Hasan Karabekiroglu 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Ülkemizde bilinçsiz bir off-road/arazi aracı kültürü var. Özellikle dişli ve agresif yapısıyla MT tip,yani çamur lastikleri havalı duruşu için tercih edilirken bu lastiklerin ıslak asfaltta yol tutuş ve fren performansı ciddi ölçüde kötü,hatta berbat. Hatta yüksek hızlarda kuru asfaltta bile yol tutuşu sınırlayan bir desen/hamur yapısına,tasarımına sahipler. Bu tip lastikleri gereken araziye giderken taktırmak,ya da bulunduğunuz bölgede kullanma durumundaysanız da asfaltta yüksek sürat ve agresif manevralardan kaçınmak gerekir. Aynı şekilde ülkemizde merdiven altı veya gösteriş üzerine işler yapan sözde modifiyeciler hesapsız kitapsız yükseltme kitleri,hatta takozlarla yükseltmeler yaparken aracın süspansiyon geometrisi ve yürüyen aksam niteliğinin dengesi alt üst ediliyor Bu da özellikle asfalt sürüşünde yine aracın yol tutuş ve çekiş kabiliyetini mahvettiği gibi fren performans ve dengesini de bozuyor. Yine spacerlar,off-setleri dışarı taşmış havalı görünme kaygılarıyla seçilmiş jantlar da tüm bunlara tuz biber oluyor. Tabii bu ekstra hesapsız kitapsız işler aktarma organlarına da ekstra yük ve yıpranma oluştururken temel süspansiyon bileşenlerinin de ömrünü Ciddi ölçüde azaltıyor. Fabrikada teknik geliştirme ekibinin de hem asfalt/hem arazi sürüşünde güvenlik kaygıları duyarak geliştirdiği teknik yapılar hava civa işler sevdasıyla feda ediliyor. Off-road modifikasyonu komple birbirine uyum sağlayacak, Bu konuda oem ekipman ve mimariyle uyum sağlayacak mühendisliğe sahip şirketlerin bileşenleriyle yapılması gereken ciddi bir hesap kitap işidir! Not: Ayrıca bu lastikler çok yüksek fiyatlı olduğu için perişan haldeki çıkma olanlarını alıp takanlar da var ki bu durum da ayrı bir sıkıntı… Kaynak 4 1 Yorum bağlantısı
Onur Demir 1 saat önce Paylaş 1 saat önce M/T lastikler tam bir facia, tamam güzel görünüyorlar ama gerçekten ıslak asfaltta yarınlar yokmuşçasına kaymaktalar. Bu arada sadece lastik değil, yükseltilmiş araçlar yol kenarındaki beton bariyerlere direk tırmanıyor ve takla atıyor. Beylikdüzü yokuşunda devrilmiş 1-2 offroad aracı görmüşlüğüm var. sağa virajda fazla kırınca sağ ön teker direk tırmanma eğilimi sonra hoop takla. bizdeki en büyük sıkıntı F150 gibi kamyonetler yok ülkemizde, heybetli araçlar kullanmak istiyoruz ve bunu dış müdahalelerle yapıyoruz. Sonra da işte kaçınılmaz son. şöyle bir şey olsa mesela ne yükseltme kiti ne de MT lastik takarım Lastik konusuna gelecek olursak A/T lastik hiç olmadı tercih edilmeli. bu iş için görüntüleri de hiç de fena olmayan 2 tavsiyem var mesela; 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 6 dakika önce Paylaş 6 dakika önce bende yeni aracına A/T takmış ve daha önce başka aracında KO2 lastik kullanan biri olarak şunu söyleyebilirim. bu lastikleri kullanırken ne kullandığını bilmek çok önemli benim şartlarında maalesef ki iki lastik jant takımı (asfalt için ayır arazi için ayrı lastik) bulundurmak maalesef mümkün görünmüyor. bu nedenle A/T lastik ile iki kullanımda da ne kullandığımı bilerek kullanmak zorundayım. gönül KO2 almak istese de asfalt şartları nedeni ile A/T aldım. Yakohamayı öneren çok oldu ancak aldığım lastikler ile arasında iki kat fark mevcuttu. BF urban terrain hem asfalt hemde arazi için daha iyi olduğu forumdaki abilerimiz tarafından çok söylense de benim araç ölçümde yok. BF ile aynı özelliklerde Michelin Latitude Cross modeli var ancak o da artık bulunmuyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts