İçeriğe Yönlendir

Tesla Kış Lastiği


Selim Bilgin

Recommended Posts

Selim Bilgin

İki seçeneğim var;

Conti güzel lastik, ama sünger yok içinde, EV etiketi yok.

Hankook da kullandım daha önce, o da iyi görünüyor, süngerli, EV etiketli.

 

Fiyata takılmayın, ikisi de 12500 bandında bulunabiliyor.

Hangisini seçerdiniz?
Süngersiz lastiğe geçince sürüklenme sesinin arttığına dair yorumlar okudum.

 

https://www.lastikcim.com.tr/lastik/4x4-suv/continental-wintercontact-ts-870p-255-45-r19-104v-xl-m-plus-s-3pmsf,3-355765?dot=2025

https://www.lastikcim.com.tr/lastik/4x4-suv/hankook-winter-i-cept-ion-iw01a-255-45-r19-104v-xl-m-plus-s-3pmsf-sound-absorber-1,8-1033383?dot=2025

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Benim focusa taktığım standart 205 / 55 /16 cp7 'lerde bile ev işareti var. o ebattaki ts870'lerde olmasını beklerdim. 
Her ebat kendinden sorumludur ama benim ebatlardaki hankooktan hiç memnun olmadığım için ben yine de conti derim.

Yorum bağlantısı
Kerim Bilge

Ben bu ikilemden çıkamadım sonuç olarak bugün teslayı sattım 😀

Bu arada ben blizzak 6 öneririm

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Aaa.. Ben kış olunca diğer arabaya binme niyetindeyim. Yani olursa. sıcaklık 5 derecenin altını pek görmüyor. 7 ile 5 arası da idare ederiz artık. 

 

Hankook iyi bence de. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Kerim Bilge yazdı:

Ben bu ikilemden çıkamadım sonuç olarak bugün teslayı sattım 😀

Bu arada ben blizzak 6 öneririm


Haydaa. T10F mi geliyor?

Mehmet Göktürk yazdı:

Aaa.. Ben kış olunca diğer arabaya binme niyetindeyim. Yani olursa. sıcaklık 5 derecenin altını pek görmüyor. 7 ile 5 arası da idare ederiz artık. 

 

Hankook iyi bence de. 


İki araba da aktif çalışıyor bizde. Malum Ankara’ya gidip geliyorum arada. Onun için buna alıp Golf’e almayacağım sanırım. 
 

Bir de Tesla acayip kayıyor zaten normalde de. Kış lastiksiz güvenemedim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Selim Bilgin yazdı:

 

Bir de Tesla acayip kayıyor zaten normalde de. Kış lastiksiz güvenemedim. 

 

Tek pedal olayı bozuyor işi. 

Ben de çok kararsızım. 

Qashqainin kışlık lastikleri var. Onları takıp, Corsaya kışlık almayayım diyorum. Hava sıcaklığının çok düştüğü günlerde tek araba idare ederiz. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Tek pedal olayı bozuyor işi. 

Ben de çok kararsızım. 

Qashqainin kışlık lastikleri var. Onları takıp, Corsaya kışlık almayayım diyorum. Hava sıcaklığının çok düştüğü günlerde tek araba idare ederiz. 

 


Tek pedal dışında da kayıyor ya. Ya da kayıyormuş gibi yapıyor. Tam çözemedim. Ama güven vermediği kesin. Tüm elektrikliler mi böyle yoksa Tesla’nın süspansiyonu mu sebep bilmiyorum. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Selim Bilgin yazdı:


Tek pedal dışında da kayıyor ya. Ya da kayıyormuş gibi yapıyor. Tam çözemedim. Ama güven vermediği kesin. Tüm elektrikliler mi böyle yoksa Tesla’nın süspansiyonu mu sebep bilmiyorum. 

 

Corsa, biraz hızlıyken B modda ayağa aniden gazdan çekince zaten epey fren uyguluyor. Bir de frene basınca direk kızaklamaya geçiyor. Hızlıyken B modda iken fren dozajı ayarlamakta zorlanıyorum. 

Bu sebeple Arda'ya ıslak yolda B mod kullanma dedim. 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

arkadan çekişte rejenerasyon el freni etkisi yapıyordur 

 

Bir ara izmir yolunca bir kaç elektrikli peş peşe yoldan çıkmıştı. Togg falan da vardı. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Corsa, biraz hızlıyken B modda ayağa aniden gazdan çekince zaten epey fren uyguluyor. Bir de frene basınca direk kızaklamaya geçiyor. Hızlıyken B modda iken fren dozajı ayarlamakta zorlanıyorum. 

Bu sebeple Arda'ya ıslak yolda B mod kullanma dedim. 

 

 

Eski Otobüslerde yazardı, ıslak zeminde rötartör kullanmayın diye.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Teslada süspansiyon sert olma dışında üst segment araçlar gibi değil makas yaptığında tutamıyor gibi oluyorsun bi a4 öyle değil a3 de değil

Yorum bağlantısı
Osman Ünal
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Corsa, biraz hızlıyken B modda ayağa aniden gazdan çekince zaten epey fren uyguluyor. Bir de frene basınca direk kızaklamaya geçiyor. Hızlıyken B modda iken fren dozajı ayarlamakta zorlanıyorum. 

Bu sebeple Arda'ya ıslak yolda B mod kullanma dedim. 

 

 

Ben B modu kullanmayı bıraktım sadece uzun yolda sert inişlerde kullanıyorum aşırı hızlanmasın diye. Zaten ben fren yaptığımda önce rejenerasyon ile yavaşlıyor, dozajı daha rahat ayarlıyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Osman Ünal yazdı:

Ben B modu kullanmayı bıraktım sadece uzun yolda sert inişlerde kullanıyorum aşırı hızlanmasın diye. Zaten ben fren yaptığımda önce rejenerasyon ile yavaşlıyor, dozajı daha rahat ayarlıyorum.

 

B mod, tesladaki tek pedal olayı bence müthiş bişey.. ıslak zemin acil duruş dışında çok seviyorum ben.. Hep kullanıyorum.. 

Diskler paslanıyor neredeyse o derece :)

 

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bir ara izmir yolunca bir kaç elektrikli peş peşe yoldan çıkmıştı. Togg falan da vardı. 

Şubat ayında 1-2 cm  ıslak karlı, iniş yolda daha iyi tutar  kompresyon yapsın diye aracı manuele aldım. Çok hafif dahi kompresyon olsa arka gezeledi. Hız 80-90 arasi idi. ( arkadan çekiş) . Bir kaç sefer üst üste bunu denedim. Kaygan yolda kesinlikle tekerler fren dışında etki altına girmeyecek. Yol tutuşu müthiş bozuyor. ABS-ESP çok daha güvenli.

Elektrikli araçlarda  geri kazanım olayı bu durumlarda ya hep kapatılmalı yada minimum yapılmalı.

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Aynı lastik farklı araçlarda çok farklı performans gösteriyor ben kışlıkta kumhoo  kullanıyorum çok memnunum 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...