İçeriğe Yönlendir

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor

  1. Geçen saat
  2. Koray Demir

    Elektrikli Araba ve Fosil Yakıtlı Araba Arasındaki Farklar

    Varyasyonlar uzar gider hocam. Sonuçta bataryayı bile taşırken petrole ihtiyaç duyuyoruz. Lityum madenciliği, kobalt, nikel, manganez ve kadminyum gibi elementlerin girdi/çıktıları temizlenmesi aşamaları pek masum görünmüyor. Esasen şu sorulara cevap arıyoruz: 1) Elektrikli bir araç kullanıyor olsanız da halen kömür ve petrole dayalı olarak, herkes gibi fosil yakıt kullanmış oluyorsunuz. Ama buna ek olarak bir de aracınızın batarya imalat salınımlarını ilave ettiniz ki bu da sizi sera gaz salınımları açısından sıradan bir Ford F-150 sürücüsünden daha kötü yapmakta mıdır? 2) Elektrik araçların batarya üretimi, içten yanmalı bir araca kıyasla sera gazlarına daha çok sebep olmakta mıdır? Elektrikli araçlar her ne kadar kullanım esnasında çok az miktarda çevresel zarar oluştursa da üretim tarafında işler o kadar da temiz değil. Özellikle de batarya imalatının enerji yoğun olması nedeniyle çevresel faydaları uzun süre tartışmalı olarak görülüyordu. Ancak yeni yapılan bir araştırma, üretimdeki zarara rağmen elektrikli araçların sadece üç yıl içinde toplam emisyon açısından benzinli araçları geride bıraktığını ortaya koydu. 2 yılın ardından pozitife geçiliyor Araştırma, aynı zamanda benzinli araçların ömürleri boyunca en az iki kat daha fazla çevresel zarar verdiğini ve elektrik üretiminde temiz enerji kaynaklarının yaygınlaşmasıyla elektrikli araçların avantajlarının önümüzdeki yıllarda daha da artacağını vurguluyor. Öte yandan yeni çalışma, batarya üretimi ve madenciliği nedeniyle elektrikli araçların başlangıçta daha yüksek karbon ayak izine sahip olduğunu kabul ediyor. Ancak araştırmacılar üçüncü yıldan itibaren CO2 emisyonlarında belirgin bir düşüş yaşandığını ve aracın ömrü boyunca toplam karbon ayak izinin çok daha düşük olduğunu belirtiyor. Yapılan analizlere göre elektrikli araçlar ilk iki yılda benzinli araçlara göre yüzde 30 daha fazla karbon dioksit salıyor. Bu fark, özellikle lityum madenciliği ve batarya üretiminin enerji yoğun süreçlerinden kaynaklanıyor. ABD’de ortalama bir binek aracın ömrü 18 yıl olarak kabul edilirken, fosil yakıtlı içten yanmalı motorlu araçların (ICE) her birinin ömrü boyunca yaklaşık 100 ton CO2 saldığı, batarya elektrikli araçların (BEV) ise 53 ton CO2 ile ICE’lerin yarısı kadar emisyon ürettiği tespit edildi. Hibrit araçlar ise 84 ton CO2 ile BEV’lere kıyasla yaklaşık 1,6 kat daha fazla emisyon salıyor. Kaynak: https://www.usnews.com/news/technology/articles/2025-10-29/study-finds-evs-quickly-overcome-their-energy-intensive-build-to-be-cleaner-than-gas-cars https://journals.plos.org/climate/article?id=10.1371/journal.pclm.0000714
  3. Bugün
  4. Lastikler 2025 tarihli, azıcık kullanıldı. (2 hafta kadar) Yer NEVŞEHİR Merkez Çevre illerdeyseniz Nevşehir'den sizlere "10.000 + yakıt masrafı" olarak getirebilirim TANESİ 2500 LİRA - "internette tanesi 3400 lira" 2 Adet 5000 lira Takım 10000 lira 195 65 15 91H KIŞ LASTİKLERİ 2 hafta olmadı sıfır alınıp, kullanıldı ve söküldü. BRİDGESTONE BLİZZAK LM005 2025 Tarihli SIFIR LASTİKLER
  5. Dün
  6. Nihat Palolu

    Şeytan İcadı 1290 SAS

    Aga hayırlı olsun, güle güle kullan
  7. Ayrıca eski tip belge ile araç kullanana 39/3 maddesince 3755₺ cezai işlem uygulanır. Sürücü araç kullanmaktan men edilerek eski tip ehliyet işlem yapan birimde muhafaza edilmek üzere alınır.
  8. Ali Cihangiroğlu

    Şeytan İcadı 1290 SAS

    şimdi tur zamanı, Bulgaristan-Finladiya-Rusya-Mogolistan-Kazakistan-Tükkan yap, hakkını ver hakkını, öyle çay içmeye buralara gelme, bisikletle yapıyoruz biz o işleri
  9. Servet Aydın

    Şeytan İcadı 1290 SAS

    1390 al gözüme görünme
  10. Mehmet Göktürk

    Elektrikli Araba ve Fosil Yakıtlı Araba Arasındaki Farklar

    Yok ama öbürünü deneyip hata alınca herkes diğerine gitmeyi bilemez. Ayrıca sitede böyle hata almak olumlu değil.
  11. Ahmet Kiriş

    Şeytan İcadı 1290 SAS

    Yeni yol tipi lastikler, 3 lü çanta seti, tamam ben Avrupa asfaltlarında sürecek motoru buldum 🤣
  12. Köksal Yılmaz

    Sizce Neden Satamadım?

    Allah kolaylık versin abi selamlar
  13. Servet Aydın

    Gitti IRON-MAN, Geldi ROBOCOP

    Temiz 30bin gider
  14. Servet Aydın

    Arabam - Nissan Qashqai Skypack 4x4 1.3 Dig-T

    0-200'ü 7 sn üstü kara taşıtı sevmiim artık ve; kıllı bıyıklı artçı alacağıma motoru yakarım
  15. Ersen şahin

    Fiesta Viteste Sertleşme Problemi

    Baskı balatada sıkıntı olabilirmi acaba şanzıman ısındıkça yaylarda sorun çıkarıyor olabilirmi
  16. Süleyman Can

    Sizce Neden Satamadım?

    B segmentde artık otomatik aranıyor ya da fiyat. Benim araç ve benzerlerine mahalleden bile talip çıkıyor alım gücüne uygun olan daha fazla kişiye hitap ettiği için. Ama fiyat 500k nın üzerine çıktığı an otomatik olsun bariye dönüyor iş.
  17. Mehmet Ozyurek

    Arabam - Nissan Qashqai Skypack 4x4 1.3 Dig-T

    İzimire mi gidiyoruz. Motorla artçı olarak gitmem.. pejo olabilir.
  18. Mehmet Ozyurek

    Elektrikli Araba ve Fosil Yakıtlı Araba Arasındaki Farklar

    Forum araması yerine google aramasını koyabilir miyiz bakalım bi. Pc'den girince geniş ekranda sorun yok.. Ama telefondan girip ekran daralınca ancak menü içinde bulunabiliyor google arama
  19. Mehmet Göktürk

    Elektrikli Araba ve Fosil Yakıtlı Araba Arasındaki Farklar

    Mehmet oraya bi link koyamaz mıyız google a yönlendiren?
  20. Mehmet Ozyurek

    Elektrikli Araba ve Fosil Yakıtlı Araba Arasındaki Farklar

    Google aramamız var. onu kullansana ya Forum aramasını bir zorunluluktan dolayı kapattık, birisi bize oradan saldırıyor, filtreleyemedik. Eski bir konuya bağladım bu mesajları
  21. H.Cenk Bayrakçı

    Gitti IRON-MAN, Geldi ROBOCOP

    Benim de bakıma 700 km kaldı. Bakalım ne olacak?
  22. Ali Darbaz

    Scooter Tavsiyesi

    Anlatmayla olmuyordu, bende video çektim. Baba kız Pendik sahilde turladık.
  23. H.Cenk Bayrakçı

    Volkswagen ID. 4 / İlk Elektriklimiz 🧿

    Problem yok.
  24. Koray Demir

    Volkswagen ID. 4 / İlk Elektriklimiz 🧿

    Ya hocam hakkınızı helal edin elektrikli araçlarla ilgili paylaşımların yapıldığı bir konu vardı sanırım onu bulamadım tam da ikinci sebepten ötürü buraya yazdım. Forumda arama yap özelliğini de kapatmışlar böyle yasakçı rejim istemiyoruz 😊 Böylece konuyu güncel tutmuş olduk biraz.
  25. H.Cenk Bayrakçı

    E Twingo Eski Twingo

    Bataryası çok küçük, vaat ettiği menzilden daha az gider. Ama evden şarj imkanı varsa küçük şehirlerde iyi bir seçenek olabilir.
  26. Servet Aydın

    Volkswagen ID. 4 / İlk Elektriklimiz 🧿

    39+110gr taşıtın saldığı da ilave edilmeli yarış yapılacak ise. Hepsini geçtim ses kirliliği yok o bile başlı başına başarı
  27. Mehmet Göktürk

    Volkswagen ID. 4 / İlk Elektriklimiz 🧿

    Koray niyetin çok güzel ama çıkış noktan yanlış: 1- Elektriği üretmek için gereken CO2 yi söylüyorsun ama petrolü söylemiyorsun 100km de 3.9 KİLO.......!!! Demin 86 ekle demiştim orda hatam var. 3900/100 = 39 gram ekleyeceksin. Yani petrolde araba sıfır emisyon bile olsa o benzin depoya girdi diye 39gr/km emisyonun var. 2- EPDK nın verdiği rakam fosil yakıt ile üretilen elektrik için harcanan karbon yanlış görmüyorsam. kömürle üretilende 45gr/km petrol depoya girene kadar az evvel attığım linkte yazıyor 39 gr/km ortalama.
  28. H.Cenk Bayrakçı

    Volkswagen ID. 4 / İlk Elektriklimiz 🧿

    Yeşil enerji diye bir şey var yani ürettiğiniz elektriğin tamamen güneş panelinden ya da tamamen hidroelektrik/rüzgar santralden hiç bir karbon emisyonu salgılamadan üretilebilirliğini sağlayabilmek demek. ancak enerji üretiminde kullanılan sistem bileşenlerinin herbirinin de yeşil enerji ile üretilmesi gerekiyor sıfır karbon salınımı olabilmesi için. Ancak hiçbir makina teknolojisi ürün, örneğin çelik ya da plastik malzemeler sıfır karbon salınımıyla üretilemez mevcut şartlarda. Dolayısıyla en çevreci Fotovoltaik panelin bile üretiminde kullanılan kimyasallar için petrol yakıtların kullanıldığı ya da çevrenin kirletildiği biliniyor. Ancak tabii bunların geri dönüşüm ve amortisman süreleri dikkate alındığında ne kadar az karbon salgılanarak enerji üretilirse o kadar iyi. Karbon ayak izi denilen, bir malzemenin ya da sistemin sıfırdan üretiminden kullanımına dek tüm karbon salınımlarını hesaplayabilen bir yazılım ile çevrecilik ölçütü anlaşılabiliyor. Bu arada benim konuya rastgele mi yazıldı? Yoksa ilk dikkat çeken elektrikli konusu olduğu için mi?
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...