İçeriğe Yönlendir

70MAI 810S / Bağlantı ve CPL Filtre Yapımı


Mustafa Serhat

Recommended Posts

Mustafa Serhat

Aracı sıklıkla eşim kullandığı için araç kamerası takalım dedi. Biraz araştırmadan sonra 810S modelini aldım. Yoksa bana gerek yok, atara atar bana renk katar zaten :kihkih:


Çakmaklıkta kablo ve sürekli bağlı kalması rahatsız edici olduğu için görseldeki gibi bir kablo yaptım. Dişi çakmaklık soketi aldım, cihazın içinden çıkan şarj aletini ona bağlayarak direkt sigorta kutusunda kontak enerjisine bağlayıp işimi çözdüm. Kontak açıldığında kayıt başlıyor, kapatınca duruyor tam olarak istediğim gibi ve kablo gözükmeden işimi çözdüm.

Kamera araştırması yaparken CPL filtre epey öneriliyordu ama piyasada uygunu yoktu. Bir kendin yapçı olarak GoPro4 için CPL filtre alıp 3D yazıcı ile bir aparat yapıp 810S e uyardım. 200 lira civarı bir maliyeti vardı ve riske girip denemeye değerdi :)  Öncesi/Sonrası fotoları ekliyorum. Akşam üstü olmasına rağmen yansıma ve filtrenin sonucu fotoğraflarda görünüyor. Bu işin negatif tarafı ise filtre büyük olduğu için cama değiyordu. Yine DIY bir çözümle bağlantı aparatını tekrar tasarlayıp yazıcıdan bastım ve montajını yaptım. 

 

Umarım faydası olur, yaptığım tasarım dosyasınıda talep olursa gönderebilirim. Henüz bir yere yüklemediğim için paylaşamıyorum.

a5a2876a3c0067f0c7501ff97eb99be4.jpeg

bb275721b431bc1391fc68eb48dd3d14.jpeg

0e44d1eb987e042d4644bd23a42055ef.jpeg

9a2791424e9040434e6dcc14872a71b7.jpg

bf34f65574107b278ff6e6ac6dc1648e.jpeg

c4eca75691cf9995ac8e9d5f38846f9f.jpg

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara

Dişi çakmaklık fikri çok güzel olmuş 🤌 bu sayede çakmaklık da boşa çıkmış hemde kötü kablo görüntüsü de engellenmiş olmuş. Peki Cpl filtre kayıt da faydası oldu mu? Bende a800se modeli var. Bende bir ara niyetlendim ama filtre bulamadım. Sizin yaptığınız mükemmel olmuş elinize sağlık. Peki bundan bende istesem nasıl temin edebilirim 😊 

Yorum bağlantısı
Mustafa Serhat
(düzenlendi)
Mustafa Resül Kara yazdı:

Dişi çakmaklık fikri çok güzel olmuş 🤌 bu sayede çakmaklık da boşa çıkmış hemde kötü kablo görüntüsü de engellenmiş olmuş. Peki Cpl filtre kayıt da faydası oldu mu? Bende a800se modeli var. Bende bir ara niyetlendim ama filtre bulamadım. Sizin yaptığınız mükemmel olmuş elinize sağlık. Peki bundan bende istesem nasıl temin edebilirim 😊 

 

Bu linkteki ürünü aldım, 

https://www.amazon.com.tr/dp/B07Z7NXJ3Q?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title

 

Yapmak isterseniz 3D datalarını atarım yazıcıdan çıkartır kullanırsınız.

WhatsApp Image 2026-06-28 at 01.02.24.jpeg

WhatsApp Image 2026-06-28 at 01.01.05.jpeg

tarihinde Mustafa Serhat tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara

3d yazıcı ile baskı alan bir yer bulduğum zaman isteyeyim sizden olur mu 😊 Linkte satılan üründe filtre yok değil mi sadece filtrenin takılması için gerekli aparat var? Siz filtreyi nereden temin ettiniz? 

Yorum bağlantısı
Mustafa Serhat
Mustafa Resül Kara yazdı:

3d yazıcı ile baskı alan bir yer bulduğum zaman isteyeyim sizden olur mu 😊 Linkte satılan üründe filtre yok değil mi sadece filtrenin takılması için gerekli aparat var? Siz filtreyi nereden temin ettiniz? 

 

Linkteki ürün CPL filtre hocam. Go pro 4 için herhalde eski model olduğu için ucuzlamış. Biz o ürünün sadece camını kullanıyoruz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu filtre ne işe yarıyor?

Kamera elektriğini tavan lambasından alıverseydin ya. Ora da kontağa göre çalışıyordu. 

Ha ben yaptım mı, hayır. Audiye Servet yapmıştı. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Serhat
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bu filtre ne işe yarıyor?

Kamera elektriğini tavan lambasından alıverseydin ya. Ora da kontağa göre çalışıyordu. 

Ha ben yaptım mı, hayır. Audiye Servet yapmıştı. 

 

 

Yansıma engelleyici filtre abi. Ön cama yansıyan havalandırma yada benzeri şeyleri kaybediyor. Son 2 fotoya bak birinde yansıma var diğerinde yok. Tavan lambaları kontağı kapatınca bir süre daha yanıyor falan o yüzden ordan bakmak aklıma gelmedi. Zaten direkten aşağıya çekip bağlamak çok basit oldu.

Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara
Mustafa Serhat yazdı:

 

Linkteki ürün CPL filtre hocam. Go pro 4 için herhalde eski model olduğu için ucuzlamış. Biz o ürünün sadece camını kullanıyoruz.

Anladım siz ordan çıkan filtreli camı alıp 3d yazıcı ile ona uygun aparat takıp kullandınız. Ben sandım aldığınız ürüne göre modelleme yaptınız 😊 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mustafa Serhat yazdı:

 

Yansıma engelleyici filtre abi. Ön cama yansıyan havalandırma yada benzeri şeyleri kaybediyor. Son 2 fotoya bak birinde yansıma var diğerinde yok. 

Evet şimdi dikkat ettim. Güzel olmuş. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...