İçeriğe Yönlendir

2025 ADAC Kış Lastikleri Testi 225-40-18


Evren Erakçora

Recommended Posts

Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

Birinci sınıf markalar üst sıralarda, Petlas üzdü. Benim de kullandığım model kötü sonuç almış. 

Neden üzüldünüz hocam beklenmedik bir sonuç mu aldı veya ilk sıralarda iken küme mi düştü?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Koray Demir yazdı:

Neden üzüldünüz hocam beklenmedik bir sonuç mu aldı veya ilk sıralarda iken küme mi düştü?

Yerli ya, daha iyi olmasını temenni ediyoruz, olmuyor. Nasıl Togg 5 yıldız alınca seviniyorsak öyle işte. 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

daha iyi olmasını temenni ediyoruz, olmuyor. 

Olayın nirengi noktası burası sanırsam. 
 

Evren Erakçora yazdı:

 Nasıl Togg 5 yıldız alınca seviniyorsak öyle işte. 

Togg %100 yerli miymiş? Bileşenleri ne durumda?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Koray Demir yazdı:

Olayın nirengi noktası burası sanırsam. 
 

Togg %100 yerli miymiş? Bileşenleri ne durumda?

Almanya'da Türk malı diye satıyorlar. Tasarım İtalyan vs. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

Almanya'da Türk malı diye satıyorlar. Tasarım İtalyan vs. 

Melez gibi mi yani bilmediğinden soruyorum. Vestel’e de yerli deniyor mesela. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yerli lastikte Falken ziex... ingilterede michelin  ile nerede ise de aynı fiyata satılıyor. buradan ingiltereye ihraç gidiyor hem de 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Koray Demir yazdı:

Melez gibi mi yani bilmediğinden soruyorum. Vestel’e de yerli deniyor mesela. 

Okullardaki Vestel etkileşimli tahtalar ( akıllı tahta) epey sağlam çıktı, bildiğim kadarıyla tasarım Vestel e ait. Doğaldır ki işlemci, anakart vs vs Intel, AMD   marka. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Bridgestone’un yazlığı ve kışlığı ikisi de güzel. Testlerde hep iyi derece alıyor marka olarak pişman etmez bence. 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Koray Demir yazdı:

Togg %100 yerli miymiş? Bileşenleri ne durumda?

%100 üretildiği ülkeye ait olan otomobil markası varmı? Gerçekten bilmediğimden soruyorum. 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Metin Uzunoğlu yazdı:

%100 üretildiği ülkeye ait olan otomobil markası varmı? Gerçekten bilmediğimden soruyorum. 

Almanlık Oranı (Kendi üretim + Alman tedarik payı)

  • Mercedes-Benz

    • Motor & şanzıman: %90+ kendi Almanya mühendisliği.

    • Elektronik ve mekanik: Bosch, Continental, Mahle, ZF, Mann çok yoğun.

    • Yedek parçaların büyük kısmı Alman yan sanayiden geliyor.

    • Tahmini Alman parça oranı: %70-75.

  • BMW

    • Motor & şanzıman: yüksek oranda kendi üretim (özellikle Almanya / Avusturya’daki fabrikalar).

    • Süspansiyon, debriyaj, şanzıman parçaları → ZF, Sachs, Lemförder.

    • Elektronik → Bosch, Hella.

    • Tahmini oran: %65-70.

  • Audi (VW Grubu)

    • VW Grubu küresel tedarik zincirine daha fazla açılmış (Çekya, Slovakya, Meksika üretimleri).

    • Ama kritik parçalarda yine Bosch, Continental, Mahle var.

    • Tahmini oran: %55-60.

  • Opel

    • Eskiden (GM döneminde) Alman parçaları daha yoğundu. Stellantis’e geçiş sonrası Fransız ve İtalyan tedarikçilerden de çok parça giriyor.

    • Tahmini oran: %40-45.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Metin Uzunoğlu yazdı:

%100 üretildiği ülkeye ait olan otomobil markası varmı? Gerçekten bilmediğimden soruyorum. 

Yazılımı, motoru, bataryası gibi teknolojik parçaları olsun yeter gerisi teferruat bir şekilde hallolur.

Yorum bağlantısı
Murat Öngür

sonuçlar yine aynı ilk 4  5 kendi aralarında yer değiştiriyor ama ben burada fulda alırdım sonuçta dağlar kadar fark yok.

Yazlık lastiklerimde fulda çok memnunum bir kere abs ye düşmedi çok şükür

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
(düzenlendi)

Aynı marka ve aynı model lastikler arasunda farklı ölçü lastikler test edildiğinde sonuçlar çok farklı çıkıyor. Ben de bunu anlamıyorum.

tarihinde Rıdvan Ergün tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Rıdvan Ergün yazdı:

Aynı marka ve aynı model lastikler arasunda farklı ölçü lastikler test edildiğinde sonuçlar çok farklı çıkıyor. Ben de bunu anlamıyorum.

Aynı noktadayım, sadece araç ağırlığı, dinamik dengesi, lastiğin birim alanına gelen statik yükün bu farka sebep alabileceğini düşünüyorum. Aynı lastik önden çekişli 1350 kg arabada farklı 1650 kg önden çekişli araçta farklı tepki gösterebiliyor. Aslında f1 yarışlarının yarış sonu lastik firmaları değerlendirme raporları buna Işık tutabilir.

Koray Demir yazdı:

Yazılımı, motoru, bataryası gibi teknolojik parçaları olsun yeter gerisi teferruat bir şekilde hallolur.

Sonuç olarak yazılım hariç diğerlerinin çok önemi yok aslında birçok üretici var ekonomiklik durumuna göre istediğimiz yerden alırız.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Rıdvan Ergün yazdı:

Aynı marka ve aynı model lastikler arasunda farklı ölçü lastikler test edildiğinde sonuçlar çok farklı çıkıyor. Ben de bunu anlamıyorum.

Bir büyük, bir küçük ebatla benzer performans gösterir derler. 195 65 vs 205 60 gibi.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Metin Uzunoğlu yazdı:

 

Sonuç olarak yazılım hariç diğerlerinin çok önemi yok aslında birçok üretici var ekonomiklik durumuna göre istediğimiz yerden alırız.

Neden alıyoruz hocam direkt biz üretelim ben de tam olarak bu noktadayım. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Rıdvan Ergün yazdı:

Aynı marka ve aynı model lastikler arasunda farklı ölçü lastikler test edildiğinde sonuçlar çok farklı çıkıyor. Ben de bunu anlamıyorum.

mesela aynı taban olsun ama jantı farklı olsun 215/50/17 ile 215/50/19 un yere temas yüzeyleri farklı ve bir de üreticiler o ebatların takılacağı segmentin farklı olduğunu bilir ve farklı kauçuk ta kullanabilir. 

Metin Uzunoğlu yazdı:

Aynı lastik önden çekişli 1350 kg arabada farklı 1650 kg önden çekişli araçta farklı tepki gösterebiliyor.

mutlaka farklı olacak ancak bu nispette fark eder, yani o araba diğer arabadam daha uzun dürede frenleyebilir ama iyi lastikle yapabileceğinin en iyisini yapar. 

Koray Demir yazdı:

Neden alıyoruz hocam direkt biz üretelim ben de tam olarak bu noktadayım. 

ticaretin temel amacı batmamak, herşeyi ben yapayım diyen batar. maliyeti yükselir. bir de temel zorluklar var, nazif zoelu burada panel fabrikası açmak için çok uğraştı, iyi de yaptı mantıklı idi, 40 telefonmarkası var 3 panel üretcisi var mesela , ama açamadı, müteahhit oldu 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...