Halil İbrahim KÖSE Çarşamba 23:05 Paylaş Çarşamba 23:05 Merhaba, Aracımda ki arızayı tarif etmek gerekirse , genelde 80 km ve sonrası hızlarda ani hızlanmalarda bazen bazende gaza basmazken bile STOP ışığı yakıyor araba, Biraz gaza basıp veya ayağımızı gazdan çekince ışık sönüyor. Bazende arızayı kalıcı olarak ışaretleyip sarı motor ışığı yakıyor ve ben dtc den siliyorum . (Aracım 2012 model Renault Fluence 1.5 dci manuel 90hp olan model ) dd4tall programı ile bağlandığımda [0002] Fuel Volume Regulator Control Circuit Performance [06] Algorithm Based Failures [64] signal plausibility failure hatalarını vermiş. Çözüm önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık Perşembe 07:14 Paylaş Perşembe 07:14 Ya dpf tıkanık ya da rail müşürü arızalı Yorum bağlantısı
Sani Gerşon Perşembe 08:29 Paylaş Perşembe 08:29 Yakıt basıncı ile ilgili anladığım kadarıyla ama böyle nokta atışı yapmamız çok zor. Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan Perşembe 08:51 Paylaş Perşembe 08:51 Yakıt pompasının üstünde bir tane regulator var onun tesisatında veya kendisinde sorun olabilir. Ancak bu fuel volume regulator sensöründe sorun yoksa pompanın kendisinde bir sorun veya mazot filtresinde bir tıkanma/şişme olabilir. Özetle istenen yakıt akışı gerçekleşmiyor / gerçekleşmediği düşünülüyor, arabada o yüzden arızaya düşüyor. Yorum bağlantısı
Halil İbrahim KÖSE Perşembe 18:00 Yazar Paylaş Perşembe 18:00 Oğuzkan Işık yazdı: Ya dpf tıkanık ya da rail müşürü arızalı Yorumunuz için teşekkürler. Bayramda uzun yola çıktığımda yarım saat sonra dpf ışığı yaktı bende uzun bir süre yüksek devirli kullandım. Hatta 4 gün içerisinde 2000km yol yaptım bunun yarısında yüksek devirli kullandım . Dpf temizlenmiş olabilir Sani Gerşon yazdı: Yakıt basıncı ile ilgili anladığım kadarıyla ama böyle nokta atışı yapmamız çok zor. Hocam çözüm için izlemem gereken yol nedir? Yorum bağlantısı
Halil İbrahim KÖSE Perşembe 18:06 Yazar Paylaş Perşembe 18:06 Harun Kocaçalışkan yazdı: Yakıt pompasının üstünde bir tane regulator var onun tesisatında veya kendisinde sorun olabilir. Ancak bu fuel volume regulator sensöründe sorun yoksa pompanın kendisinde bir sorun veya mazot filtresinde bir tıkanma/şişme olabilir. Özetle istenen yakıt akışı gerçekleşmiyor / gerçekleşmediği düşünülüyor, arabada o yüzden arızaya düşüyor. Harun Kocaçalışkan yazdı: Yakıt pompasının üstünde bir tane regulator var onun tesisatında veya kendisinde sorun olabilir. Ancak bu fuel volume regulator sensöründe sorun yoksa pompanın kendisinde bir sorun veya mazot filtresinde bir tıkanma/şişme olabilir. Özetle istenen yakıt akışı gerçekleşmiyor / gerçekleşmediği düşünülüyor, arabada o yüzden arızaya düşüyor. Ustam şimdi durum şu ben bu arabayı 3 ay önce aldım ve aldığımda bu arıza söylenmedi , onlarda düzeldi sanmışlar yersen . Durum şu bu sorun için pompacıya çekiliyor pompa revize ediliyor sensör YAN sanayi takılmış ustanın dediğine göre enjektörlere de bakılmış .Hatta mazot filtreside değiştirilmiş. Ama sorun çözülmemiş. Aldığım adama sorarsam ben sensörüde orjinal tak diye parasını verdim diyor. Sorun sizin dediğiniz gibi , algoritmik olarak aracın hesapladığı yakıt basıncı sensörden okunmuyor , bu sebepten arızaya düşürüyor ve bu arıza sürekli değil . Şehir içinde sakin kullanımda arıza göstermiyor. Araç bir süre daha konya da olacak bu sorunu nasıl çözerim , izlemem gereken yol nedir sizce ? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon Perşembe 19:29 Paylaş Perşembe 19:29 Halil İbrahim KÖSE yazdı: Hocam çözüm için izlemem gereken yol nedir? Ben sizin yerinizde olsam yan çok sağlam 1.5dci'dan anlayan usta bulurum ya da yetkili servise baktırırım. 1 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl Perşembe 19:43 Paylaş Perşembe 19:43 Sani Gerşon yazdı: Ben sizin yerinizde olsam yan çok sağlam 1.5dci'dan anlayan usta bulurum ya da yetkili servise baktırırım. Kesinlikle katiliyorum, özel servislerde o mu bu mu diye vakit nakit kaybetmeyin. En kotu yetkili serviste ariza nokta tespiti yaptirin. Yorum bağlantısı
Halil İbrahim KÖSE 9 saat önce Yazar Paylaş 9 saat önce Pyren den aldığım log.txt dosyalarını analiz ettirdiğimde çıkan durum : https://drive.google.com/file/d/13ZG3AwmDa2V3blrrRv_dYb3EgesQmk4p/view?usp=sharing bu drivede bulunuyor. Bu 3 kayıttan sadece birinin yapay zeka destekli analiz durumu . Aldığım verilerie göre çok ciddi bir hedef-gerçek basıç sorunundan ziyade özellikle ani dip gaz durumlarında 1300 bar sularında 200 barlık geri kalma durumu yaşanıyor ama sonradan istenen basıncı yakalıyor. Yani o durumda basınç çökmüyor . Sani Gerşon yazdı: Ben sizin yerinizde olsam yan çok sağlam 1.5dci'dan anlayan usta bulurum ya da yetkili servise baktırırım. Ustam şimdi çok sağlam olduğunu nasıl anlarım ? Geçen hafta rastgele birine gideyim dedim elimdeki verilerden bahsederken cihaza bağlayalım dedi . Tamam bağla ama bak ben hem telefon hem bilgisayarımla obd2 ye bağladım pyren dd4toall ve scanner gibi 3 program dan çıkan sonuç bu dedim . Biz bağlayalım bağlama ücreti 500 tl diyor. Şimdi o cihazdada aynı sonuç çıkınca ne yapmış olacağız ? Yetkili serviste gidip kolaya kaçıp pompa arızalı diyip 50k istese ne diyeceğiz? Nasıl ispatlarız pompada kesin sorun olduğunu ? Ben işini genelde kendi halinde yapan biri olarak servisten genelde uzağımda, nasıl bu bahsettiğiniz nokta arıza tespiti yapılıyor? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 saat önce Paylaş 1 saat önce (düzenlendi) Halil İbrahim KÖSE yazdı: Ustam şimdi çok sağlam olduğunu nasıl anlarım ? Geçen hafta rastgele birine gideyim dedim elimdeki verilerden bahsederken cihaza bağlayalım dedi . Tamam bağla ama bak ben hem telefon hem bilgisayarımla obd2 ye bağladım pyren dd4toall ve scanner gibi 3 program dan çıkan sonuç bu dedim . Biz bağlayalım bağlama ücreti 500 tl diyor. Şimdi o cihazdada aynı sonuç çıkınca ne yapmış olacağız ? Yetkili serviste gidip kolaya kaçıp pompa arızalı diyip 50k istese ne diyeceğiz? Nasıl ispatlarız pompada kesin sorun olduğunu ? Ben işini genelde kendi halinde yapan biri olarak servisten genelde uzağımda, nasıl bu bahsettiğiniz nokta arıza tespiti yapılıyor? Ustanın iyisi referansla bulunur. Alelade birine girerseniz aldığınız cevap normal tabi. Yetkili servis pompadan deyip de sorun çözülmezse paranızı iade alabilirsiniz. Nokta atışı çözüm bu sebeple servislerde zorunlu oluyor 51 dakika önce tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts