GÖKAY GÜLER 17 saat önce Paylaş 17 saat önce (düzenlendi) İyi akşamlar. Akşam aracın silecek suyu kapağını değiştireyim derken motor genleşme kabı soğutma su haznesini açtım. Biraz parmakladım normal su ama rengi turuncuydu resimde gördüğünüz gibi. Motor yağ kapağını açtım tertemizdi. Su seviyesi aracı alalı yaklaşık 15 gün oldu aynı yerde. 0’dan genleşme kabını temizletip antifirizli su ile değiştirtmek gerekir mi ? 17 saat önce tarihinde GÖKAY GÜLER tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Koray Demir 17 saat önce Paylaş 17 saat önce Videodaki şekilde radyatör temizleyici ile komple sistem temizliği yaptıktan sonra sıfır genleşme kabı ile birlikte uygun oranda yeni antifriz saf su karışımı ekleyebilirsiniz. Yorum bağlantısı
GÖKAY GÜLER 17 saat önce Yazar Paylaş 17 saat önce Koray Demir yazdı: Videodaki şekilde radyatör temizleyici ile komple sistem temizliği yaptıktan sonra sıfır genleşme kabı ile birlikte uygun oranda yeni antifriz saf su karışımı ekleyebilirsiniz. Bazıları yorumlarda yanlış yaptığını yazmış ama bilemedim. En temizi düzgün bir opel ustasına götürüp yaptırtmam olacak sanırım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 saat önce Paylaş 16 saat önce yorumlara bakmayın bir çoğu genel bilgiyi bu arabaya yorumlamış çoğu bu motor için geçerli değil, bu işlemdeki birinci risk radyatör tapasının yalama olma/kırılma olasılığı ikincisi hava yaptırırsa iyi olmaz sonu. sizdeki genleşme kabını sıfır da taksanız sistemdeki kalıntılar 1 günde aynı görünütye kavuşturur 1 Yorum bağlantısı
GÖKAY GÜLER 16 saat önce Yazar Paylaş 16 saat önce Çağlar Bayur yazdı: yorumlara bakmayın bir çoğu genel bilgiyi bu arabaya yorumlamış çoğu bu motor için geçerli değil, bu işlemdeki birinci risk radyatör tapasının yalama olma/kırılma olasılığı ikincisi hava yaptırırsa iyi olmaz sonu. sizdeki genleşme kabını sıfır da taksanız sistemdeki kalıntılar 1 günde aynı görünütye kavuşturur Sistemdeki sular devir daim ile temizlenmiyor mu işlemi yaparken ? Özet olarak bunu yaptırmam lazım sanırım genede. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 saat önce Paylaş 16 saat önce temizleniyor. gördüğünüz aluminyum oksit rengi, sade veya az antifrizli su ile çabuk oluşur. Yorum bağlantısı
GÖKAY GÜLER 16 saat önce Yazar Paylaş 16 saat önce Çağlar Bayur yazdı: temizleniyor. gördüğünüz aluminyum oksit rengi, sade veya az antifrizli su ile çabuk oluşur. Hafta sonu bir baktırayım o zaman, çok ücret istemezler diye tahmin ediyorum. Yorum bağlantısı
GÖKAY GÜLER 15 saat önce Yazar Paylaş 15 saat önce Oğuzkan Işık yazdı: Opel ustan yoksa yönlendireyim Olur sevinirim. Çağlar Bayur yazdı: temizleniyor. gördüğünüz aluminyum oksit rengi, sade veya az antifrizli su ile çabuk oluşur. Genelde yorumlarda gördüğüm bugüne kadar antifirizli kullanılmamış ise yenilenmesi contaya zarar verir conta yakar vs yazmışlar. Yabi suda antifriz varmı bilmiyorum. 1 Yorum bağlantısı
Behlül Baş 15 saat önce Paylaş 15 saat önce Çağlar hocamın dediği gibi oksitten rengi değişmiş. Pas rengi gibi belki de bir kısmı pastır da. Benim arabanın motoru da aynısı. Opel sıcaklık konusunda hassas motorlar conta yakmaya çok müsait araçlar bence kesinlikle aciliyetinden değiştirilmeli havalar soğumadan. Çürüyen yerleri de açma riskini göze alarak çünkü o çürüyen yerler elbet bir gün açılacak. Rengi bu şekilde olduğuna göre ya az antifriz kalitesiz ya da antifriz oranı az ya da iyice eskimiş. Tavsiyem en başta yüzde 20-30 oranında antifrizli saf su. Saf su ve antifriz bütün çürümüş yerleri açar.. Ama dikkatli olmak lazım su kaçağına karşı. Bir hafta böyle kullanılır. Sonra bir daha aynısı. Sonra bir hafta daha böyle kullanılır. En son ya hazır karışım -40 derece kaliteli bir antifriz ya da yüzde 50 konsantre antifriz yüzde 50 saf su karışımıyla bu iş tamamlanır. 1.6 ecotec motorsa soğutma suyu yaklaşık 5.5 litre alıyor. Ama dediğim gibi bu süreçte dikkatli olmalı hortumlardan su kaçabilir radyatörün plastik kısmında çürüme olabilir ordan kaçabilir yağ soğutucunda çürüme varsa o açılır yağa su karışabilir. Ama bunlar dediğim gibi en kötü senaryolar. Aracın kmsi çok yüksek değilse bir şey olmayadabilir belki hafif oksitlenmedir çürüyen yer yoktur bilemeyiz ama benim öğrendiğim bir şey varsa o genleşme kabının suyu ve kabı tertemiz olmalı her zaman. Genleşme kabını da değiştirin derim son aşamada çünkü o temizlenmez Yorum bağlantısı
GÖKAY GÜLER 14 saat önce Yazar Paylaş 14 saat önce Behlül Baş yazdı: Çağlar hocamın dediği gibi oksitten rengi değişmiş. Pas rengi gibi belki de bir kısmı pastır da. Benim arabanın motoru da aynısı. Opel sıcaklık konusunda hassas motorlar conta yakmaya çok müsait araçlar bence kesinlikle aciliyetinden değiştirilmeli havalar soğumadan. Çürüyen yerleri de açma riskini göze alarak çünkü o çürüyen yerler elbet bir gün açılacak. Rengi bu şekilde olduğuna göre ya az antifriz kalitesiz ya da antifriz oranı az ya da iyice eskimiş. Tavsiyem en başta yüzde 20-30 oranında antifrizli saf su. Saf su ve antifriz bütün çürümüş yerleri açar.. Ama dikkatli olmak lazım su kaçağına karşı. Bir hafta böyle kullanılır. Sonra bir daha aynısı. Sonra bir hafta daha böyle kullanılır. En son ya hazır karışım -40 derece kaliteli bir antifriz ya da yüzde 50 konsantre antifriz yüzde 50 saf su karışımıyla bu iş tamamlanır. 1.6 ecotec motorsa soğutma suyu yaklaşık 5.5 litre alıyor. Ama dediğim gibi bu süreçte dikkatli olmalı hortumlardan su kaçabilir radyatörün plastik kısmında çürüme olabilir ordan kaçabilir yağ soğutucunda çürüme varsa o açılır yağa su karışabilir. Ama bunlar dediğim gibi en kötü senaryolar. Aracın kmsi çok yüksek değilse bir şey olmayadabilir belki hafif oksitlenmedir çürüyen yer yoktur bilemeyiz ama benim öğrendiğim bir şey varsa o genleşme kabının suyu ve kabı tertemiz olmalı her zaman. Genleşme kabını da değiştirin derim son aşamada çünkü o temizlenmez Merhaba, araç 1.3 dizel 229.000 km’de. Kendim yapmayacağım cumartesi ustaya götüreceğim. Yorum bağlantısı
Behlül Baş 14 saat önce Paylaş 14 saat önce Multijet motorsa yazdıklarım çok da mesele olmayabilir. O motor sağlam diye biliyorum ama kontrolde fayda var. Genleşme kabını görünce 1.6 veya 1.4 Opel motoru sandım Yorum bağlantısı
GÖKAY GÜLER 14 saat önce Yazar Paylaş 14 saat önce Behlül Baş yazdı: Multijet motorsa yazdıklarım çok da mesele olmayabilir. O motor sağlam diye biliyorum ama kontrolde fayda var. Genleşme kabını görünce 1.6 veya 1.4 Opel motoru sandım Yok 1.3 Dizel. Ne kadar sağlam olsada biz eşeğimizi sağlam kazığa bağlayalım üstad. Bakalım usta ne diyecek. Araba masraf , olsa bir dert olmasa ayrı dert. Sağlık olsun be. Yorum bağlantısı
GÖKAY GÜLER 5 saat önce Yazar Paylaş 5 saat önce Oğuzkan Işık yazdı: Opel ustan yoksa yönlendireyim Oğuzhan ben burayı buldum senin önereceğin kimdi ? 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 4 saat önce Paylaş 4 saat önce GÖKAY GÜLER yazdı: Olur sevinirim. Genelde yorumlarda gördüğüm bugüne kadar antifirizli kullanılmamış ise yenilenmesi contaya zarar verir conta yakar vs yazmışlar. Yabi suda antifriz varmı bilmiyorum. Ankara kışında antifriz koymama lüksünüz yok, donar, sonra blok ararsınız. İyi bir usta halleder. Sudaki renk Çabinin dediği gibi oksit. Çabiden ödünç vesile ile, genleşme kabının içindeki su miktarı dışarıdan görülebilen bir multijetim hiç olmadı. Hepsi böyle GÖKAY GÜLER yazdı: Oğuzhan ben burayı buldum senin önereceğin kimdi ? İyi usta olsun, tavsiye alın. Çoğu opelci 1.6 ekotek motordan sonrasını bilmiyor. Ben bir tavsiyede bulunmuştum önceki konunuzda. Gerçi motor multijet. Fiat ustasına gidilebilir. Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 4 saat önce Paylaş 4 saat önce GÖKAY GÜLER yazdı: Oğuzhan ben burayı buldum senin önereceğin kimdi ? Mesajla gönderdim Yorum bağlantısı
GÖKAY GÜLER 4 saat önce Yazar Paylaş 4 saat önce (düzenlendi) Murat Sahın yazdı: Ankara kışında antifriz koymama lüksünüz yok, donar, sonra blok ararsınız. İyi bir usta halleder. Sudaki renk Çabinin dediği gibi oksit. Çabiden ödünç vesile ile, genleşme kabının içindeki su miktarı dışarıdan görülebilen bir multijetim hiç olmadı. Hepsi böyle İyi usta olsun, tavsiye alın. Çoğu opelci 1.6 ekotek motordan sonrasını bilmiyor. Ben bir tavsiyede bulunmuştum önceki konunuzda. Gerçi motor multijet. Fiat ustasına gidilebilir. Kesinlikle artık çok soğuk. Ben genede komple suyunu tahliye ettirip yeni bir genleşme kabı alıp antifirizli su ile yenileteyim. Belki antifirizde vardır suda onuda bilmiyorum ama çok büyük maliyet olmayacağı için bir yaptırayım bakalım. Pazar günüde oğuz ile kapı kollarını halledeceğiz kısmet ise. Usta önerilerine açığım bu arada işini layıkı ile yapan para koparmaya çalışmayan. 4 saat önce tarihinde GÖKAY GÜLER tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Sahın 2 saat önce Paylaş 2 saat önce GÖKAY GÜLER yazdı: Usta önerilerine açığım bu arada işini layıkı ile yapan para koparmaya çalışmayan. Oğuz dediğin bizim @Oğuzkan Işık ise yukardaki cümlene göre kendisine selam bile verme hatta baktın yolda karşılaşacaksınız hemen uzaklaş. Sonra arabana 350 teklif eder Şaka bir yana Oğuz kardeşim iyidir. Çevresinde opel tamircisi de var diye biliyorum. Yönlendirecektir. @Oğuzkan Işık cross satlık ise hediye paketine sarıp fiyonk kurdele yapıştırman şartı ile malum rakama alırız Şu belim düzelsin de görüşelim Oğuz 2 Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Murat Sahın yazdı: Oğuz dediğin bizim @Oğuzkan Işık ise yukardaki cümlene göre kendisine selam bile verme hatta baktın yolda karşılaşacaksınız hemen uzaklaş. Sonra arabana 350 teklif eder Şaka bir yana Oğuz kardeşim iyidir. Çevresinde opel tamircisi de var diye biliyorum. Yönlendirecektir. @Oğuzkan Işık cross satlık ise hediye paketine sarıp fiyonk kurdele yapıştırman şartı ile malum rakama alırız Şu belim düzelsin de görüşelim Oğuz Neymişsiniz yahu Benim araba sana yaramaz parana altın al sen görüşelim her zaman hazırım 1 Yorum bağlantısı
GÖKAY GÜLER 23 dakika önce Yazar Paylaş 23 dakika önce Coşku Mert yazdı: bu aracın kaloriferi düzgün ısıtıyor mu? Sıcak açmadım hiç, soğuk olarak denemiştim gayet performanslıydı. Sıcak için akşam deneyim mi ? Yorum bağlantısı
Recommended Posts