Recep Yavuz Salı 09:06 Paylaş Salı 09:06 Arkadaşlar öncelikle belirtmek isterim, otomatik şanzımanlarla ilgili bilgi seviyem yok denecek kadar az. Yaş > 75 olan kayınpederimin uzun yıllardır şehir içinde kullandığı bir Ssangyong Kyron 2011 model 2.0 dizel motora sahip bir araç var. Araç otomatik. Kendisi Balıkesir' de. Ben sadece sizlerin bilgileri ile onu bir servise bir çözüme yönlendirmek istiyorum. Anlattığına göre araçtaki durum şu ; araçla soğukken normal kalkış ve seyir halinde problem yok. Hatta soğuk halde N P R D tüm viteslerde normal rölanti. 3-5 km lik mesafede kahveye gidiyor vb. sonra park ediyor aracı stop etmeden P ' ye aldığında araç rölantiyi yükseltiyor. Devir saatinin kaça geldiğini bilmiyorum ama onu oldukça tedirgin eden bir durum oluşuyor ki hemen stop ediyorum diyor. 2-3000 arası artıyor diyor. Yani endişelenip hemen tekrar D' ye alıyor rölanti normale dönüyor. R' de de rölantinin normal olduğunu söyledi. P ve N' de birden rölanti yükseliyor diyor. Diğer bir farklı durumda aracın rampa çıkarkenki değişen durumu. Rampada gaza basmadan araç hızlanıyor diyor. Hatta yokuş inişlerinde de hızlanma çok fazla diyor. Frene daha erken ve fazla basmak gerekiyor diyor. Bu durum 2-3 gündür yaşanıyor. Sebebi hakkında fikirleri olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum. Bu bir sanırım şanzıman problemi? Bu araçlarda bildiğim kadarıyla 5-tronic şanzıman bulunuyor. Ve yaptığım araştırmalarda pek de problem yaşayan görmedim. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk Salı 09:48 Paylaş Salı 09:48 bu problem fordlarda "rölanti valfi" problemi idi. bunda da öyle birşey olmalı. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu Salı 10:12 Paylaş Salı 10:12 Anlatılana göre şanzıman sorunu gibi görünmüyor. Aracın durduk gaz vermesi için motora yakıt gönderilmesi gerekiyor, yakıt sisteminde bir arıza var gibi. Ecu ya gaz vermesini sağlayan bir hata olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Recep Yavuz Salı 10:36 Yazar Paylaş Salı 10:36 (düzenlendi) Mehmet Göktürk yazdı: bu problem fordlarda "rölanti valfi" problemi idi. bunda da öyle birşey olmalı. Evet sonradan edinmeye çalıştığım bilgilere göre konunun şanzımanla bağlantısı pek yok gibi. Ancak bu durum neden sadece N ve P 'de gerçekleşiyor ona anlam veremedim hocam. Ayrıca sürüş anında şanzımanda bir problem olsa bir şekilde kendisini hissettirir diye düşünüyorum. Dizel araçlarda rölanti valfi var mı bilemiyorum. Benim kendi aracımda dalgalanmadan dolayı öğrendiğim bilgilere göre yeni dizel motorlarda rölantiyi enjektörler ve ecu bilgisi ayarlıyor diye biliyorum. Salı 10:37 tarihinde Recep Yavuz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk Salı 11:02 Paylaş Salı 11:02 Araba bi bilgisayara bağlansın. Vardır illa adı başkadır. şanzımanda bazı sensörler oluyor pozisyon değişince gazı değiştiriyor. onlarda bi bozukluk olabilir. devir sensörü vs vs 1 Yorum bağlantısı
Recep Yavuz Salı 11:41 Yazar Paylaş Salı 11:41 Mehmet Göktürk yazdı: Araba bi bilgisayara bağlansın. Vardır illa adı başkadır. şanzımanda bazı sensörler oluyor pozisyon değişince gazı değiştiriyor. onlarda bi bozukluk olabilir. devir sensörü vs vs Balıkesir' de DSG ve CVT ustası falan derken zaten iyice stres katsayısını yükselteceğine Edremitteki eski yetkili servisi aradım, randevu aldım. Bu aşamada söylediğiniz gibi en mantıklısı aracın kendi net ecu bilgilerini görebileceği servisin yolunu tutmak. Yorum bağlantısı
Recommended Posts