İçeriğe Yönlendir

Motor Arızası Tamirat Sonrası Sorunlar Devam Ediyor, Ne Yapmalıyım?


Erman Uzun

Recommended Posts

Erman Uzun

Bir ay önce 1.6 thp 508 aracım yag yaktığı için uzun araştırmalar sonunda subap ve contalari değişince sorunun ortadan kalkacağına kanaat getirdim samsunda güvendiğim birkaç usta ile görüştüm bu işi yapacağı söylenen servise gittim konuyu anlattım üst kapağı açalım bakalım dedi ardından üst kapağı açınca alt tarafta honlama kalmamış orayida yapmalıyız dedi bende tam rektf bu araçlarda tutmadığını dair çok söyleniyor deyince onlar hararet yapan araçlar seninki Yağ yakma sorun olmaz dedi bir hafta sonra aracı teslim etti başka bir konuda yapılan işlemlerle ilgili belgede var neyse olay bundan sonra başladı 

 

Aracı aldıktan iki gün sonra motor arizasi aracı tamir ettiriniz uyarısı çıktı ve motor ışığı yaktı neyse gittim yanına bunlarda sente ayarı zor bazen olmayabiliyor dedi hatayı sildi kullan tekrar olursa getir sentezi ayarlayalım dedi eve geldim Ertesi sabah tekrar aynı hatayı verdi yanına gittim bugün kalsın yarında da dener veririm dedi iki gün sonra sorun yok deyip verdi 

İki üç gün sonra ben il dışına gittim eşim kullanırken yine ayni arıza yakmış dönünce baktım bu defa titreme yapıyor arac gitmiyor çekici ile yanına götürdüm cihaza bağladı bogaz kelebegi dedi kalsın detaylı bakayım dedi ertesi gün aradı bobinin biri yukarı doğru çıkmış bende cikma vardı değiştim benden olsun ama boğaz kelebegi emiş hortumu yırtılmış conta kısmından tek satılmıyor hortumu değişelim dedi (5500tl) tamam yapta sorun yok dedim tekrar aldım eve geldim 

Ertesi sabah tekrar aynı motor arızası aradım getir bakalım dedi bu defa yetkili serviste tanıdık ustabasi vardı onun yanına gittim cihaza bağladı motorun tamamı arızalı gösteriyor değerler yanlış herseyi hatalı gösteriyor dedi onunla konuşmamda bu motorlar düzen tutmaz biz zaten getirmiyoruz ama Sıfır motor alıp takmanın lazım ondan sonrada sağı solu bozulabilir vs vs dedi şimdi pazartesi tekrar yapan ustanın yanına gideceğim arac yapıldıktan bu yana sadece 500km kullandım ve bunun çoğunluğu ustanın deneme sürümleri ve benim evden sanayiye aracı surmem

Hikaye şimdilik böyle sorularım ise

1. Rektefiye işlemi başarısız ise aracın gidişinde pek bir sorun yok neden bu arızalar devamlı var 

2. Acaba motor güçlendi diğer parçaları mi bozuyor 

3. Bu işlem hakikaten düzen tutmuyor mu acaba 

4. Ustaya ne demeliyim ne talep etmeliyim 

5. Mahkeme veya hakem heyeti ile paramı geri alabilir miyim en son safhada 

Kafam çok karışık ve sinirliyim ne yapacağımı bilmiyorum bu bir ay beni çok yıprattı maddi ve manevi olarak 

 

 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

İlk  thp ler hakkında baya bi problem okumuştum. 2015 den sonra o motora güncellemeler geldi. 

Sorunların genel kaynağı yakıt iletimiyle alakalıydı. Bu motorlar yüksek basınç altında çalışan ve yakıt sistemi de aynı şekilde yüksek basınç pompası ile çalışan modeller.  

Servis bilgisayarına bağlanıp sorunlar tespit edilmiş olması lazım tek tek bunları kontrol etmekte fayda var. 

En kolayından en zoruna doğru. Bazen kolay arızalar diğer arızaları tetikliyor olabilir.

Basit bir vuruntu sensörü hatasından dolayı komple motor indirtmişliğimiz de oldu hani :D   

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan

Öncelikle geçmiş olsun.

Samsun sanayisi araç konusunda hep zayıf imajı oluşturuyor bende maalesef.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Erman Uzun
Hasan Karabekiroglu yazdı:

İlk  thp ler hakkında baya bi problem okumuştum. 2015 den sonra o motora güncellemeler geldi. 

Sorunların genel kaynağı yakıt iletimiyle alakalıydı. Bu motorlar yüksek basınç altında çalışan ve yakıt sistemi de aynı şekilde yüksek basınç pompası ile çalışan modeller.  

Servis bilgisayarına bağlanıp sorunlar tespit edilmiş olması lazım tek tek bunları kontrol etmekte fayda var. 

En kolayından en zoruna doğru. Bazen kolay arızalar diğer arızaları tetikliyor olabilir.

Basit bir vuruntu sensörü hatasından dolayı komple motor indirtmişliğimiz de oldu hani :D   

Servis gaz kelebegi diyor ama motorun içi de sorunlu diyor

 

Alptuğ Özcan yazdı:

Öncelikle geçmiş olsun.

Samsun sanayisi araç konusunda hep zayıf imajı oluşturuyor bende maalesef.

Sormayın malesef bu şekilde ankara da çok övülen ustalar var bu motorlara hakim ama oraya gitmek gelmek birsey olursa tekrar gitmek vs olacak durum değil 

Yorum bağlantısı
Erman Uzun
Hasan Karabekiroglu yazdı:

İlk  thp ler hakkında baya bi problem okumuştum. 2015 den sonra o motora güncellemeler geldi. 

Sorunların genel kaynağı yakıt iletimiyle alakalıydı. Bu motorlar yüksek basınç altında çalışan ve yakıt sistemi de aynı şekilde yüksek basınç pompası ile çalışan modeller.  

Servis bilgisayarına bağlanıp sorunlar tespit edilmiş olması lazım tek tek bunları kontrol etmekte fayda var. 

En kolayından en zoruna doğru. Bazen kolay arızalar diğer arızaları tetikliyor olabilir.

Basit bir vuruntu sensörü hatasından dolayı komple motor indirtmişliğimiz de oldu hani :D   

Servis hersey arızalı görünüyor deyip pek bakmak istemedi doğrusu motor değişmek lazım o da bizde yok dedi 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Erman Uzun yazdı:

Servis gaz kelebegi diyor ama motorun içi de sorunlu diyor

 

 

Detay verilmesi lazım. Neyi sorunlu mesela ?

Kompresyon testi yapılmış mı ?

Mekanik bir sorun var mı ?

Eğer bunlardan hiç biri yoksa arızaların geneli motora bağlı diğer parçalardan çıkar. 

Gaz kelebeği arızaları genelde  temizlik ve kalibrasyon ile çözülebilir. 

ECU başlı başına bir hatalar bütünüdür mesela.

ECU nun kendisinde oluşacak elektronik bir arıza sürekli motor arızasıymış gibi yanlış yönlendirir insanı misal.  

Erman Uzun yazdı:

bakmak istemedi

 

Başka illerdeki servisler ile görüşün sorunlarınızı anlatın.

Ankara ile olabilir mesela sanayisi gelişmiş ve servis usta çoğunluğu olan yerler olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erman Uzun
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Detay verilmesi lazım. Neyi sorunlu mesela ?

Kompresyon testi yapılmış mı ?

Mekanik bir sorun var mı ?

Eğer bunlardan hiç biri yoksa arızaların geneli motora bağlı diğer parçalardan çıkar. 

Gaz kelebeği arızaları genelde  temizlik ve kalibrasyon ile çözülebilir. 

ECU başlı başına bir hatalar bütünüdür mesela.

ECU nun kendisinde oluşacak elektronik bir arıza sürekli motor arızasıymış gibi yanlış yönlendirir insanı misal.  

Motoru yaptırdığım üstada cihazdan bakıyor sorun parçayı değişiyor ama görüldüğü gibi çözüm olmuyor bu dediklerinizi nasıl yapacaz ustaya yaptircaz 

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Erman Uzun yazdı:

Motoru yaptırdığım üstada cihazdan bakıyor sorun parçayı değişiyor ama görüldüğü gibi çözüm olmuyor bu dediklerinizi nasıl yapacaz ustaya yaptircaz 

@Ebrar Tüfek ile bir irtibat kurun, tanıdığı servis-usta vardır illa ki. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...