Tolga Kağan TAŞDEMİR 8 saat önce Paylaş 8 saat önce Dipte olmamızı ne anlamda yazdınız bilmiyorum ama burada olabildiğince aşağıda olmak sektör için iyi ( insanların geçim sıkıntısı ve hayat pahalılığı gibi sorunlar açısından bahsetmiyorum, keşke daha fazla kazansalar ancak durum farklı) Birçok otomotiv firması şuan fas'a hat ve plant taşımakta ucuz işçilik yüzünden. Renault'un Tangier bölgesinde olan fabrikasının çoğu tedarikçisi ya Türkiyeden taşınmak sürecinde ya da yakın vadede planlıyor. Bu orta vadede çok büyük daralmalara işaret. Bu sebeple sektörün küçülmemesi için bu fiyatların olabildiğince düşük olması gerekiyor. E tabi düşük kaldıkça da çalışanların geçimi zorlaşıyor. Yani iki ucu sıkıntılı durum. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 8 saat önce Yazar Paylaş 8 saat önce Tolga Kağan TAŞDEMİR yazdı: Dipte olmamızı ne anlamda yazdınız bilmiyorum ama burada olabildiğince aşağıda olmak sektör için iyi ( insanların geçim sıkıntısı ve hayat pahalılığı gibi sorunlar açısından bahsetmiyorum, keşke daha fazla kazansalar ancak durum farklı) Birçok otomotiv firması şuan fas'a hat ve plant taşımakta ucuz işçilik yüzünden. Renault'un Tangier bölgesinde olan fabrikasının çoğu tedarikçisi ya Türkiyeden taşınmak sürecinde ya da yakın vadede planlıyor. Bu orta vadede çok büyük daralmalara işaret. Bu sebeple sektörün küçülmemesi için bu fiyatların olabildiğince düşük olması gerekiyor. E tabi düşük kaldıkça da çalışanların geçimi zorlaşıyor. Yani iki ucu sıkıntılı durum. üretim sayılarını paylaşayım mı fas kaçıncı sırada Fas 25. sırada. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_motor_vehicle_production Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 8 saat önce Yazar Paylaş 8 saat önce yaklaşık 15 bin dolarlık arabada 414 doları düşük tutarak mı rekabet edebiliyoruz sence? ya da etmeliyiz? adamı köle yapsan 400 dolar iner sadece zaten. Yorum bağlantısı
Tolga Kağan TAŞDEMİR 8 saat önce Paylaş 8 saat önce Mehmet Göktürk yazdı: üretim sayılarını paylaşayım mı fas kaçıncı sırada Fas 25. sırada. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_motor_vehicle_production Dikkat ettiyseniz 5 senede ikiye katlanmış, bu artış yüzdesinde pek ülke yok. Maalesef 10 sene önceki tekstil göçü yavaş yavaş yaşanıyor önlem alınmazsa. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 saat önce Yazar Paylaş 7 saat önce Tolga Kağan TAŞDEMİR yazdı: Dikkat ettiyseniz 5 senede ikiye katlanmış, bu artış yüzdesinde pek ülke yok. Maalesef 10 sene önceki tekstil göçü yavaş yavaş yaşanıyor önlem alınmazsa. O bir gelişim göstergesi denebilir. Ama amerikada üretiliyor??? zaten 414 doları sıfırlarsan baya bi rekabetçi olursun. Buna robotik üretim dahil de değil yani. bir de onu düşün. O 414 dolar bir işçiye değil. belki bizde araç başı 7 işçiye, almanyada 2 işçiye. onu bilmem de şu ne? Yorum bağlantısı
Tolga Kağan TAŞDEMİR 7 saat önce Paylaş 7 saat önce Mehmet Göktürk yazdı: yaklaşık 15 bin dolarlık arabada 414 doları düşük tutarak mı rekabet edebiliyoruz sence? ya da etmeliyiz? adamı köle yapsan 400 dolar iner sadece zaten. İçinde de bulunduğum eski işyerim renault ve stellantis için tier1 firması idi. Bu fiyatlar aslında Türkiye için şuan 600$ lerde ve evet ana sanayi çok ufak bir miktarı bile seçim sebebi yapabiliyor. Projeleri kaptırmak istemeyen birçok firma sürekli mavi ve beyaz yaka işten çıkarıyor. Birçok proje fas veya çin menşeili firmalara halihazırda gidiyor. Nasıl oluyorsa bir malı Türkiye'den tedarik etmek Çinden getirmekten pahalıya gelebiliyor birçok noktada. Asgari ücret dolar bazında zamlanırsa firmalar adına daha kötü olacak, zamlanmazsa ise de çok insan büyük geçim sıkıntısına düşecek. Çözüm alım gücünün yükselip dolar bazında işçiliğin düşmesi. Bu da ülkemizde zor görünüyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 6 saat önce Yazar Paylaş 6 saat önce Çözüm prodüktivitenin artması ve ürettiğimiz şeyde verimliliğin artarak rekabetin artması. işçiliğin düşerek değil. Bu da eğitimle yatırımla oluyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts