İçeriğe Yönlendir

10 Yaşına Gelen LPG Tankının Değişmesi Konusunda Referans Alınacak Tarih Nedir?


Emrah Altun

Recommended Posts

Emrah Altun

Herkese selamlar. 2 tane öğrenmek istediğim konu var:

 

1- LPG tankı değişiminde 10 sene hesaplaması yapılırken aracın trafiğe çıkış tarihi mi esas alınır?

2- Trafiğe çıkış tarihi esas alınıyor ise bu tarih gelmeden (yani 10 sene tam dolmadan) yapılacak araç muayenesinden araç geçer mi? Muayenede sıkıntı yaşatırlar mı?

 

Amacım bu ara doktora tez süreci, çocukların okulu, iş yoğunluğu derken bu tank değişimi ve ruhsata işletme süreçleri için 1 dk zamanım olmaması nedeniyle yaklaşan muayeneyi atlatabilmek.

 

Cevap veren herkese şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık

Tank imal yılı itibariylr hesaplanır süre. 2015 yılında imal edilmiş bir tank kullanıyorsanız 2024 yılında muayeneden geçirebilirsiniz. Ama 2025 yılında geçemezsiniz. 2024 yılında muayeneden geçtikten sonra 2026 yılındaki muayene için tankın değişmesi lazım

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Tankın kolay görünür bir yerinde imal tarihi yazar. O tarihten itibaren 10 yıldır.

 

@Çağlar Bayur abiden ödünç vesile ile, üstatlar aslında bu 10 yıllık periyotta tüm lpg sisteminin tepeden tırnağa değişmesi gerektiğini söylüyor ancak sistemde tarihi yazan(okunabilen de diyebiliriz) tek komponent tank olduğu için o değişiyor sadece diyorlar. Konusu gelmişken bunu da tartışmaya açalım. 

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Murat Sahın yazdı:

Tankın kolay görünür bir yerinde imal tarihi yazar. O tarihten itibaren 10 yıldır.

 

@Çağlar Bayur abiden ödünç vesile ile, üstatlar aslında bu 10 yıllık periyotta tüm lpg sisteminin tepeden tırnağa değişmesi gerektiğini söylüyor ancak sistemde tarihi yazan(okunabilen de diyebiliriz) tek komponent tank olduğu için o değişiyor sadece diyorlar. Konusu gelmişken bunu da tartışmaya açalım. 

Enjektörlerim sağlam, 10. yılda tank değişirken tedbir amaçlı hortumlar değişti. 12. yılda regülatörün diyaframları patlamış beyin değişti. bence hortumları çok daha sık kontrol etmek lazım gerisi arıza oldukça değişyor.. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu LPG tankının on yıllık mevzusu gerçekten kaplar on yılda bozuluyor mu yani pek mantığını çözemedim biri bu konuyu açabilir mi. Gerçekten LPG tankının her on senede değişmesi şart mı biz niye benzin tankını on sene değiştirmiyoruz mesela

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Görkem Karakaş yazdı:

Enjektörlerim sağlam, 10. yılda tank değişirken tedbir amaçlı hortumlar değişti. 12. yılda regülatörün diyaframları patlamış beyin değişti. bence hortumları çok daha sık kontrol etmek lazım gerisi arıza oldukça değişyor.. 

 

10. yılda tank da sağlam çıkabilir, sonuç olarak bir teste tabi tutmuyoruz. Siz hortumları da değiştirmişsiniz mesela. Acaba herkes o özeni gösteriyor mu? Alüminyum hortumlarla montaj yapıyorlar falan. İkinci el lpg li bir araç aldık var sayalım, araç 11 yaşında olsun, geçen sene tank değişmiş olacak ama acaba kalanını değiştirmeli miyiz yoksa güvende miyiz.

 

Sizin boruların değişimi de muhtemelen tamamen tahmin ya da tedbir yoksa boruların sağlamlığını ölçtüklerini sanmıyorum. Aynı şekilde belki dolum ağzında kaçak var, ne bileyim, soğutma sistemine T atıp su alıyorlar regülatöre, o T sağlam mı, regülatöre su taşıyan hortumlar ne durumda bunları biliyor muyuz? Yolda giderken mesela, o T patlarsa ne olur :) 

 

İkinci kez tankı değişen araçlarda ek komponentler 20 yaşında olmuş oluyor. Halen sağlam mı yoksa değişmeli mi tam da merak ettiğim bu aslında. Öte yandan, ülkede ekonomi ortada, mevcut fiyatlar ile kimse çalışan sistemi söktürüp değiştirmez tabi bunun da farkındayım ama asgari neleri değiştirmek iyidir ona bakılabilir. 

Ali Darbaz yazdı:

Bu LPG tankının on yıllık mevzusu gerçekten kaplar on yılda bozuluyor mu yani pek mantığını çözemedim biri bu konuyu açabilir mi. Gerçekten LPG tankının her on senede değişmesi şart mı biz niye benzin tankını on sene değiştirmiyoruz mesela

Benzin tankında basınç yok, lpg tankında basınç var. Gugıla göre 3 ila 5 bar basınç altındaki kap ile evdeki sürahiden mantıksal olarak farkı olmayan benzin deposu eşdeğer mi sence :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

 

10. yılda tank da sağlam çıkabilir, sonuç olarak bir teste tabi tutmuyoruz. Siz hortumları da değiştirmişsiniz mesela. Acaba herkes o özeni gösteriyor mu? Alüminyum hortumlarla montaj yapıyorlar falan. İkinci el lpg li bir araç aldık var sayalım, araç 11 yaşında olsun, geçen sene tank değişmiş olacak ama acaba kalanını değiştirmeli miyiz yoksa güvende miyiz.

 

Sizin boruların değişimi de muhtemelen tamamen tahmin ya da tedbir yoksa boruların sağlamlığını ölçtüklerini sanmıyorum. Aynı şekilde belki dolum ağzında kaçak var, ne bileyim, soğutma sistemine T atıp su alıyorlar regülatöre, o T sağlam mı, regülatöre su taşıyan hortumlar ne durumda bunları biliyor muyuz? Yolda giderken mesela, o T patlarsa ne olur :) 

 

İkinci kez tankı değişen araçlarda ek komponentler 20 yaşında olmuş oluyor. Halen sağlam mı yoksa değişmeli mi tam da merak ettiğim bu aslında. Öte yandan, ülkede ekonomi ortada, mevcut fiyatlar ile kimse çalışan sistemi söktürüp değiştirmez tabi bunun da farkındayım ama asgari neleri değiştirmek iyidir ona bakılabilir. 

Benzin tankında basınç yok, lpg tankında basınç var. Gugıla göre 3 ila 5 bar basınç altındaki kap ile evdeki sürahiden mantıksal olarak farkı olmayan benzin deposu eşdeğer mi sence :) 


Tamam işte bu tankta LPG basıncına dayansın diye yapılmış. Eski arabamda LPG tankı vardı dokuz yaşında idi son derece sağlam dayanıklı görünüyordu. Kiri pası bir şey yoktu. Bu sağlıklı tankı 10 yılda değiştirmek bana mantıklı gelmiyor. On yıl çok kısa bir süre bu tür malzemeler için bence. Ayrıca o zamanlar LPG tank değişimini 15 yıla çıkartacaklardı, sonra ne oldu bilmiyorum

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...