Batuhan Kılıç Perşembe 19:55 Paylaş Perşembe 19:55 Forumda aratma çalışmadığından ya da bende çalışmadığından bilemiyorum daha sonra benzer sorunları yaşayanlar olursa en azından aramalarda çıksın diye paylaşıyorum. 2008 Mondeo 1.6 Ti-Vct benzinli lpgli Ford Mondeo aracımda 2 yıl önce uzun yolda devirli kullanımda önce arka arkaya 4. silindir buji erimeleri yaşadım, ardından bir süre sonra hafif bir çıt çıt sesleri başladı ki sonradan motoru açınca çıktı ki ortaya piston burcu aşınmış, devamında da ya bujiden kopan parça kırdı ya da artık yüksek ısıdan iyice eriyip supap kırıldı. Atiker nanofast lpg sistemi var araçta ve 4000 devir üstünde benzine geçecek şekilde ayarlamıştım. Bu durumu aşırı soğuk karlı bir havada yaşayınca ve lpg sistemini tekrar kontrol ettiğimde benzine dönüş sıcaklığı aktif olmadığını gördüm. Sonra da motor soğutma sıvısı sıcaklığını takip ettiğimde termostat arızası nedenli çok düşük seviyelere indiğini görüp, lpg gaz halinden sıvı haline dönüp muhtemelen çok aşırı bir yanma oluşup buna neden oldu diye düşünüp bu ayarı yapıp motor onarıldıktan sonra kullanmaya devam ettim. Daha sonra günlük şehiriçi kullanımda yine birşey olmadı ancak devirli bir uzun yol kullanımı sonrası tekrar buji erimesini yaşayınca 4. silindirde, bu sefer lpg yi komple kapatıp, benzin enjektöründe bir sıkıntı mı var acaba diyerek 4 le 2 nin enjektörlerinin yerini değiştirip bir süre denedim. Ardından uzun yola çıkıp yine devirli kullanınca bu sefer arka arkaya buji erimeleri sonrası benim de yüklenmeye devam etmemle 4. silindir pistonunda baş parmak girecek kadar bir delik açıldı. Bu sefer daha detaylı araştırınca ortaya çıktı ki bu motorlu araçlarda Focus da dahil, motor beyni arızası kaynaklı benzinde kullanımda 4. silindire aşırı yakıt püskürtmesi çokça görülen bir durummuş. Beyin değişimi ile çözüyormuş servisler. Benzer durumlar yaşayan olursa, 4. silindirde buji eritmeleri başlarsa bilgisi olsun. 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Cuma 14:29 Paylaş Cuma 14:29 geçmiş olsun lakin Batuhan Kılıç yazdı: motor beyni arızası kaynaklı benzinde kullanımda 4. silindire aşırı yakıt püskürtmesi çokça görülen bir durummuş bu hiç mantıklı gelmedi. tek silindirin enjektör süresini diğerlerine göre uzatacak bir şey çok mantıksız. şu daha mantıklı: sayısız defa yaşanmıştırki: beyin arızası diye 10 liralık işe 1000 tl alırlar. bana bile açmışlardı o numarayı 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk Cumartesi 20:22 Paylaş Cumartesi 20:22 Su problemi olabilir mi bloğun ucuna su ulaşmıyor vs vs malum lpg su devresi devridaim basınç baypas olayları Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç 58 dakika önce Yazar Paylaş 58 dakika önce Çağlar Bayur yazdı: geçmiş olsun lakin bu hiç mantıklı gelmedi. tek silindirin enjektör süresini diğerlerine göre uzatacak bir şey çok mantıksız. şu daha mantıklı: sayısız defa yaşanmıştırki: beyin arızası diye 10 liralık işe 1000 tl alırlar. bana bile açmışlardı o numarayı https://ibb.co/JWNNZKYx Piston görüntüsü de aşırı enjektör püskürtmesini gösteriyor gibi. Beyin arızalarında enjektör süresinin değişmesini daha önce gördüm ama bu tarz bir duruma rastlamamıştım. Bu bilgiyi edinmemiz aslında şu şekilde oldu. Motorun işi bittikten sonra tekrar aynı problemi yaşamamak adına tanıdıklar arasında soruştururken, bu motorlar ve Ford konusunda uzman kişiler üzerinden araştırınca bir tanesi ne hangi silindir ne nasıl oldu gibi detaylar vermeden 4. silindir buji mi eritti dedi, çokça başımıza geldi, beyin değiştik düzeldi dedi. Zaten enjektör yerlerini değişip de buji erimesi devam etmesi ya tesisat ya beyin konusunda şüphelendiriyordu. Herhangi bir numara durumu da yok. Beyni de zaten kendimiz açıp kontrol edeceğiz bilgiyi verene de tespit edilebilir bir arıza varsa yapacak olana da zaten bir ödeme yok. Kandırmalık bir durum yok yani. Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç 49 dakika önce Yazar Paylaş 49 dakika önce Mehmet Göktürk yazdı: Su problemi olabilir mi bloğun ucuna su ulaşmıyor vs vs malum lpg su devresi devridaim basınç baypas olayları Aslında başta akla gelenlerden biri de buydu. Ancak öncelikle lpg regülatörünü kendim tamir takımıyla yeniledim, contası vs herşeyi yeni ve su tesisatında herhangi bir anormallik gözükmüyor. Ayrıca şu da var ki ilk supap kırılması olduğu zaman neredeyse dış sıcaklık 0'a yakındı ve termostat da hafiften arızalı, tam kapatmıyordu. Yani motor su sıcaklığı normal olması gerektiği seviyelere bile çıkamıyordu. Diğer yandan tek enjektörün neden oluyor olmasının kanıtlarından biri de diğer 3 silindirin supap ve pistonlarının sıfır ayarında çıkması. Bloğun ucuna erişemeyen su yanındaki silindire de zayıf gelmeli sonuçta ama 3. silindir tertemiz. 3-4 bin devir arası kullanımda ufaktan bozulma yapan buji, 5-6 bin devir kullanımda eriyip kafası dümdüz oluyordu. 3. silindirin bujileri hala ilk günkü gibi tertemiz, kararma bile yok. Yorum bağlantısı
Recommended Posts