İçeriğe Yönlendir

Opel Gönüllü Hava Yastığı Değiştirme Kampanyasına Katılmalı mı?


Emin Ozan

Recommended Posts

Emin Ozan
(düzenlendi)

2017 1.6 TDCI astra sedan aracımız var ve bugün gönüllü çağırma mektubu aldım. Eğer mevzuyu doğru anladıysam, mevcut hava yastıklarında zamanla bozulmalar meydana geldiğini ve kaza anında pekte güvenli olmadığını söylüyorlar.

Yeni hava yastığı değişimi ücretsiz yapılacakmış. Sözde araç değeri düşmeyeceğini söylemişler ama yarın öbür gün arabayı sattığımızda, araba eksperde hava yastığında işlem olduğu görüldüğünde, hasarsız aracımız ağır hasarlı araç olarak etiketlenecek.

Değişim yapılsa bir dert, yapılmasa da bir dert.

 

Hava yastığından ayrı birde, kampanya kapsamında motor kontrol modülüne bakılacağı yazıyor. Burada galiba motorda yazılım değişikliğine gidiliyormuş. Bazı kullanıcıların yorumlarında, bu işlem yakıt tüketimini artırdığı ve performans düşüklüğü yaşanacağını söylüyorlar ve eski yazılıma da döndürülemediği söyleniliyormuş. Bu yazılım hakkında da bilginiz varmı acaba? Reddetme gibi bir şansımız varmı yeni yazılımı?

 

Siz ne düşünüyorsunuz, bu işlemler yapılmalı mı yoksa yapılmamalı mı?

tarihinde Emin Ozan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık

Değişimde size evrak veriyorlar. Bu değer kaybı da oluşturmaz apır hasar kayıtlı muhabbeti de yaşatmaz. Güvenlik sebebi ile değiştirmeniz faydanıza. Kaldı ki bu değişim konusunu bütün eksperler biliyor

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş

Bir yanda can güvenliği, bir yanda araç değer kaybı.

Gerçekten tartışmalık bir konu mu? Üstüne oturup ağlamalık bir konu mu?

  • Beğen 9
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Murat Öngür

Nasıl kontrol ediliyor aracımız bu kategoride mi değilmi diye ?

Benim aracım 16 Insignia 

Yorum bağlantısı
Emin Ozan
Murat Öngür yazdı:

Nasıl kontrol ediliyor aracımız bu kategoride mi değilmi diye ?

Benim aracım 16 Insignia 

Hocam Insignialar da bu durum söz konusu değil diye biliyorum ama bu siteden şase numarası girerek kontrol edebilirsiniz sizde.

https://www.opel.com.tr/opel-sahipleri/check-vin.html

Ahmet Kiriş yazdı:

Bir yanda can güvenliği, bir yanda araç değer kaybı.

Gerçekten tartışmalık bir konu mu? Üstüne oturup ağlamalık bir konu mu?

Olaya dışarıdan bakıldığında ne kadar da komik bir şey düşündüğümü görüyorum iki seçenek arasında. Yarın randevu almaya gideceğim. Teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ramazan Turan

Daha önce superb aracımda geri çağırma kapsamında değiştirtdim, satarken de servis belgesini gösterdim, experler de durumu biliyorlar. Belge de olduktan sonra hala şüpheli bakan araba filan alamaz... 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Değişim yaptıracaksınız tabi ki. Kaza anında yüzünüze kurşun yemek mi, yoksa eldeki belge ile sonraki alıcıya durumu anlatmak mı?

Bunu bilmeyen zaten araba almasın, siz de ona satmayın...

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Netflix de takata hava yastığı konulu belgesel var izle istersen. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

bir önceki Mercedes im de değişmişti abimin e 250 de değişti ve evrakları var hatta benim aracı alan ark araştırmış umarım değişmiştir bi de onunla uğraşmayalım demişti.

Geçen Renault servisine gittim bazı 5 kapılı clio lar perde hava yastığı olmadan gelmiş ve servis ücretsiz takabileceklerini söylüyordu adamın biri arabayı 2 gün bırakamam yapmayın dedi allah akıl fikir versin

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Değiştirme işlemi satarken pozitif bir etki oluşturur. Neden değer kaybı olsun ki. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ahmet Aybeyaz

2017 Astra'mda beni de çağırmışlardı değiştirdim. Servis kağıdı vermeyi unuttu, ben de almayı unuttum sohbet ederken, taa satacağım zaman ilana koyarken aklıma geldi, araba 1 gecede satıldı ertesi sabah almaya geldiler, eksperde airbag tarihi yeni çıktı, Ümran oto direk kendi söyledi, TAKATA'da geri çağırma var, değişim yapılmış bi sorun yok diye. Alıcı hiç bir şey demedi aldı gitti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Hemen değiştirin, neden değer kaybı oluştursun, tam tersine tercih edilecek bir durum.

Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya

toyota benim eksantrik zincirini değiştirdi kampanyadan ücretsiz,

53.000 lira fatura çıkmış, çok iyi oldu...;)

Yorum bağlantısı
Emin Ozan

Bu motor kontrol modülü hakkında ne düşünüyorsunuz arkadaşlar?

Yazılım değişikliği yapılacakmış herhalde sözde karbon emisyonunu azaltmak için ama yakıt tüketimini artırıp, motorun performansıda düşürüyormuş herhalde.

Bilginiz varmı acaba bu işlem hakkında?

 

IMG_20260623_103702.jpg

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Benim kullandığım Zord marka araçlarda çağırıyorlar ama bir şey değiştirmiyorlar. Bu da böyle ilginç bir durum. 

Bobin değişimi diye çağrı vardı gittim kontrol ettik gerenk yok dediler. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Emin Ozan yazdı:

2017 1.6 TDCI astra sedan aracımız var ve bugün gönüllü çağırma mektubu aldım. Eğer mevzuyu doğru anladıysam, mevcut hava yastıklarında zamanla bozulmalar meydana geldiğini ve kaza anında pekte güvenli olmadığını söylüyorlar.

Yeni hava yastığı değişimi ücretsiz yapılacakmış. Sözde araç değeri düşmeyeceğini söylemişler ama yarın öbür gün arabayı sattığımızda, araba eksperde hava yastığında işlem olduğu görüldüğünde, hasarsız aracımız ağır hasarlı araç olarak etiketlenecek.

Değişim yapılsa bir dert, yapılmasa da bir dert.

 

Hava yastığından ayrı birde, kampanya kapsamında motor kontrol modülüne bakılacağı yazıyor. Burada galiba motorda yazılım değişikliğine gidiliyormuş. Bazı kullanıcıların yorumlarında, bu işlem yakıt tüketimini artırdığı ve performans düşüklüğü yaşanacağını söylüyorlar ve eski yazılıma da döndürülemediği söyleniliyormuş. Bu yazılım hakkında da bilginiz varmı acaba? Reddetme gibi bir şansımız varmı yeni yazılımı?

 

Siz ne düşünüyorsunuz, bu işlemler yapılmalı mı yoksa yapılmamalı mı?

iş emri/fatura veriyorlar? neden değeri düşsünki.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...