Murat Sürmeli Çarşamba 12:17 Paylaş Çarşamba 12:17 (düzenlendi) Geçen kış başıma gelmişti, öncesinde hiç sorun yoktu, yazın da sorun yaşamadım, geç marş alıyor araç. Geçen kış başında elektrik bağlantılarına bakıldı, kızdırma bujilerine bakıldı, aküye bakıldı, mazot pompasına bakıldı ama hepsi düzgün denildi. Sorun çözülemedi. Uzun süre soğukta park edince 3-4 defa aç kapa yaptıktan sonra bile marşı geç alıyor. Aç kapa dediğim de ısıtma bujisi yanıp sönmesi bittikten sonra off yapıp biraz bekleyip tekrar on yapıyorum. Tek seferde daha geç alıyor marşı veya bazen almıyor hava soğuksa. Nasıl çözebilirim, Antalyaya özel servise götürmeyi düşünüyorum ama araç soğukken sorun tespit edilebiliyor. İlçede yaşamanın dezavantajlarından birisi ustasını bulmak zor oluyor. Araç 2012 Kia Sportage 2.0 Çarşamba 13:28 tarihinde Murat Sürmeli tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış Çarşamba 12:37 Paylaş Çarşamba 12:37 Fiesta,da marş motorundan çıkmıştı sorun, çevirme gücü iyiydi ama tamiratı yapılınca işin şekli değişti, Kızdırma bujileri sıkıntı yok densede %90 problemli olabiliyor, kırılmadan sökülecekse ilk değişmesi gereken parça bunlar. 1 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz Çarşamba 12:48 Paylaş Çarşamba 12:48 (düzenlendi) Kızdırma bujisi arıza yakmasa da performansı düşüyor soğukta ortaya çıkıyor, ben arıza ışığı görmeden geç çalışmaya başlayınca değiştirdim. Km kaç? Çarşamba 12:54 tarihinde Köksal Yılmaz tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli Çarşamba 13:27 Yazar Paylaş Çarşamba 13:27 km 150bine yaklaştı sanırım. Buji söküp ısınıyor mu baktılar, geri taktılar Değişime karşı buranın ustaları. Ben bujileri değiştireyim bence de, bakalım ne olacak. Sonra da akü diyorum. Ne dersiniz? Köksal Yılmaz yazdı: Bu bujiler olur mu benimkine İnternetten alayım diyorum Yorum bağlantısı
Sani Gerşon Çarşamba 13:38 Paylaş Çarşamba 13:38 Araç güzel gır gır yapıyor ama çalışmıyorsa, aküden olmaz. Bujiler kızardıysa, muhtemelen onlar da sağlam (hatlarına elektrik gittiğini var sayıyorum) Enjektör ve yakıt basıncından yana şansımı kullanıyorum ben. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç Çarşamba 13:42 Paylaş Çarşamba 13:42 Eğer kızdırma bujilerinden eminseniz, rail hattının girişinde bir müşür/sensör var. O sökülüp temizlenir ise, çok büyük ihtimal çözülecektir. 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç Çarşamba 13:48 Paylaş Çarşamba 13:48 Öncesinde yakıt deposu içerisinde bulunan pompa değişti ve orjinal takılmadı ya da, uzun süreler düşük seviye yakıt ile gezildi ise, bu durumda pompa basıncı düşüyor ve bu sorun olabiliyor. Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli Çarşamba 13:58 Yazar Paylaş Çarşamba 13:58 Elektrikle ilgili ölçümleri yaptılar, ustalara göre aküde, kızdırma bujisinde, yakıt pompasında sorun yok. Pompa çıkışına da baktılar. Hepsi sorunsuz dediler Sani Gerşon yazdı: Araç güzel gır gır yapıyor ama çalışmıyorsa, aküden olmaz. Bujiler kızardıysa, muhtemelen onlar da sağlam (hatlarına elektrik gittiğini var sayıyorum) Enjektör ve yakıt basıncından yana şansımı kullanıyorum ben. Marş motoru dönüyor güzel bir şekilde. Enjektör sağlam dediler ama değiştireyim en fazla ne kaybederim ki Tamer Topaç yazdı: Öncesinde yakıt deposu içerisinde bulunan pompa değişti ve orjinal takılmadı ya da, uzun süreler düşük seviye yakıt ile gezildi ise, bu durumda pompa basıncı düşüyor ve bu sorun olabiliyor. Pompa değişmedi, Ankaradan aldım aracı, soğukta sorunsuz çalışıyordu zaten. Düşük seviye yakıt olmaz hiç. Pompa basıncı da iyi dediler Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz Çarşamba 14:13 Paylaş Çarşamba 14:13 Murat Sürmeli yazdı: km 150bine yaklaştı sanırım. Buji söküp ısınıyor mu baktılar, geri taktılar Değişime karşı buranın ustaları. Ben bujileri değiştireyim bence de, bakalım ne olacak. Sonra da akü diyorum. Ne dersiniz? Bu bujiler olur mu benimkine İnternetten alayım diyorum Abi benim km de o civarda idi 145-155 bin arası. Bosch taktım ben, 1.6 crdi benimki. Elin yatkınsa 12 lokma(derin olursa daha kolay olmasa da şart değil) ile yaparsın sileceğin alt tarafında kalıyor. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli Çarşamba 14:56 Yazar Paylaş Çarşamba 14:56 Benimkine uymuyor bunlar Bosch uygun bujiyi bulmam lazım önce Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray Çarşamba 15:07 Paylaş Çarşamba 15:07 Murat Sürmeli yazdı: km 150bine yaklaştı sanırım. Buji söküp ısınıyor mu baktılar, geri taktılar Değişime karşı buranın ustaları. Ben bujileri değiştireyim bence de, bakalım ne olacak. Sonra da akü diyorum. Ne dersiniz? Bu bujiler olur mu benimkine İnternetten alayım diyorum bence orijinali yada dengi olanı almak lazım. Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli Çarşamba 15:22 Yazar Paylaş Çarşamba 15:22 Doğan Arşiray yazdı: bence orijinali yada dengi olanı almak lazım. Varsa alalım ama bulamadım orjinalini de. Orjinal kodu: 367102F101 BOSCH muadili: BOSCH 0 250 404 003 sanırım. Biraz daha kurcalamam lazım Yorum bağlantısı
Fırat Önal Çarşamba 15:46 Paylaş Çarşamba 15:46 Hocam Ispartaya neden gelmiyorsunuz? Antalyadan daha yakın. Ispartada hyundai yetkili servis var. Bence bakabilir. Ford ya da vw grubu olsaydı bilindik ustalar vardı. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli Çarşamba 15:57 Yazar Paylaş Çarşamba 15:57 Fırat Önal yazdı: Hocam Ispartaya neden gelmiyorsunuz? Antalyadan daha yakın. Ispartada hyundai yetkili servis var. Bence bakabilir. Ford ya da vw grubu olsaydı bilindik ustalar vardı. Hocam Antalya 1 saat, Isparta 1 saat Bucaktayım ben. Antalyada akrabalar var, ondan yani. Yoksa Isparta da olabilir ama sorun aracı soğuk bakmaları için araç 1-2 gün orada kalmalı. Yoksa bakımlar için gelinebilir tabi 1 Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli Çarşamba 16:08 Yazar Paylaş Çarşamba 16:08 Denso dg624 de oluyormuş, japon malı sanırım, nasıldır? Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal Çarşamba 16:34 Paylaş Çarşamba 16:34 Sorun kışın oluyorsa kışın oluşan yeni koşullarda etkilenebilecek şeylere odaklanmak lazım. Genel olarak arıza koduna vs orjinal cihazla bakıldı mı? Bujiler sağlam denmiş, araçta kontak açıkken bujilere elektrik geliyor mu bakmak lazım. Belki elektrik gelmiyorsa ısıtma olmuyordur. Akü sağlam denmiş, 3-4 defa marş yapıp çalıştırıyorsa bence de sağlamdır. Çünkü zayıf akünün genelde tek atımlık kurşunu olur, çalışmazsa daha da kötü olur hiç tepki vermez vs. Eğer enjektör hortumlarında veya vak vak vs varsa onda bir kaçak varsa, geri kaçıyorsa yakıt bu da olabilir. Sıcakta çok belli etmiyordur. Ayrıca dış sıcaklık sensörü doğru gösteriyor mu? Gereğinden yüksek gösterme vs varsa araç belki sapıtıyordur. Birde araçta anahtarsız çalıştırma vs var mı? Anahtar pilinizi kontrol edin. Uyarı vs vermiyorsa araç belki anahtarı pilden dolayı zor algılıyordur. Düşük ihtimal ama 1 Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli Çarşamba 16:38 Yazar Paylaş Çarşamba 16:38 Ü.Emre Kartal yazdı: Sorun kışın oluyorsa kışın oluşan yeni koşullarda etkilenebilecek şeylere odaklanmak lazım. Genel olarak arıza koduna vs orjinal cihazla bakıldı mı? Bujiler sağlam denmiş, araçta kontak açıkken bujilere elektrik geliyor mu bakmak lazım. Belki elektrik gelmiyorsa ısıtma olmuyordur. Akü sağlam denmiş, 3-4 defa marş yapıp çalıştırıyorsa bence de sağlamdır. Çünkü zayıf akünün genelde tek atımlık kurşunu olur, çalışmazsa daha da kötü olur hiç tepki vermez vs. Eğer enjektör hortumlarında veya vak vak vs varsa onda bir kaçak varsa, geri kaçıyorsa yakıt bu da olabilir. Sıcakta çok belli etmiyordur. Ayrıca dış sıcaklık sensörü doğru gösteriyor mu? Gereğinden yüksek gösterme vs varsa araç belki sapıtıyordur. Birde araçta anahtarsız çalıştırma vs var mı? Anahtar pilinizi kontrol edin. Uyarı vs vermiyorsa araç belki anahtarı pilden dolayı zor algılıyordur. Düşük ihtimal ama Elektrik alt yapısına bakıldı hocam, bujilere elektrik geliyor ve ısıtıyor dendi. Akü test edildi sağlam dendi. Yakıt geri kaçırmadan şüphelenmiştik geçen yıl ama vak vak yok bu araçta, yada ben bulamadım. Tarif eden forum yaşlıları oldu ama orada yoktu Dış sıcaklık sensörü ekranda gösteren ise doğru gibi. Anahtarsız çalıştırma var ama anahtarı görmeme durumu yok. Arıza kodu da yok. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan Perşembe 05:48 Paylaş Perşembe 05:48 Motor ısı sensörünede bakmak lazım . Yakın zamanda başıma geldi. Sabah hava sıcaklığı 5 dereceyken motor sıcaklığını 45 derece gösteriyordu. Doğal olarak çalışması zor oluyor. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli Perşembe 06:15 Yazar Paylaş Perşembe 06:15 Ersen Tapan yazdı: Motor ısı sensörünede bakmak lazım . Yakın zamanda başıma geldi. Sabah hava sıcaklığı 5 dereceyken motor sıcaklığını 45 derece gösteriyordu. Doğal olarak çalışması zor oluyor. obd üzerinden gözükür mü acaba? Yorum bağlantısı
Murat Azalma Perşembe 07:07 Paylaş Perşembe 07:07 Krank sensörü olabilir mi kontrol edildi mi? 2 1 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan Perşembe 09:34 Paylaş Perşembe 09:34 Murat Sürmeli yazdı: obd üzerinden gözükür mü acaba? Evet gözüküyor. Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 1 saat önce Yazar Paylaş 1 saat önce Oğuzkan Işık yazdı: Noldu bozuk mu hala ? Sana bozuk değilmiş 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts