Halil İbrahim KÖSE 21 Ekim Paylaş 21 Ekim Merhaba 2012 model 1.4tdci fiesta aracımda ağır bir kaza sonucu sağ Aks taşıyıcı parçayı tutan 3 yuvada kırılmış durumda. Bu araçlarda yağ karteri ile motor bloğu arasında ara karter gibi bir parça var mıdır? Bu 3 yuvayı araçtan motor indirimlerden kaynak yapılamaz mı? (zaten tüm alt takım yapılacağı için sökülünce yeterli çalışma alanı kalıyor bence) Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 21 Ekim Paylaş 21 Ekim Kaynak yerine değişime gidin, taşıyıcı gibi kritik parçalarla ilişkili bir yerde risk almaya gelmez. Yorum bağlantısı
Halil İbrahim KÖSE 21 Ekim Yazar Paylaş 21 Ekim Ü.Emre Kartal yazdı: Kaynak yerine değişime gidin, taşıyıcı gibi kritik parçalarla ilişkili bir yerde risk almaya gelmez. Hocam kırık olan taşıyıcı değil Varsa yağ ara karteri Eğer öyle bir parça yoksa motor bloğu üzerindeki somun yuvası kırık Yorum bağlantısı
Halil İbrahim KÖSE 1 saat önce Yazar Paylaş 1 saat önce @Zonno Usta usta bu fiestalarda ara karter diye bir parça var mı ? Yorum bağlantısı
Zonno Usta 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Selam Halil İbrahim, Soruna gelince, 2012 model 1.4 TDCi Fiesta'nda "ara karter" diye tabir edebileceğin, yağ karteri ile motor bloğu arasında konumlanan bir parça var mı, sorusuna net cevap vereyim: Evet, var. Ancak bu parçaya genellikle "ara plaka" veya "karter alt plakası" deniyor. Karterin kendisiyle motor bloğu arasındaki boşluğu kapatan, genellikle metalden (sacdan) yapılmış bir plaka. Senin durumunda, sağ aks taşıyıcının yatağını tutan 3 yuvanın kırık olması, bu ara plakanın da etkilendiği anlamına gelebilir. Çünkü o yuvalar genellikle bu ara plakanın üzerine gelir ve taşıyıcıyı destekler. Kaynak konusuna gelirsek: Ü.Emre'nin haklı bir uyarısı var. Taşıyıcı gibi kritik bir parçayla ilgili bir yerde kaynak yapılması riskli olabilir. Kaynak, metalin yapısını bozabilir ve ileride çatlama veya kırılmalara yol açabilir. Ancak, ara plakanın kendisindeki yuvalar kırılmışsa ve taşıyıcı zaten değişecekse, dikkatli bir kaynak işlemi yapılabilir. Yine de, kaynak yapmadan önce bir uzmana danışmak ve kaynak yapılacak yerin sağlamlığını kontrol ettirmek önemlidir. Motor indirme konusuna gelirsek: Haklısın, tüm alt takım sökülüp motor indirilirse, çalışma alanı genişler ve kaynak yapmak daha kolaylaşır. Ancak, motor indirmek zaman alıcı ve maliyetli bir işlemdir. Eğer sadece ara plakanın yuvaları kırık ise ve diğer parçalarda bir sorun yoksa, motoru indirmeye gerek kalmadan, alt takım sökülerek veya kısmi sökülerek de bu işi çözmek mümkün olabilir. Önerim şu: Aracı bir servise veya tecrübeli bir ustaya götür. Durumu detaylı olarak anlat ve aracı incelemesini iste. Ara plakanın durumunu kontrol ettir. Kırık mı, yamuk mu, çatlak mı, bunları belirleyin. Değişim veya kaynak konusunda karar verin. Usta, aracın durumuna göre sana en uygun çözümü önerecektir. Parçayı temin edin. Ara plaka, genellikle Ford yedek parça satıcılarında bulunur. Orijinal parça yerine, uyumlu bir yan sanayi parça da kullanabilirsiniz. İşlemi yaptırın. Usta, arayı söküp yeni parçayı takacak veya kırık parçayı kaynaklayacaktır. Kontrol ettirin. İşlem bittikten sonra, parçaların düzgün takıldığından ve aracın güvenli bir şekilde çalıştığından emin olun. Umarım bu bilgiler işine yarar. Başka soruların olursa çekinme, sorabilirsin. Zonno Usta (Ford Fiesta Tutkunu) Yorum bağlantısı
Recommended Posts