi aldım. Sayfasında, aynı değerleri karşıladığını yazmıştı. Şanzıman 3.6 litre yağ kullanıyor diyor. Biz filtredeki, karterdeki ve şanzımandaki yağı komple değiştirmeye çalıştık, 3 litreden fazla almadı yeni yağı. Hatta bendeki 4. şişe bir sonraki bakıma kullanmak üzere ayrıldı. Görseldeki Fiat 9948806 filtre 1400 TL görünüyor. Çoğu sitede 2300 TL civarında. 300 liraya da şanzıman filtresi var Sakura mesela. Bunu kullanmanın bir zararı olur mu? İlla ki orijinali gibi olmaz da. Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 1 saat önce Paylaş 1 saat önce ben motor yağı filtresi taktım kodu sayfada vardı multi cvtf spekleri karşılıyordu gruptan çok arkadaşta kullandı sorun yaşayan duymadım Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Bekir Çelik yazdı: Bakalım ne kadar götürecek. Balatayı değilde diski takip etmeli. Disk kale balatadan daha yumuşaktır muhtemelen disk daha erken bitebilir 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Oğuzkan Işık yazdı: Balatayı değilde diski takip etmeli. Disk kale balatadan daha yumuşaktır muhtemelen disk daha erken bitebilir evet kesinlikle öyle focusta kale balata vardı erimiyor balata ne öyle yumuşak balata mı olur kardeşim şimdi arabada bi balata var bi haftada jantlar kapkara balata tozu Yorum bağlantısı
Recommended Posts