VAHİT YALÇINKAYA 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Merhaba arkadaşlar B1315 Arıza Kodu Alıyorum B1315:Aküyü Koruyucu Role Bobininden Aküye Kısa Devre! Şarj Dinamosunu değiştirdim Kablo Tesisatını Değiştirdim Aküyü Değiştirdim bu arıza nedir neye bakıp değiştirmem gerekiyor Araç ara ara yüksek ve düşük şarja giriyor yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler 🙏 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 saat önce Paylaş 3 saat önce araçtaki arıza nedir şarj lambası yanıyor mu? motor devri değişiyor mu? mesela Yorum bağlantısı
VAHİT YALÇINKAYA 2 saat önce Yazar Paylaş 2 saat önce Çağlar Bayur yazdı: araçtaki arıza nedir şarj lambası yanıyor mu? motor devri değişiyor mu? mesela Şarj lambası yanmıyor ama çalışırken şarj yükseliyor 15.1-15.0 a çıkıyor sonra 12.8 e falan iniyor sonra farlar canlanıyor rölanti titriyor geri düzeliyor Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Konnjetör magnetti marelli mi dinamo orijinal mi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 saat önce Paylaş 2 saat önce bu kodu internete yazınca garip garip işler çıkıyor, ilk sıraya zayıf şase kablo bağlantısı var igib. kablo dıştan normal gözükür ama içten korozyonlu veya birleşim yeri paslı çıakbilir. denemek için aküden ilave şase kablosu bağlantısı ile başlardım. sigortalar veya rölelr sağlam gözükür çıt çıt yapar ama içten uçlarda meme oluşumu başlamıştır. bulana kadar uzun sürer bulunca da 10 saniyelik tamir işi olan bir arıza gibi bu 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 1 saat önce Paylaş 1 saat önce (düzenlendi) Direksiyon altında sigorta kutusunda battery Saver relay (batarya koruyucu röle) var, düşük gerilimde marşı falan engelleyen röle, onun kontaklarına bir bakın korozyon, yapışma varmı? Bobin uçlarına da bakın yanma veya aşırı kısa devre olabilir. Yanındaki benzer bobinlerden referans bobin direncini ölçüp kıyaslama yapın. *Arıza kodu açıklamasında o rölenin bobini kısa devre demiş. Röle numarası R24 Burada konuda şeması var https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/286899-focus-i-2004model-sigorta-şeması-hk/ 1 saat önce tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
VAHİT YALÇINKAYA 56 dakika önce Yazar Paylaş 56 dakika önce Ömer Sarıgül yazdı: Direksiyon altında sigorta kutusunda battery Saver relay (batarya koruyucu röle) var, düşük gerilimde marşı falan engelleyen röle, onun kontaklarına bir bakın korozyon, yapışma varmı? Bobin uçlarına da bakın yanma veya aşırı kısa devre olabilir. Yanındaki benzer bobinlerden referans bobin direncini ölçüp kıyaslama yapın. *Arıza kodu açıklamasında o rölenin bobini kısa devre demiş. Röle numarası R24 Burada konuda şeması var https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/286899-focus-i-2004model-sigorta-şeması-hk/ Oraya bakıcaktim bugün hatırlattığınız iyi oldu dediğinizi kesinlikle yapıcam çünkü başka bir seçenek kalmadı çok teşekkür ediyorum değerli yorumunuz için 🙏 Çağlar Bayur yazdı: bu kodu internete yazınca garip garip işler çıkıyor, ilk sıraya zayıf şase kablo bağlantısı var igib. kablo dıştan normal gözükür ama içten korozyonlu veya birleşim yeri paslı çıakbilir. denemek için aküden ilave şase kablosu bağlantısı ile başlardım. sigortalar veya rölelr sağlam gözükür çıt çıt yapar ama içten uçlarda meme oluşumu başlamıştır. bulana kadar uzun sürer bulunca da 10 saniyelik tamir işi olan bir arıza gibi bu Hocam kasaya aküden extra şase verdim ama maalesef Mustafa Tüfekçi yazdı: Konnjetör magnetti marelli mi dinamo orijinal mi Birebir orjinal konjektörü kendisi vs. İki dinamo üç tane Konjektör değiştirdim ama bu role varmış akü koruyucu sigorta tablasında onu değiştircem muhtemelen düzelecek Yorum bağlantısı
VAHİT YALÇINKAYA 3 dakika önce Yazar Paylaş 3 dakika önce Ömer Sarıgül yazdı: Direksiyon altında sigorta kutusunda battery Saver relay (batarya koruyucu röle) var, düşük gerilimde marşı falan engelleyen röle, onun kontaklarına bir bakın korozyon, yapışma varmı? Bobin uçlarına da bakın yanma veya aşırı kısa devre olabilir. Yanındaki benzer bobinlerden referans bobin direncini ölçüp kıyaslama yapın. *Arıza kodu açıklamasında o rölenin bobini kısa devre demiş. Röle numarası R24 Burada konuda şeması var https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/286899-focus-i-2004model-sigorta-şeması-hk/ Roleyi söktüm yerine aynı kod numaralı farklı bir role taktım şimdi çalıştırdım 14.2-14.5 arası normale bindi yanlız stop ettim tekrar çalıştırdım 14.9-15.0 yine çıktı ve o role aşırı ısınıyor Şarjın Konjektördeki soketini söktüm şuan 14.2-14.3 de seyrediyor sanırım beyin mi arızalı çözemedim valla kafayı yedim artık 😄 Yorum bağlantısı
Recommended Posts