İçeriğe Yönlendir

Motor Arızası Tamirat Sonrası Sorunlar Devam Ediyor, Ne Yapmalıyım?


Erman Uzun

Recommended Posts

Erman Uzun

Bir ay önce 1.6 thp 508 aracım yag yaktığı için uzun araştırmalar sonunda subap ve contalari değişince sorunun ortadan kalkacağına kanaat getirdim samsunda güvendiğim birkaç usta ile görüştüm bu işi yapacağı söylenen servise gittim konuyu anlattım üst kapağı açalım bakalım dedi ardından üst kapağı açınca alt tarafta honlama kalmamış orayida yapmalıyız dedi bende tam rektf bu araçlarda tutmadığını dair çok söyleniyor deyince onlar hararet yapan araçlar seninki Yağ yakma sorun olmaz dedi bir hafta sonra aracı teslim etti başka bir konuda yapılan işlemlerle ilgili belgede var neyse olay bundan sonra başladı 

 

Aracı aldıktan iki gün sonra motor arizasi aracı tamir ettiriniz uyarısı çıktı ve motor ışığı yaktı neyse gittim yanına bunlarda sente ayarı zor bazen olmayabiliyor dedi hatayı sildi kullan tekrar olursa getir sentezi ayarlayalım dedi eve geldim Ertesi sabah tekrar aynı hatayı verdi yanına gittim bugün kalsın yarında da dener veririm dedi iki gün sonra sorun yok deyip verdi 

İki üç gün sonra ben il dışına gittim eşim kullanırken yine ayni arıza yakmış dönünce baktım bu defa titreme yapıyor arac gitmiyor çekici ile yanına götürdüm cihaza bağladı bogaz kelebegi dedi kalsın detaylı bakayım dedi ertesi gün aradı bobinin biri yukarı doğru çıkmış bende cikma vardı değiştim benden olsun ama boğaz kelebegi emiş hortumu yırtılmış conta kısmından tek satılmıyor hortumu değişelim dedi (5500tl) tamam yapta sorun yok dedim tekrar aldım eve geldim 

Ertesi sabah tekrar aynı motor arızası aradım getir bakalım dedi bu defa yetkili serviste tanıdık ustabasi vardı onun yanına gittim cihaza bağladı motorun tamamı arızalı gösteriyor değerler yanlış herseyi hatalı gösteriyor dedi onunla konuşmamda bu motorlar düzen tutmaz biz zaten getirmiyoruz ama Sıfır motor alıp takmanın lazım ondan sonrada sağı solu bozulabilir vs vs dedi şimdi pazartesi tekrar yapan ustanın yanına gideceğim arac yapıldıktan bu yana sadece 500km kullandım ve bunun çoğunluğu ustanın deneme sürümleri ve benim evden sanayiye aracı surmem

Hikaye şimdilik böyle sorularım ise

1. Rektefiye işlemi başarısız ise aracın gidişinde pek bir sorun yok neden bu arızalar devamlı var 

2. Acaba motor güçlendi diğer parçaları mi bozuyor 

3. Bu işlem hakikaten düzen tutmuyor mu acaba 

4. Ustaya ne demeliyim ne talep etmeliyim 

5. Mahkeme veya hakem heyeti ile paramı geri alabilir miyim en son safhada 

Kafam çok karışık ve sinirliyim ne yapacağımı bilmiyorum bu bir ay beni çok yıprattı maddi ve manevi olarak 

 

 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

İlk  thp ler hakkında baya bi problem okumuştum. 2015 den sonra o motora güncellemeler geldi. 

Sorunların genel kaynağı yakıt iletimiyle alakalıydı. Bu motorlar yüksek basınç altında çalışan ve yakıt sistemi de aynı şekilde yüksek basınç pompası ile çalışan modeller.  

Servis bilgisayarına bağlanıp sorunlar tespit edilmiş olması lazım tek tek bunları kontrol etmekte fayda var. 

En kolayından en zoruna doğru. Bazen kolay arızalar diğer arızaları tetikliyor olabilir.

Basit bir vuruntu sensörü hatasından dolayı komple motor indirtmişliğimiz de oldu hani :D   

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan

Öncelikle geçmiş olsun.

Samsun sanayisi araç konusunda hep zayıf imajı oluşturuyor bende maalesef.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Erman Uzun
Hasan Karabekiroglu yazdı:

İlk  thp ler hakkında baya bi problem okumuştum. 2015 den sonra o motora güncellemeler geldi. 

Sorunların genel kaynağı yakıt iletimiyle alakalıydı. Bu motorlar yüksek basınç altında çalışan ve yakıt sistemi de aynı şekilde yüksek basınç pompası ile çalışan modeller.  

Servis bilgisayarına bağlanıp sorunlar tespit edilmiş olması lazım tek tek bunları kontrol etmekte fayda var. 

En kolayından en zoruna doğru. Bazen kolay arızalar diğer arızaları tetikliyor olabilir.

Basit bir vuruntu sensörü hatasından dolayı komple motor indirtmişliğimiz de oldu hani :D   

Servis gaz kelebegi diyor ama motorun içi de sorunlu diyor

 

Alptuğ Özcan yazdı:

Öncelikle geçmiş olsun.

Samsun sanayisi araç konusunda hep zayıf imajı oluşturuyor bende maalesef.

Sormayın malesef bu şekilde ankara da çok övülen ustalar var bu motorlara hakim ama oraya gitmek gelmek birsey olursa tekrar gitmek vs olacak durum değil 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erman Uzun
Hasan Karabekiroglu yazdı:

İlk  thp ler hakkında baya bi problem okumuştum. 2015 den sonra o motora güncellemeler geldi. 

Sorunların genel kaynağı yakıt iletimiyle alakalıydı. Bu motorlar yüksek basınç altında çalışan ve yakıt sistemi de aynı şekilde yüksek basınç pompası ile çalışan modeller.  

Servis bilgisayarına bağlanıp sorunlar tespit edilmiş olması lazım tek tek bunları kontrol etmekte fayda var. 

En kolayından en zoruna doğru. Bazen kolay arızalar diğer arızaları tetikliyor olabilir.

Basit bir vuruntu sensörü hatasından dolayı komple motor indirtmişliğimiz de oldu hani :D   

Servis hersey arızalı görünüyor deyip pek bakmak istemedi doğrusu motor değişmek lazım o da bizde yok dedi 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Erman Uzun yazdı:

Servis gaz kelebegi diyor ama motorun içi de sorunlu diyor

 

 

Detay verilmesi lazım. Neyi sorunlu mesela ?

Kompresyon testi yapılmış mı ?

Mekanik bir sorun var mı ?

Eğer bunlardan hiç biri yoksa arızaların geneli motora bağlı diğer parçalardan çıkar. 

Gaz kelebeği arızaları genelde  temizlik ve kalibrasyon ile çözülebilir. 

ECU başlı başına bir hatalar bütünüdür mesela.

ECU nun kendisinde oluşacak elektronik bir arıza sürekli motor arızasıymış gibi yanlış yönlendirir insanı misal.  

Erman Uzun yazdı:

bakmak istemedi

 

Başka illerdeki servisler ile görüşün sorunlarınızı anlatın.

Ankara ile olabilir mesela sanayisi gelişmiş ve servis usta çoğunluğu olan yerler olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erman Uzun
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Detay verilmesi lazım. Neyi sorunlu mesela ?

Kompresyon testi yapılmış mı ?

Mekanik bir sorun var mı ?

Eğer bunlardan hiç biri yoksa arızaların geneli motora bağlı diğer parçalardan çıkar. 

Gaz kelebeği arızaları genelde  temizlik ve kalibrasyon ile çözülebilir. 

ECU başlı başına bir hatalar bütünüdür mesela.

ECU nun kendisinde oluşacak elektronik bir arıza sürekli motor arızasıymış gibi yanlış yönlendirir insanı misal.  

Motoru yaptırdığım üstada cihazdan bakıyor sorun parçayı değişiyor ama görüldüğü gibi çözüm olmuyor bu dediklerinizi nasıl yapacaz ustaya yaptircaz 

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Erman Uzun yazdı:

Motoru yaptırdığım üstada cihazdan bakıyor sorun parçayı değişiyor ama görüldüğü gibi çözüm olmuyor bu dediklerinizi nasıl yapacaz ustaya yaptircaz 

@Ebrar Tüfek ile bir irtibat kurun, tanıdığı servis-usta vardır illa ki. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erman Uzun yazdı:

hatayı sildi kullan tekrar olursa getir

 

Erman Uzun yazdı:

cihaza bağladı motorun tamamı arızalı gösteriyor değerler yanlış herseyi hatalı gösteriyor dedi

böyle sallaya sallaya nasıl dükkan devam ettirirler anlamam 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu
Erman Uzun yazdı:

Servis gaz kelebegi diyor ama motorun içi de sorunlu diyor

 

Sormayın malesef bu şekilde ankara da çok övülen ustalar var bu motorlara hakim ama oraya gitmek gelmek birsey olursa tekrar gitmek vs olacak durum değil 

Samsunda Hastanede çalışan bir yakınım, Çorum sanayisinin çok iyi olduğunu ve oraya gittiğini söylüyor.

Yorum bağlantısı
Erman Uzun
İbrahim Aslıoğlu yazdı:

Samsunda Hastanede çalışan bir yakınım, Çorum sanayisinin çok iyi olduğunu ve oraya gittiğini söylüyor.

Oradaki iyi ustalwrda hep ankaraya gitmişler sanırım ancak yine bir araştırayım bu motordan anlayan bir ustaya ihtiyacım var yoksa bu motorları güçlendirip sorunsuz kullananlar var 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erman Uzun yazdı:

bu motorları güçlendirip sorunsuz kullananlar var 

sorunlu olrak güçlendirdim diyeni de ben duymadım hiçbir mecrada

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Erman Uzun yazdı:

bu defa yetkili serviste tanıdık ustabasi vardı onun yanına gittim cihaza bağladı motorun tamamı arızalı gösteriyor değerler yanlış herseyi hatalı gösteriyor dedi onunla konuşmamda bu motorlar düzen tutmaz biz zaten getirmiyoruz ama Sıfır motor alıp takmanın lazım ondan sonrada sağı solu bozulabilir vs vs

 

Böyle ustalık olmaz. İşi biliyorsan ki yetkili servismiş, masrafını söyle düzelt. Diğer usta yanlış birşey yapmışsa anlat. Yok sıfır motor al, zaten biz de yok, motorun tamamı arızalı. Motorun tamamı nasıl arızalı oluyor. Arızalı olduğunu biliyorsan çözümü ds biliyor olman lazım.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

İçimden bi ses arabayı kurcalayan ustacığın üniversal cihaz ile bağlandığını söylüyor. Oem cihaz yoksa sittin sene çözğm bulunamaz araçta

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erman Uzun
Nihat Palolu yazdı:

 

Böyle ustalık olmaz. İşi biliyorsan ki yetkili servismiş, masrafını söyle düzelt. Diğer usta yanlış birşey yapmışsa anlat. Yok sıfır motor al, zaten biz de yok, motorun tamamı arızalı. Motorun tamamı nasıl arızalı oluyor. Arızalı olduğunu biliyorsan çözümü ds biliyor olman lazım.

Bende anlamadım dedim gerekn ne yapılması lazım en azından onu diğer ustaya söyleyeyim o yapsın dedim gaz kelebegi dedi 

 

Servet Aydın yazdı:

İçimden bi ses arabayı kurcalayan ustacığın üniversal cihaz ile bağlandığını söylüyor. Oem cihaz yoksa sittin sene çözğm bulunamaz araçta

Geçen gidişte sormuştum bu yazılım orj motorun diye evet orj yazılım dedi zaten psa dışında araçlara da bakmıyor servisteki ustabasi da bizim motoru yapan ustayı tanıyor yazılımı orj dedi burdan ayrılma 

 

Kafam allak bullak bu arac 7 yıldır bende  ve hiç sorun çıkarmadı bakim vs de çoğunluk serviste yaptırdım hep orj parça kullandım ancak 7 yıldır yapmadigini şu 3 5 aylık dönemde fazlasıyla çıkardı 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erman Uzun yazdı:

şu 3 5 aylık dönemde fazlasıyla çıkardı 

motor rektifeye olmuş yani sökülmedik takılmadık yeri kalmaz, gözden kaçan yer oluşmuş. sene ile değil işlem ile alalklı 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Cem Işık yazdı:

@Ebrar Tüfek ile bir irtibat kurun, tanıdığı servis-usta vardır illa ki. 

 

Samsunda thp den anlayan adam gibi usta yok abi, bmw cilere sorarım n13 ile çok bi fark yok aralarında. burdaki pejo citroen usta tayfası hdi den anlar. Bazıları direkt thp den anlamam diyip dükkana bile sokmuyor hatta. Çorum veya Ankaraya gidilecek o araba samsunda düzen tutmaz. Ayrıca daha önceden yapılmış bozulmuş, bi ustaya götürdüğünde düzen tutmazsa eski ustaya suçu atar falan. Paraya zamana yazık. Buranın esnafı paraya doydu kafasını yoracak iş yapmıyor artık. Türkiyede thp yürüten bi kaç tane servis var yüklüyorlar vs, onları arayıp danışmak lazım, o arabayı alıp birine götürsem kim bozduysa o baksın bunla uğraşamayız diyip gönderecekler.

 

 

Orjinal Lexia arıza tespit cihazı ile bakılacak. 

Krank sensörü ateşleme bobin buji kontrol edilecek. 

Gaz kelebeği adaptasyonu orjinal cihaz ile yapılacak.

Beyinde de sıkıntı olabilir orjinal yazılım bulup atmak belki düşük ihtimal faydalı olur. 

 

Çağlar Bayur yazdı:

sorunlu olrak güçlendirdim diyeni de ben duymadım hiçbir mecrada

 

Forged giriyorlar motor içini, ozaman kırmadan dökmeden yürüyor. 

 

Yorum bağlantısı
Erman Uzun
(düzenlendi)
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Samsunda thp den anlayan adam gibi usta yok abi, bmw cilere sorarım n13 ile çok bi fark yok aralarında. burdaki pejo citroen usta tayfası hdi den anlar. Bazıları direkt thp den anlamam diyip dükkana bile sokmuyor hatta. Çorum veya Ankaraya gidilecek o araba samsunda düzen tutmaz. Ayrıca daha önceden yapılmış bozulmuş, bi ustaya götürdüğünde düzen tutmazsa eski ustaya suçu atar falan. Paraya zamana yazık. Buranın esnafı paraya doydu kafasını yoracak iş yapmıyor artık. Türkiyede thp yürüten bi kaç tane servis var yüklüyorlar vs, onları arayıp danışmak lazım, o arabayı alıp birine götürsem kim bozduysa o baksın bunla uğraşamayız diyip gönderecekler.

 

 

Orjinal Lexia arıza tespit cihazı ile bakılacak. 

Krank sensörü ateşleme bobin buji kontrol edilecek. 

Gaz kelebeği adaptasyonu orjinal cihaz ile yapılacak.

Beyinde de sıkıntı olabilir orjinal yazılım bulup atmak belki düşük ihtimal faydalı olur. 

 

 

Forged giriyorlar motor içini, ozaman kırmadan dökmeden yürüyor. 

 

Kesinlikle haklısınız bu işe girmeden bmw ustaların da gittim onlarda bakmayız sadece motor aynı diğer yerleri farklı vs dediler bu 19 Mayıs sanayideki mavi servis taner tavsiye ettiler otopala var bmw o tavsiye etti başka ustalarda taneri tavsiye etti ancak o da bu hale getirdi araci Yağ yakmaya devam etse daha iyiydi Çorum veya ankara bakmak benimde aklımda ancak şu dönem maddi olarak çok yıprandım yarın tekrar gidecem tanere bakalım ne olacak 

 

 

Thp den anlayan bu dediğiniz servisler hangileri Ebrar bey özelden veya buradan yazarsanız bir görüşeyim ne diyecekler 

tarihinde Erman Uzun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

    • Servet Aydın
×
×
  • Yeni Oluştur...