İçeriğe Yönlendir

2015 Focus Disk Balata ve Bakım Önerisi


Melih Kaynak

Recommended Posts

Melih Kaynak

2015 fovus benzinli aracım var 1.6
benzin/lpg - prins sistem var 

balataları 2-3 kere değiştirdim ama disk hiç değiştirmedim 
araba 150 binde oldu
yavastan erimeye başlamış gibi 
tuğla rengi bir taş var diskte, o taşın altına inmiş disk 

değiştirmem gerekir mi yoksa bekleyeyim mi 
herhangi bir ses vs yok 

2. sorum ben hiç antfiriz değiştirmedim
özel servise gittiğimde su falan ekliyorlar ama hiç değişmedi
değiştirmem gerekir mi ?

3. olarak fren yağı da hiç değişmedim

10 yıldan fazla oldu 

bunların değişmesi lazım mı 

ustalara sorduğumda 
"abi gerek yok, ne fren yağı değişmesi ?" diyorlar

ama sosyal medya ve internette fren yağının belirli aralıklarla değişmesi gerektiğini söylüyorlar 



4. olarak bosch disk sipariş vermeyi düşünüyorum 
balata olarak ferodo uygun olur mu önerileriniz nedir
 

Yorum bağlantısı
Berke Kaya

Fren yağının kaynama derecesi ölçülür, bu ölçüm sonucu genelde gerek görülmez

Yorum bağlantısı
Deniz Kom

Genel olarak güvenli olan fren hidroliğinin 60 binde bir değişmesidir. Fren yağı dediyse ustanız o ustayı değiştirmekle başlayın. 

 

Diskleri değişin. 

antifrize su eklemek iş bilmez, umursamaz usta işidir. antifriz ölçülür, derecesine göre ayarlanır. onu da değiştirtin. 

Ancak fren hidroliğini değiştirmek, iş bilmek ister. İş bilmez ustacıklar sistemde hava bırakırsa (başıma geldi) frenleriniz boşa çıkar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Antifriz ve fren yağı değişmeli.Fren dozlaması iyileşiyor. 

Deniz Kom yazdı:

Genel olarak güvenli olan fren hidroliğinin 60 binde bir değişmesidir. Fren yağı dediyse ustanız o ustayı değiştirmekle başlayın. 

 

Diskleri değişin. 

antifrize su eklemek iş bilmez, umursamaz usta işidir. antifriz ölçülür, derecesine göre ayarlanır. onu da değiştirtin. 

Ancak fren hidroliğini değiştirmek, iş bilmek ister. İş bilmez ustacıklar sistemde hava bırakırsa (başıma geldi) frenleriniz boşa çıkar. 

Km ye bağlı değil 2 veya 3 yılda bir değişir araca göre.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Bence en başta ustayı değiştirin, 10 yıl değişmemiş bir fren hidroliğini düşünemiyorum. Bozulmuş çamurlaşmış hidrolik tüm her tarafı tıkar astarı yüzünden pahalıya gelir. Antifirize gelince antifiriz motorun en önemli sıvılarından birisidir. Ben gece 3 yılda bir yenilenmesi gerekir. Hele ki LPG'li araçlarda daha da önemli. Diske gelince disk kalınlığı belli bir milimetrenin altına düştüğü zaman tehlike arz eder. Nerede kırılacağını bilemezsiniz. Kırıldığını düşünemiyorum. Öncelikle Ford araçlar konusunda yetkili servisten ayrılma bilinçli tecrübeli bir usta bulun. Buraya yazdıklarınızın tamamını değiştirin. Fren yağını iyisini alın, kabın üzerinde DOD 4 mü kaç olduğu yazar. Diskleri trw tavsiye ederim. Orijinal daha iyi ama pahalı. Balata ferodo trw iyi olur.Antifriz csstrol kırmızı veya opet, total kırmızı alınabilir.Ucuz antifirizler işe yaramıyor.

Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

4 disk, 4 balata, fren hidroliği hepsinin değişmesi gerekli, diskler incelmiştir,  focuslarda fren diskleri ve balataları zayıfladığında fren hidrolik sıvısını kontrol ettirin diye uyarı verir, disklerin fazla incelmesinden dolayı sık fren kullanırsanız diskler aşırı ısınıp görevini yerine getiremez fren tutmaz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Melih Kaynak yazdı:

2015 fovus benzinli aracım var 1.6
benzin/lpg - prins sistem var 
balataları 2-3 kere değiştirdim ama disk hiç değiştirmedim 
araba 150 binde oldu
yavastan erimeye başlamış gibi 
tuğla rengi bir taş var diskte, o taşın altına inmiş disk 
değiştirmem gerekir mi yoksa bekleyeyim mi 
herhangi bir ses vs yok 
2. sorum ben hiç antfiriz değiştirmedim
özel servise gittiğimde su falan ekliyorlar ama hiç değişmedi
değiştirmem gerekir mi ?
3. olarak fren yağı da hiç değişmedim
10 yıldan fazla oldu 
bunların değişmesi lazım mı 
ustalara sorduğumda 
"abi gerek yok, ne fren yağı değişmesi ?" diyorlar
ama sosyal medya ve internette fren yağının belirli aralıklarla değişmesi gerektiğini söylüyorlar 
4. olarak bosch disk sipariş vermeyi düşünüyorum 
balata olarak ferodo uygun olur mu önerileriniz nedir

ustalara sorduğumda ( bu ustalardan sakince uzaklaş ve onların yanına bir daha gitme)

 

ben hiç antfiriz değiştirmedim (soğutma sıvısını komple boşaltıp tekrar antifirizli su ile değişim sağlasın ustanız)

ustalara sorduğumda (bunu sizin gözle değil de araca bakan ustanın disk kalınlığını ölçerek size söylemesi gerekir. 

olarak fren yağı da hiç değişmedim (fren hidroliğini belirli aralıklarda değişimi gerekir. hidrolik özelliğini kaybeder basınç oluşturamaz frenleme gücünüz az olur bunu yavaş yavaş kaybedersiniz bu nedenle anlayamazsınız aracın daha uzun mesafede durduğunu. ya siz başka araca bindiğinizde araç ne kadar kısa mesafede duruyor dersiz veya başkası sizin araca binince durmadığını anlar.)

bosch disk sipariş vermeyi düşünüyorum (disklerin markasının önemli olmadığını bir çok markaya aynı firmanın üretim yaptığını, üretim hattını gezince anladım aşağıdaki markaların hepsi aynı bantta üretiliyor.)

Bosch,Napa,Apec,Promeiste,Swag,Maher

Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ

Diskleri bosch marka tavsiye etmem, fason üretim yaptırıyor bildiğim kadarıyla. Diskleri de ferodo marka alabilirsiniz. Değişim gerekip gerekmediğini ister bir kumpas ölçün, isterseniz disk üzerindeki işaretten bakın.

image.png.d0c31c212c92c310f1a67da4a0bec9cc.png 

 

Çizgilere kadar aşınma olduysa değişim gerekir.

 

Diğer sıvıları da değiştirmeniz faydalı olur. 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Bahadır TÜFEKCİ yazdı:

Diskleri bosch marka tavsiye etmem, fason üretim yaptırıyor bildiğim kadarıyla. Diskleri de ferodo marka alabilirsiniz. Değişim gerekip gerekmediğini ister bir kumpas ölçün, isterseniz disk üzerindeki işaretten bakın.

image.png.d0c31c212c92c310f1a67da4a0bec9cc.png 

 

Çizgilere kadar aşınma olduysa değişim gerekir.

 

O aslinda diskin balansi icin alinan agirlik kismi, limit gostergegi degil. Her diskte olmaz.
Diskin orta kisminda yazar minimum kalinlik olcusu

Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ
Erdem Doğan yazdı:

 

O aslinda diskin balansi icin alinan agirlik kismi, limit gostergegi degil. Her diskte olmaz.
Diskin orta kisminda yazar minimum kalinlik olcusu

 

Bir diğer görevi de aşınmayı göstermektir. Soğutma kanalları olan disklerde yüzeyin biri daha fazla aşınabilir ama toplam kalınlık halen istenen limitler içinde kalabilir. O yüzden bu şekilde kontrol etmek de iyidir. 

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Bahadır TÜFEKCİ yazdı:

 

Bir diğer görevi de aşınmayı göstermektir. Soğutma kanalları olan disklerde yüzeyin biri daha fazla aşınabilir ama toplam kalınlık halen istenen limitler içinde kalabilir. O yüzden bu şekilde kontrol etmek de iyidir. 

oyle bir gorevi yok

Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ
Erdem Doğan yazdı:

oyle bir gorevi yok

var

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...