İçeriğe Yönlendir

27 Kasım Perşembe Motosiklet Kazam


Azad Mirzade

Recommended Posts

Cem Işık
Azad Mirzade yazdı:

Size de akıl danışayım, şirket aracıymış, onun aracının sağ aynası kırıldı sadece, benim motorda da bi 15-20 binlik zarar vardır. Ekipmanlarımı da katarsam -sigorta bunu katmıyor sanırım- 20-25 de ekipmanlar tutar. Yani bi maddi kaybım var 50 bin kadar. Bunu ödeyebilirim ama ödemeliyim yoksa karşıdan talep mi etmeliyim bilemiyorum. 

Çocuk mağdur ama mağduriyetini kaza oranına göre sigorta karşılar, benim de emmi sigortam var, bi sağ aynasını yaptırır herhalde :D

 

Geçmiş olsun , en büyük kaza bu olsun inşallah.

@Mehmet Ozyurek abi daha iyi bilir ama sigortanıza bildirim yapmanız lazım hasarınızla alakalı. Kusur oranına göre tazmin eder karşı tarafın sigortası. 

Zaten şikayetçi olduğunuzu belirtmişsiniz, onun için tedbirsizlik ve dikkatsizlikle yaralamaya sebebiyet vermek diye dava açılacaktır asliye ceza mahkemesinde. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Mehmet Göktürk yazdı:

Yollar bozuk şerit yok. Otomobille her an sağa sola hamle yapmak zorundayız. Motorcular ise sanki hep öne geçmek durmamak zorundalarmış gibi sürekli her yeri zorluyorlar. Manevra yapıyorum bi dakka diyorum adam motoru sokuyor.. bu kafayla daha çook kaza olur. Ben daha hızlı gidip sürekli diğer  araçların sağından solundan gitmelerine yukarda anlatılanla da ikna olmadım. Rögar kapağı çıkıyor yolda teker çıkıyor sağ sol yapıyorsun. Motorcular araçların yanından geçmesin özellikle sağından hele. Ayrıca iki araç arasından yahut sol bariyerle araç arasından da geçmesin. Ben ikna olmadım. Önce sabretmeyi öğrenmek gerekir. Bu konuda yazmak istemezdim ama görüşüm bu yönde. Motorsikletler sanki hiç bekleyemezler yol veremezler yavaş gidemezler gibi bir algıları var. Elimden gelince hep yol veriyorum arada sıkışanlara ama göremeyebilirim yani. Önümde kasis olur çukur olur yaya olur. Sağımdan solumdan geçmeyin. Arkamdan da mesafe bırakarak gidin.


İkna olmamanız normal çünkü yanlış.

Trafikten bir tık daha hızlı gitmelisin lafını kim çıkardıysa ağzının ortasına kürekle vurmak istiyorum.
Bu seni diğer araçlarla yarışmaya teşvik ediyor. 

 

Azad Mirzade yazdı:

Herkese merhaba,

 


Geçmiş olsun acil şifalar. Bakalım bana ne zaman sıra gelecek :) 

 

Ahmet Kiriş yazdı:

Hocam araç arkası bizim için tehlikeli, malum kaza anında arada kalma ihtimali vs. en önemlisi önde akan trafiğe ve arkamızdan gelen trafiğe de hakim olmak zorundayız, o yüzden uzak görüşü sağ yada sol çizgi yanından alabiliyoruz olası bir tehlike anında oradan uzaklaşabilmek için,  o zamanda kural tanımazın biri gelip yanımıza giriyor boşluk diye, bu yüzden akan trafikten 1 tık hızlı olmamız gerekiyor can güvenliğimiz için, malum trafikte seyreden en küçük ve korunmasız vasıta konumundayız.

 

Araç geçişi için öndeki aracın dikiz aynasında görünecek şekilde 2 sn gerisinden gelerek ilerlediğinizde araç sürücüsü de sizi farkedip şeridi yarım da olsa açıp geçişinize izin veriyor, herkes bu şekilde yapsa sıkıntı yok, zaten akıcı sürüş ve trafikte 1 tık hızlı olmak dediğimizde bu, motosiklet dar bir araç olduğundan otomobil sürücüsü şerit değişmeden yol verebiliyor. Yol vermemekte ısrar eden olursa da mecburen sağından geçiyoruz istemesekte.
 

Makas atmalar, araya dalmalar, şerit doluysa emniyet şeridine dalmalar vs. bu tip motosiklet veya otomobil sürücüsü hepimiz için risk oluşturuyor, ne yapacağı belli olmadığından serseri mayın gibiler, ben bu tipleri gördüğümde ya gaz açar uzaklaşırım veya yavaşlayıp uzaklaşmasını beklerim.

Bununla da bitmiyor bitmezde, başka motosiklet sürücüsünü görünce kendince yarışa girip üzerinize sürüp sizi sıkıştırmaya çalışanlar bile var. 
 

Trafik ışıklarında filtreleme yapıp araç aralarında dururum mesela, motosiklet 1.viteste ayağım frende beklerim. Beklerken gözüm dikiz aynasında özellikle arkayı ve arada önü izlerim. Duran trafikte önden çok riskiniz yoktur, arkadan gelen risk yüzdesi daha fazladır, arkaya 2. yada 3. sıra trafik oluştuğunda vitesi boşa atar beklerim ışık süresi uzunsa, trafik ışıklarından kalkarken araçlardan hızlıca uzaklaşmak için bir tık hızlı hareket ederim vs. vs. 
 

İyi bir uzmandan eğitim alınca, o güne kadar araç kullanırken aldığımız ve farkında olmadığımız tüm riskleri algılıyoruz. Algı oluşunca da farkında olmadan yaptığımız hatalardan kaçınıyoruz.

 

Yorum bağlantısı
Serhat Işık
Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile bisiklete te ekipman şart

 

Abi, çok şükür ekipmanımız tam. ama yine de tehlike büyük. ALLAH muhafaza etsin bizleri.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

2000 yılında kendi hatamla bir broadway'e arkadan çarpmıştım.. 

Sonrasında 2020 yılına kadar kazam olmadı. 2020 den itibaren iki kazam var. 

1- sağ şeritte kendi halimde dur kalk ilerlerken sağdaki 50 cm'lik boşluğa girmeye çalışan motor rögar kapağından kayıp C5 in sağ tarafını boydan boya çizmişti. Efendi bir çocuktu. Özür diledi. Bir daha yapma dedim, tutanağı tutup gönderdim. 

2- sağ şeritte sağa en yakın vaziyette ilerliyorum çünkü 2 metre sonra kavşak var ve sağa döneceğim, tam döneceğim sırada geldi sağ kapıya girdi motor. Bana diyor ki, neden sinyal vermedin. La kalk git, sıkışık trafikte, kavşağa giriyorum, sinyali nerede göreceksin, sağımda işin ne dedim.. Kalktı gitti. 

 

Özetle % 95 i hatalı kullanıyor. düzgün kullanana da gelip doblo çarpıyor işte. Ama çarpandaki mantıkta şu, ben zaten en sağdayım, sağı kontrol etmeme gerek yok.. Bilemez ki sağından bir motorun geldiğini. Bu şuna benzer bir yoldan yaya olarak karşıdan karşıya geçiyorsun. yol tek yön, haliyle tek tarafa bakarsın. ama bir ters gelir arkadan gelir çarpar. 

Motorcular, iki araç arasından geçmeyin, sağdan geçmeyin. diyeceğim ama bu sefer de motoru neden aldık o zaman diyeceksiniz. :) Siz bilirsiniz dikkatli olun. 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

    • Mehmet Ozyurek
×
×
  • Yeni Oluştur...