Serhat Metinel Cumartesi 19:22 Yazar Paylaş Cumartesi 19:22 Serhat Metinel yazdı: Arkadaşlar aracımda baskı balata volant değişti. 1lt şanzuman yağı konmuş aklımda olanlar. Şimdi vitesim sert oldu. Bu normal mi boşta bile sallanmıyor. Bir de aracın vites dişlilerine falan bakmışlar mıdır, sanki 2. vitese atarken zor geçiyor. Debriyajım bittiğinde 2. vitese zor atmış ve öylece kilometrelerce gitmiştim. (psikolojik mi acaba) Erdeğer yetkili serviste bakımı yapılmıştı. Biraz güvenim sarsıldı açıkçası şöyle: 1 eylülde debriyaj üst merkez değişiyor. 2 ay sonra sorun baskı balata volant vb diyorlar. Bu arıza 2 ayda mı oluştu diyorum olabilir zamanla diyorlar bana saçma geldi. bence 1 eylülde de baskı balata volan vb arızalar vardı anlamadılar ya da bakmadılar.. İşlemden sonra faturadan bazı şeyler anlaşılmıyor. Telefonla aradım şanzuman yağı değişti mı aracımın ben pek anlamadım faturadan dedim servis danışmanı bayan evet abi 3, 4 litre şanzuman yağı koyduk dedi. Baktım faturada w ile başlayan cümle şanzuman yağıdır dedi. Baktım 1 lt diyor. o yüzden de güvenim sarsıldı. Yorum bağlantısı
Serhat Metinel Pazar 08:07 Yazar Paylaş Pazar 08:07 Cevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazar 13:36 Paylaş Pazar 13:36 Serhat Metinel yazdı: İşlemden sonra faturadan bazı şeyler anlaşılmıyor. Telefonla aradım şanzuman yağı değişti mı aracımın ben pek anlamadım faturadan dedim servis danışmanı bayan evet abi 3, 4 litre şanzuman yağı koyduk dedi. Baktım faturada w ile başlayan cümle şanzuman yağıdır dedi. Baktım 1 lt diyor. o yüzden de güvenim sarsıldı. bazen paket halinde yazılır faturda 1 birim olabilir? fiyat ne yazılmış yağ için? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Pazar 13:41 Paylaş Pazar 13:41 Son datca seyehatimde önümüzde karavan çeken bir arkadaş vardı. Yol darlığından onu sollayana kadar çok zaman harcadık. İşte o an anladımki, benim gibi uzun yol seven, dağ yollarında virajları kesen birinin arkada karavanla seyehat etmesi hiç mantıklı birşey değil. Kaliteli bir datça otelinin günlüğü 5500 tl, airbnb evleri 4500 tl. O gün o karavanı çeken adamı empati ile izledim. karavan yük etmeye gerek olmadığını birde onun parkı jandarması derken içerde bişiylerin kırılması endişesi olmadan yollarda sadece önüne bakarak seyehat etmenin büyük bir nimet olduğunu düşündüm. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazar 13:51 Paylaş Pazar 13:51 Ali Darbaz yazdı: onu sollayana kadar çok zaman harcadık işte karavanlı ve karansız yaşam farkı Ali Darbaz yazdı: içerde bişiylerin kırılması endişesi bu da diğer karavanlı ve karavansız yaşam farkı 1 Yorum bağlantısı
Serhat Metinel Pazar 20:22 Yazar Paylaş Pazar 20:22 Çağlar Bayur yazdı: bazen paket halinde yazılır faturda 1 birim olabilir? fiyat ne yazılmış yağ için? Çağlar Bayur yazdı: bazen paket halinde yazılır faturda 1 birim olabilir? fiyat ne yazılmış yağ için? 851 tl 1 Yorum bağlantısı
Serhat Metinel 22 saat önce Yazar Paylaş 22 saat önce Vitesi de sormuştum ona cevap gelmedi baskı balata volant değişiminde şanzumana vb bakmışlar mıdır? Zarar verdim mi acaba. vites kolu sertleşti boşta bile sallanmıyor?Babamın 1999 model as 250 dodge kamyoneti gibi. sanki viteslere zor geçiyor hisediyorum. Psikolojik mi acaba. Vites kolu sonradan yumuşar mı? Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 11 saat önce Paylaş 11 saat önce Kullandığımız araçlarda genelde 2 tip volan olur. Sabit ve çift kütleli denilenler. Sabit olanlar tek parça olur, fren diski gibi düşünün. Çift kütleli olanlar ise resimdeki gibi olur, daha konforlu vites geçişi ve sürüş sunar. Sizin aracınızda çift kütleli volan var, içindeki yaylar kullanımla sertliğini özelliğini yitirir, dış yüzeyinde eski balataya göre aşınma oluşur. Bu yüzden değişmesi gerekir. Nispeten pahalı bir parçadır. Değiştikten sonra bir müddet vites geçişlerinde fark hissedebilirsiniz, yaylar vs yeni olduğu için daha sert hissettirebilir. Alışma süresi gerekli. Orjinal LUK yada Sachs marka takıldıysa dert etmeyin, kaliteli ve aracınızla uyumlu parçalardır. Diğer markalar için yorum yapamayacağım. Aracınızın baskı balata / volanının değişmesi için şanzımanın ayrılması gerekir. Ayırmada işleminden önce şanzıman yağı boşaltılmak zorunda. Yoksa akis yuvalarından dışarıya yağ akar zaten. Yeni yağı değişimi yapan servis doldurmuştur. Fakat şanzımanı söküp dişlileri falan kontrol etmezler. Aşağıda motordan ayrılmış bir şanzıman resmi var. Kırmızı ok ile işaretlediğim yere tekerlere güç aktaran şaft / akis bağlanır. Burada keçeler olur, keçeler kötü durumda ise şanzıman yağı dışarı akar ve azalan şanzıman yağından dolayı vites geçişleri etkilenir. Yağ kaçağı olmadığından emin olun. Eğer yeni şanzıman yağı üreticinin tavsiye ettiği özelliklere uyumlu değilse vites geçişlerinde sertleşme vs hissedebilirsiniz. Paylaştığınız fatura / fişte uygun yağ kullanıldığı yazıyor. Bir diğer konu ise aracınızın debriyaj pedalı hidrolik sıvısı ve fren hidrolik sıvısı aynı rezervuarda durur. Aracın fren balatalarının aşınması, değiştirilmesi, fren sisteminde bir kusur debriyajı pedalını yada debriyaj merkezini etkileyebilir. (Hidrolik seviyesinin değişmesinden dolayı) Sonuç olarak volan baskı balata değişimi sonrası vites geçişlerinde bir süre farklı hissedebilirsiniz, bu normal. Ama uzun süre kullandınız, düzelme / alışma yoksa tekrar kontrol edilmesi gerekir. 1 Yorum bağlantısı
Serhat Metinel 41 dakika önce Yazar Paylaş 41 dakika önce Çok teşekkür ederim. Üşenmeyip çok ayrıntılı yazmışsınız. Allah razı olsun. Yorum bağlantısı
Recommended Posts