İlkay Başaran 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Mesleğiniz akademisyen yazıyor. Soru sadece cevap almak için mi sorulur ? Soru sorulan kişiyi düşünmeye yöneltmeyi yada cevaba giden yolu bulmasını amaçlıyorsak. Geyik testinde bir araç takla atıyorsa yol tutuyordur. Yani geyik testi yol tutuş testi değildir. Hatta şantiyeci abi her ne kadar beni sevmese de benimle aynı şeyi yazmış. Sevme sevmeme durumu yok Bahadır. Ne senin benim kişiliğimle ne de benim seninkiyle bir alıp veremediğim yok. Birbirimizi tanımıyoruz. Fikir alışverişi yapıyoruz bazen doz kaçıyor falan. Ben kendi adıma arkadaşlardan özür dilerim konuyu kirlettim biraz.. Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 1 saat önce Paylaş 1 saat önce (düzenlendi) Bir çıkarım da benden gelsin. Pickup’a binen adamın kendisine de devlet karayollarına da saygısı yoktur. Ali Gök yazdı: alın size test 15 20 senelik Ford, son kullanıcı arabalar içerisinde yol tutuş konusunda bu işte zirve gerçekten. İlk MK4.5 Mondeo’ya bindiğim günü hiç unutmuyorum o zaman yeni çıkmıştı şahane hoşuma gitmişti hiç sahip olmak nasip olmadı. Vectra ile kendimizi avuttuk, benim kanalda da Vectra’nın aynı testi aldığı video var. Vectra Mondeo gibi değil Meksika dalgası yapıyor mübarek. 1 saat önce tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Mesleğiniz akademisyen yazıyor. Soru sadece cevap almak için mi sorulur ? Soru sorulan kişiyi düşünmeye yöneltmeyi yada cevaba giden yolu bulmasını amaçlıyorsak. Geyik testinde bir araç takla atıyorsa yol tutuyordur. Yani geyik testi yol tutuş testi değildir. Hatta şantiyeci abi her ne kadar beni sevmese de benimle aynı şeyi yazmış. Öğretmen değilsen yahut anneanne büyütmediyse evet Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 saat önce Paylaş 1 saat önce İlkay Başaran yazdı: Sevme sevmeme durumu yok Bahadır. Ne senin benim kişiliğimle ne de benim seninkiyle bir alıp veremediğim yok. Birbirimizi tanımıyoruz. Fikir alışverişi yapıyoruz bazen doz kaçıyor falan. Ben kendi adıma arkadaşlardan özür dilerim konuyu kirlettim biraz.. tanımadan da sevilmez bazen seni sevmiyoruz çakmağının da gazı bitti Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 1 saat önce Paylaş 1 saat önce İlkay Başaran yazdı: Sevme sevmeme durumu yok Bahadır. Ne senin benim kişiliğimle ne de benim seninkiyle bir alıp veremediğim yok. Birbirimizi tanımıyoruz. Fikir alışverişi yapıyoruz bazen doz kaçıyor falan. Ben kendi adıma arkadaşlardan özür dilerim konuyu kirlettim biraz.. Neyse birbirimize laf sokma işinden vazgeçtiysek düzgünce yazayım. İğneleyici tarzımdan dolayı senden ve diğer kullanıcılardan bende özür dilerim. Hatta tarz olarak birbirimize benzediğimizi düşünüyorum o yüzden çakıştık. İkimizde dediğimizden savunduğumuzdan geri adım atmıyoruz. Ben pickuplar çok güvenli araçlardır süper yol tutar diye bir genelleme yapmadım yapmam da. Kullanmadığım test etmediğim bir araç hakkında da yorum yapmadım. Pickuplar güvensiz yol tutuşu olmayan araçlar diye bir genelleme yapmak yanlış. Çünkü ben çok güzel yol tutan, güvenli, konforlu pickup araçlar kullandım. Videonun başında kaza yapan araç Ranger olduğu için(kaza sebebi başka), son 2 kasa ranger'ı, fiestayı, VW Amarok'un en üst paketini kullanıp detaylı test etme imkanı bulduğum için düşüncemi yazdım. Halen de bu düşüncemin arkasındayım. Pickupların gelişi güzel modifiye edilip çamur lastikleri ile şehir içinde binilmesi, bu kafa yapısı bence de saçmalığın andavallığın daniskası. Ama sırf pickup tipi araçlar bu kafa yapısı tarafından kullanılıyor diye pickuplar güvensiz, yol tutmaz demem. Hatta en son yurt dışında 1 hafta boyunca Chevrolet Tahoe kullandım. Devasa bir araç. Kullanmadan önce bu ne yahu kamyon bildiğin diyordum. Ama çölde araziye de girdim, otobanda 200'e de çıktım, viraj da yaptım, şehir içinde dar yollarda da gezdim. Fikrim tamamen değişti, Türkiye'de alacak ve işletecek gücüm olsa 1dk düşünmem gider alırım bu aracı. Bu araç pickup Silverado ile aynı platformda üretiliyor. Birinin bagajı var ötekinin kasası. Sende motosiklet kullanıcısısın sanırım. Eskiden adventure motorlar hantal, ağır, viraj dönmezdi. Yol tutuşu düşüktü falan filan. Yani eskiden pickuplar neyse adventure motosikletlerde oydu. Peki günümüz adventure motosikletleri nasıl ? KTM 1290 ADV, birçok yol motorunun içinden geçer sonra da araziye girer. Yeni pickuplar da aynı bu şekilde işte. 2 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 1 saat önce Yazar Paylaş 1 saat önce Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Geyik testinde bir araç takla atıyorsa yol tutuyordur. Taklaya niye takıldın ki. Takla atmayıp ama kayan araç da testten geçemiyor. Bana attığın wikipedia sayfasını okuduysan aracın arkasına ağırlıklar konulup esp kapalı ve açık test yapılıyor. Şöyle yap öneri olarak... Google geyik testi olarak değil de "Yol tutuş testi" diye arattır yapılan testlerin ne olduğuna bak. Yorum bağlantısı
Ali Gök 1 saat önce Paylaş 1 saat önce pikap yol mol tutmaz sonradan görme değilse insan saçma sapan dev gibi lastikler takıp caddede de gezmez. böyle saçma sapan tozun pisliğin içinde kullanmak için alınır. işi olmayanda boşa alır pikap 5 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Neyse birbirimize laf sokma işinden vazgeçtiysek düzgünce yazayım. İğneleyici tarzımdan dolayı senden ve diğer kullanıcılardan bende özür dilerim. Hatta tarz olarak birbirimize benzediğimizi düşünüyorum o yüzden çakıştık. İkimizde dediğimizden savunduğumuzdan geri adım atmıyoruz. Sende motosiklet kullanıcısısın sanırım. Eskiden adventure motorlar hantal, ağır, viraj dönmezdi. Yol tutuşu düşüktü falan filan. Yani eskiden pickuplar neyse adventure motosikletlerde oydu. Peki günümüz adventure motosikletleri nasıl ? KTM 1290 ADV, birçok yol motorunun içinden geçer sonra da araziye girer. Yeni pickuplar da aynı bu şekilde işte. Evet öyle oldu gerek yoktu da oluyor işte neyse. Ktm 1290 a gelince evet birçok yol motorundan üstündür ama asla bir ss gibi de viraj alamaz. Aslında arada derede biyerlerde biraz arazi biraz asfalt. Sert araziye 230 kg lik aletle girmeyi kimse zaten istemez, yerden 20 cm yüksek karter ve 21 e 19 jant uzun amortisörle de viraja girmek istemez. Aynı fiesta ranger viraj dinamikleri gibi. (yine kavga çıkıyormuş ) Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 saat önce Paylaş 1 saat önce İlkay Başaran yazdı: Bu aletler ya yolu tutar ve yükseklikten dolayı devrilir, ya da tutunamaz yolun dışına çıkar devrilir. Bunun bilincindeki insanın altında keyif verir yoksa can alır. İlkay noktayı koymuş bence. Bunun üstüne yazacak bir şey olduğunu sanmıyorum. İlkay'ın yazdığı bilinerek kullanılırsa, özgürlük hissi muhteşemdir. Keyiflidir. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 49 dakika önce Yazar Paylaş 49 dakika önce Mehmet Ozyurek yazdı: İlkay'ın yazdığı bilinerek kullanılırsa, İlkay'ın yazdığını biliyorum ben pikap alayım mı o zaman ? Kaskosu ucuz olanından. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 47 dakika önce Paylaş 47 dakika önce Hasan Karabekiroglu yazdı: İlkay'ın yazdığını biliyorum ben pikap alayım mı o zaman ? Kaskosu ucuz olanından. Duster daha iyi sana. Karadenizde yaylan yok sonuçta, çay sarıp getirmeyeceksin. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 45 dakika önce Paylaş 45 dakika önce Hasan Karabekiroglu yazdı: İlkay'ın yazdığını biliyorum ben pikap alayım mı o zaman ? Kaskosu ucuz olanından. 4x4 tce mis olur sana. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 42 dakika önce Paylaş 42 dakika önce Tam da yeni çekirdek aldıydım😀 2 5 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 30 dakika önce Yazar Paylaş 30 dakika önce İlkay Başaran yazdı: tce Onlar sandık motur istiyor diyolaaa Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 29 dakika önce Paylaş 29 dakika önce İlkay Başaran yazdı: Evet öyle oldu gerek yoktu da oluyor işte neyse. Ktm 1290 a gelince evet birçok yol motorundan üstündür ama asla bir ss gibi de viraj alamaz. Aslında arada derede biyerlerde biraz arazi biraz asfalt. Sert araziye 230 kg lik aletle girmeyi kimse zaten istemez, yerden 20 cm yüksek karter ve 21 e 19 jant uzun amortisörle de viraja girmek istemez. Aynı fiesta ranger viraj dinamikleri gibi. (yine kavga çıkıyormuş ) Şuanda kullandığım motosiklet 1190 Adventure. R versiyonlarında 21-18 jant kombinasyonu oluyor. S versiyonlarında 19-17 jantlar olur. Bir önceki motorum Honda CBF 1000'di. Motor bloğu SS CBR1000RR la aynı. Jant ölçüleri vs de aynı. KTM hertürlü daha iyi virajda. Pist şartlarında SS'ler daha iyi olabilir ama normal kullanımda ADV döver. SS lerin çok kısa süspansiyon çalışma mesafesi Türkiyenin dillere destan asfalt kalitesinde saçmalıyor. Viraj konusunda Fiesta ve Ranger'ı karşılaştırayım, Fiestanın avantajı özellikleri; hafif, kısa, ağırlık merkezi aşağıda, 60/40 ağırlık dağılımı/ torsiyon arka dingil (tam bağımsız değil) Ranger'ın avantajı özellikleri, 4 çeker, daha geniş tabanlı lastikleri var, aks aralığı daha geniş, 55/45 ağırlık dağılımı / solid arka dingil. Hatta raptor paketi rangerdaki süspansiyon sistemi semi aktif diye biliyorum, belki wildtrak larda da vardır sürüş moduna göre ayar değiştiren. Yani ranger döver. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 23 dakika önce Paylaş 23 dakika önce Hasan Karabekiroglu yazdı: Onlar sandık motur istiyor diyolaaa Benden çıkanlar duruyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts