İçeriğe Yönlendir

2008 Mondeo Alt Takım Yenileme.


Hikmet Türker

Recommended Posts

Hikmet Türker

Merhaba arkadaşlar;

Uzun zamandır düşünüpde bir türlü yapamadığım aracımın yürüyen ile ilgili altında ne varsa detaylı bir şekilde kontrol edip değiştirme kararrı aldım. Yaşından ve ilerleyen km yüzünden çoğu parçayı değiştirmeyi düşünüyorum. Araç altındaki parçaların % 80 oranında fabrikasyon parçalar. Amortisörler dahil. hiç değişmedi. Sadece ön salıncak ve rotil kolları ile z rotları değiştirdim. Alacağım parçaların hepsi orjinal olacak. Amortisörleri koni ve Eibach yay olarak yapayım diye düşündüm fakat koni amartisörleri bir tek yurtdışında bulabildim o yüzden artık Motorcraft ve sachs markaları arasında kararsız kaldım. Bir kısım usta sachs için çok iyi bir kısım ise orjinal  çok daha iyidir diye yorum yapıyor. Sizce hangisini almalıyım. Sachs marka kullanan arkadaşlar yorum yapabilir mi?Bu arada helezon yaylarınıda değiştirmem gerekirmi. Onlarda zamanla diğer parçalar gibi eskiyebiliyor mu. 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Neler değişecek alt takım demişsiniz ama sadece amortisör sormuşsunuz.

Yorum bağlantısı
Ersen şahin

Şimdiye kadar hep eski araba kullanan birisi olarak tavsiyem eğer bi sıkıntı yoksa elleme

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Hikmet Türker yazdı:

Araç altındaki parçaların % 80 oranında fabrikasyon parçalar. Amortisörler dahil. hiç değişmedi. Sadece ön salıncak ve rotil kolları ile z rotları değiştirdim. Alacağım parçaların hepsi orjinal olacak. 

Orjinal olarak fiyat tablosu çıkartabildiniz mi çünkü oldukça yüksek bir maliyet çıkacaktır. Parçalar eskidikçe değişir sorun çıkarmıyorsa üzerindekiler ile devam derim. Helezonlar döküm malzemedir kolay kolay bozulmaz ses yaparsa veya deforme olduysa değişir. Amorsitörde Sachs yerli olup biraz daha serttir Motorcraft veya Monroe marka idealdir. Ya da harcamayı planladığınız o meblağı sermaye yapıp aracı gençleştirerek model yükseltin daha mantıklı olur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Sıkıntı yoksa hiç dokunmayın, hele arka taraf yürüyeni doğru düzgün değiştirip ayarlarını yapabilecek az sayıda usta olduğunu düşünüyorum.Bir de bunları yurtdışında olduğu gibi set halinde alıp değiştirmek daha doğru.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

türkiyedeki sachs amortisör yerli üretim bildiğiniz kütük. siğer parçalrın orjinalini bulabilseniz bile rakamları inanlmaz uçuk diğer yan sanayilerin sıfırı araba üstündekinden iyidir. bence sdece koni strt bulabilirseniz (internetten olmaz  dükkan gezmeli) değişin. 

Yorum bağlantısı
Hikmet Türker
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Neler değişecek alt takım demişsiniz ama sadece amortisör sormuşsunuz.

Öncelikli olarak amortisörler , amortisör üst tabla , amortisör üst bilyaası ,rot başları , rot milleri ve arka travers takozları. arka amortisör takozları değişecek. Bir tek amortisör konusunu netleştiremedim. Diğer parçalar için tedarik konusunda sıkıntım yok.

Ersen şahin yazdı:

Şimdiye kadar hep eski araba kullanan birisi olarak tavsiyem eğer bi sıkıntı yoksa elleme

 

Eğer gerçekten iyi durumda bir parça ise  değiştirnem fakat ustanın bu sezon bu idare eder dediği parçaları değiştireceğim.

Yorum bağlantısı
Hikmet Türker
Koray Demir yazdı:

Orjinal olarak fiyat tablosu çıkartabildiniz mi çünkü oldukça yüksek bir maliyet çıkacaktır. Parçalar eskidikçe değişir sorun çıkarmıyorsa üzerindekiler ile devam derim. Helezonlar döküm malzemedir kolay kolay bozulmaz ses yaparsa veya deforme olduysa değişir. Amorsitörde Sachs yerli olup biraz daha serttir Motorcraft veya Monroe marka idealdir. Ya da harcamayı planladığınız o meblağı sermaye yapıp aracı gençleştirerek model yükseltin daha mantıklı olur. 

Maliyetin yüksek çıkacağı tahmin edebiliyorum en kötü ihtimal tek seferde değilde parça parça değişiklik yaparım. Araba Baba yadigarı çok extrem bir durum olmazsa  satmayı düşünmüyorum.Elimden geldiği kadar toplatıp ikinci araç oalrak kullanacağım.

Mustafa Yanar yazdı:

Sıkıntı yoksa hiç dokunmayın, hele arka taraf yürüyeni doğru düzgün değiştirip ayarlarını yapabilecek az sayıda usta olduğunu düşünüyorum.Bir de bunları yurtdışında olduğu gibi set halinde alıp değiştirmek daha doğru.

Yurtdışından set olarak alınabildiğini duymamıştım. Konu hakkında biraz daha bilgi verebilirmisiniz.

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

ben mk3 dip gaz da saga cekme mevzuunu cozemeyıp komple on takımı degitirmistim 

Yorum bağlantısı
Hikmet Türker
Çağlar Bayur yazdı:

türkiyedeki sachs amortisör yerli üretim bildiğiniz kütük. siğer parçalrın orjinalini bulabilseniz bile rakamları inanlmaz uçuk diğer yan sanayilerin sıfırı araba üstündekinden iyidir. bence sdece koni strt bulabilirseniz (internetten olmaz  dükkan gezmeli) değişin. 

Merhaab Çağlar Bey;

Balıkesirde yaşıyorum ama bir ayağımda İstanbul Çamlıca'da. Ailevi ziyaretler için 3-4 haftada bir gidiyorum. Kadosan ve Atatürk  sanayi siyelerini az çok biliyorum. Buralardan temin edebilirmiyim.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Fatih Keskin yazdı:

ben mk3 dip gaz da saga cekme mevzuunu cozemeyıp komple on takımı degitirmistim 

Düzelmiş miydi peki abi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hikmet Türker yazdı:

Merhaab Çağlar Bey;

Balıkesirde yaşıyorum ama bir ayağımda İstanbul Çamlıca'da. Ailevi ziyaretler için 3-4 haftada bir gidiyorum. Kadosan ve Atatürk  sanayi siyelerini az çok biliyorum. Buralardan temin edebilirmiyim.

sanayide yedek parça olarak orjinaller vardır, koni ler yoktur 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Çağlar Bayur yazdı:

türkiyedeki sachs amortisör yerli üretim bildiğiniz kütük. 

Aslında bu özelliği saysesinde çok daha güzel yok tutuyor. Spor sürüş keyfi cabası. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

    • Koray Demir
×
×
  • Yeni Oluştur...