Serhat Metinel 31 Ekim Paylaş 31 Ekim Merhaba arkadaşlar. Bir yıldır750 kg altı karavan kullanıyorum. Kısaca yaşadıklarımı özetleyeyim. Aracım 140 binde şuan. 80 binde triger kayışı değişti. Ondan sonra normal bakımlarla giderken bir karavan alalım dedik.. Forumda da yer aldığı şekilde Ağustos ayında 4. enjektörde sorun yaşadım. 1 yıldır bazen uzun yolda sanırım ısınınca debriyajım zemine yapışmaya başlamıştı. Eylül başı da uzun yol sonucunda tamamen boşaldı ve zemine yapıştı. Vites geçmemeye başladı ve çekiciyle servise taşıdık. Debriyaj üst merkezi Ford yetkili serviste değişti. Ancak geçen hafta 3-4 saatlik bir yolculuk sonrası tekrar debriyaj zemine yapışmaya başlayınca tekrar aynı servise götürdüm. Bu kez sorun baskı -balata sorunu olduğunu söylediler. Volan falan da değişecekmiş. Bir sürü masraf çıkardılar. Acaba karavanım araca bu kadar zarar verebilir mi. İnanın ya karavanı satacağım ya aracı diye düşünmeye başladım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 31 Ekim Paylaş 31 Ekim Enjektör ve üst merkezin karavanla alakası yoktur. Baskı balata aşınması karavan çekme ile alakalıdır.. Karavan çekmek için en uygun araç, tork konvertörlü otomatik araçlardır. 1 Yorum bağlantısı
Çözüm Ahmet Kiriş 31 Ekim Çözüm Paylaş 31 Ekim Karavan marka modeli nedir? Gerçekten 750 kg altı mı tarttırdınız mı? Karavanın kendi fren tertibatı var mı? Karavan çekerken, normal sürüşe nazaran ekstra dikkat ettiğiniz bir konu var mı? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Ekim Paylaş 31 Ekim 140 binlerde debriyajın bitmesi normalidr. üst merkez arızası tesadüf Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 31 Ekim Paylaş 31 Ekim 750 kg diye geçenler aslında daha ağır diyorlar sizinki de öyle mi acaba? Doğal olarak debrijaya fazla yük biniyordur. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 31 Ekim Paylaş 31 Ekim Kullanımda sorun olabilir ama pedalın düşmesi başka bir konu bence balata volan değil. Bu hidrolik ile ilgili birşey olsa gerek. ayağınızı debriyajda tutmak olabilir öyle şeyler olabilir. Debriyaja basılı bekliyor musunuz çok trafikte.. Yani boşa almadan ayak basılı.. Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz 1 Kasım Paylaş 1 Kasım 1300 kg civarı bir karavan çekiyorum. 3000cc 6 silindir sıralı bir motordan ve manuel sanzımandan güç alıyorum. Bu durumda 2001 model araçla sorunsuz ilerliyoruz. Karavan çekilecekse uygun araç seçilmeli ve bakımına ekstra özen gösterilmeli. 1600cc Cmax kasasını ucu ucuna taşıyan bir motor üste 750 kg daha ekleyince zorlanması doğaldır. O karavan büyük ihtimalle içindeki malzemelerle 1 tona yakındır. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Kasım Paylaş 1 Kasım Üst merkez ile ilgili.. Şayet üst merkez tekrar bozuldu ise alt merkez de bozuktur ve üst merkezi bozar.. Alt merkez de değişmeli. Yorum bağlantısı
Serhat Metinel 1 Kasım Yazar Paylaş 1 Kasım Karavanımı alalı tam bir yıl oldu. Öğrenene kadar aracımı bilmeden zorladığım anlar oldu şöyleki: Park etmesi zor zaten. Park yerini kaçırınca geri geri bayır yukarı gitmeye çalıştım, tabiki karavan fren sistemi aracımın fren yaptığını zannediyor ben hala geri gitmek için gaza basıyorum o sinirle. Aynı bayırda yol da dar bu arada araçların geçmesi zor olmasın diye defalarca sıfır park yapayım derken aracı zorladım . Üstüne yaylada toprak yolda çıkamayan 2 aracı çekmek zorunda kaldık. Çeki demiri de olunca bazen akrabaları kıramıyorsun . Hepsi üst üste gelmiş. 1 Yorum bağlantısı
Serhat Metinel 1 Kasım Yazar Paylaş 1 Kasım Ahmet Kiriş yazdı: Karavan marka modeli nedir? Gerçekten 750 kg altı mı tarttırdınız mı? Karavanın kendi fren tertibatı var mı? Karavan çekerken, normal sürüşe nazaran ekstra dikkat ettiğiniz bir konu var mı? Karavanımım Tosbiq 380. Fren tertibarı var ancak tabiki tarttırmadım. Yani zaten hız yapamıyoruz uygun devirde kullanmaya çalışıyorum. Yorum bağlantısı
Serhat Metinel 1 Kasım Yazar Paylaş 1 Kasım Ayrıca üzüldüğüm bir konu var. Aracı 2013 te sıfır aldım. Şimdi ilk sahibi olduğum aracımı bir karavan için satıp üstüne para verip 2. el 150-200 binde Dacia Duster veya Ford Ranger almak da bana çok akıllıca gelmiyor açıkçası. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Kasım Paylaş 1 Kasım tüm dünya 1.4 atmosferik benzinli ile karavana çekebiliyoe, 1.6tdci herşeyi çeker değişme zorunluluğu olmaz 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Kasım Paylaş 1 Kasım Serhat Metinel yazdı: Karavanımım Tosbiq 380. Fren tertibarı var ancak tabiki tarttırmadım. Yani zaten hız yapamıyoruz uygun devirde kullanmaya çalışıyorum. ????? Fren takılmaz ki 300 kg mi ne üstü zaten mecbur mekanik basit bir düzen. niye tabii ki taktırmadım dediniz. Yorum bağlantısı
Ali Gök 1 Kasım Paylaş 1 Kasım Mehmet Göktürk yazdı: ????? Fren takılmaz ki 300 kg mi ne üstü zaten mecbur mekanik basit bir düzen. niye tabii ki taktırmadım dediniz. Freni varmış karavanın. ağırlığını tarttırmamış 1 4 Yorum bağlantısı
Serhat Metinel 2 Kasım Yazar Paylaş 2 Kasım Mehmet Göktürk yazdı: ????? Fren takılmaz ki 300 kg mi ne üstü zaten mecbur mekanik basit bir düzen. niye tabii ki taktırmadım dediniz. 3,80 m uzunluğu abi. Markası öyle olur. Örneğin Luxer 520 . Uzunluğunun 5, 20 m olduğunu gösterir. Karavanımı tarttırmadım yazmıştım. 1 Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz 3 Kasım Paylaş 3 Kasım Çağlar Bayur yazdı: tüm dünya 1.4 atmosferik benzinli ile karavana çekebiliyoe, 1.6tdci herşeyi çeker değişme zorunluluğu olmaz Düzlükte bu yoruma katılıyorum. Antalya'dan datçaya gidilecekse katılmıyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Kasım Paylaş 3 Kasım böyle alet edavat yok ormanda egzosu tamir etmiştik, solda marşbiye altından gider 1 Yorum bağlantısı
Serhat Metinel 4 Kasım Yazar Paylaş 4 Kasım Ci Hasan Karabekiroglu yazdı: Karavan satılık mı ? Ciddi alıcıysan bakarız Yorum bağlantısı
Serhat Metinel 4 Kasım Yazar Paylaş 4 Kasım Çağlar Bayur yazdı: tüm dünya 1.4 atmosferik benzinli ile karavana çekebiliyoe, 1.6tdci herşeyi çeker değişme zorunluluğu olmaz Şimdi baskı balata değişiyor zaten 2 yıl garantisi var. Yarın aracı teslim alacağım inşallah. Dikkatli kullanıp sorun çıkacak mı diye deneyeyim biraz daha diye düşünmeye başladım. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Kasım Paylaş 4 Kasım Serhat Metinel yazdı: 2 yıl garantisi var. o nasıl bir sistem? 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 5 Kasım Paylaş 5 Kasım Serhat Metinel yazdı: Şimdi baskı balata değişiyor zaten 2 yıl garantisi var. Yarın aracı teslim alacağım inşallah. Dikkatli kullanıp sorun çıkacak mı diye deneyeyim biraz daha diye düşünmeye başladım. baskı balataya 2 yıl garantiyi kim veriyor ? Çağlar Bayur yazdı: o nasıl bir sistem? çay mı içeçeksin garantiyi veren kurumla 1 Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 5 Kasım Paylaş 5 Kasım Ben Volvo V50 ile uzun süredir karavan çekiyorum. Sizin aracınızla ortak parçaları olan bir araba. Karavan çekmek araca bir zarar vermez fakat bakım aralığını kısaltmanız ve en kaliteli ürünleri kullanmanızı tavsiye ederim. Şöyleki normalde aracın bakım aralığı, 15bin km de bir yağ filtre değişimi ise, siz 10bin km de bir değiştirin. Triger seti 120bin de değişiyorsa siz 100 binde değiştirin. Süre olarak 5 yıl diyorsa siz 4 yılda değiştirin. Karavan çekerken aracınız haliyle normale göre daha çok zorlanır, daha çok ısınır, fren diskleri, balatalar vs daha hızlı aşınır. Buna göre aracın soğumasına izin verecek şekilde molalar verin. Yazın sıcak havalarda dik rampalarda hararet yükselebilir (ben yaşıyorum bu sorunu) buna dikkat edin. Frenli çekme karavanda rampa yukarı geri geri gidecekseniz freni iptal eden bir sistem olmalı. Yoksa baskı balatayı aşırı zorlarsınız. Bazı karavanların fren sisteminde bu özellik vardır, olmayanlarda öndeki hareketli parçayı kitleyecek bir pim yaptırabilirsiniz. Bir yere giderken ilave yüklerinizi karavana değil araca koyun. Karavanın ve arabanın lastik havalarını iyi ayarlayın, inik lastikler aracınızı zorlar. Aracın fren diski kalınlıklarını kontrol edin, ince diskler çok çabuk ısınır ve fren performansı düşer. Diskler eğilebilir de. Karavanın fren sisteminde otomatik cırcır yoksa, balata boşluğunu belli dönemlerde almanız lazım yoksa fren etkisi düşer. Şimdiden kolay gelsin, güvenli sürüşler. 5 Yorum bağlantısı
Serhat Metinel 6 Kasım Yazar Paylaş 6 Kasım Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Ben Volvo V50 ile uzun süredir karavan çekiyorum. Sizin aracınızla ortak parçaları olan bir araba. Karavan çekmek araca bir zarar vermez fakat bakım aralığını kısaltmanız ve en kaliteli ürünleri kullanmanızı tavsiye ederim. Şöyleki normalde aracın bakım aralığı, 15bin km de bir yağ filtre değişimi ise, siz 10bin km de bir değiştirin. Triger seti 120bin de değişiyorsa siz 100 binde değiştirin. Süre olarak 5 yıl diyorsa siz 4 yılda değiştirin. Karavan çekerken aracınız haliyle normale göre daha çok zorlanır, daha çok ısınır, fren diskleri, balatalar vs daha hızlı aşınır. Buna göre aracın soğumasına izin verecek şekilde molalar verin. Yazın sıcak havalarda dik rampalarda hararet yükselebilir (ben yaşıyorum bu sorunu) buna dikkat edin. Frenli çekme karavanda rampa yukarı geri geri gidecekseniz freni iptal eden bir sistem olmalı. Yoksa baskı balatayı aşırı zorlarsınız. Bazı karavanların fren sisteminde bu özellik vardır, olmayanlarda öndeki hareketli parçayı kitleyecek bir pim yaptırabilirsiniz. Bir yere giderken ilave yüklerinizi karavana değil araca koyun. Karavanın ve arabanın lastik havalarını iyi ayarlayın, inik lastikler aracınızı zorlar. Aracın fren diski kalınlıklarını kontrol edin, ince diskler çok çabuk ısınır ve fren performansı düşer. Diskler eğilebilir de. Karavanın fren sisteminde otomatik cırcır yoksa, balata boşluğunu belli dönemlerde almanız lazım yoksa fren etkisi düşer. Şimdiden kolay gelsin, güvenli sürüşler. Bundan sonra daha çok dikkat etmeye çalışırım. Yorum bağlantısı
Serhat Metinel 11 dakika önce Yazar Paylaş 11 dakika önce Arkadaşlar aracımda baskı balata volant değişti. 1lt şanzuman yağı konmuş aklımda olanlar. Şimdi vitesim sert oldu. Bu normal mi boşta bile sallanmıyor. Bir de aracın vites dişlilerine falan bakmışlar mıdır, sanki 2. vitese atarken zor geçiyor. Debriyajım bittiğinde 2. vitese zor atmış ve öylece kilometrelerce gitmiştim. (psikolojik mi acaba) Erdeğer yetkili serviste bakımı yapılmıştı. Biraz güvenim sarsıldı açıkçası şöyle: 1 eylülde debriyaj üst merkez değişiyor. 2 ay sonra sorun baskı balata volant vb diyorlar. Bu arıza 2 ayda mı oluştu diyorum olabilir zamanla diyorlar bana saçma geldi. bence 1 eylülde de baskı balata volan vb arızalar vardı anlamadılar ya da bakmadılar.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts