Ali Darbaz 39 dakika önce Paylaş 39 dakika önce (düzenlendi) Merhaba. Bir süredir Prince ailesi ep3c motorun sağlığını eskisinden daha iyi hale getirmek maksadıyla çalışma içindeydim. Bunun için bir süre araştırma yaptım. Son 1 yıldır ise bunu uyguluyorum. Bugün itibari ile ilk bölümünü bitirdim. Motor benimle gecirdiği ilk günlerinde ciddi bir ilk marş yağ pompası sesi sorunu vardı. Akabinde dalgalı rölanti ile devam ediyorduk. Motor yağ ve filtre değişimi yapılsada sorun geçmiyordu. 24 saat çalıştırılmadığı bir senaryoda , ilk marşda bu ses ile karşılaşıyorduk. Motor ışıklara yakın durmaya yakın iken stop ediyor beni zor durma sokuyordu. Bilgisayara bağlandığında P000a hatası alıyorduk. İlk olarak motor yağ pompası üzerindeki yağ valfini ve onun filtrelerini deterjanlı bir motor yağı ile temizleme yoluna gidildi. Piyasada orjinal olarak bulabileceğimi düşündüğüm, italatcısının benim evime 5 km uzakta olduğu, doğrudan elden teslim alabileceğim Liqui Molly Toptech 4200 motor yağı ile yola başladım. Sonra İtalian tune up adı verilen motorun devirli ve yükse kullanılması yolu ile motor içindeki karbon birikimlerini strese ve ısıya tabi tutarak arabayı zorlamaya başladık. Motoru ara ara kulakcıktan vites düşürüp devir artırmakla beraber sabit hızlarda da deviri artırmak için bir şeyler denedim. Önce motor külbitor kapağı contası sızdırmaya başladı, motorun mekanik strese dayanamayıp yaşlılığınında etkisiyle koyverdi. Onu Erling marka iyi ve yumuşak bir conta ile değiştirdik. Akabinde arabayı tekrar zorlamak için Kartepe tırmanışında epey bir yüke sokup akabinde geri aşaği inişte bu seferde yağ soğutucu contasını kaybettik. Yağ soğutucu değişimini komple yaptık. Aradan 1 yıldan fazla geçti, motoru zorlamalarıma rağmen şu an herhangi bir yağ sızıntısı yaşanmamaktadır. Yeni tamiratlarımız başarıyla görevlerini sürdürmektedir. Değişim sonrası , motor yağı sıcaklığı 110 derece ve üzerine çıkacak şekilde otobanda haftasonları sürüşler, Şile ve Darlı bölgesinde performanslı kullanımlar yapılmış tekrar bir yağ contası sorunu yaşanmamıştır. Hedefimiz olan yağ kanallarını temizlemek ve onu kirden arındırma operasyonu devam ederken 3500 kmde ilk yağı değiştirdik. İkinci yağıda 4000 kmde değiştirirken Engine flush kullandık. Daha önce motor yağı boşaltılırken bu kadar kirli çıkmamışken engine flush ile yapılan bu bakımda yağ kapkara olarak çıkmıştı. Engine flush sonrası ilk günden beri başımıza musallat olan p000a hatasının çözüm gelmedi. artık parçayı değiştirme yoluna gitmek zorunda kaldık. Konuya bahis Emme egzantrik zamanlayıcısına ait Elektrovalfi değiştirdik. Çıkan parçanın durumu son derece temiz, tamamen vadesi dolmuş olduğu için düzgün çalışmıyordu. Parça üzerinde kalıntı olmaması yaptığımız deterjanlı yağ değişimleri ve arabayı sadece açık trafikte kullanarak elde ettiğimizi düşünüyorum. 35 dakika önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts