Hikmet Türker 27 Eylül Paylaş 27 Eylül Merhaba arkadaşlar; Uzun zamandır düşünüpde bir türlü yapamadığım aracımın yürüyen ile ilgili altında ne varsa detaylı bir şekilde kontrol edip değiştirme kararrı aldım. Yaşından ve ilerleyen km yüzünden çoğu parçayı değiştirmeyi düşünüyorum. Araç altındaki parçaların % 80 oranında fabrikasyon parçalar. Amortisörler dahil. hiç değişmedi. Sadece ön salıncak ve rotil kolları ile z rotları değiştirdim. Alacağım parçaların hepsi orjinal olacak. Amortisörleri koni ve Eibach yay olarak yapayım diye düşündüm fakat koni amartisörleri bir tek yurtdışında bulabildim o yüzden artık Motorcraft ve sachs markaları arasında kararsız kaldım. Bir kısım usta sachs için çok iyi bir kısım ise orjinal çok daha iyidir diye yorum yapıyor. Sizce hangisini almalıyım. Sachs marka kullanan arkadaşlar yorum yapabilir mi?Bu arada helezon yaylarınıda değiştirmem gerekirmi. Onlarda zamanla diğer parçalar gibi eskiyebiliyor mu. Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 27 Eylül Paylaş 27 Eylül Neler değişecek alt takım demişsiniz ama sadece amortisör sormuşsunuz. Yorum bağlantısı
Ersen şahin 27 Eylül Paylaş 27 Eylül Şimdiye kadar hep eski araba kullanan birisi olarak tavsiyem eğer bi sıkıntı yoksa elleme 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 28 Eylül Paylaş 28 Eylül Hikmet Türker yazdı: Araç altındaki parçaların % 80 oranında fabrikasyon parçalar. Amortisörler dahil. hiç değişmedi. Sadece ön salıncak ve rotil kolları ile z rotları değiştirdim. Alacağım parçaların hepsi orjinal olacak. Orjinal olarak fiyat tablosu çıkartabildiniz mi çünkü oldukça yüksek bir maliyet çıkacaktır. Parçalar eskidikçe değişir sorun çıkarmıyorsa üzerindekiler ile devam derim. Helezonlar döküm malzemedir kolay kolay bozulmaz ses yaparsa veya deforme olduysa değişir. Amorsitörde Sachs yerli olup biraz daha serttir Motorcraft veya Monroe marka idealdir. Ya da harcamayı planladığınız o meblağı sermaye yapıp aracı gençleştirerek model yükseltin daha mantıklı olur. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 28 Eylül Paylaş 28 Eylül Sıkıntı yoksa hiç dokunmayın, hele arka taraf yürüyeni doğru düzgün değiştirip ayarlarını yapabilecek az sayıda usta olduğunu düşünüyorum.Bir de bunları yurtdışında olduğu gibi set halinde alıp değiştirmek daha doğru. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Eylül Paylaş 28 Eylül türkiyedeki sachs amortisör yerli üretim bildiğiniz kütük. siğer parçalrın orjinalini bulabilseniz bile rakamları inanlmaz uçuk diğer yan sanayilerin sıfırı araba üstündekinden iyidir. bence sdece koni strt bulabilirseniz (internetten olmaz dükkan gezmeli) değişin. Yorum bağlantısı
Hikmet Türker 28 Eylül Yazar Paylaş 28 Eylül Harun Kocaçalışkan yazdı: Neler değişecek alt takım demişsiniz ama sadece amortisör sormuşsunuz. Öncelikli olarak amortisörler , amortisör üst tabla , amortisör üst bilyaası ,rot başları , rot milleri ve arka travers takozları. arka amortisör takozları değişecek. Bir tek amortisör konusunu netleştiremedim. Diğer parçalar için tedarik konusunda sıkıntım yok. Ersen şahin yazdı: Şimdiye kadar hep eski araba kullanan birisi olarak tavsiyem eğer bi sıkıntı yoksa elleme Eğer gerçekten iyi durumda bir parça ise değiştirnem fakat ustanın bu sezon bu idare eder dediği parçaları değiştireceğim. Yorum bağlantısı
Hikmet Türker 28 Eylül Yazar Paylaş 28 Eylül Koray Demir yazdı: Orjinal olarak fiyat tablosu çıkartabildiniz mi çünkü oldukça yüksek bir maliyet çıkacaktır. Parçalar eskidikçe değişir sorun çıkarmıyorsa üzerindekiler ile devam derim. Helezonlar döküm malzemedir kolay kolay bozulmaz ses yaparsa veya deforme olduysa değişir. Amorsitörde Sachs yerli olup biraz daha serttir Motorcraft veya Monroe marka idealdir. Ya da harcamayı planladığınız o meblağı sermaye yapıp aracı gençleştirerek model yükseltin daha mantıklı olur. Maliyetin yüksek çıkacağı tahmin edebiliyorum en kötü ihtimal tek seferde değilde parça parça değişiklik yaparım. Araba Baba yadigarı çok extrem bir durum olmazsa satmayı düşünmüyorum.Elimden geldiği kadar toplatıp ikinci araç oalrak kullanacağım. Mustafa Yanar yazdı: Sıkıntı yoksa hiç dokunmayın, hele arka taraf yürüyeni doğru düzgün değiştirip ayarlarını yapabilecek az sayıda usta olduğunu düşünüyorum.Bir de bunları yurtdışında olduğu gibi set halinde alıp değiştirmek daha doğru. Yurtdışından set olarak alınabildiğini duymamıştım. Konu hakkında biraz daha bilgi verebilirmisiniz. Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 28 Eylül Paylaş 28 Eylül ben mk3 dip gaz da saga cekme mevzuunu cozemeyıp komple on takımı degitirmistim Yorum bağlantısı
Hikmet Türker 28 Eylül Yazar Paylaş 28 Eylül Çağlar Bayur yazdı: türkiyedeki sachs amortisör yerli üretim bildiğiniz kütük. siğer parçalrın orjinalini bulabilseniz bile rakamları inanlmaz uçuk diğer yan sanayilerin sıfırı araba üstündekinden iyidir. bence sdece koni strt bulabilirseniz (internetten olmaz dükkan gezmeli) değişin. Merhaab Çağlar Bey; Balıkesirde yaşıyorum ama bir ayağımda İstanbul Çamlıca'da. Ailevi ziyaretler için 3-4 haftada bir gidiyorum. Kadosan ve Atatürk sanayi siyelerini az çok biliyorum. Buralardan temin edebilirmiyim. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 28 Eylül Paylaş 28 Eylül Fatih Keskin yazdı: ben mk3 dip gaz da saga cekme mevzuunu cozemeyıp komple on takımı degitirmistim Düzelmiş miydi peki abi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Eylül Paylaş 28 Eylül Hikmet Türker yazdı: Merhaab Çağlar Bey; Balıkesirde yaşıyorum ama bir ayağımda İstanbul Çamlıca'da. Ailevi ziyaretler için 3-4 haftada bir gidiyorum. Kadosan ve Atatürk sanayi siyelerini az çok biliyorum. Buralardan temin edebilirmiyim. sanayide yedek parça olarak orjinaller vardır, koni ler yoktur Yorum bağlantısı
Koray Demir 28 Eylül Paylaş 28 Eylül Çağlar Bayur yazdı: türkiyedeki sachs amortisör yerli üretim bildiğiniz kütük. Aslında bu özelliği saysesinde çok daha güzel yok tutuyor. Spor sürüş keyfi cabası. Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 29 Eylül Paylaş 29 Eylül Koray Demir yazdı: Aslında bu özelliği saysesinde çok daha güzel yok tutuyor. Spor sürüş keyfi cabası. 4 yıldır kullanıyorum memnunum 1 Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 29 Eylül Paylaş 29 Eylül Murat Sahın yazdı: Düzelmiş miydi peki abi? evet çok uğraşmamış oldum hem de ön takım komple yenilenmiş oldu amortisörler zaten koni Yorum bağlantısı
Hikmet Türker 29 Eylül Yazar Paylaş 29 Eylül Ömer Sarıgül yazdı: 4 yıldır kullanıyorum memnunum Orijinal amortisörlere göre sürüş çok sertleşti mi acaba . Orijinaller ile Sachs arasında karar veremedim henüz. Çok sert süspansiyon bizim buradaki yollara göre hiç de uygun değil. Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 29 Eylül Paylaş 29 Eylül Hikmet Türker yazdı: Orijinal amortisörlere göre sürüş çok sertleşti mi acaba . Orijinaller ile Sachs arasında karar veremedim henüz. Çok sert süspansiyon bizim buradaki yollara göre hiç de uygun değil. Orjinalde kasıt üretimi var mı ki. Ben alırken maysan mando, Monroe, sachs, bsg gibi markalardan söz etmişti. Benim araç focus 1 sw önler sachs arkalar Monroe almıştım. Bana göre araç stabilizasyonu güzel çok hızlı virajlara girmeyi severim. Sertlik konusunda gelirsek yumuşacık değil ama öyle kaya gibi amortisör değil işini yapıyor. 4 5 yıl oldu takalı ön ve arkaların amotisor sesini tümseklerden geçerken duyuyorum kaliteli bence hem Monroe hem sachs Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 30 Eylül Paylaş 30 Eylül şimdi baktım değişim yapalı 1 sene olmuş malzemeleri delphi olarak seçmişim km çok yapmadık ama ön düzenden memnunum 1 Yorum bağlantısı
Hikmet Türker 2 Ekim Yazar Paylaş 2 Ekim Ömer Sarıgül yazdı: Orjinalde kasıt üretimi var mı ki. Ben alırken maysan mando, Monroe, sachs, bsg gibi markalardan söz etmişti. Benim araç focus 1 sw önler sachs arkalar Monroe almıştım. Bana göre araç stabilizasyonu güzel çok hızlı virajlara girmeyi severim. Sertlik konusunda gelirsek yumuşacık değil ama öyle kaya gibi amortisör değil işini yapıyor. 4 5 yıl oldu takalı ön ve arkaların amotisor sesini tümseklerden geçerken duyuyorum kaliteli bence hem Monroe hem sachs Orjinal derken benim araçın üzerindekiler halen fabrika çıkışı. Kontrol ettirdiğimde patlak değil fakat çokdan ömrünü tamamlamıştır. Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 2 Ekim Paylaş 2 Ekim Hikmet Türker yazdı: Orjinal derken benim araçın üzerindekiler halen fabrika çıkışı. Kontrol ettirdiğimde patlak değil fakat çokdan ömrünü tamamlamıştır. Ömrümü tamamlamış olabilir 👍 yeni amortisör takılınca araç ok gibi oluyor. Sökmeden patlak olduğunu anlamak mümkün olabilir belki tümseklere hafif hızlı ve yan girin yanal sallantılı çok ise amortisör zayıftır. Abi sağ sol yaparken araç dönülen tarafın tersine ani aşırı yatıyorsa yine şüpheli olabilir. Bazen gözüme takılır komik olur😁seyir halinde öndeki aracın arka tekerleri yolda basket topu gibi seker bu da bozuk amortisör işareti Yorum bağlantısı
Recommended Posts