VAHİT YALÇINKAYA Dün saat 08:32 Paylaş Dün saat 08:32 Merhaba arkadaşlar B1315 Arıza Kodu Alıyorum B1315:Aküyü Koruyucu Role Bobininden Aküye Kısa Devre! Şarj Dinamosunu değiştirdim Kablo Tesisatını Değiştirdim Aküyü Değiştirdim bu arıza nedir neye bakıp değiştirmem gerekiyor Araç ara ara yüksek ve düşük şarja giriyor yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler 🙏 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Dün saat 08:34 Paylaş Dün saat 08:34 araçtaki arıza nedir şarj lambası yanıyor mu? motor devri değişiyor mu? mesela Yorum bağlantısı
VAHİT YALÇINKAYA Dün saat 09:15 Yazar Paylaş Dün saat 09:15 Çağlar Bayur yazdı: araçtaki arıza nedir şarj lambası yanıyor mu? motor devri değişiyor mu? mesela Şarj lambası yanmıyor ama çalışırken şarj yükseliyor 15.1-15.0 a çıkıyor sonra 12.8 e falan iniyor sonra farlar canlanıyor rölanti titriyor geri düzeliyor Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi Dün saat 09:19 Paylaş Dün saat 09:19 Konnjetör magnetti marelli mi dinamo orijinal mi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Dün saat 09:29 Paylaş Dün saat 09:29 bu kodu internete yazınca garip garip işler çıkıyor, ilk sıraya zayıf şase kablo bağlantısı var igib. kablo dıştan normal gözükür ama içten korozyonlu veya birleşim yeri paslı çıakbilir. denemek için aküden ilave şase kablosu bağlantısı ile başlardım. sigortalar veya rölelr sağlam gözükür çıt çıt yapar ama içten uçlarda meme oluşumu başlamıştır. bulana kadar uzun sürer bulunca da 10 saniyelik tamir işi olan bir arıza gibi bu 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül Dün saat 10:43 Paylaş Dün saat 10:43 (düzenlendi) Direksiyon altında sigorta kutusunda battery Saver relay (batarya koruyucu röle) var, düşük gerilimde marşı falan engelleyen röle, onun kontaklarına bir bakın korozyon, yapışma varmı? Bobin uçlarına da bakın yanma veya aşırı kısa devre olabilir. Yanındaki benzer bobinlerden referans bobin direncini ölçüp kıyaslama yapın. *Arıza kodu açıklamasında o rölenin bobini kısa devre demiş. Röle numarası R24 Burada konuda şeması var https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/286899-focus-i-2004model-sigorta-şeması-hk/ Dün saat 10:44 tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
VAHİT YALÇINKAYA Dün saat 10:49 Yazar Paylaş Dün saat 10:49 Ömer Sarıgül yazdı: Direksiyon altında sigorta kutusunda battery Saver relay (batarya koruyucu röle) var, düşük gerilimde marşı falan engelleyen röle, onun kontaklarına bir bakın korozyon, yapışma varmı? Bobin uçlarına da bakın yanma veya aşırı kısa devre olabilir. Yanındaki benzer bobinlerden referans bobin direncini ölçüp kıyaslama yapın. *Arıza kodu açıklamasında o rölenin bobini kısa devre demiş. Röle numarası R24 Burada konuda şeması var https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/286899-focus-i-2004model-sigorta-şeması-hk/ Oraya bakıcaktim bugün hatırlattığınız iyi oldu dediğinizi kesinlikle yapıcam çünkü başka bir seçenek kalmadı çok teşekkür ediyorum değerli yorumunuz için 🙏 Çağlar Bayur yazdı: bu kodu internete yazınca garip garip işler çıkıyor, ilk sıraya zayıf şase kablo bağlantısı var igib. kablo dıştan normal gözükür ama içten korozyonlu veya birleşim yeri paslı çıakbilir. denemek için aküden ilave şase kablosu bağlantısı ile başlardım. sigortalar veya rölelr sağlam gözükür çıt çıt yapar ama içten uçlarda meme oluşumu başlamıştır. bulana kadar uzun sürer bulunca da 10 saniyelik tamir işi olan bir arıza gibi bu Hocam kasaya aküden extra şase verdim ama maalesef Mustafa Tüfekçi yazdı: Konnjetör magnetti marelli mi dinamo orijinal mi Birebir orjinal konjektörü kendisi vs. İki dinamo üç tane Konjektör değiştirdim ama bu role varmış akü koruyucu sigorta tablasında onu değiştircem muhtemelen düzelecek 1 Yorum bağlantısı
VAHİT YALÇINKAYA Dün saat 11:43 Yazar Paylaş Dün saat 11:43 Ömer Sarıgül yazdı: Direksiyon altında sigorta kutusunda battery Saver relay (batarya koruyucu röle) var, düşük gerilimde marşı falan engelleyen röle, onun kontaklarına bir bakın korozyon, yapışma varmı? Bobin uçlarına da bakın yanma veya aşırı kısa devre olabilir. Yanındaki benzer bobinlerden referans bobin direncini ölçüp kıyaslama yapın. *Arıza kodu açıklamasında o rölenin bobini kısa devre demiş. Röle numarası R24 Burada konuda şeması var https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/286899-focus-i-2004model-sigorta-şeması-hk/ Roleyi söktüm yerine aynı kod numaralı farklı bir role taktım şimdi çalıştırdım 14.2-14.5 arası normale bindi yanlız stop ettim tekrar çalıştırdım 14.9-15.0 yine çıktı ve o role aşırı ısınıyor Şarjın Konjektördeki soketini söktüm şuan 14.2-14.3 de seyrediyor sanırım beyin mi arızalı çözemedim valla kafayı yedim artık 😄 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar Dün saat 11:57 Paylaş Dün saat 11:57 Röleye gelen kabloları ve soketleri kontrol edin hemen beyine dalmayın. Araçta sonradan takılmış sis farı amfi ve var mı Lpg tesisatından bile olabilir. 2 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül Dün saat 12:10 Paylaş Dün saat 12:10 VAHİT YALÇINKAYA yazdı: Roleyi söktüm yerine aynı kod numaralı farklı bir role taktım şimdi çalıştırdım 14.2-14.5 arası normale bindi yanlız stop ettim tekrar çalıştırdım 14.9-15.0 yine çıktı ve o role aşırı ısınıyor Şarjın Konjektördeki soketini söktüm şuan 14.2-14.3 de seyrediyor sanırım beyin mi arızalı çözemedim valla kafayı yedim artık 😄 Focus 1 elektrik şemasını indirin internette mevcut. O rölenin nerelere gidiyor nereyi koruyor devre şemasında çıkabilir, fazla yük çekmeye neden olacak bir yer var mı bakin 1 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal Dün saat 13:52 Paylaş Dün saat 13:52 Modüllerden bms devresini sıfırlayın. Akü değiştiğinde bu akıllı şarj modülü sapıtıyor. Daha önce akü çok ölü bir pozisyona geldiyse ve sonra akü değişip devam edildiyse olabilecek bir durum 1 Yorum bağlantısı
VAHİT YALÇINKAYA Dün saat 15:51 Yazar Paylaş Dün saat 15:51 Ü.Emre Kartal yazdı: Modüllerden bms devresini sıfırlayın. Akü değiştiğinde bu akıllı şarj modülü sapıtıyor. Daha önce akü çok ölü bir pozisyona geldiyse ve sonra akü değişip devam edildiyse olabilecek bir durum Bms devresini nasıl sıfırlıycaz peki? Mustafa Yanar yazdı: Röleye gelen kabloları ve soketleri kontrol edin hemen beyine dalmayın. Araçta sonradan takılmış sis farı amfi ve var mı Lpg tesisatından bile olabilir. Araçta sonradan takılan birşey yok lpg harici Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal Dün saat 16:38 Paylaş Dün saat 16:38 VAHİT YALÇINKAYA yazdı: Bms devresini nasıl sıfırlıycaz peki? Araçta sonradan takılan birşey yok lpg harici Servis prosedürü tarafında işlemi görürsünüz 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül Dün saat 17:46 Paylaş Dün saat 17:46 (düzenlendi) VAHİT YALÇINKAYA yazdı: beyin mi arızalı çözemedim valla kafayı yedim artık 😄 Şemada batarya koruyucu röleyi gem modül kontrol ediyor. PCM(beyin) den herhangi bir kontrol görünmüyor. *F35 nolu 7.5a sigorta rölenin bobin sigortasi atmış ise b1315 hatası vermesi olası sigortaya bir bakın sağlam mı? *F36 nolu sigorta ya da bakın, iç aydınlatmar, ayna ayar vs birkaç yere oradan bağlantı görünüyor sanırım, oraları koruma üzerine 7.5a ona da bir bakın *Arızayı silip forscandan gem modülü testi yapın, kodu veren gem modül gibi duruyor Dün saat 17:47 tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 10 saat önce Paylaş 10 saat önce (düzenlendi) Biraz önce f35 f36 nolu sigortaları yerinden çektim test ettim tavan lambası elektriği kesildi gem modül testi, arıza okuma yaptım b1315 kod vermiyor. F36 idi sanırım onu çekince gem modül ile bağlantı da kopuyor. Yine b1315 vermedi. Sizin araçta şase yaptıran bir yer yada korozyonlu soket falan olabilir. Bana kalırsa sigorta kutusu, röle kutusu, konnektörleri vs söküp bir kontrol edin kablo demetlerine de bakın 10 saat önce tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 9 saat önce Paylaş 9 saat önce Tedbir amaçlı kontak termiğini de değiştirip deneyin, genelde yıllarca aç kapa yapa yapa bozuluyor. Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 1 saat önce Paylaş 1 saat önce B1315 ile ilgili motor gövdesi-araç şasesi arasında topraklama sorunundan da bahsedilmiş. Araç çalışırken şarj dinamosu dış gövdesi ile akü eksi (-) kutbu arasında gerilim ölçümü yapın en fazla 0.5v değer görmelisiniz servis kılavuzunda yazıyor. Sıfıra yakın değer görmek gerek aslında 0.5 volt dahi görseniz motor ile araç şasi arasına yeni şase kablosu eklemeniz öneriliyor Ömer Sarıgül yazdı: B1315 ile ilgili motor gövdesi-araç şasesi arasında topraklama sorunundan da bahsedilmiş. Araç çalışırken şarj dinamosu dış gövdesi ile akü eksi (-) kutbu arasında gerilim ölçümü yapın en fazla 0.5v değer görmelisiniz servis kılavuzunda yazıyor. Sıfıra yakın değer görmek gerek aslında 0.5 volt dahi görseniz motor ile araç şasi arasına yeni şase kablosu eklemeniz öneriliyor @VAHİT YALÇINKAYA Yorum bağlantısı
VAHİT YALÇINKAYA 32 dakika önce Yazar Paylaş 32 dakika önce Ömer Sarıgül yazdı: B1315 ile ilgili motor gövdesi-araç şasesi arasında topraklama sorunundan da bahsedilmiş. Araç çalışırken şarj dinamosu dış gövdesi ile akü eksi (-) kutbu arasında gerilim ölçümü yapın en fazla 0.5v değer görmelisiniz servis kılavuzunda yazıyor. Sıfıra yakın değer görmek gerek aslında 0.5 volt dahi görseniz motor ile araç şasi arasına yeni şase kablosu eklemeniz öneriliyor @VAHİT YALÇINKAYA Bu sigortanin Şemasına biraz kafa yordum dediğiniz gibi bagaj iç lambası kapı seviçleri ve tavan lambasına gidiyor bagajı kapattım koltuğu arkadan açıp bagaj kapalıyken baktım lamba sürekli yanık kalıyor ve arka kapının siviçide bozuk duruyor onları düzeltip tekrar deneme yapıcam yardımlarınız ve bilgileriniz için çok teşekkür ediyorum bu gruba üye olduğuma bir kez daha sevindim arkadaşlar böyle bilgili insanların içerisinde olmak beni mutlu ediyor iyi geceler herkese👏😄 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts