Tolga Kağan TAŞDEMİR 28 Eylül Paylaş 28 Eylül 1996 1.6 cl (cvh) escortumun karter contasından yağ kaçağı var çok uzun süredir. Karter contası ve sıvı conta aldım ve haftasonu değiştireceğim. Marş motoru ve koruma sacı sökülecek galiba gördüğüm kadarıyla. Eksoz manifoldu sökülmesi gerekir mi? Daha önce değiştiren varsa dikkat edeceğim ekstra bir şey var mıdır? Yorum bağlantısı
Coşku Mert 29 Eylül Paylaş 29 Eylül Sani Gerşon yazdı: @Coşku Mert bilir sanırım. bu motor tipinden hic anlamam maalesef 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Eylül Paylaş 29 Eylül o manifold civata sounları kırılabilir hazırlık olun. önceden bol wd40 işe yarar. Yorum bağlantısı
Tolga Kağan TAŞDEMİR Cumartesi 15:50 Yazar Paylaş Cumartesi 15:50 (düzenlendi) Bugün 1,5 yıldır yağ akıtarak yaklaşık 20 bin km yaptıktan sonra karter contamı değiştirmeye karar verdim. CVH motor ile ilgili, karter değişimi hakkında 1 adet youtube videosu hariç hiçbir içerik yok. Yapmak isteyen insanlara yardımcı olması için paylaşmak istedim. Öncelikle uygun bir yere arabayı önceki geceden çektim. Karteri sökünce yukarıdan yağ gelmemesi için 1 gece bekledi. İki taraftan da sehpaya aldıktan sonra ilk vukuat yaşandı ve karter muhafaza ön taraf vidaları sonsuzluğa dönüyor ve çıkmıyordu. Tekizi zar zor yerinden çıkartarak sökemeden kenara aldım. Kartere ulaşabilmek için -Marş Motoru -Şanzımandan motor bloğuna bağlı destek parçası sökülmesi gerekiyor. Marş motoru 3 cıvata (13mm) ve hemen sökülüyor. Kancalı lastik ile bulunduğu yere asıyorum. Kablolarını sökmedim. Ayrıca marş motorunu sökerken krank devir sensörüne bağlanan kablo soketinden kırıldı, işlem esnasından onu da iran yapıştırıcısı ile onardım. Sonrasında bu destek parçalarını söküldü. Esasında tek parça olması gereken parça önceki onarımlarda kırılmış. Bunun civataları ise bloğun ön ve arka tarafında 2'şer adet 13mm. Sonrasında tüm karter cıvataları(10mm) ortaya çıkıyor. hepsini azar azar gevşetip yalama olmadığından emin olduktan sonra. yağı boşattım. Karteri sökünce çıkmadığını fark edip eksozu boğazından 3 adet 13mm civatasından aşağı sarkıttım. Eski conta tamamen çıtır çıtır bir haldeydi. Karterin ve bloğun yüzeyini eski contadan temizledikten sonra ufak bir zımpara yapıp sonrasında ise tinerli bez ile sildim. Karterin üzerine plastik contayı koymadan ince bir sıvı conta sürdüm. Oval kısımlara ise daha fazla sürdüm. Cıvataların sıkımını ise manuele uygun yaptım. Sonrasında aynı işlemi tersten yaparak topladım. Bikaç tane eksik cıvata önceden beri eksik olduğu için ben de boş bıraktım onları. İşlem yaklaşık 3,5 saat sürdü. Ufak bir de su kaçağı fark ettim fakat tam bulamadım ve uğraşmadım onunla. Yarına kadar bekleyip yağ koymayacağım. Sonucu yarın paylaşırım. Umarım benim gibi bu işleme kalkışacak insanlara cesaret ve fikir verebilirim. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Cumartesi 15:55 tarihinde Tolga Kağan TAŞDEMİR tarafından düzenlendi 3 1 Yorum bağlantısı
Tolga Kağan TAŞDEMİR 2 saat önce Yazar Paylaş 2 saat önce Çağlar Bayur yazdı: şahane olmuş anlatım Teşekkür ederim. Fakat kaçak çözülmedi. şanzıman birleşim yerinden kaçak devam ediyor. Muhtemelen; -Karterin oval kısmını tam oturtamadım veya sıvı conta ile daha çok desteklemeliydim. -kullandığım conta çok kaliteli değil -Yağ gelen yer sebebiyle krank keçesinden geliyor. Bu ihtimaller var. Bir süre daha böyle kullanacağım. Vakit ve daha kaliteli malzemeler ile tekrar değişim yapmak istiyorum fakat krank keçesi şüphelerim arttı. Önceki sahibi de bi süre yatırdığını söylemişti aracı, uzun yatışlardan sonraki çalıştırmalarda krank keçesinin bozulduğunu biliyorum. Bilen ve takip edenlere sorum; Kaçak önleyici katkı önerir misiniz? Krank keçesinde işe yarar mı? Subap iticilerini vs tıkar mı? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 saat önce Paylaş 2 saat önce karter contasından görseldeki gibi bir kaçak olmaz genelde krank keçesidir 1 Yorum bağlantısı
Tolga Kağan TAŞDEMİR 2 saat önce Yazar Paylaş 2 saat önce Çağlar Bayur yazdı: karter contasından görseldeki gibi bir kaçak olmaz genelde krank keçesidir Hızlı cevap için teşekkür ederim. Würth Motor Yağı Sızıntı Önleyici Tıkayıcı kullanacağım. Kullanmak isteyenlere de örnek olur. Sonuçlarını paylaşacağım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts