İçeriğe Yönlendir

Focus Mk1 B1315 Arıza Kodu Nedir?


VAHİT YALÇINKAYA

Recommended Posts

VAHİT YALÇINKAYA

Merhaba arkadaşlar B1315 Arıza Kodu Alıyorum 

 

B1315:Aküyü Koruyucu Role Bobininden Aküye Kısa Devre!

 

Şarj Dinamosunu değiştirdim Kablo Tesisatını Değiştirdim  Aküyü Değiştirdim  bu arıza nedir neye bakıp değiştirmem gerekiyor Araç ara ara IMG_20251203_180157.jpg.02764a4c8612ef3f17331c94ad8b5845.jpgyüksek ve düşük şarja giriyor yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler 🙏 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

araçtaki arıza nedir 

şarj lambası yanıyor mu?

motor devri değişiyor mu? mesela

Yorum bağlantısı
VAHİT YALÇINKAYA
Çağlar Bayur yazdı:

araçtaki arıza nedir 

şarj lambası yanıyor mu?

motor devri değişiyor mu? mesela

Şarj lambası yanmıyor ama çalışırken şarj yükseliyor 15.1-15.0 a çıkıyor sonra 12.8 e falan iniyor sonra farlar canlanıyor rölanti titriyor geri düzeliyor 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Konnjetör magnetti marelli mi  dinamo orijinal mi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bu kodu internete yazınca garip garip işler çıkıyor, ilk sıraya zayıf şase kablo bağlantısı var igib. kablo dıştan normal gözükür ama içten korozyonlu veya birleşim yeri paslı çıakbilir. denemek için aküden ilave şase kablosu bağlantısı ile başlardım. sigortalar veya rölelr sağlam gözükür çıt çıt yapar ama içten uçlarda meme oluşumu başlamıştır. bulana kadar uzun sürer bulunca da 10 saniyelik tamir işi olan bir arıza gibi bu 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
(düzenlendi)

Direksiyon altında sigorta kutusunda battery Saver relay (batarya koruyucu röle) var, düşük gerilimde marşı falan engelleyen röle, onun kontaklarına bir bakın korozyon, yapışma varmı? Bobin uçlarına da bakın yanma veya aşırı kısa devre olabilir. Yanındaki benzer bobinlerden referans bobin direncini ölçüp kıyaslama yapın. *Arıza kodu açıklamasında o rölenin bobini kısa devre demiş. Röle numarası R24

Burada konuda şeması var

https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/286899-focus-i-2004model-sigorta-şeması-hk/

tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
VAHİT YALÇINKAYA
Ömer Sarıgül yazdı:

Direksiyon altında sigorta kutusunda battery Saver relay (batarya koruyucu röle) var, düşük gerilimde marşı falan engelleyen röle, onun kontaklarına bir bakın korozyon, yapışma varmı? Bobin uçlarına da bakın yanma veya aşırı kısa devre olabilir. Yanındaki benzer bobinlerden referans bobin direncini ölçüp kıyaslama yapın. *Arıza kodu açıklamasında o rölenin bobini kısa devre demiş. Röle numarası R24

Burada konuda şeması var

https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/286899-focus-i-2004model-sigorta-şeması-hk/

Oraya bakıcaktim bugün hatırlattığınız iyi oldu dediğinizi kesinlikle yapıcam çünkü başka bir seçenek kalmadı çok teşekkür ediyorum değerli yorumunuz için 🙏

Çağlar Bayur yazdı:

bu kodu internete yazınca garip garip işler çıkıyor, ilk sıraya zayıf şase kablo bağlantısı var igib. kablo dıştan normal gözükür ama içten korozyonlu veya birleşim yeri paslı çıakbilir. denemek için aküden ilave şase kablosu bağlantısı ile başlardım. sigortalar veya rölelr sağlam gözükür çıt çıt yapar ama içten uçlarda meme oluşumu başlamıştır. bulana kadar uzun sürer bulunca da 10 saniyelik tamir işi olan bir arıza gibi bu 

Hocam kasaya aküden extra şase verdim  ama maalesef 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Konnjetör magnetti marelli mi  dinamo orijinal mi

Birebir orjinal konjektörü kendisi vs. İki dinamo üç tane Konjektör değiştirdim ama bu role varmış akü koruyucu sigorta tablasında onu değiştircem muhtemelen düzelecek 

Yorum bağlantısı
VAHİT YALÇINKAYA
Ömer Sarıgül yazdı:

Direksiyon altında sigorta kutusunda battery Saver relay (batarya koruyucu röle) var, düşük gerilimde marşı falan engelleyen röle, onun kontaklarına bir bakın korozyon, yapışma varmı? Bobin uçlarına da bakın yanma veya aşırı kısa devre olabilir. Yanındaki benzer bobinlerden referans bobin direncini ölçüp kıyaslama yapın. *Arıza kodu açıklamasında o rölenin bobini kısa devre demiş. Röle numarası R24

Burada konuda şeması var

https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/286899-focus-i-2004model-sigorta-şeması-hk/

Roleyi söktüm yerine aynı kod numaralı farklı bir role taktım şimdi çalıştırdım 14.2-14.5 arası normale bindi yanlız stop ettim tekrar çalıştırdım 14.9-15.0 yine çıktı ve o role aşırı ısınıyor Şarjın Konjektördeki  soketini söktüm şuan 14.2-14.3 de seyrediyor sanırım beyin mi arızalı çözemedim valla kafayı yedim artık 😄

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   2 kullanıcı

    • Hakan Berk
    • VAHİT YALÇINKAYA
×
×
  • Yeni Oluştur...