İçeriğe Yönlendir

Audi A5 2009 Bilinmeyen Arıza


Yağız Can

Recommended Posts

Yağız Can

1.8 tfsi motorlu aracım var araç aldığımda soğuk açılışında titriyordu kapatıp açınca geçiyordu yakıt tüketimi çok fazlaydı 12 13 civarı ve bazen performans düşüşü yaşıyordum bunlar ayrı bir sorun bunlar haricinde yeni olarak şöyle bir sorunla karşılaştım aracı uzun süre kullandıktan sonra motoru kapatıp on dakika sonrasında açmaya çalışınca devir 1 e kadar çıkıp oynayarak düşüyordu motor çalışmıyordu ama 40 dakika 1 saat kadar bekleyip deneyince normal çalışıyordu. ilk başta cihazımdan okutunca P0011 aldım sonra kam mili ve krank mili sensörünü değiştirince bu sefer P000A hatası aldım bilmiyorum nereden bakmam lazım elektriksel gibi geldi bana ya da vvt solenoidi ile ilgili olabilir gibi geldi bilgisi olan yardımcı olabilirse cok sevinirim

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bu bana yakıt geri dönüş valfinin bozulması ve silindire araç beklerken yakıt sızması gibi geldi. N80 valfi diye birşey var mı sizde de?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çalışmadığı zaman tam gaz vererek çalıştırmayı deneyin. 
Çalışırsa teşhis kolaylaşır. 

Yorum bağlantısı
Yağız Can
Mehmet Göktürk yazdı:

Bu bana yakıt geri dönüş valfinin bozulması ve silindire araç beklerken yakıt sızması gibi geldi. N80 valfi diye birşey var mı sizde de?

Evet benim motorumda o parça var bunu değiştirip yeniden hata kodlarına mı bakmam gerekiyor

Mehmet Ozyurek yazdı:

Çalışmadığı zaman tam gaz vererek çalıştırmayı deneyin. 
Çalışırsa teşhis kolaylaşır. 

Bunu denedim ama gaz yemiyor gibi yine de stop ediyor motor

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

İnternetten n80 valf audi diye videoları izleyin bi

 

net bilgi şu an veremeyiz daha detaylı bakılması gerek

Bu hataların açıklaması ne

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yağız Can yazdı:

ilk başta cihazımdan okutunca P0011 aldım sonra kam mili ve krank mili sensörünü değiştirince

bu değişimi kim neden tavsiye etti?

Yorum bağlantısı
Yağız Can
Çağlar Bayur yazdı:

bu değişimi kim neden tavsiye etti?

verdiği arıza kam mili ile ilgiliydi ilk sensör değişimi yapmayı önderdiler

 

Mehmet Göktürk yazdı:

İnternetten n80 valf audi diye videoları izleyin bi

 

net bilgi şu an veremeyiz daha detaylı bakılması gerek

Bu hataların açıklaması ne

P0011 arıza kodu ne anlama gelir?
 
 
Bu, motorun değişken valf zamanlaması (VVT) sisteminde bir sorun olduğunu gösteren bir arıza kodudur.;

P000A Arıza Kodu Nedir? Ne Anlama Gelir?

Motordaki eksantrik millerinin amacı, motorun sorunsuz çalışmasını sağlamak için silindirlerdeki emme ve  egzoz supaplarını açıp kapatmaktır. Bu işlemin zamanlaması, motorun verimli ve doğru bir şekilde çalışması için kritik öneme sahiptir. Güç aktarma sistemi kontrol modülü (PCM), eksantrik mili zamanlamasının beklenenden daha yavaş olduğunu tespit ederse P000A arıza kodunu ayarlar.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tfsi motorda tecrübeli b ir yer bulun, genel olarak ekranda çıkan arıza kodunun ilntili parçasına hemen bu bozuk denmez, en yaygın hatadır, mesela bu örenkete olduğu gibi sente de atlamış olabilir bu hatayı oluşturur beyin? mesela en yaygını egzos sensör kodu görünce çat diye parçayı değiştimektir, o da hata. 

ben olsam bu motorda ilk başta vakum hortumlarna ve kompresyon testine bakardım, 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...