Evren Erakçora Cuma 16:00 Paylaş Cuma 16:00 https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattung-technik-zubehoer/reifen/reifentest/winterreifen/225-40-r18/ Birinci sınıf markalar üst sıralarda, Petlas üzdü. Benim de kullandığım model kötü sonuç almış. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir Cuma 16:06 Paylaş Cuma 16:06 Evren Erakçora yazdı: Birinci sınıf markalar üst sıralarda, Petlas üzdü. Benim de kullandığım model kötü sonuç almış. Neden üzüldünüz hocam beklenmedik bir sonuç mu aldı veya ilk sıralarda iken küme mi düştü? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora Cuma 16:07 Yazar Paylaş Cuma 16:07 Koray Demir yazdı: Neden üzüldünüz hocam beklenmedik bir sonuç mu aldı veya ilk sıralarda iken küme mi düştü? Yerli ya, daha iyi olmasını temenni ediyoruz, olmuyor. Nasıl Togg 5 yıldız alınca seviniyorsak öyle işte. 2 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir Cuma 16:13 Paylaş Cuma 16:13 Evren Erakçora yazdı: daha iyi olmasını temenni ediyoruz, olmuyor. Olayın nirengi noktası burası sanırsam. Evren Erakçora yazdı: Nasıl Togg 5 yıldız alınca seviniyorsak öyle işte. Togg %100 yerli miymiş? Bileşenleri ne durumda? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora Cuma 16:18 Yazar Paylaş Cuma 16:18 Koray Demir yazdı: Olayın nirengi noktası burası sanırsam. Togg %100 yerli miymiş? Bileşenleri ne durumda? Almanya'da Türk malı diye satıyorlar. Tasarım İtalyan vs. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir Cuma 18:08 Paylaş Cuma 18:08 Evren Erakçora yazdı: Almanya'da Türk malı diye satıyorlar. Tasarım İtalyan vs. Melez gibi mi yani bilmediğinden soruyorum. Vestel’e de yerli deniyor mesela. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Cuma 18:26 Paylaş Cuma 18:26 yerli lastikte Falken ziex... ingilterede michelin ile nerede ise de aynı fiyata satılıyor. buradan ingiltereye ihraç gidiyor hem de 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora Cuma 18:35 Yazar Paylaş Cuma 18:35 Koray Demir yazdı: Melez gibi mi yani bilmediğinden soruyorum. Vestel’e de yerli deniyor mesela. Okullardaki Vestel etkileşimli tahtalar ( akıllı tahta) epey sağlam çıktı, bildiğim kadarıyla tasarım Vestel e ait. Doğaldır ki işlemci, anakart vs vs Intel, AMD marka. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir Cuma 18:39 Paylaş Cuma 18:39 Bridgestone’un yazlığı ve kışlığı ikisi de güzel. Testlerde hep iyi derece alıyor marka olarak pişman etmez bence. Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu Cuma 18:48 Paylaş Cuma 18:48 Koray Demir yazdı: Togg %100 yerli miymiş? Bileşenleri ne durumda? %100 üretildiği ülkeye ait olan otomobil markası varmı? Gerçekten bilmediğimden soruyorum. 7 Yorum bağlantısı
Süleyman Can Cuma 19:38 Paylaş Cuma 19:38 Metin Uzunoğlu yazdı: %100 üretildiği ülkeye ait olan otomobil markası varmı? Gerçekten bilmediğimden soruyorum. Almanlık Oranı (Kendi üretim + Alman tedarik payı) Mercedes-Benz Motor & şanzıman: %90+ kendi Almanya mühendisliği. Elektronik ve mekanik: Bosch, Continental, Mahle, ZF, Mann çok yoğun. Yedek parçaların büyük kısmı Alman yan sanayiden geliyor. Tahmini Alman parça oranı: %70-75. BMW Motor & şanzıman: yüksek oranda kendi üretim (özellikle Almanya / Avusturya’daki fabrikalar). Süspansiyon, debriyaj, şanzıman parçaları → ZF, Sachs, Lemförder. Elektronik → Bosch, Hella. Tahmini oran: %65-70. Audi (VW Grubu) VW Grubu küresel tedarik zincirine daha fazla açılmış (Çekya, Slovakya, Meksika üretimleri). Ama kritik parçalarda yine Bosch, Continental, Mahle var. Tahmini oran: %55-60. Opel Eskiden (GM döneminde) Alman parçaları daha yoğundu. Stellantis’e geçiş sonrası Fransız ve İtalyan tedarikçilerden de çok parça giriyor. Tahmini oran: %40-45. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir Cuma 19:39 Paylaş Cuma 19:39 Metin Uzunoğlu yazdı: %100 üretildiği ülkeye ait olan otomobil markası varmı? Gerçekten bilmediğimden soruyorum. Yazılımı, motoru, bataryası gibi teknolojik parçaları olsun yeter gerisi teferruat bir şekilde hallolur. Yorum bağlantısı
Murat Öngür Cuma 21:06 Paylaş Cuma 21:06 sonuçlar yine aynı ilk 4 5 kendi aralarında yer değiştiriyor ama ben burada fulda alırdım sonuçta dağlar kadar fark yok. Yazlık lastiklerimde fulda çok memnunum bir kere abs ye düşmedi çok şükür Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün Dün saat 03:30 Paylaş Dün saat 03:30 (düzenlendi) Aynı marka ve aynı model lastikler arasunda farklı ölçü lastikler test edildiğinde sonuçlar çok farklı çıkıyor. Ben de bunu anlamıyorum. Dün saat 03:31 tarihinde Rıdvan Ergün tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu Dün saat 07:24 Paylaş Dün saat 07:24 Rıdvan Ergün yazdı: Aynı marka ve aynı model lastikler arasunda farklı ölçü lastikler test edildiğinde sonuçlar çok farklı çıkıyor. Ben de bunu anlamıyorum. Aynı noktadayım, sadece araç ağırlığı, dinamik dengesi, lastiğin birim alanına gelen statik yükün bu farka sebep alabileceğini düşünüyorum. Aynı lastik önden çekişli 1350 kg arabada farklı 1650 kg önden çekişli araçta farklı tepki gösterebiliyor. Aslında f1 yarışlarının yarış sonu lastik firmaları değerlendirme raporları buna Işık tutabilir. Koray Demir yazdı: Yazılımı, motoru, bataryası gibi teknolojik parçaları olsun yeter gerisi teferruat bir şekilde hallolur. Sonuç olarak yazılım hariç diğerlerinin çok önemi yok aslında birçok üretici var ekonomiklik durumuna göre istediğimiz yerden alırız. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora Dün saat 07:37 Yazar Paylaş Dün saat 07:37 Rıdvan Ergün yazdı: Aynı marka ve aynı model lastikler arasunda farklı ölçü lastikler test edildiğinde sonuçlar çok farklı çıkıyor. Ben de bunu anlamıyorum. Bir büyük, bir küçük ebatla benzer performans gösterir derler. 195 65 vs 205 60 gibi. Yorum bağlantısı
Koray Demir Dün saat 08:01 Paylaş Dün saat 08:01 Metin Uzunoğlu yazdı: Sonuç olarak yazılım hariç diğerlerinin çok önemi yok aslında birçok üretici var ekonomiklik durumuna göre istediğimiz yerden alırız. Neden alıyoruz hocam direkt biz üretelim ben de tam olarak bu noktadayım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Dün saat 09:47 Paylaş Dün saat 09:47 Rıdvan Ergün yazdı: Aynı marka ve aynı model lastikler arasunda farklı ölçü lastikler test edildiğinde sonuçlar çok farklı çıkıyor. Ben de bunu anlamıyorum. mesela aynı taban olsun ama jantı farklı olsun 215/50/17 ile 215/50/19 un yere temas yüzeyleri farklı ve bir de üreticiler o ebatların takılacağı segmentin farklı olduğunu bilir ve farklı kauçuk ta kullanabilir. Metin Uzunoğlu yazdı: Aynı lastik önden çekişli 1350 kg arabada farklı 1650 kg önden çekişli araçta farklı tepki gösterebiliyor. mutlaka farklı olacak ancak bu nispette fark eder, yani o araba diğer arabadam daha uzun dürede frenleyebilir ama iyi lastikle yapabileceğinin en iyisini yapar. Koray Demir yazdı: Neden alıyoruz hocam direkt biz üretelim ben de tam olarak bu noktadayım. ticaretin temel amacı batmamak, herşeyi ben yapayım diyen batar. maliyeti yükselir. bir de temel zorluklar var, nazif zoelu burada panel fabrikası açmak için çok uğraştı, iyi de yaptı mantıklı idi, 40 telefonmarkası var 3 panel üretcisi var mesela , ama açamadı, müteahhit oldu 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu Dün saat 14:21 Paylaş Dün saat 14:21 Koray Demir yazdı: Neden alıyoruz hocam direkt biz üretelim ben de tam olarak bu noktadayım. Stratejik olmayan ürünlerin üretimi ekonomik değilse almak daha mantıklı. Kritik nokta stratejik mi değilmi mesela uçak lastiği kesinlikle üretilmeli ama römork lastiği üretilmesede olur. Yorum bağlantısı
Koray Demir Dün saat 14:57 Paylaş Dün saat 14:57 Metin Uzunoğlu yazdı: Stratejik olmayan ürünlerin üretimi ekonomik değilse almak daha mantıklı. Kritik nokta stratejik mi değilmi mesela uçak lastiği kesinlikle üretilmeli ama römork lastiği üretilmesede olur. Lockheed Martin gibi bir havacılık şirketi olsa herkese her şeyi ürettirir. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Dün saat 17:31 Paylaş Dün saat 17:31 Metin Uzunoğlu yazdı: römork lastiği üretilmesede olur. top/füze rampasını ne ile çekeceğiz? Metin Uzunoğlu yazdı: Kritik nokta stratejik mi değilmi mesela traktör ve tohum üretilsin bence 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 20 saat önce Paylaş 20 saat önce Çağlar Bayur yazdı: top/füze rampasını ne ile çekeceğiz? mesela traktör ve tohum üretilsin bence Römork lastiği basit üretim her yerden alırız ama tohum çok stratejik bir ürün traktörden de öncelikli. Piyasası bol olan, ekonomik olan ve stratejik olmayanı üretmesekte olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 4 saat önce Paylaş 4 saat önce Koray Demir yazdı: Olayın nirengi noktası burası sanırsam. Togg %100 yerli miymiş? Bileşenleri ne durumda? Bunu sadece yerli markalar için söyleyemeyiz. Benim arabamdaki motor PSA mesela ama araba Ford. Bir çok marka yapıyor bunu. Ortak platformlar. Hafif ticarilerin neredeyse hepsi aynı oldu mesela. Her bileşeni üretmek makul değil. Süleyman Can yazdı: Almanlık Oranı (Kendi üretim + Alman tedarik payı) Mercedes-Benz Motor & şanzıman: %90+ kendi Almanya mühendisliği. Elektronik ve mekanik: Bosch, Continental, Mahle, ZF, Mann çok yoğun. Yedek parçaların büyük kısmı Alman yan sanayiden geliyor. Tahmini Alman parça oranı: %70-75. BMW Motor & şanzıman: yüksek oranda kendi üretim (özellikle Almanya / Avusturya’daki fabrikalar). Süspansiyon, debriyaj, şanzıman parçaları → ZF, Sachs, Lemförder. Elektronik → Bosch, Hella. Tahmini oran: %65-70. Audi (VW Grubu) VW Grubu küresel tedarik zincirine daha fazla açılmış (Çekya, Slovakya, Meksika üretimleri). Ama kritik parçalarda yine Bosch, Continental, Mahle var. Tahmini oran: %55-60. Opel Eskiden (GM döneminde) Alman parçaları daha yoğundu. Stellantis’e geçiş sonrası Fransız ve İtalyan tedarikçilerden de çok parça giriyor. Tahmini oran: %40-45. BMW deki PSA motoru, mercedesteki renk motoru ne olacak? Yorum bağlantısı
Süleyman Can 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Murat Sahın yazdı: BMW deki PSA motoru, mercedesteki renk motoru ne olacak? En yerli (alman) modeller üzerinden oranı hesapla dedim. Ayrıca bmw psa'yı bıraktı. Mb de reno'yu bırakacak gibi. Yorum bağlantısı
Recommended Posts