İçeriğe Yönlendir

Pick-up araçlarda deneyimli kişilerden bilgi-ipuçları talebim


Levent GÖKER

Recommended Posts

Levent GÖKER

İyi akşamlar, ben foruma az önce üye oldum, Bursa'dan katılmaktayım.

 

Yaklaşık dört ay kadar önce bir galeriden aşağıda resmini paylaştığım aracı satın aldım; Ford Ranger 2.2, 4x2, manuel vites, F150 giydirmeli/dönüşümlü.

 

Satın alma sebebim güvenlik düşüncesiyleydi, yoksa aynı zamanda çok sevdiğim bir 2004 model Peugeot 206cc cabrio aracım da var, ancak öyle kazalar gördüm-görüyorum-haberlerde okuyorum ki normal binek araçlardan soğudum.

Ayrıca büyük kızım da yaklaşık bir ay önce B sınıfı ehliyetini aldı, artık o da araç kullanacak, yeri gelecek yanına küçük kızımı da alacak - yani alışageldiğim normal otomobillerden iyice ürkmeye başladım kısacası.

Şimdi bu araç, haliyle zor bir araç, 35 küsur yıllık şoför olmama rağmen mahalle aralarında ve mahalle aralarındaki 90 derecelik dönüşlerde ben dahi zorlanıyorum, ki kızım daha çok acemi bir şöför.

Ama dediğim gibi, artık trafikte aklıma "güvenlik"ten başka bir şey gelmiyor, çünkü görebildiğim kadarıyla sürücülerin en fazla %10'u kurallara uymakta, geri kalanların tümü tehlike arz ediyor benim için. Şehir içinde kullanılabilecek daha güvenlikli bir araç da bulamadığımdan dolayı bu Ford Ranger'ı aldım işte.

Söylemek istediğim, bahsettiğim gibi bu araç "zor bir araç", ama kesinlikle kendimin ve kızımın artık bu aracı kullanmasını istiyorum.

Konuyu açma sebebim, tahminimce bu tür araçlarda deneyimli olan arkadaşlar vardır - pick-up konusunda henüz çok yeni olan bana ne gibi tavsiyeleri olur, nasıl ipuçları verebilirler daha rahat edebilmem için bu araçta? Bunlar çok değerli olacaktır benim için.

Şimdiden çok teşekkür ederim.

 

bfr_jpg.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Öncelikle hoşgeldiniz.

 

1- Bu araç güvensiz bir araç. kolay devrilir. takla atar. arkasını atar. kayar her haltı yapar. 

2- kullanması zordur

3- çok yakar

4- güvenli dediğini trafikte başka arabalara çarpa çarpa kullanmak ise bu zaten etik değil.

5- güvenli olan araçlar büyük sedan araçlar daha çok. mesela hyundai elantra gibi birşey alsanız en güzel.

 

6- bunu satın. yerine sıfır yahut sıfırımsı  güzel bir araba alın. octavia felan bile olabilir. güvenlidir. Güvenlik çarpmakla değil sadece. 

 

Yakın arkadaşımın bundan vardı. iş için de kullanır ama severdi. yayladan kışın evden dönerken uçurumdan yuvarlamıp sekiz takla attılar içinden sağlam çıktılar. sonra bi tane daha aldı sıfır. Ama araç kaydı yani. otomobil olsa kaymazdı. 

NOT: arkalara 200 kg ağırlık koydurun. arkasını atması ve zıplaması biraz azalıyor. 

NOT2: Bu ayrıca bu şekilde muayeneden de geçmez. tekerler dodiklerin dışında. 

Yorum bağlantısı
Levent GÖKER

Merhaba.  "4- güvenli dediğini trafikte başka arabalara çarpa çarpa kullanmak ise bu zaten etik değil."

Hayır, böyle bir düşüncede değilim. Kendimi trafik kurallarına 4/4'lük uyan bir insan olarak görüyorum, kızımı da aynı kendim gibi yetiştirmekteyim.

Sürekli söylediğim şey: "Kızım, sen her kurala harfiyen uyacaksın, çünkü süs olsun diye konulmuyor o kurallar - ama kimsenin de senin gibi kurallara uyarak kullanacağını düşünmeyeceksin: Özellikle ve özellikle ticari araçlar (taksi, dolmuş, minibüs, vs.)

Yani böyle bir düşünce yapısına sahibim, benim tek derdim -özellikle arkadan- son sürat bana çarpmalara karşı önlem alabilmekti. (Tabii önden, yandan da)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Çok büyük  bunlar ,Bursa gibi yerde epey sıkıntı çıkarır bence. Togg veya büyük d sedanlar olabilir yüksek güvenlik için. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bursanın enteresan bir trafiği var. Her türlü insan trafikte. Ama atar yapmadan ve acele etmeden gidilince pek bir tehlikesi yok. Ben bu aracın direksiyon hakimiyetini kaybedip takla atmasından korkarım. Trafikteki kazaların önemli bölümü acele etmekten kaynaklanıyor. 

 

Arabanız çok güzel. Ben olsam CC yi kıza verip bunu kendim kullanırım. O da sonuçta airbag vs var. yavaş gittiği atar yapmadığı sürece hiçbişey olmaz kolay kolay. Bunda risk bence daha fazla ama siz bilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Levent GÖKER

Tam olarak ne demek istediğimi, aşağıda eklediğim üç fotoğraf daha iyi anlatacaktır tahmin ediyorum.

İlk iki fotoğrafı dün gece ben çektim, benim oturduğum sokakta (Bursa, Setbaşı, Hocaalizade Mahallesi ve Sokağı) gerçekleşen bir kaza - iş dönüşü gördüm, kızıma göstermek için hemen fotoğrafladım, tahminimce haber sitelerinde de yayınlanmış olabilir.

Nasıl becerebilmişse bu araç, görüldüğü gibi yaya kaldırımına çıkmış, ve eczanenin tabelasına çarparak durabilmiş.

Şans eseri o esnada o kaldırımdan yürüyen yokmuş -ki oldukça işlek bir sokaktır- yahut kazanın olduğu yerin yaklaşık 1-1,5 metre ötesinde bir çay ocağı vardır, sürekli olarak dışarıdaki taburelerinde oturup çay içen müşterileri vardır. Yani kısaca diyebilirim ki faciaya ramak kalmış - büyük şans eseri canla ilgili bir kayıp yok, gerçekten büyük şans.

Üçüncü paylaştığım fotoğraf da, bir kaç gün önceki bir haber sitesinden alınma, galiba Manisa'da vuku bulmuş, polis aracı görüldüğü gibi duran TIR'ın altına girmiş, bir polisimiz şehit olmuş kazada, diğeri ise ağır yaralıydı, bilmiyorum ne oldu.

Yani bir "polis" böyle bir kaza yapabiliyorsa -ki inanılır gibi değil bir polisin böyle bir kaza yapması bana göre-, benim mantığıma göre başkaları çok daha beterini yapar ve yapıyor da zaten.

Bunlardan korunmak amaçlı benim düşüncem kısaca.

 

20251122_201759.jpg

20251122_201722.jpg

Trafik Polisi - TIR'a arkadan çarptı - Ölümlü Kaza.jpg

Yorum bağlantısı
Levent GÖKER
Evren Erakçora yazdı:

Çok büyük  bunlar ,Bursa gibi yerde epey sıkıntı çıkarır bence. Togg veya büyük d sedanlar olabilir yüksek güvenlik için. 

Hocam mahalle araları dışında hiç bir sıkıntımız yok, dışarıdan tank gibi bir şeye benziyor ama kabine oturunca aynı otomobil kabini gibi işte, biraz daha geniş ve abartılmış bir şekilde yüksek - alışılıyor.

Aslında mahalle aralarında da herhangi bir problem olmaz: Ama olay başta dediğim şeye geliyor: Kimsenin hiç bir kurala uyduğu yok.

Mahalle araları resmen otopark gibi olmuş, araç konulmasının yasak olduğu her yere araçlar park ediyor, bu yüzden geçmekte ve dönmekte sıkıntı yaşıyoruz. Olması gerektiği şekilde, park edilemeyecek yere kimse park etmese, aslında yine hiç bir sıkıntı olmayacak. Ama kimse buna uymuyor ve enteresan olarak da polis de bunları hiçbir şekilde umursamıyor, çekiciyle çekmiyor artık.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

İlk iki görseldeki kazayı bu pikapla yapma şansınız çok daha yüksek ayrıca dükkanın içine girmeden de durmazdı. 

Hocanın bahsettiği kaza türü olmuş tamda. Pilabı yolda tutmak meziyet ister, köprü eklerinde vs bırak ben bu tarafa gitmek istiyorum modunda olur hep hele virajdaki ekler ve çukurlar arkayı bir anda bırakır sabit aks yüzünden. İşyerinde 15 yıldır envai çeşidini kullanıyoruz. Bunlar kırsal yerde tarlada vs kullanılması gereken araçlar. Ön takımları sağlamdır evet ama 400 500 kg yükle bozuk zeminde durun ağzı yüzü oynar. Rijit değillerdir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

her iki örnek kaza da ya uykusuzluk ya da alkol ya da cep telefonu sebebiyle olmuş. egea nın yaptığı yazayı bir pikabın yapma olasılığı daha yüksek. Polis konusunda ise dediğim gibi yavaş gidilecek. Polis kaza yapar gayet de. Hiçbir kurala uymuyorlar ne hız ne birşey. Diğer arkadaşların yorumlarını bekleyelim.

 

Aracın kullanma zorluğu çok fazla olmaz. o sıkıntı değil. güvenlik denince ben farklı düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Levent GÖKER
Mehmet Göktürk yazdı:

Bursanın enteresan bir trafiği var. Her türlü insan trafikte. Ama atar yapmadan ve acele etmeden gidilince pek bir tehlikesi yok. Ben bu aracın direksiyon hakimiyetini kaybedip takla atmasından korkarım. Trafikteki kazaların önemli bölümü acele etmekten kaynaklanıyor. 

 

Arabanız çok güzel. Ben olsam CC yi kıza verip bunu kendim kullanırım. O da sonuçta airbag vs var. yavaş gittiği atar yapmadığı sürece hiçbişey olmaz kolay kolay. Bunda risk bence daha fazla ama siz bilirsiniz. 

Dediğim gibi hocam, hızla, süratle, aceleyle, apaçilikle vs. hiç bir işim yok-bugüne kadar olmadı ve yaşadığım sürece de olmaz, ve tıpkı kendim gibi yetiştirmekteyim kızımı da. 70 km/s süratin üstüne çıkmayı da artık pek sevmediğimden (bugünün koşullarına göre ideal hızım bu benim); herhangi bir tehlike yaşamadık bu araçla dört aydır (kıç atma, kontrolden çıkma, devrilme riski vs. gibi). 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
İlkay Başaran yazdı:

İlk iki görseldeki kazayı bu pikapla yapma şansınız çok daha yüksek ayrıca dükkanın içine girmeden de durmazdı. 

Hocanın bahsettiği kaza türü olmuş tamda. Pilabı yolda tutmak meziyet ister, köprü eklerinde vs bırak ben bu tarafa gitmek istiyorum modunda olur hep hele virajdaki ekler ve çukurlar arkayı bir anda bırakır sabit aks yüzünden. İşyerinde 15 yıldır envai çeşidini kullanıyoruz. Bunlar kırsal yerde tarlada vs kullanılması gereken araçlar. Ön takımları sağlamdır evet ama 400 500 kg yükle bozuk zeminde durun ağzı yüzü oynar. Rijit değillerdir.

Bir arkadaş iş yeri için almıştı Ford ranger arkadan itişli versiyon, çalışanlar sık sık kaza yapıyordu, spin atmaya çok müsait. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Levent GÖKER
İlkay Başaran yazdı:

İlk iki görseldeki kazayı bu pikapla yapma şansınız çok daha yüksek ayrıca dükkanın içine girmeden de durmazdı. 

Hocanın bahsettiği kaza türü olmuş tamda. Pilabı yolda tutmak meziyet ister, köprü eklerinde vs bırak ben bu tarafa gitmek istiyorum modunda olur hep hele virajdaki ekler ve çukurlar arkayı bir anda bırakır sabit aks yüzünden. İşyerinde 15 yıldır envai çeşidini kullanıyoruz. Bunlar kırsal yerde tarlada vs kullanılması gereken araçlar. Ön takımları sağlamdır evet ama 400 500 kg yükle bozuk zeminde durun ağzı yüzü oynar. Rijit değillerdir.

Asla öyle bir kaza yapacağıma ihtimal veremiyorum, çünkü hakikaten olacak şey değil o kaza (ilk iki resim).

Çünkü sokağın başı orası (fotoğraftan belli olmuyor); yani kazanın olduğu yerin en fazla 1-1,5 aşağısında 90 derece (ve sürekli sıkışık olan bir trafikte) dönüşle o sokağa girilebiliyor. Yani 1,5 metre önce 90 derecelik dönüş yaptığın bir sokakta bunu becerebilmek bir başarı(!) hakikaten bana göre.

Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş

Önce hoşgeldiniz, sonra hayırlı olsun.

4 çeker 3.2 Wildtrak kullanmış biri olarak, arka kabin tarafını ağırlaştırmanız lazım, zeminde az ıslak görse bu haliyle, gaza dokunduğunuzda arkası bu lastiklerle öne gelir.

 

Jantlar ofsetli değilse muhtemel spacer ile lastikler dışarı alınmış, hem aks kollarına ekstra yük yükler, hem takılan spacer basit metalse kopma riski bile taşır, kontrol ettirin. 
 

Üzerindeki All terrain bir lastik, stabilize yola filan çok girmiyorsanız, bu görsel halinin de kıymeti yoksa normal pick up lastiği takarsanız, hem yakıt düşer, hem yol tutuşu artar.

 

Kuvvetle muhtemel orijinal yükseltme kiti yerine yay üstüne takoz takılarak yükseltilmiştir kontrol ettirin, eğer lastikleri içeri alıp yüksekliği düşürdüğünüzde lastikler davlumbaza sürtmeden hareket edebiliyorsa takozları söktürmenizi tavsiye ederim, sağlıklı olduğunu düşünmüyorum.

 

İyi akşamlar.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Levent GÖKER yazdı:

Asla öyle bir kaza yapacağıma ihtimal veremiyorum, çünkü hakikaten olacak şey değil o kaza (ilk iki resim).

Çünkü sokağın başı orası (fotoğraftan belli olmuyor); yani kazanın olduğu yerin en fazla 1-1,5 aşağısında 90 derece (ve sürekli sıkışık olan bir trafikte) dönüşle o sokağa girilebiliyor. Yani 1,5 metre önce 90 derecelik dönüş yaptığın bir sokakta bunu becerebilmek bir başarı(!) hakikaten bana göre.

Yeri sokağı bilmiyorum ama kaza işte adı üstünde. Havada uçak çarpışıyor daha birşey demeye lüzum yok. 

Hep dikkat etmişimdir tek şeritli bomboş yolda en sağda traktör karşıdan araba gelir ben traktör ve karşıdan gelen araç tek eksende buluşuruz. Planlasan 10 denemede belki yaparsın ama denk geliyor ve hep denk gelir. Olmaz diye birşey yok.

Hayırlı olsun bu arada.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Levent GÖKER

Yarın gündüz gözüyle unutmazsam biraz daha geniş plandan fotoğrafını çekip bu konuya ekleyeceğim, 1,5 metre aşağıda bahsettiğim dört yol ağzını da alacak şekilde bir fotoğrafını çekeceğim. Bu forumda kalıcı olursam, yeri geldikçe de trafikte yaşadığım ve aklımın almadığı durumları da paylaşacağım sizlerle. Yanıtlarınız için tekrardan çok teşekkür ediyorum, dediğim gibi çok önemli benim için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

 

73 doğumlu Ranger sahibi bulmuşuz bir yere bırakmayız. tekrar hoş geldiniz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Levent GÖKER
Mehmet Göktürk yazdı:

 

73 doğumlu Ranger sahibi bulmuşuz bir yere bırakmayız. tekrar hoş geldiniz. 

Çok teşekkür ederim ağabey, bu da benim prensesim, onu da tanıştırmış olayım; inşallah o da "olması gerektiği gibi" bir şöför olacak.

IMG-20251026-WA0001.jpg

IMG-20251026-WA0003.jpg

IMG-20251026-WA0002.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Foruma hoşgeldiniz. Konu güvenlikse direkt aracı değiştirip Volvo alırdım. Her tülü kafam rahat olur. Ford sağlamdır ancak aracın yüksek olması salt bu sebepten daha güvenli olduğu anlamına gelmez. Monokok şasi temelde merdiven şasiden güvenlik bağlamında daha sağlamdır. Şu handikap da var ki pickup tarzı araçlardan konfor beklenmez ve yükseltilen ziyade aracın yola tutunması ve durabilmesi bence çok daha önemlidir. Zira A/T lastikler fren mesafesini önemli ölçüde uzatır. Tüm bu sebeplerle Volvo’dan başka araç bakmazdım. 

 

Tırla çarpışan Volvo. Sürücü araçtan burnu dahi kanamadan çıkıyor bunu her araç yapamaz. 
 


 

İki tır- kamyonet arası çarpma testi


Volvo XC90 Ford F150


 

Volvo tavan sağlamlık testi


 

Tırla arkadan zincirleme çarpışma

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Levent GÖKER
Mehmet Göktürk yazdı:

 

73 doğumlu Ranger sahibi bulmuşuz bir yere bırakmayız. tekrar hoş geldiniz. 

Ağbi bu paylaştığın videoyla ilgili bir iki şey sormak istiyorum müsaitseniz.

Anladığım kadarıyla, gerçekte olmuş bir kazanın üç boyutlu animasyonu ile canlandırılmış bir hali bu sahne.

Anlayamadığım şey, videonun 0:52'nci saniyesinde araç kontrolden çıkmaya başlıyor, ama durup dururken o şekilde kazık fren niçin yapmış o pikap? Viraja mı çok hızlı giriyor yağmurlu havada acaba?

Bir de kazık frenden dolayı arkasının havaya kalkması neden? Benim Ford'da da, anlayamadığım şekilde ön frenler disk ama arkalar kampana (bu devirde kampana fren olduğunu bilmiyordum, bu araçla öğrenmiş oldum); o yüzden mi zıplıyor araç?

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

Çok büyük  bunlar ,Bursa gibi yerde epey sıkıntı çıkarır bence. Togg veya büyük d sedanlar olabilir yüksek güvenlik için. 

Aracın yükseltilmiş olması, dodikler, yan barlar, tekerlerin dışa kaydırılması vs şehiriçi trafikte şu yönüyle çok iyi. Trafikte kimse sataşamıyor, iddialaşmıyor. Araya girmeye önüne kırmaya şerit kapmaya çalışan nadir çıkar. Korkup kaçıyorlar. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

Konu felaket tellallığına dönmüş 😂

 

hayırlı olsun aracınız 5 sene pikap tecrübem var . Geçen sene sattım

 

araç fabrikasyon olsa iyi bir lastik arkayada 300 kg ağırlıkla çok mantıklı bir araba diyecektim ama bu araç için bir yorum yapamıyorum. 
 

arabanın alt taraftan mekanik değişmiş ıslakta ve buzlu zemindede genelde hiç yol tutmayan tipte dişli lastikle normal bir arabanın yapmayacağı kazayıda yapabilir hale gelmiş . Kış aylarında özellikle dikkat edin

 

 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Levent GÖKER yazdı:

 Özellikle ve özellikle ticari araçlar (taksi, dolmuş, minibüs, vs.)
 

Bu üç grubu trafikten el çektirirsek trafik sorunu kalmaz gibi 😊

Evren Erakçora yazdı:

Bir arkadaş iş yeri için almıştı Ford ranger arkadan itişli versiyon, çalışanlar sık sık kaza yapıyordu, spin atmaya çok müsait. 

Pickup olduğunu bilerek sürmek gerekir. Acemi sürücü ilk binişte Ferrariyi bile çarpıp pert edebilir. 
 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Levent GÖKER yazdı:

Ağbi bu paylaştığın videoyla ilgili bir iki şey sormak istiyorum müsaitseniz.

Anladığım kadarıyla, gerçekte olmuş bir kazanın üç boyutlu animasyonu ile canlandırılmış bir hali bu sahne.

Anlayamadığım şey, videonun 0:52'nci saniyesinde araç kontrolden çıkmaya başlıyor, ama durup dururken o şekilde kazık fren niçin yapmış o pikap? Viraja mı çok hızlı giriyor yağmurlu havada acaba?

Bir de kazık frenden dolayı arkasının havaya kalkması neden? Benim Ford'da da, anlayamadığım şekilde ön frenler disk ama arkalar kampana (bu devirde kampana fren olduğunu bilmiyordum, bu araçla öğrenmiş oldum); o yüzden mi zıplıyor araç?

 

Araç dolu olarak ancak dengede. boş olunca sorun ayrıca lastiklerin arkasında daha epeyce mesafe var arkaya doğru (overhang) bu nedenle dönme momenti çok fazla. HB araçlar bu nedenle mesela iyidir. Kolay dönmez. Arkadaki yaylar makas. amortisörler ticari tip ağır. Motor büyük. Bu tür araçların sağ sol yapınca arkadan gelen salınımları da olur hele ki yüksek ise. bu salınımlar lastiğin bırakmasına yol açabilir. Neticede çok yavaş gidersen illa birşey olmaz ama burda benzer bir normal araçla karşılaştırıyoruz. Sonuçta yavaş gidersin sakin olursun hiçbir kaza yapmadan senelerce kullanırsın. Ama hızlı (70-90 vs) giderken önüne bişey çıktı bişey oldu vereceğin tepki otomobile göre çok tehlike yaratabilir. Dikkat etmek lazım. Ne kullandığını bilmek lazım. 

 

Koray volvo demiş ama ben yeni nesil tüm araçların güvenli olduğunu düşünüyorum. O eski isveç çeliği durumu yok artık. Zaten çinliler sahibi. 

Dikkatli ve keyifli sürüşler araca normal teker takıp normal yüksekliğe gelirse nisbeten güvenli olur. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   3 kullanıcı

    • Ahmet Kiriş
    • Mehmet Göktürk
    • Levent GÖKER
×
×
  • Yeni Oluştur...