GÖKAY GÜLER 4 saat önce Paylaş 4 saat önce (düzenlendi) İyi akşamlar. Akşam aracın silecek suyu kapağını değiştireyim derken motor genleşme kabı soğutma su haznesini açtım. Biraz parmakladım normal su ama rengi turuncuydu resimde gördüğünüz gibi. Motor yağ kapağını açtım tertemizdi. Su seviyesi aracı alalı yaklaşık 15 gün oldu aynı yerde. 0’dan genleşme kabını temizletip antifirizli su ile değiştirtmek gerekir mi ? 4 saat önce tarihinde GÖKAY GÜLER tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Koray Demir 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Videodaki şekilde radyatör temizleyici ile komple sistem temizliği yaptıktan sonra sıfır genleşme kabı ile birlikte uygun oranda yeni antifriz saf su karışımı ekleyebilirsiniz. Yorum bağlantısı
GÖKAY GÜLER 3 saat önce Yazar Paylaş 3 saat önce Koray Demir yazdı: Videodaki şekilde radyatör temizleyici ile komple sistem temizliği yaptıktan sonra sıfır genleşme kabı ile birlikte uygun oranda yeni antifriz saf su karışımı ekleyebilirsiniz. Bazıları yorumlarda yanlış yaptığını yazmış ama bilemedim. En temizi düzgün bir opel ustasına götürüp yaptırtmam olacak sanırım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 saat önce Paylaş 3 saat önce yorumlara bakmayın bir çoğu genel bilgiyi bu arabaya yorumlamış çoğu bu motor için geçerli değil, bu işlemdeki birinci risk radyatör tapasının yalama olma/kırılma olasılığı ikincisi hava yaptırırsa iyi olmaz sonu. sizdeki genleşme kabını sıfır da taksanız sistemdeki kalıntılar 1 günde aynı görünütye kavuşturur Yorum bağlantısı
GÖKAY GÜLER 3 saat önce Yazar Paylaş 3 saat önce Çağlar Bayur yazdı: yorumlara bakmayın bir çoğu genel bilgiyi bu arabaya yorumlamış çoğu bu motor için geçerli değil, bu işlemdeki birinci risk radyatör tapasının yalama olma/kırılma olasılığı ikincisi hava yaptırırsa iyi olmaz sonu. sizdeki genleşme kabını sıfır da taksanız sistemdeki kalıntılar 1 günde aynı görünütye kavuşturur Sistemdeki sular devir daim ile temizlenmiyor mu işlemi yaparken ? Özet olarak bunu yaptırmam lazım sanırım genede. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 saat önce Paylaş 3 saat önce temizleniyor. gördüğünüz aluminyum oksit rengi, sade veya az antifrizli su ile çabuk oluşur. Yorum bağlantısı
GÖKAY GÜLER 3 saat önce Yazar Paylaş 3 saat önce Çağlar Bayur yazdı: temizleniyor. gördüğünüz aluminyum oksit rengi, sade veya az antifrizli su ile çabuk oluşur. Hafta sonu bir baktırayım o zaman, çok ücret istemezler diye tahmin ediyorum. Yorum bağlantısı
GÖKAY GÜLER 2 saat önce Yazar Paylaş 2 saat önce Oğuzkan Işık yazdı: Opel ustan yoksa yönlendireyim Olur sevinirim. Çağlar Bayur yazdı: temizleniyor. gördüğünüz aluminyum oksit rengi, sade veya az antifrizli su ile çabuk oluşur. Genelde yorumlarda gördüğüm bugüne kadar antifirizli kullanılmamış ise yenilenmesi contaya zarar verir conta yakar vs yazmışlar. Yabi suda antifriz varmı bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Behlül Baş 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Çağlar hocamın dediği gibi oksitten rengi değişmiş. Pas rengi gibi belki de bir kısmı pastır da. Benim arabanın motoru da aynısı. Opel sıcaklık konusunda hassas motorlar conta yakmaya çok müsait araçlar bence kesinlikle aciliyetinden değiştirilmeli havalar soğumadan. Çürüyen yerleri de açma riskini göze alarak çünkü o çürüyen yerler elbet bir gün açılacak. Rengi bu şekilde olduğuna göre ya az antifriz kalitesiz ya da antifriz oranı az ya da iyice eskimiş. Tavsiyem en başta yüzde 20-30 oranında antifrizli saf su. Saf su ve antifriz bütün çürümüş yerleri açar.. Ama dikkatli olmak lazım su kaçağına karşı. Bir hafta böyle kullanılır. Sonra bir daha aynısı. Sonra bir hafta daha böyle kullanılır. En son ya hazır karışım -40 derece kaliteli bir antifriz ya da yüzde 50 konsantre antifriz yüzde 50 saf su karışımıyla bu iş tamamlanır. 1.6 ecotec motorsa soğutma suyu yaklaşık 5.5 litre alıyor. Ama dediğim gibi bu süreçte dikkatli olmalı hortumlardan su kaçabilir radyatörün plastik kısmında çürüme olabilir ordan kaçabilir yağ soğutucunda çürüme varsa o açılır yağa su karışabilir. Ama bunlar dediğim gibi en kötü senaryolar. Aracın kmsi çok yüksek değilse bir şey olmayadabilir belki hafif oksitlenmedir çürüyen yer yoktur bilemeyiz ama benim öğrendiğim bir şey varsa o genleşme kabının suyu ve kabı tertemiz olmalı her zaman. Genleşme kabını da değiştirin derim son aşamada çünkü o temizlenmez Yorum bağlantısı
GÖKAY GÜLER 1 saat önce Yazar Paylaş 1 saat önce Behlül Baş yazdı: Çağlar hocamın dediği gibi oksitten rengi değişmiş. Pas rengi gibi belki de bir kısmı pastır da. Benim arabanın motoru da aynısı. Opel sıcaklık konusunda hassas motorlar conta yakmaya çok müsait araçlar bence kesinlikle aciliyetinden değiştirilmeli havalar soğumadan. Çürüyen yerleri de açma riskini göze alarak çünkü o çürüyen yerler elbet bir gün açılacak. Rengi bu şekilde olduğuna göre ya az antifriz kalitesiz ya da antifriz oranı az ya da iyice eskimiş. Tavsiyem en başta yüzde 20-30 oranında antifrizli saf su. Saf su ve antifriz bütün çürümüş yerleri açar.. Ama dikkatli olmak lazım su kaçağına karşı. Bir hafta böyle kullanılır. Sonra bir daha aynısı. Sonra bir hafta daha böyle kullanılır. En son ya hazır karışım -40 derece kaliteli bir antifriz ya da yüzde 50 konsantre antifriz yüzde 50 saf su karışımıyla bu iş tamamlanır. 1.6 ecotec motorsa soğutma suyu yaklaşık 5.5 litre alıyor. Ama dediğim gibi bu süreçte dikkatli olmalı hortumlardan su kaçabilir radyatörün plastik kısmında çürüme olabilir ordan kaçabilir yağ soğutucunda çürüme varsa o açılır yağa su karışabilir. Ama bunlar dediğim gibi en kötü senaryolar. Aracın kmsi çok yüksek değilse bir şey olmayadabilir belki hafif oksitlenmedir çürüyen yer yoktur bilemeyiz ama benim öğrendiğim bir şey varsa o genleşme kabının suyu ve kabı tertemiz olmalı her zaman. Genleşme kabını da değiştirin derim son aşamada çünkü o temizlenmez Merhaba, araç 1.3 dizel 229.000 km’de. Kendim yapmayacağım cumartesi ustaya götüreceğim. Yorum bağlantısı
Behlül Baş 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Multijet motorsa yazdıklarım çok da mesele olmayabilir. O motor sağlam diye biliyorum ama kontrolde fayda var. Genleşme kabını görünce 1.6 veya 1.4 Opel motoru sandım Yorum bağlantısı
GÖKAY GÜLER 1 saat önce Yazar Paylaş 1 saat önce Behlül Baş yazdı: Multijet motorsa yazdıklarım çok da mesele olmayabilir. O motor sağlam diye biliyorum ama kontrolde fayda var. Genleşme kabını görünce 1.6 veya 1.4 Opel motoru sandım Yok 1.3 Dizel. Ne kadar sağlam olsada biz eşeğimizi sağlam kazığa bağlayalım üstad. Bakalım usta ne diyecek. Araba masraf , olsa bir dert olmasa ayrı dert. Sağlık olsun be. Yorum bağlantısı
Recommended Posts