İçeriğe Yönlendir

Otomatik Vites Araçla Uzun Rampa İnişi


Cem Işık

Recommended Posts

Cem Işık

Tatilde fırsat bu fırsat deyip bursaya gittik. Uludağa çıktık dolaştık, dönüşte 6-7 km iniş sonrası baktık yolda 3 araç durmuş, ağaçların arasında birşeye bakıp fotoğraf çekiyorlar. Bizde durduk baktık Tilki gelmiş yol kenarına şaşkın şaşkın bakıyor. 
hadi biz de foto çekelim diye durdum. 
arabadan inmemle keskin bir balata kokusu duydum. Ön tekerleğe doğru yaklaştım ki benim arabadan geliyor koku. Fren balatalarını yeni değişmiştim 10 gün kader evvel. Fren hissiyatında anormallik yoktu hiç. 
sonrasında vitesi manuele alıp 2-3. Viteslerle indim merkeze. Dağa çıkarkenki hızla inmek gerektiğini öğrenmiş oldum yaşayıp. @Ersen Tapan sağolsun otelin dibinde bir oto servise yönlendirdi beni . Kontrol edildi frenler bir anormallik olmadığı tespit edildi. Tilki için durmayıp hızla inişe devam etsem belki bir sakatlık çıkabilirdi Allah korudu. 

IMG_3751.jpeg

  • Beğen 13
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

Bende kartepeden inerken bi takım balata yakmıştım o gün bugündür hep manuelde iniyorum mümkün mertebe frene basmadan. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

balata kokusu ne de güzeldir :) 
cvt'lerde L modu var ama fazla yavaşlatıyor çok kullanınca da fazla ısınabiliyor
manuel vites sen ne güzel bi şeysin :) 
 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Servet Aydın yazdı:

Tilki yenir mi?

Sorana göre değişir, yenebilir.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Geçmiş olsun Avukat bey, Bu arada tilki çok güzelmiş. Kuyruğuna bayıldım. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Servet Aydın yazdı:

Manuel vites modunda inilir rampa aşağı. Tilki yenir mi?

çinlilere sormak lazım 

Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay

Karavan arkada takılı iken inişlerde ve çıkışlarda manuel kullanıyordum. Bildiğimden değil, korkumdan :fiuw: Boşuna değilmiş demek.

Yorum bağlantısı
Serdar Göktaş
Selçuk Keleş yazdı:

balata kokusu ne de güzeldir :) 
cvt'lerde L modu var ama fazla yavaşlatıyor çok kullanınca da fazla ısınabiliyor
manuel vites sen ne güzel bi şeysin :) 
 

Honda Civicde s moduna alıp kulakçık ile vitesi kontrol edilebiliyor. İstediğin vites ile yokuş aşağı inilebiliyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yeni takılan balata ilk ciddi kullanımda koku yapar. Bu normaldir. 

Uzun inişlerde mutlaka manuel mod kullanılmalı, bu nispeten frene destek olacaktır. Ancak yeni araçlarda kompresyon çok düşük. 

Elektrikli candır, o rampayı fren kullanmadan inebilirdi :)

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Tilkiye sormuşlar :) 

 

Geçmiş olsun abi ses etseydin keşke bi çay içerdik 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hibrit aracımda B modu candır.

Ayrıca rejenerasyon yüzünden frenleri zaten minimum kullanıyorum. Müthiş bi şey.

Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Kıymetli Avukatım ben de aslında bir problem olamayacağı kanaatindeyim. Balata değişiminde ilk 1 ay o şekilde uzun fren kullanımında koku gelmesi normal diye düşünüyorum. Zaten usta da kontrol etmiş aşırı ya da olağan dışı bir aşınma olsa muhakkak söylerdi. Elbette manuel moda almakla iyi yapmışsınız. Geçmiş olsun.

Tilki de gerçekten adının hakkını veriyor. :) 

Yorum bağlantısı
Emrah Altun
Selçuk Keleş yazdı:

balata kokusu ne de güzeldir :) 
cvt'lerde L modu var ama fazla yavaşlatıyor çok kullanınca da fazla ısınabiliyor
manuel vites sen ne güzel bi şeysin :) 
 

 

Bende L modu var ama hiç de kullanmadım aşırı yavaşlattığı için. D ile devam ediyorum. Yanlış mı yapıyor muşum?

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
(düzenlendi)

Edc de  Manuele almadan inme  yöntemi varmı ?

 

 

 

 

 

 

20250520_101509.jpg

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Onur Demir
Mehmet Ozyurek yazdı:

Elektrikli candır, o rampayı fren kullanmadan inebilirdi :)

konuya girdiğim anda aklıma gelen cümle buydu :)

 

Otmatik egea crossla Gökova körfezi sakardan indiğimde firenler çığlık atıyordu. gideceğim yere 20km vardı o süre boyunca çığlık çığlığa gezdik :) 

 

Manuel mod varsa o şekilde frenle destekli inilebilir. sorun olmaz ama rahat olun. yeni balata kokar sadece

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Emrah Altun yazdı:

 

Bende L modu var ama hiç de kullanmadım aşırı yavaşlattığı için. D ile devam ediyorum. Yanlış mı yapıyor muşum?

 

Doğru, çünkü başka seçenek yok. L aynı zamanda karlı yerlerde de işe yarıyor.

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

C5 Aircross’ta yokuş iniş desteği var 500 metre civarında dik rampa da denedim gayet düzgün çalışıyor. Max 35 km hıza çıkıyor. Eğer 35 üzerindeyseniz devreye  giriyor fakat 35 km hız altına düşünce tamamen kendisi kontrol ediyor.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Benim kullandığım Egea otomatikler, C3 ve i20 dct rampa aşağı giderken düşük vitesde tutup motoru bağırtıyor. Rampa aşağı inmek için gaza basmak yada manual vites yükseltmem gerekti. Özelikle egealar çok can sıkıcı şekilde motor freni yapar ve şikayet konusudur. İ20 çok daha karalı bu konuda kararında.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fikri Keleş

Hikayeyi tilkiden dinlemek lazım..

Pejo208 ile her Yokuş inişte balata kokuyordu,sonra durkalk Yokuş yukarı trafikte de kokunca azat ettim kendisini.

Manuel candır 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Fikri Keleş yazdı:

Hikayeyi tilkiden dinlemek lazım..

Pejo208 ile her Yokuş inişte balata kokuyordu,sonra durkalk Yokuş yukarı trafikte de kokunca azat ettim kendisini.

Manuel candır 

 

Egt5 li 208 datıldımı abi. 

Yorum bağlantısı
Fikri Keleş
Ali Darbaz yazdı:

 

Egt5 li 208 datıldımı abi. 

Bende dağılmadı,sattım gitti 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Fikri Keleş yazdı:

Bende dağılmadı,sattım gitti 

 

Satıldı olacak tı :D. Abi en kötü egt5 dizel kombinasyonu idi . Dizel motor devirsiz olunca difransiyel final drive yüksek oran koymuşlar buda split yapmayı seven aktuatörün en sevmediği hareketti. Satman iyi olmuş.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...