BARIŞ CAN AKTÜRK 23 saat önce Paylaş 23 saat önce 2012 titaniyum 1.4 dizel fiestam var 164.000km de aktif kullanıyorum . vitesin sertleştiğini fark ettim bi ara güçlükle atıyordum. şanzıman yağı değişti halen aynı , vites halatı değişti yumuşadı biraz , ama 100 hızlarda problem yok .110 120 gidip ısınınca araç eski sertlikte değil ama bi tık yine sertleşme mevcut . usta şanzıman içindeki bişey varmış ondandır dedi . söktürmedim bugün şanzıman takozunu değiştirdim . yine biraz basınca sertleşti . lakin çözülmedi yardımlarınız ricadır Yorum bağlantısı
İnan Çınar 23 saat önce Paylaş 23 saat önce 2010 fiestamda da geçişler sert ama hızdan bağımsız sürekli sert. Araç ısınınca yağ da ısınır, mantık olarak yumuşaması lazım soğuk yağa göre. Konuyu takipteyim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 saat önce Paylaş 23 saat önce motor çalışmaz iken debriyaja da basmadan vites geçikşelri nasıl? Yorum bağlantısı
BARIŞ CAN AKTÜRK 22 saat önce Yazar Paylaş 22 saat önce debriyajda sıkıntı yok dendi , yani bi kere sertleşince vites soğuyana kadar sert debriyaja bas ya da basma aynı şekilde stop halindeyken . ama soğuyunca kaymak gibi . bilmiyorum psikolojik değildir heralde 😀 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 saat önce Paylaş 21 saat önce BARIŞ CAN AKTÜRK yazdı: ama soğuyunca kaymak gibi . bu çok ters şanzıman arızaları içinde. dış vites kol mekanizmasına daha yoğunlaşmalı bence Yorum bağlantısı
Ersen şahin 13 saat önce Paylaş 13 saat önce (düzenlendi) Araba ısınınca debriyaj teli esniyor ve tam çekmiyor olmasın . Sadece bir varsayım İkinci varsayım vites mekanizması üzerindeki plastik parçalar bozuk motor ısındığı zaman iyice gevşeklik yapıyor Üçüncü varsayım biraz araba kullanınca senin ayak yoruluyor debriyaj a iyi basamıyon 12 saat önce tarihinde Ersen şahin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 12 saat önce Paylaş 12 saat önce Çağlar Bayur yazdı: motor çalışmaz iken debriyaja da basmadan vites geçikşelri nasıl? Bu durumda yumuşaksa ne diyebiliyoruz abi? Yorum bağlantısı
BARIŞ CAN AKTÜRK 11 saat önce Yazar Paylaş 11 saat önce yani sürünce ayak yorulması söz konusu değil bence , debriyajlık bi sıkıntı sezmiyorum . 50 km yolu 110,120 gittim ışıklarda dur kalk sertleşme oldu , geri dönerken 100ü geçmedim hiç bişey olmadı . ve çalışmazken de dediğim gibi soğuyana kadar sert kalıyor sonra yumuşuyor , yani ifade edebildim mi bilmiyorum ama bu şekilde Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 7 saat önce Paylaş 7 saat önce Değiştiği söylenen parçalar orjinal ile mi değişti? Ayrıca çoğu zaman parçacıların kurbanı oluyoruz. Önceki kasanın veya farklı modelin parçası görsel olarak aynı diye veriliyor. Eğer bunlardan eminsek, üst merkeze bakılmalı. Sistemde hava olabilir, tam ayırmıyordur vs Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Oğuzkan Işık yazdı: Bu durumda yumuşaksa ne diyebiliyoruz abi? şanzıman içi veya dışı sorunlarda motor çalışmazken farklı davranır , rölantide ve yolda farklı davranır, lakin prizdirekte sorun var ise o yanıltır sadece ön teşhis diyelim. mesela sennkromeç sarısı devri yakalayamıyorsa, motor dururken şıkır şıkır vites geçer, yolda cartlar. hep aynı ise şazıman dışı vites kol mekanizmasında sorun olma olasılığı yükselir. bir de her şanzımanın kendine has kararteristik arızası veya püfü olur, mesela focus 2.0 da 3. vites senkromeci diğerlerinden farklıdır vb. 1 Yorum bağlantısı
BARIŞ CAN AKTÜRK 2 saat önce Yazar Paylaş 2 saat önce yani parçalar uyumlu , lakin sistemde hava olduğu zaman normal hızda sıkıntı yok , hızlı gidince olması normal mi peki , hiç anlam veremedim , en son verdiğim anlam takozlar hızlanınca titreşim çoğalıyor ve ısınmassıyla oluyor gibi takozlar normal şanzıman takozu da değiştim yine de Yorum bağlantısı
BARIŞ CAN AKTÜRK 2 saat önce Yazar Paylaş 2 saat önce o sadece tahmindi abi acaba dedim şanzıman takozdan mı kaynaklı diye titreşimi mi çoğaltıyor kauçukları falan eskidiyse , kötüydü biraz değiştim ondan dolayı da ama fark eden bişey olmadı 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 saat önce Paylaş 1 saat önce bu tarif ettiğiniz arızada rutin rastlanan belirtilere ters düşen şey: soğuyunca daha yumuşak vites geçişi olması. her zaman tam tersidir şanzıman içii veya yağ sebepli arızada. , arada kaçırdı isem, arabayı test eden ustalar nasıl yorumlar yaptı? Yorum bağlantısı
BARIŞ CAN AKTÜRK 1 saat önce Yazar Paylaş 1 saat önce (düzenlendi) usta şanzıman yağı değişti , halat değişti dışardan müdahale edebileceğimiz artık bişey yok dedi , şanzımanın içinde metal bi parça vs ondan kaynaklı olabilir diyor . ama ben halen ordan olduğunu düşünmüyorum . ki halat değiştikten sonra bi tık düzelme var . konudan bağımsız aylar önce de direksiyon kutusu arızalı diye değiştirdim bu bilgi bişey katar mı bilmiyşrum 1 saat önce tarihinde BARIŞ CAN AKTÜRK tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts