Emir Kemal Korkmaz Pazartesi 19:16 Paylaş Pazartesi 19:16 Bu sene milli sürücümüz Toprak Razgatlıoğlu'nun da MotoGP ye beklenen geçişini yapması üzerine bu konuyu açıyorum. Öncelikle konuya kısa bir MotoGP tanıtımı ile başlayalım. MotoGP 2026 sezonunda 13 takım 26 sürücü yarışıyor.Bu sene geçen seneyle aynı olmak üzere 5 farklı üretici var. Üreticiler şunlar: -Yamaha: 2 takım ile yarışıyor 1'i fabrika takımı Yamaha,diğeri ise uydu takımı olan Pramac Yamaha 2 takım da aynı fabrika motorunu kullanıyor. -Ducati: 3 takım ile yarışıyor 1'i fabrika takımı Ducati Corse diğeri ise uydu takımları olan Gresini Ducati ve Eski MotoGP efsanesi Valentino Rossi'nin takımı olan VR46 Ducati.Hangi sürücülerin yeni motorla hangisinin 1 sene önceki motorla yarışacağını ise Ducati belirliyor. -Aprilia: 2 takım ile yarışıyor 1'i fabrika takımı Aprilia,diğeri ise Trackhouse Racing Aprilia 2 takım da aynı fabrika motorunu kullanıyor. -KTM: 2 takımı 2'sini de fabrika takımı olarak nitelendiriyor biri Red Bull KTM diğeri ise Tech3 KTM -Honda: 2 takım ile yarışıyor 1'i fabrika takımı Castrol Honda,diğeri ise uydu takımı olan LCR Honda. Toprak Razgatlıoğlu'nun geldiği seri WSBK ve MotoGP arasındaki farklar: MotoGP motorları tamamen pist odaklı üretilen prototip motorlar iken WSBK motorları racing yol motorlarının modifiye edilmiş halidir. MotoGP motorları SBK motorlarına göre hafif daha çok elektronik destek bulunan ve çok daha güçlü ve hızlı motorlardır. MotoGP 2 tekerin en üst ligi ise WSBK ise bi alt ligidir. Şimdi ise teknik bilgilere geçiyorum: MotoGP serisi 3 ayrı klasmandan oluşuyor. Moto3,Moto2,MotoGP Moto3 motorları 250cc 60 beygir yaklaşık 250km hız yapabilen daha çok prototip motorlarda sürüşü öğreten motorsikletlerdir. Moto2 motorları 765cc 165 beygirdir.Uzun düzlüklerde 300km hızları yapabilmektelerdir. Bu klasman ise bir üst klasman MotoGP'ye daha yakındır temel amaç MotoGP çıkmadan önce son basamak olmasıdır. Ayrıca bu seride bir diğer milli sürücümüz Deniz Öncü 2. sezonunu başlayacaktır. MotoGP motorları 1000cc ortalama 270 beygirdir motor güçleri üreticilere göre farklılık gösterebilir.Düzlüklerde 350km hızlara çıkabilen bir motordur. Alt klasmanlara göre çokça elektronik destekler bulunur çekiş kontrol,ABS,Anti-Wheelie(Ön tekerin havaya kalkmasını engelleyen sistem) Kalkış kontrolü bunlardan bazılarıdır. Önümüzdeki sene Toprak'tan neler beklemeliyiz: Toprak'tan çaylak sezonunda beklentilerimiz Yamaha'lar arasında en iyisi olmak bu hedefler rakiplerimiz deneyimli MotoGP sürücülerinden takım arkadaşımız Jack Miller ve fabrika takımından Alex Rins ile Fabio Quartararo'dur. Bunlar arasından ise muhtemelen sezon boyunca mücadele edeceğimiz kişi ise 2021 MotoGP Dünya Şampiyonu Fabio Quartararo. Fakat aradaki tecrübe farkını bi nebze dengeleyecek ve 2027 için bize umut veren şey ise Yamaha'nın bu sene Sıralı 4 silindir motordan V4 motora geçişidir. Kısacası bu sene Toprak'tan beklentilerimiz genellikle puan potasında olmak olası bir kaotik yarışta beklenebilecek bir podyumdur.Bu seneyi çaylak senesi olarak prototip motora alışarak geçirmesi 2027 de gelecek yeni regülasyonlar ile önlerde mücadele etmesidir. Nedir bu 2027 regülasyonları: Kısaca bahsetmek gerekise güncel MotoGP motorlarında baktığımızda önlerinde kocaman 2 kanat kimi üreticilerde ise arkada F1 misali bir arka kanat bulunmakta.FIM(Uluslararası Motorsiklet Federasyonu) 2027 motorlardaki yere basma için olan kanatların kaldırılıp daha az aerodinamiye sahip motorlar istemesi. Ayrıyeten ise Toprak'ın işine yarayacak bir olay ise MotoGP lastiklerinin 2027'de Michelin'den Pirelli'ye geçmesidir burada işine yarayan durum ise Toprak'ın frenleme stilline Pirelli lastiklerinin daha çok uymasıdır. MotoGP hafta sonu formatı Cuma günü ilk olarak sabah 1. serbest antrenman yapılıyor bu seansın sonuçlara hiç bir etkisi yok. 1. serbest antrenmandan sonra ise öğleden sonra antrenman seansı yapılıyor bu seansa en hızlı ilk 10 sürücü cumartesi günü yapılacak sıralama seansında doğrudan 2. sıralama seansına(Q2) çıkıyor Cumartesi günü sabah 2. serbest antrenman bu antrenmanında sonuca bir etkisi olmuyor. 2. serbest antrenmanın hemen arkasından ise sıralama seansı başlıyor.1. sıralama seansında Cuma günü yapılan antrenmanda ilk 10 a giremeyen sürücüler burda turlarını atıyorlar ve en hızlı 2 sürücü bir üst seansa Q2 ye çıkıyor Q2 de en hızlı turu atan ise polü alıyor Cumartesi günü öğleden sonra ise Sprint yarışı yapılıyor bu yarış ana yarışın yaklaşık olarak yarısı uzunluğunda ilk 9 a giren sürücüler puan alıyor yarışdaki sonucun pazar günü olan yarışın sıralamasına bir etkisi olmuyor. Pazar günü sabahın erken saatlerinde gün ısınma(Warm-up) Seansı ile açılıyor 10dk uzunluğunda oluyor ve sürücülerin ayarlarını motorlarını yarıştan önceki son kontrol etme fırsatları oluyor. Pazar günü öğleden sonra ise ana yarış oluyor ilk 15 sürücüye puan veriliyor ve hafta sonu burada son buluyor. 2026 sezonu Türkiye'de S Sport tarafından yayınlanıyor ve takvimi ise şöyle: 6 1 Yorum bağlantısı
Aytac Sakal Pazartesi 23:12 Paylaş Pazartesi 23:12 Hadi bakalim Hayirlısı diyelim ben Topraktan çok umutluyum. 1 Yorum bağlantısı
Eray Aksoylu 17 saat önce Paylaş 17 saat önce Güzel bilgilendirme için teşekkürler. Sanırım MotoGP takip etmeye başlayacağım 1 Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz 13 saat önce Paylaş 13 saat önce Benim Motorsporlar'ı merakım Emir'e geçti Bütün hepsini takip ediyor. Ben bile artık ona soruyorum. 1 Yorum bağlantısı
Emir Kemal Korkmaz 6 saat önce Yazar Paylaş 6 saat önce Geçen seneki yarışların özetleri ve ondan önceki yarışlarda yaşanan olayları paylaşan S Sport'un bir kanalı var. Geçen sene ne olup ne bittiğini buradan izleyebilirsiniz. Ben Fransa yarışına bakmanızı öneririm kaotik bir yarıştı. https://www.youtube.com/@ssporttamotogp 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts