İçeriğe Yönlendir

Elektrikli Araç vs Benzinli Araç


Özgür ÇETİNKAYA

Recommended Posts

Özgür ÇETİNKAYA

Merhaba,

2026 yılında tx8 çıkacağı söyleniyor. Bende 2026 yılında sıfır araç alacağım (büyük bir borç var kurtulur isem)

Captur,combo,Duster gibi modellere bakıyorum 2m civarı fiyat var malum biri devlete biri sana hesabı. T8x şahsi tahminim bugün çıksa 1.8,1.9 civarı olacak. Kredi olanakları vs bakınca daha uyguna geliyor.

 

Elektrikli araçlar konusunda bilgim yok öyle kulakdan dolma internette okudukları kadarı ile.

 

Elektrikli araç kışın menzil düşüyor. T10f 450 500 kadar iniyor.

Lfp batarya yok, ısı pompası yok termal ısı sistemi olmaması beni soğutuyor.

 

Ailenin 15 yıllık birikimini kullanarak elektrikli araç almak için erken midir?

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Özgür ÇETİNKAYA yazdı:

Ailenin 15 yıllık birikimini kullanarak elektrikli araç almak için erken midir?

Bu soru içinde cevabını da barındırıyor. Ev araç almak sadece alırken değil aldıktan sonra da lüks külfetler istiyor. Bence hiç gerek yok şu aşamada.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özgür ÇETİNKAYA
Mehmet Göktürk yazdı:

eviniz size mi ait. 

 

Evet ama 3. Kat bahçeli değil malesef

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Özgür ÇETİNKAYA yazdı:

Evet ama 3. Kat bahçeli değil malesef

ben önermem o zaman elektrikli. şarj olanağını çözmeniz lazım. sıfır araç almak da anlamsız olur. elinizdekini 500 e satıp 1000 e iyi birşey almanız bence en uygunu olur. 

otoparkınız var apartman tanışıklığı müsait ve otoparktaki zula nokta uygun ise düşünülebilir. Günlük kullanımınız nasıl o da önemli. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vakti zamanı gelince kredi / fiyat/faydaya göre karar verilebilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Ben elektrikli teknolojisine bizim ülkemiz açısından daha erken olduğuna inananlardanım. 

  • Beğen 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
(düzenlendi)

Elektrikli araç kullanmaya ülke olarak hazır değiliz. 

tarihinde Erdoğan Temur tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Onur Demir

AC yani evden şarj imkanınız varsa, menzil düşük diye şikayet etmem 200km de bir 20dk mola veririm derseniz, kullanım alışkanlığınız hızlı gitmeye değil de ekonomi öncelikliyse elektrikli alın. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özgür ÇETİNKAYA

Beni en çok tedirgin eden olay elektriklide teknoloji çok hızlı ilerliyor. Değer kayıpları çok hızlı ilerliyor. Şuan 500km konuşuyoruz ama 3 yıl sonra 700 800 konuşulacak belkide. Eldeki 500km olanların piyasası çok düşer diye düşünüyorum ve en önemlisi lfp batarya olmaması can sıkıyor.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Göktürk yazdı:

Menzil önemli bir konu değil

 

Hele menzil 1k'yı aşsın ki hızla oraya gidiyoruz, bunu o zaman tekrar görüşelim hocam :) 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Demir
Özgür ÇETİNKAYA yazdı:

Beni en çok tedirgin eden olay elektriklide teknoloji çok hızlı ilerliyor. Değer kayıpları çok hızlı ilerliyor. Şuan 500km konuşuyoruz ama 3 yıl sonra 700 800 konuşulacak belkide. Eldeki 500km olanların piyasası çok düşer diye düşünüyorum ve en önemlisi lfp batarya olmaması can sıkıyor.

150km menzili ile 2014 model BMW i3 var satışta. 11 yıl önceki teknoloji. 

 

Batarya diğer teknolojilere göre öyle aman aman ilerleyebilecek bir konu değil. 

 

7kw AC şarj üzeri isterse 100kw olsun. evde zaten 3.5kw yada 7kw ideal üzerine evlerimiz müsaade etmez.

 

Teslayı baz alın, kaç yıldır varlar piyasada elektrikli araçlar olarak.

 

5 dk şarjla 1000km falan bunlar araçtan bağımsız diğer etkenlerle mümkün olabilir. o akımı verecek istasyon ??? daha adam gibi 100kw yı veren yer sayısı az.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Özgür ÇETİNKAYA yazdı:

Beni en çok tedirgin eden olay elektriklide teknoloji çok hızlı ilerliyor. Değer kayıpları çok hızlı ilerliyor. Şuan 500km konuşuyoruz ama 3 yıl sonra 700 800 konuşulacak belkide. Eldeki 500km olanların piyasası çok düşer diye düşünüyorum ve en önemlisi lfp batarya olmaması can sıkıyor.

 

Yıllarca binilecek araçta değer kaybına öncelikli bakmamak gerek. Sonuçta bir amaç var ve buna hizmet ediyor. Bu konuda yanılıyoruz hep. İşletme giderleri ve yakıt masrafı 10 yıllık bir kullanım periyodunda fazladan bir araç parası ödetebilir mesela. Arızaya yatkın olmayan, yakıt konusunda tasarruflu, nispeten sorunsuz bir aracın uzun vadede sizi kara geçirmesi çok mümkün. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bütün birikimi otomobile bağlamak doğru değil bence.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Onur Demir yazdı:

150km menzili ile 2014 model BMW i3 var satışta. 11 yıl önceki teknoloji. 

 

Ne kadar doğrudur bilmiyorum lakin bugün 600 km civarı menzil sunan araçlar var. Bu bağlamda bakarsak 4 kat artmış diyebilir miyiz? Sanki deriz gibi. Bu şekilde değerlendirirsek 11 yılda menzil 4 katına çıkmış. Bugün beklenti mevcutun 4 katı değil, 2 katı gibi değerlendirilebilir. Buna çok mesafe kalmadığını düşünüyorum. 800 km'lerden bahseden firmalar var halihazırda. 

 

Benim görüşüm şu ki buna çoğunluk katılır diye düşünüyorum; mesele dolu batarya ile yola çıkınca kaç km çevirdiğinden ziyade boş bataryanın dolmasının ne kadar zaman aldığı olmalı. 400 km menzilli ancak atıyorum 50 dkda şarjını fulleyebilen ile 800 km menzilli ancak şarjını 8 saatte fulleyebilen arasında tercih yapılırsa seçim hangisi olur? Buna bakmak lazım. Yolda tuvalet molası verdiğimizde şarjımız yeterince hızlı dolacaksa herkesin çişi geliyor, bu bir problem olmaktan çıkar. Şarja takınca 3 saat bekleyeceksek esas problem orada başlıyor olabilir :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Demir
Murat Sahın yazdı:

bugün 600 km civarı menzil sunan araçlar var. Bu bağlamda bakarsak 4 kat artmış diyebilir miyiz?

Diyemiyoruz işte.

 

çünkü o aracın kapasitesi ile menzil oranı hala daha çok başarılı. 22kw batarya ile bu menzili sunuyor. bu araca sonradan 54kw batarya takıp menzil arttıranlar var. 

 

22kw koymuşlar zamanında o dönem 22kw değilde 50kw koysalarmış menzil 150 değil 300 olurmuş işte. öncelik meselesi, 4x4 170hp 1190kg  0-100'ü 7 sn olan bir araç. 

 

4x4 yerine önden çeker 50kw batarya 0-100 ü de 10.5sn ağırlık da 1650kg hop oldu sana 2024 model :) 

 

tabiki teknoloji çok değişti, ama batarya konusu, depolama konusu kolay değişebilecek konular değil. 

 

hızlı dolar hızlı boşalır. hem hızlı dolsun hem uzun götürsün tarafı batarya harici etmenlerle olur. Hafifletme, sürtünme vs.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özgür ÇETİNKAYA
Onur Demir yazdı:

150km menzili ile 2014 model BMW i3 var satışta. 11 yıl önceki teknoloji. 

 

Batarya diğer teknolojilere göre öyle aman aman ilerleyebilecek bir konu değil. 

 

7kw AC şarj üzeri isterse 100kw olsun. evde zaten 3.5kw yada 7kw ideal üzerine evlerimiz müsaade etmez.

 

Teslayı baz alın, kaç yıldır varlar piyasada elektrikli araçlar olarak.

 

5 dk şarjla 1000km falan bunlar araçtan bağımsız diğer etkenlerle mümkün olabilir. o akımı verecek istasyon ??? daha adam gibi 100kw yı veren yer sayısı az.

 

Sizin de belirttiğiniz gibi 150km bir menzilli bir araç benim ve bir çok kullanıcı için çöp atıl duruma düşmüş. Şuan yoldan kimi çevirsek 150km bir araç alır mısın asla derler(markadan bağımsız)

Gelecekte menziller 2000 3000 olacak demiyorum ama bence max 1000 de kalacak olup artık menzil yerine diğer özellikleri geliştirmenin yolunu bulacaklarını düşünüyorum. Daha hızlı şarj, soğuklarda menzil kaybı azaltma gibi olabilir.

800 900km menzilli bir araç 15 dk şarj olsa kimse dert etmez kaldı ki bir benzinliğede girsek en az 10 dk sürüyor.

 

Kafam çok karışık :yildizlar::i-ih2:  Elektrikli almak için kedimi ikna edemiyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Murat Sahın yazdı:

 

Hele menzil 1k'yı aşsın ki hızla oraya gidiyoruz, bunu o zaman tekrar görüşelim hocam :) 

 

 

Yine konuşuruz önemli değil.

Murat Sahın yazdı:

 

Ne kadar doğrudur bilmiyorum lakin bugün 600 km civarı menzil sunan araçlar var. Bu bağlamda bakarsak 4 kat artmış diyebilir miyiz? Sanki deriz gibi. Bu şekilde değerlendirirsek 11 yılda menzil 4 katına çıkmış. Bugün beklenti mevcutun 4 katı değil, 2 katı gibi değerlendirilebilir. Buna çok mesafe kalmadığını düşünüyorum. 800 km'lerden bahseden firmalar var halihazırda. 

 

Benim görüşüm şu ki buna çoğunluk katılır diye düşünüyorum; mesele dolu batarya ile yola çıkınca kaç km çevirdiğinden ziyade boş bataryanın dolmasının ne kadar zaman aldığı olmalı. 400 km menzilli ancak atıyorum 50 dkda şarjını fulleyebilen ile 800 km menzilli ancak şarjını 8 saatte fulleyebilen arasında tercih yapılırsa seçim hangisi olur? Buna bakmak lazım. Yolda tuvalet molası verdiğimizde şarjımız yeterince hızlı dolacaksa herkesin çişi geliyor, bu bir problem olmaktan çıkar. Şarja takınca 3 saat bekleyeceksek esas problem orada başlıyor olabilir :) 

O bmw range extender olan hibrit bir araçtı. Vergi kanunu sebebiyle bize motoru sökük gönderildi. 11 sene önceki tesla roadster in menzili 1000 km

Elektriği benzin istasyonundan almak zorunda değilsin mesele bunu anlamakta. Nokia telefonlar 15 gün şarja sahipti 2-3 gün giden telefon tu kaka idi.. ne oldu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Şarja takınca 3 saat hangi araç bekliyor? Citroen ami bekler. Şarj süresi 40 dk. Yarım saatte çeksen de olur. Sürekli uzun yol yapan adam almasın zaten.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence menzil çok önemli değil. Çünkü amacına uygun olarak aldım. 

Amacı, şehir içi okula gidip gelmek.  Şu piyasadakilerin en kötüsü  uzun yolda 250-300 km yapıyor. şehir içi bu 400-450 km ye çıkıyor. 

Corsa ile biz şehir için 400 yapabiliyoruz. 

Normalde % 20-80 aralığında kullanıyoruz.. Bu 30 kw yapar, bununla da 250 km yapabiliyoruz. 

Şarj istasyonu evin önünde. 

Ha şarj istasyonu evin önünde olmasa almazdım. 

Bu durumda menzilden ziyade şarj imkanının kolay olup olmadığı daha ön plana çıkıyor. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fikri Keleş

Şu an 100 km maliyeti ne kadar elektriklide

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Fikri Keleş yazdı:

Şu an 100 km maliyeti ne kadar elektriklide

100 km 60 tl yeni tarife ile

Evden.. dışardan 100-150 olabilir

Yani en büyük masraf arabanın kendisi. Mevcut aracı olan kaşıntı dışında almasa da olur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Fikri Keleş yazdı:

Şu an 100 km maliyeti ne kadar elektriklide

223 TL bende. Ama  DC+AC+ Evden şarjların oratalaması, toplam maliyet / toplam km =2,23 TL bende şu anda.  

sadece evden olursa 45 tl civarı. 

Yorum bağlantısı
Fikri Keleş
H.Cenk Bayrakçı yazdı:

223 TL bende. Ama  DC+AC+ Evden şarjların oratalaması, toplam maliyet / toplam km =2,23 TL bende şu anda.  

sadece evden olursa 45 tl civarı. 

223 fazla,mazotda 300 yakıyor 

45 60 tl efsane ama 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

    • Mehmet Göktürk
×
×
  • Yeni Oluştur...