İçeriğe Yönlendir

Ngk Lpg Bujisi Acaba Sahtemi


Muharrem Ersin Başaran
Çözüme git Ahmet Nalbantoğlu tarafından,

Recommended Posts

Muharrem Ersin Başaran

Ustalarım epeydir Ngk nın lpg bujisini araştırıyordum.Bir arkadaşım araçlarında özellikle kullanıyor. Farkını önce denediğimiz Ngk lpg bujilerinde kullanarak bende hissettim.

Mazda 626 için bende alayım dedim.Araştırdım Lpg 6 uyuyor.Siparişi verdim.(Daha önce arkadaşımın aldığı yerden).

Buji geldi fakat daha önceki bujiden farklı gibi geldi.İncelemeye aldık. Lpg 2 olan buji ile karşılaştırdık. Aşağıda fotoğrafları ekliyorum.Firmayı aradım ürünü geri gönderin dediler.Sizce durum nedir.

 

Bu bujid çift asil metal olması gerektiği sitesinde yazıyor. Fotoğraftada görünüyor.

 

ZYa2bZ.jpg

 

D3rogl.jpg

 

 

mEaqAP.jpg

 

 

E3BQ9q.jpg

 

 

jBazbj.jpg

 

 

2jRvzN.jpg

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Ben bu bujilerden aldım taktım 8 ay kullandım hiçbir fark görmedim.Para tuzağı olduğuna kanaat getirdim.Motocraft dan başka buji alıp takmam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Altınoluk

Ngk nın  Kayseri motosiklet grubu bayisiyim.Maalesef NGK grubunun sahtesi çok fazla.Fatih beyinde dediği gibi bence de para tuzağı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Misafir

Bende Sedici de 4 adedine 200 Tl vermiştim. Bosch un 4 bujisi 36 Tl iken..  :(  :)

Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran

Ben bu bujilerden aldım taktım 8 ay kullandım hiçbir fark görmedim.Para tuzağı olduğuna kanaat getirdim.Motocraft dan başka buji alıp takmam.

 

Motocraft ta bujiyi Bosh a yaptırıyor.Marka yazıp fiyatı arttırıyor.

Ben ateşlemede fark gördüm. Ondan araca almak istedim. Ama bu tarz bir durumla karşılaştım. Buji elinizde değil sanırım, dikkat etmişmiydiniz böyle bir ayrıntı varmıydı yokmuydu.

Ngk nın  Kayseri motosiklet grubu bayisiyim.Maalesef NGK grubunun sahtesi çok fazla.Fatih beyinde dediği gibi bence de para tuzağı.

 

Bu sahtemi acaba?

Kutu vs herşey o kadar orjinalle aynı ki anlatamam. Sadece bu ucundaki metal den kuşkulandım ben.

Bende Sedici de 4 adedine 200 Tl vermiştim. Bosch un 4 bujisi 36 Tl iken..  :(  :)

 

Fark hissettinizmi aynımıydı.

Lpg takıldığında farklı bir buji takılması konusunda yaygın bir kanı oluşmaya başladı aslında.

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

...

 

Fark hissettinizmi aynımıydı.

Lpg takıldığında farklı bir buji takılması konusunda yaygın bir kanı oluşmaya başladı aslında.

Şöyle ki benim araçta ateşleme sistemi sorunluydu. Komple elden geçmesine rağmen çözüm bulunamadı. Bunun dışında üzerinden çıkan eski bujilerde Ngk idi. O sebeple fark hissetmedim maalesef. Ha size ufak bir fikir. Eğer aracı 1 yıldan az kullanıp satarım derseniz Ngk ya falan girmeyin. Alın 40-50 liraya Bosch. Devam edin. Ha uzun süre, 3-5 yıl en az kullanırım derseniz en iyisine bakın.

Alırken şu dikkatimi çekti sadece. Her bir buji tek tek paketliydi. Ve o paketlerde başka bir kutuda 4 lü takım olarak paketliydi. Fotoğrafları vardı burada ama Imgur dan yüklendiğinden silinmişlerdir. Bulabilirsem paket resimlerini eklerim. Az çok fikir verebilir belki.

 

Buldum, gitmemiş resimler.

 

XJoG9O.jpg

 

d02r8Q.jpg

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/263102-trakyalı-2/?p=2790652

tarihinde Kerem Minaz tarafından düzenlendi
Resimler eklendi.
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Motocraft ta bujiyi Bosh a yaptırıyor.Marka yazıp fiyatı arttırıyor.

Ben ateşlemede fark gördüm. Ondan araca almak istedim. Ama bu tarz bir durumla karşılaştım. Buji elinizde değil sanırım, dikkat etmişmiydiniz böyle bir ayrıntı varmıydı yokmuydu.

 

Bu sahtemi acaba?

Kutu vs herşey o kadar orjinalle aynı ki anlatamam. Sadece bu ucundaki metal den kuşkulandım ben.

 

Fark hissettinizmi aynımıydı.

Lpg takıldığında farklı bir buji takılması konusunda yaygın bir kanı oluşmaya başladı aslında.

Corsam vardı hem ona hemde şuan elimde olan forduma 2 takım sipariş etmiştim toplamda 370-tl civarı para ödemiştim geçen sene.Corsada ve forda bir fark görmedim.Bujileri Denizliden Levent abi alıp göndermişti.Kendisi çok titiz olduğu için ona güvenim sonsuz.8 ay kullandıktan sonra iridyum bujileri söktüm yerlerine orjinal bujilerini taktım.

 

Takip ettiğim motorsiklet siteleri var.Onlarda bu tarz bujilerin performans farkının halk efsanesi olduğunu söylüyorlar.Zaten motocraftın 4 bujisine geçen sene 95-tl vermiştim.Suudii arabistandanda bir arkadaş 2 takım buji getirmişti onlarda yedekde duruyor.

 

Siz fark gördüyseniz kullanın,belkide berim araçlarda bir etki yapmadı bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Misafir

Corsam vardı hem ona hemde şuan elimde olan forduma 2 takım sipariş etmiştim toplamda 370-tl civarı para ödemiştim geçen sene.Corsada ve forda bir fark görmedim.Bujileri Denizliden Levent abi alıp göndermişti.Kendisi çok titiz olduğu için ona güvenim sonsuz.8 ay kullandıktan sonra iridyum bujileri söktüm yerlerine orjinal bujilerini taktım.

 

Takip ettiğim motorsiklet siteleri var.Onlarda bu tarz bujilerin performans farkının halk efsanesi olduğunu söylüyorlar.Zaten motocraftın 4 bujisine geçen sene 95-tl vermiştim.Suudii arabistandanda bir arkadaş 2 takım buji getirmişti onlarda yedekde duruyor.

 

Siz fark gördüyseniz kullanın,belkide berim araçlarda bir etki yapmadı bilemiyorum.

Benim ustam da "performansta fark görmen çok çok düşük ihtimal, asıl fark ömürde" demişti. "Normaller 15-20 bin km giderken Ngk iridyumlar en az 100 bin km gider" demişti.

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Ahmet Nalbantoğlu

LPG bujilerinin ömrü daha uzundur. LPG'nin ısıtılarak buhar fazda gönderilmesine uygun soğuk buji şeklinde tasarlanmışlardır. Normal bujiler LPG yakıtında çok düşük devirlerde biraz yetersiz kalıyorlar. Aynı zamanda da buharlarak sıcak fazda gönderilen bu yakıt için "hot plug" yani sıcak kaçıyorlar.

 

Platin-Iridyum bujilerin para tuzağı olduğunu hangi mantıkla söylüyorlar anlayamadım.

 

Şu an kullanmış olduğum aracın (Opel Insignia 1.6T - 180hp) zaten orjinal bujileri Platin-Iridyum. General Motors bu bujileri NGK'ya ürettirmiş. GM orjinal buji olarak satıyor. Sadece Opel'de değil benzer şekilde Honda Accord 2.4 v.b. gibi yüksek performans ve hassas ateşleme istenen araçlarda da bu şekilde orjinalde platin-iridyum buji kullanılıyor. Şu anda bu NGK üretimi olan GM Platin-Iridyum bujileri yine LPG'li Insignia aracımda kullanıyorum. Değişim aralığı 30bin yazıyor. Çok memnunum.

 

Bundan önceki aracım Focus'tu. 1.6 Ti-VCT 115hp motora sahipti ve LPG'liydi. Bu aracın orjinal FoMoCo bujileri LPG'de biraz vukuatlı. Sıcaklığa dayanamayıp tırnak düşmesi gibi vakalar yaşanmış. Düşük devirde de hafiften vuruntu yapıyor.

 

Ben de bunları görerek 4 tanesini o zaman 40 liraya aldığım 10bin değişme aralığı söylenen bujilerin yerine 30bin değişme aralığı tavsiye edilen Bosch Platin-Iridyum LPG bujisi aldım aracıma 100 liraya. Bir kere burada maliyet daha ucuz, fomoco bujiler her 10 binde veya 15 binde 40 liradan daha pahalıya veya denk fiyata geliyor. (Değişme aralıkları üretici tarafından tavsiye edilen aralıklardır, bu buji 10 bin bu buji 30 bin gider diye bir iddiam yok, daha fazla gidebileceğini biliyorum)

 

İkincisi bu bujileri taktıktan sonra düşük devirde ciddi serileşme ve sessizleşme gördüm. Neden? Çünkü düşük devirde yanma daha olay gerçekleşiyordu. Vuruntu yapmıyordu.

 

Sonuç olarak diyeceğim şu ki, LPG'li araçta lpg bujisi şart değil. Normal orjinal bujileri kullanabilirsiniz. Ancak para tuzağı da değil. Maliyet açısından normal buji maliyeti ile aynı. Fayda açısından da daha yüksek olunca normal bujilere kıyasla Fayda/Maliyet oranı daha yüksek. Ben burada mantıksız bir iş veya para tuzağı göremiyorum. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran

Kardeşim yıllarca 626 ya denso buji kullandı, hiç bir sorun yaşamadı.

 

Bende Denso kullanıyorum.Bendede sıkıntı yok. Ben daha iyi olur amaçlı düşündüm bu bujileri. Ömür olarak kendini telafi ederken.Lpg ye uyum sağlaması beni cezbetti.

Yorum bağlantısı
Misafir

Buji kutusu uzerindeki barkod numarasino googleda yazin. Eger anlamli siteler cikiyorsa orjinallik ihtimali vardir.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Normal bujilerin de 10 bin lik aralıklarda değiştiriliyor olması sadece iş olsun torba dolsun mantığı.. Zaten 25 bin km den önce buji değişmez ki.. Tanesi 10 tl abi ne olacak değiş gitsin demek bence yanlış. Son dönem de ustalar bunu rutine bağladılar. Daha önceleri niye böyle değildi.. Demek bujinin tanesi 5 tl olsa 3 ayda bir buji değişeceğiz..

Yorum bağlantısı
Hüseyin Akgün

Iridyum bujisi olan motora ıridyum buji olur eğer otjinalde yoksa ıridyum buji ile birlikte ateşleme bobinininde değişmesi gerekiyormuş.Gerekçe iridyum buji daha yüksek voltajda çalışmaya uygun imiş.

Bobin değişimi yoksa iridyum bujiden daha iyi performans beklemek nafile.

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Tansu Kalafatoğlu
Ahmet Nalbantoğlu yazdı:

LPG bujilerinin ömrü daha uzundur. LPG'nin ısıtılarak buhar fazda gönderilmesine uygun soğuk buji şeklinde tasarlanmışlardır. Normal bujiler LPG yakıtında çok düşük devirlerde biraz yetersiz kalıyorlar. Aynı zamanda da buharlarak sıcak fazda gönderilen bu yakıt için "hot plug" yani sıcak kaçıyorlar.

 

Platin-Iridyum bujilerin para tuzağı olduğunu hangi mantıkla söylüyorlar anlayamadım.

 

Şu an kullanmış olduğum aracın (Opel Insignia 1.6T - 180hp) zaten orjinal bujileri Platin-Iridyum. General Motors bu bujileri NGK'ya ürettirmiş. GM orjinal buji olarak satıyor. Sadece Opel'de değil benzer şekilde Honda Accord 2.4 v.b. gibi yüksek performans ve hassas ateşleme istenen araçlarda da bu şekilde orjinalde platin-iridyum buji kullanılıyor. Şu anda bu NGK üretimi olan GM Platin-Iridyum bujileri yine LPG'li Insignia aracımda kullanıyorum. Değişim aralığı 30bin yazıyor. Çok memnunum.

 

Bundan önceki aracım Focus'tu. 1.6 Ti-VCT 115hp motora sahipti ve LPG'liydi. Bu aracın orjinal FoMoCo bujileri LPG'de biraz vukuatlı. Sıcaklığa dayanamayıp tırnak düşmesi gibi vakalar yaşanmış. Düşük devirde de hafiften vuruntu yapıyor.

 

Ben de bunları görerek 4 tanesini o zaman 40 liraya aldığım 10bin değişme aralığı söylenen bujilerin yerine 30bin değişme aralığı tavsiye edilen Bosch Platin-Iridyum LPG bujisi aldım aracıma 100 liraya. Bir kere burada maliyet daha ucuz, fomoco bujiler her 10 binde veya 15 binde 40 liradan daha pahalıya veya denk fiyata geliyor. (Değişme aralıkları üretici tarafından tavsiye edilen aralıklardır, bu buji 10 bin bu buji 30 bin gider diye bir iddiam yok, daha fazla gidebileceğini biliyorum)

 

İkincisi bu bujileri taktıktan sonra düşük devirde ciddi serileşme ve sessizleşme gördüm. Neden? Çünkü düşük devirde yanma daha olay gerçekleşiyordu. Vuruntu yapmıyordu.

 

Sonuç olarak diyeceğim şu ki, LPG'li araçta lpg bujisi şart değil. Normal orjinal bujileri kullanabilirsiniz. Ancak para tuzağı da değil. Maliyet açısından normal buji maliyeti ile aynı. Fayda açısından da daha yüksek olunca normal bujilere kıyasla Fayda/Maliyet oranı daha yüksek. Ben burada mantıksız bir iş veya para tuzağı göremiyorum. 

Lpg 1 kodlu buji bana uyuyor. Ama afr ayarı nikel bujiler varken yapılmıştı. Lpg bujisine geçince lpg ayarını yenilemek gerekiyor mu? 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Lpg 1 kodlu buji bana uyuyor. Ama afr ayarı nikel bujiler varken yapılmıştı. Lpg bujisine geçince lpg ayarını yenilemek gerekiyor mu? 
Lpg bujisi kullananlar bile orijinalden devam diyor ;)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

Lpg bujisi kullananlar bile orijinalden devam diyor ;)

@Ahmet Nalbantoğlu bmw 735’de bu lpg1’i kullanıyormuş ve memnunmuş. Neden normale dönüyorlar? Piyasanın yarısından çoğu sahte buji? Acaba bundan dolayı olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
[mention=67636]Ahmet Nalbantoğlu[/mention] bmw 735’de bu lpg1’i kullanıyormuş ve memnunmuş. Neden normale dönüyorlar? Piyasanın yarısından çoğu sahte buji? Acaba bundan dolayı olabilir mi?
Bu bana xenon led xenon vs vs pazarlamasi gibi geliyor :) Bora aracinda bir arkadasim tuketime bir tik olumlu ama performansa olumsuz etki olusturdugu soyleyip geri cikartti.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

Bu bana xenon led xenon vs vs pazarlamasi gibi geliyor :) Bora aracinda bir arkadasim tuketime bir tik olumlu ama performansa olumsuz etki olusturdugu soyleyip geri cikartti.

Tam tersi, kullananlar düşük devirlerde, rampalarda çekiş çok iyileşti diyenler de var. Bence sahte buji konusu epey ciddi bi konu. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Markaya gore degisiyor demekki. Bosch dan memnun kalinmadi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman

Bundan önce kullandığım Mitsubishi aracıma 200 tl verip Ngk lazer iridyum lpg bujisi taktım, kullanımda net bir fark göremedim fakat aracı satarken merak edip söküp baktım ve bujiyle yaptığım 40 bin km ye rağmen en ufak bir aşınma kararma vs yoktu. Alan arkadaşa da tembih ettim,  rast gele bir usta bujilerini yenilemeye kalkmasın üzerindekiler kıymetli ve hala uzun kullanım ömrü var diye. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
M. Asım Kahraman yazdı:

Bundan önce kullandığım Mitsubishi aracıma 200 tl verip Ngk lazer iridyum lpg bujisi taktım, kullanımda net bir fark göremedim fakat aracı satarken merak edip söküp baktım ve bujiyle yaptığım 40 bin km ye rağmen en ufak bir aşınma kararma vs yoktu. Alan arkadaşa da tembih ettim,  rast gele bir usta bujilerini yenilemeye kalkmasın üzerindekiler kıymetli ve hala uzun kullanım ömrü var diye. 

Lazer iridyum ile laserline farklı sanırım. 
 

images?q=tbn:ANd9GcTDWP7jBu1QV83ktPEozIq
images?q=tbn:ANd9GcR6sgkwFG5g6WYjyVySySF

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Lazer iridyum ile laserline farklı sanırım. 
 


images?q=tbn:ANd9GcR6sgkwFG5g6WYjyVySySF

Benim aldığım bu mavi kutulu olandı, sitesindeki açıklamaya göre LPG için üretilenin adı "Laserline" ve elektrot kısmı platin, şasi kısmında ise lazer ile işlenmiş iridyum var.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
M. Asım Kahraman yazdı:

Benim aldığım bu mavi kutulu olandı, sitesindeki açıklamaya göre LPG için üretilenin adı "Laserline" ve elektrot kısmı platin, şasi kısmında ise lazer ile işlenmiş iridyum var.

Nereden almıştınız?

Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Nereden almıştınız?

N11 den İstanbullu bir firmadan almıştım ama dükkan adını hatırlamıyorum.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...